Dzisiaj chciałbym zaprezentować wam wspaniałe miejsce do expienia i zarabiania. Jest to Cemetery Quarter w Yalahar a dokładniej jego lewa strona. (Opisze tylko powierzchnię ponieważ jak na razie nie mam na tyle dobrej postaci by opisać dół. Moge powiedzieć tylko że występują tam Banshee, Giant Spidery, Liche, Mutated Baty, BoneBeasty w grupach.)
Opiszę znajdujące się tam potwory. Loot jaki dają oraz w jaki sposób i jaką profesją można tam expić. Mapy zrobiłem własnoręcznie. A zaznaczone spawny mogą się lekko mijać z prawdą co do ilości oraz miejsca występowania ponieważ ciężko to wszystko spamiętać. Rożnicę na pewno są niewielkie.
Poradnik oczywiścię będę starał się aktualizować w miarę moich postępów w zwiedzaniu.
więc zaczynamy.
1. Dojście
2. Mapa respawnu
3. Opis, taktyki oraz profesja
4. Punkty doświadczenia oraz zarobek
5. Podsumowanie
1. Na dojście na Cemetery Quarter mamy trzy sposoby.

Pierwszy oznaczony na mapce kolorem białym jest moim zdaniem najmniej opłacalnym sposobem. Musimy bowiem przejść przez Foreign Quarter, Arenę oraz Alchemist Quarter. Po drodze spotkamy wiele potworów (szczególnie w Alchemist Quarter) na których stracimy tylko czas i w przypadku paladynów amunicję.
Czarne kropki po drodze to bramy. W każdej bramie stoi strażnik. Aby przejść musimy powiedzieć hi>pass>nazwa dzielnicy na którą chcemy przejść np. Hi>pass>Cemetery
Droga druga, oznaczona na mapie na fioletowo prowadzi przez Magician Quarter. Po drodze nie będziemy musieli nic zabijać. Jednak po przejściu przez bramę (Hi>pass>Cemetery) za ogrodzeniem może znajdować się nightmare. Nie ma możliwości do nas podejść ale może uderzy jakimś atakiem dystansowym. Ale najczęściej tam ktoś expi więc problemu nie ma.
Ostatni sposób Oznaczony jest na żółto. Jest to najlepszy i najszybszy sposób na dojście jednak aby móc przejść przez bramę należy mieć wykonane przynajmniej trzy pierwsze misję questu In Service of Yalahar Quest
2. Mapa wykonana przeze mnie i może nieznacznie różnić się co do stanu rzeczywistego. Ciężko jest wszystko spamiętać
POWIERZCHNIA

Maksymalne obrażenia: 210 HP na turę
Specjalne: Odporny na paraliż
Odporność: Śmierć, energia, lód, ziemia
Silny przeciw: Ogień (-40%)
Neutralny : Obrażenia fizyczne, świętość, wysysanie życia
Słaby przeciw: Brak
Dźwięki jakie wydaje: "Mst.... klll...."; "Whrrrr... ssss.... mmm.... grrrrl"; "Dnnnt... cmmm... clsrrr...."; "Httt.... hmnnsss...".
Strategia: Paladynem trzymaj dystans ponieważ ma dosyć silne ataki melee. Knightem zabij jak najszybciej
Loot: 0-52 gp, 0-? worms, Mace, Torch, Halberd, Rotten Meat, Steel Helmet, Battle Hammer, Rusty Armor (Common), Mana Potion, Life Ring (rzadko).
Zdolności: Melee (0-90), Holy life drain(87-170) Staje się niewidzialny (Tylko na chwilkę), Używa haste, Paraliżuje, Zmienia wygląd na changes Werewolf, The Count, Grim Reaper, Tarantula lub Ferumbras (Bardzo rzadko)
Maksymalne Obrażenia: 260 HP na turę
Specjalne:Widzi niewidzialnych, odporny na paraliż
Odporny na: Brak
Silny przeciw: świętość(-20%), lód (-20%)
Nętralny: Ogień, ziemia, wysysanie życia
Słaby przeciw: Obrażenia fizyczne(+5%), śmierć(+1%), energia(+5%)
Dźwięki jakie wydaje: "The sunlight is so depressing.", "Come with me, my child.", "I've been in the shadow under your bed last night.", "You never know what hides in the night.", "I remember your face - and I know where you sleep.", Only the sweetest and cruelest dreams for you, my love.".
Strategia:Paladynem uciekajaby uniknąć wyssania życia
Loot: 0-105 gp, Shadow Herb, Crystal Ring (średnio rzadko), Protection Amulet (średnio rzadko), Platinum Amulet (rzadko), Strong Mana Potion (rzadko), Spirit Cloak (rzadko), Haunted Blade (bardzo rzadko), Chaos Mace (bardzo rzadko), Crystal of Balance (bardzo rzadko), Boots of Haste (bardzo rzadko).
Zdolności: Melee(0-?) Zatruwa 15 HP na turę, Death hit (10-120), Stalagmite (20-120), Szybko się leczy, Summonuje do 2 Ghostów/Ghouli/Mummi
Maksymalne obrażenia: 240+ (bez summonów) na turę
Odporny na: Ziemia
Silny przeciw: Śmierć(-50%), Energia (-20%), Lód (-10%)
Neutralny: Wysysanie życia
Słaby przeciw: Obrażenia fizyczne (+5%), świętość (+5%), ogień (+5%)
Dźwięki jakie wydaje: "Taste the sweetness of death!"; "Your corpse will be mine.".
Zachowanie: Trzymają dystans. Gdy stoją dalej zadają mniejsze obrażenia.
Taktyka: Zabić szybko i mieć spokój. Paladynem najlepiej z enchant spear ponieważ mają wystarczający zasięg by nie musieć biegac za necro. Wystarczy stanąć w miejscu.
Loot: 0-90 gp, 0-5 Poison Arrow, Short Sword, Scale Armor, Katana (średnio rzadko), Green Mushroom (średnio rzadko), Strong Mana Potion (rzadko), Clerical Mace (rzadko), Mystic Turban (bardzo rzadko), Moonlight Rod (bardzo rzadko), Skull Staff (bardzo rzadko), Boots of Haste (bardzo rzadko), Noble Axe (bardzo rzadko).
Zdolności: Paraliżuje, Melee (0-75), Life drain beam (140-190), Summon uje0-4 Bonebeasty, Poison beam, wysysa życie(200-245), Life drain berserk (130-195), Leczy się
Maksymalne obrażenia: 500 (With all 4 summons, 1100) hp per turn
Specjalne: Widzi niewidzialnych, odporny na paraliż
Odporny na: Śmierć, ziemia, wysysanie życia
Silny przeciw: Energia (-80%)
Neutralny: Obrażenia fizyczne, świętość, lód, ogień
Słaby przeciw: Brak
Dźwięki jakie wydaje: "Doomed be the living!"; "Death awaits all!"; "Thy living flesh offends me!"; "Death and Decay!"; "You will endure agony beyond thy death!", "Pain sweet pain!", "Come to me my children!".
Strategia: Tak samo jak z necro tylko że Lich nie ucieka. UWAGA!! Z ciał summonów Boneabeastów można wyciągnąć kośc używając Obsidian Knife
Loot: 0-120 gp, Staff, Spellbook, Black Pearl, White Pearl, Dirty Cape, Strange Helmet, Mind Stone, Strong Mana Potion (średnio rzadko), Platinum Amulet (bardzo rzadko), Ring of Healing (rzadko), Lightning Boots (rzadko), Blue Robe (bardzo rzadko), Castle Shield (bardzo rzadko).
3. PRZYKŁADOWE WYMAGANIA NA POWIERZCHNIĘ
Moim zdaniem expowisko to jest świetne dla paladynów z poziomem minimum 35 z boots of haste oraz skillami 75/60. Od poziomu 40-45 (zależy jak kto ogarnia) można już bić także Licha. Wziąć około 2-3 BP mana potions i 1 bp health potions na wszelki wypadek.
Dobrą profesją jest także Knight. Tutaj moim zdaniem 40-45 lvl to minimum. Skille najlepiej 75/75+. Tutaj proponuje 2 bp health potionów i 3-4 bp mana potionów (czaasem trzeba będzie użyć czaru berserk gdy będzie więcej Zombie
Profesje magiczne moim zdaniem nie mają tutaj czego szukać. Zobie wysysają manę na odległość dość sporo i dosyć czesto. Gdy miałem za sobą 4 Zombie potrafiły wyssać ponad 120 many na turę. Oczywiście można pochodzić dla czystej zabawy ale zarobku to dla tych profesji tutaj niestety nie widzę. (profesją magicznym polecam Alchemic Quarter)
UWAGA DLA PALADYNÓW. Jako że paladyni walczą na dystans to muszą oni ciągle trzymać dystans. Proponują nie biegać po dużym terenie ponieważ można zlurować sobie naprawdę spory resp . Na całym terenie znajdują się budynki/drzewa/skały wokół których spokojnie możemy się poruszać nie narażając się na ataki melee.
4. Ten punkt będzie krótki i zwięzły.
Na początku gdy dopiero poznajemy miejsce exp będzie się utrzymywać na poziomie 25-30k/h. Jednak gdy póżniej już poznamy miejsce o potrafimy efektywnie expić to w porywach można osiągnąć 50k/h+ (ja raz na mass mana waste miałem 51k/h 46RP wg Tibia auto)
Co do zarobku. Z samych pieniędzy, steel helmetów, Halberd oraz life ringów zawsze mi się zwracało lub byłem nawet na lekkim +. Dodatkowo możemy wootowac coś wartościowszego oraz Rusty armory z których możemy miec coś wartościowego lub chainy i inne na sell (zawsze to kilka k wpadnie) WIĘCEJ O TYM Rusty armor & rusty legs - Co? Jak? Czym?
Na pewno 45+ RP ze skillami 75/60 nie będziecie mieli tutaj waste
Knightem wydaje mi się że tez nie będzie z tym problemów.
5. Podsumowanie czyli co pamiętac należy
- PRZEDE WSZYSTKIM NIGDY NIE UCIEKAĆ PALADYNEM PO DUŻYM TERENIE PONIEWAŻ MOŻEMY WŁADOWAĆ SIĘ W TAKI RESP Z KTÓREGO JUŻ NIE WYJDZIEMY
- ZAWSZE MIEĆ MANE NA LECZENIE PARALIŻU ORAZ HEALTH POTIONY NA WSZELKI WYPADEK
- NIGDY NIE RATOWAĆ SIĘ UCIEKAJĄC W DÓŁ PO SCHODACH. NA DOLE PRZY SAMYM WEJŚCIU MOŻEMY SPOTKAĆ GS + BANSHEE W DUŻYCH ILOŚCIACH I POSKŁADAMY SIĘ NAWET NA FULL HP
- STARAĆ SIĘ NIE PODCHODZIĆ DO BRAMY ŁĄCZĄCEJ CZĘŚĆ KTÓRĄ OPISAŁEM Z TĄ GDZIE JEST NAPIS NIGHTMARES. LATAJĄ TAM NIGHTAMER I NIGHTMARE SCIONY KTÓRE NA ODLEGŁOŚĆ POTRAFIĄ NAROBIĆ TROCHĘ SZKÓD
To chyba już wszystko w tym poradniku. Zaprasza do komentowania. Piszcie sugestie i prośby. Oraz jak najbardziej mile widziana krytyka (ale konstruktywna)
ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA TAKŻE INNYCH MOICH ARTYKUŁÓW
MOJE ARTYKUŁY
Klik 1 Klik 2 Klik 3

Zombie

500 HP
280 EXP
Zdolności: Melee (0-130), Dystansowe wysysanie życia(15-24) Dystansowe wysysanie many(27-35), Death Hit(30-49)
500 HP
280 EXP
Maksymalne obrażenia: 210 HP na turę
Specjalne: Odporny na paraliż
Odporność: Śmierć, energia, lód, ziemia
Silny przeciw: Ogień (-40%)
Neutralny : Obrażenia fizyczne, świętość, wysysanie życia
Słaby przeciw: Brak
Dźwięki jakie wydaje: "Mst.... klll...."; "Whrrrr... ssss.... mmm.... grrrrl"; "Dnnnt... cmmm... clsrrr...."; "Httt.... hmnnsss...".
Strategia: Paladynem trzymaj dystans ponieważ ma dosyć silne ataki melee. Knightem zabij jak najszybciej
Loot: 0-52 gp, 0-? worms, Mace, Torch, Halberd, Rotten Meat, Steel Helmet, Battle Hammer, Rusty Armor (Common), Mana Potion, Life Ring (rzadko).
Zdolności: Melee (0-90), Holy life drain(87-170) Staje się niewidzialny (Tylko na chwilkę), Używa haste, Paraliżuje, Zmienia wygląd na changes Werewolf, The Count, Grim Reaper, Tarantula lub Ferumbras (Bardzo rzadko)
Maksymalne Obrażenia: 260 HP na turę
Specjalne:Widzi niewidzialnych, odporny na paraliż
Odporny na: Brak
Silny przeciw: świętość(-20%), lód (-20%)
Nętralny: Ogień, ziemia, wysysanie życia
Słaby przeciw: Obrażenia fizyczne(+5%), śmierć(+1%), energia(+5%)
Dźwięki jakie wydaje: "The sunlight is so depressing.", "Come with me, my child.", "I've been in the shadow under your bed last night.", "You never know what hides in the night.", "I remember your face - and I know where you sleep.", Only the sweetest and cruelest dreams for you, my love.".
Strategia:Paladynem uciekajaby uniknąć wyssania życia
Loot: 0-105 gp, Shadow Herb, Crystal Ring (średnio rzadko), Protection Amulet (średnio rzadko), Platinum Amulet (rzadko), Strong Mana Potion (rzadko), Spirit Cloak (rzadko), Haunted Blade (bardzo rzadko), Chaos Mace (bardzo rzadko), Crystal of Balance (bardzo rzadko), Boots of Haste (bardzo rzadko).
Zdolności: Melee(0-?) Zatruwa 15 HP na turę, Death hit (10-120), Stalagmite (20-120), Szybko się leczy, Summonuje do 2 Ghostów/Ghouli/Mummi
Maksymalne obrażenia: 240+ (bez summonów) na turę
Odporny na: Ziemia
Silny przeciw: Śmierć(-50%), Energia (-20%), Lód (-10%)
Neutralny: Wysysanie życia
Słaby przeciw: Obrażenia fizyczne (+5%), świętość (+5%), ogień (+5%)
Dźwięki jakie wydaje: "Taste the sweetness of death!"; "Your corpse will be mine.".
Zachowanie: Trzymają dystans. Gdy stoją dalej zadają mniejsze obrażenia.
Taktyka: Zabić szybko i mieć spokój. Paladynem najlepiej z enchant spear ponieważ mają wystarczający zasięg by nie musieć biegac za necro. Wystarczy stanąć w miejscu.
Loot: 0-90 gp, 0-5 Poison Arrow, Short Sword, Scale Armor, Katana (średnio rzadko), Green Mushroom (średnio rzadko), Strong Mana Potion (rzadko), Clerical Mace (rzadko), Mystic Turban (bardzo rzadko), Moonlight Rod (bardzo rzadko), Skull Staff (bardzo rzadko), Boots of Haste (bardzo rzadko), Noble Axe (bardzo rzadko).
Zdolności: Paraliżuje, Melee (0-75), Life drain beam (140-190), Summon uje0-4 Bonebeasty, Poison beam, wysysa życie(200-245), Life drain berserk (130-195), Leczy się
Maksymalne obrażenia: 500 (With all 4 summons, 1100) hp per turn
Specjalne: Widzi niewidzialnych, odporny na paraliż
Odporny na: Śmierć, ziemia, wysysanie życia
Silny przeciw: Energia (-80%)
Neutralny: Obrażenia fizyczne, świętość, lód, ogień
Słaby przeciw: Brak
Dźwięki jakie wydaje: "Doomed be the living!"; "Death awaits all!"; "Thy living flesh offends me!"; "Death and Decay!"; "You will endure agony beyond thy death!", "Pain sweet pain!", "Come to me my children!".
Strategia: Tak samo jak z necro tylko że Lich nie ucieka. UWAGA!! Z ciał summonów Boneabeastów można wyciągnąć kośc używając Obsidian Knife
Loot: 0-120 gp, Staff, Spellbook, Black Pearl, White Pearl, Dirty Cape, Strange Helmet, Mind Stone, Strong Mana Potion (średnio rzadko), Platinum Amulet (bardzo rzadko), Ring of Healing (rzadko), Lightning Boots (rzadko), Blue Robe (bardzo rzadko), Castle Shield (bardzo rzadko).
POZIOM -1
(mapa robiona z pomocą filmików oraz własnej wiedzy)

Banshee
1000 HP
900 EXP
BUDYNEK
(mapa robiona z pomocą filmików oraz własnej wiedzy)
(mapa robiona z pomocą filmików oraz własnej wiedzy)

Banshee

1000 HP
900 EXP
Zdolności: Melee (0-100) zatruwa 2 hp/tura, Life draining musical bomb (100-200), Death hit (92-350)(tylko z bliska), Paraliżuje, Leczy sie(szybko).
Maksymalne obrażenia: 652 na turę
Specjalne: Widzi niewidzialnych, odporna na paraliż
Odporna na: Śmierć, ogień, ziemię
Silna przeciw: Brak
Nęutralna: Obrażenia fizyczne, lód, energia
Słaba przeciw: Świętość (+25%)
Dźwięki jakie wydaje: "Dance for me your dance of death!"; "Let the music play!"; "I will mourn your death!"; "Are you ready to rock?"; "Feel my gentle kiss of death."; "That's what I call easy listening!"; "IIIIEEEeeeeeehhhHHHH!".
Zachowanie: Ucieka już na żółtym HP.
Loot: 0-100 gp, Life Crystal, Dirty Cape, Mirror, Simple Dress, Candlestick, Lyre, White Pearl, Black Pearl, Silver Amulet, Silver Brooch, Wedding Ring, Cape, Poison Dagger, Spellbook, Strong Mana Potion (rzadko), Ring of Healing (rzadko), Stone Skin Amulet (rzadko), Blue Robe (rzadko), Terra Mantle (bardzo rzadko), Red Robe (bardzo rzadko).
Maksymalne obrażenia: 652 na turę
Specjalne: Widzi niewidzialnych, odporna na paraliż
Odporna na: Śmierć, ogień, ziemię
Silna przeciw: Brak
Nęutralna: Obrażenia fizyczne, lód, energia
Słaba przeciw: Świętość (+25%)
Dźwięki jakie wydaje: "Dance for me your dance of death!"; "Let the music play!"; "I will mourn your death!"; "Are you ready to rock?"; "Feel my gentle kiss of death."; "That's what I call easy listening!"; "IIIIEEEeeeeeehhhHHHH!".
Zachowanie: Ucieka już na żółtym HP.
Loot: 0-100 gp, Life Crystal, Dirty Cape, Mirror, Simple Dress, Candlestick, Lyre, White Pearl, Black Pearl, Silver Amulet, Silver Brooch, Wedding Ring, Cape, Poison Dagger, Spellbook, Strong Mana Potion (rzadko), Ring of Healing (rzadko), Stone Skin Amulet (rzadko), Blue Robe (rzadko), Terra Mantle (bardzo rzadko), Red Robe (bardzo rzadko).
BUDYNEK
(mapa robiona z pomocą filmików oraz własnej wiedzy)

3. PRZYKŁADOWE WYMAGANIA NA POWIERZCHNIĘ
Moim zdaniem expowisko to jest świetne dla paladynów z poziomem minimum 35 z boots of haste oraz skillami 75/60. Od poziomu 40-45 (zależy jak kto ogarnia) można już bić także Licha. Wziąć około 2-3 BP mana potions i 1 bp health potions na wszelki wypadek.
Dobrą profesją jest także Knight. Tutaj moim zdaniem 40-45 lvl to minimum. Skille najlepiej 75/75+. Tutaj proponuje 2 bp health potionów i 3-4 bp mana potionów (czaasem trzeba będzie użyć czaru berserk gdy będzie więcej Zombie
Profesje magiczne moim zdaniem nie mają tutaj czego szukać. Zobie wysysają manę na odległość dość sporo i dosyć czesto. Gdy miałem za sobą 4 Zombie potrafiły wyssać ponad 120 many na turę. Oczywiście można pochodzić dla czystej zabawy ale zarobku to dla tych profesji tutaj niestety nie widzę. (profesją magicznym polecam Alchemic Quarter)
UWAGA DLA PALADYNÓW. Jako że paladyni walczą na dystans to muszą oni ciągle trzymać dystans. Proponują nie biegać po dużym terenie ponieważ można zlurować sobie naprawdę spory resp . Na całym terenie znajdują się budynki/drzewa/skały wokół których spokojnie możemy się poruszać nie narażając się na ataki melee.
4. Ten punkt będzie krótki i zwięzły.
Na początku gdy dopiero poznajemy miejsce exp będzie się utrzymywać na poziomie 25-30k/h. Jednak gdy póżniej już poznamy miejsce o potrafimy efektywnie expić to w porywach można osiągnąć 50k/h+ (ja raz na mass mana waste miałem 51k/h 46RP wg Tibia auto)
Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
Co do zarobku. Z samych pieniędzy, steel helmetów, Halberd oraz life ringów zawsze mi się zwracało lub byłem nawet na lekkim +. Dodatkowo możemy wootowac coś wartościowszego oraz Rusty armory z których możemy miec coś wartościowego lub chainy i inne na sell (zawsze to kilka k wpadnie) WIĘCEJ O TYM Rusty armor & rusty legs - Co? Jak? Czym?
Na pewno 45+ RP ze skillami 75/60 nie będziecie mieli tutaj waste
Knightem wydaje mi się że tez nie będzie z tym problemów.
5. Podsumowanie czyli co pamiętac należy
- PRZEDE WSZYSTKIM NIGDY NIE UCIEKAĆ PALADYNEM PO DUŻYM TERENIE PONIEWAŻ MOŻEMY WŁADOWAĆ SIĘ W TAKI RESP Z KTÓREGO JUŻ NIE WYJDZIEMY
- ZAWSZE MIEĆ MANE NA LECZENIE PARALIŻU ORAZ HEALTH POTIONY NA WSZELKI WYPADEK
- NIGDY NIE RATOWAĆ SIĘ UCIEKAJĄC W DÓŁ PO SCHODACH. NA DOLE PRZY SAMYM WEJŚCIU MOŻEMY SPOTKAĆ GS + BANSHEE W DUŻYCH ILOŚCIACH I POSKŁADAMY SIĘ NAWET NA FULL HP
- STARAĆ SIĘ NIE PODCHODZIĆ DO BRAMY ŁĄCZĄCEJ CZĘŚĆ KTÓRĄ OPISAŁEM Z TĄ GDZIE JEST NAPIS NIGHTMARES. LATAJĄ TAM NIGHTAMER I NIGHTMARE SCIONY KTÓRE NA ODLEGŁOŚĆ POTRAFIĄ NAROBIĆ TROCHĘ SZKÓD
To chyba już wszystko w tym poradniku. Zaprasza do komentowania. Piszcie sugestie i prośby. Oraz jak najbardziej mile widziana krytyka (ale konstruktywna)
ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA TAKŻE INNYCH MOICH ARTYKUŁÓW
MOJE ARTYKUŁY
Klik 1 Klik 2 Klik 3
Zakładki