Dziś chciałbym Wam przybliżyć miejsce jakim jest Dark Cathedral.
No więc zaczynajmy ;]
1. Trochę o DC
2. Dojście
3. Mapy respawny oraz opisy potworów
4. Lootowanie oraz exp
5. Podsumowanie
6. Filmy
________________________________
1. Trochę o DC
Starożytna świątynia, która została zniszczona w skutek ataku nieumarłych dawno temu. Położona między Outlaw Camp'em a Plains of Havoc.
A dokładnie tutaj.
2. Dojście
Bezpieczna droga prowadzi przez Outlaw Camp. Dzięki temu możemy ominąć spory resp minotaurów oraz ogromnych pająków.

3. Mapy respawny oraz opisy potworów
Bat- niegroźne stworzenie, jedyne niebezpieczeństwo z jego strony to możliwość przełamania shielda.
Poison Spider- podobnie jak nietoperz- nie sprawia kłopotów.
Centipede- trochę bardziej wymagający przeciwnik lecz nie powinien stanowić zagrożenia dla postaci z 12lv+
Skeleton- potwór spotykany już na rookgaardzie więc nie powinniśmy mieć większych problemów.
Rotworm- podobnie jak szkielet, spotykany już na wyspie nowych.
Scorpion- niebezpieczny tylko w grupie. Jego jad powoduje spore obrażenia.
Smuggler- Potwór o sile zbliżonej do orka.
Wild Warrior- podobnie jak smuggler nie powinien nam zagrażać.
Bandit- potwór podobny do Orc Warrior'a.
Ghoul- pierwszy z potworów z jakim możemy mieć problemy podczas wyprawy na DC.
Assassin- przeciwnik z trochę wyższej półki niż poznane do tych czas potwory. Może stać się niewidzialny co utrudnia jego zabicie.
Ghost- prawdziwa udręka rycerzy polujących na DC. Odporny na ataki fizyczne.
Tarantula- potwór silny w grupie. W pojedynkę stanowi zagrożenie tylko dla niedoświadczonych graczy.
Witch- może sprawić problem nawet graczom z wyższym poziomem. Bardzo niebezpieczne w otoczeniu innych potworów.
Dark Monk- słabsza wersja Monk'a choć równie niebezpieczna.
Hunter- łowca czekający na swoją ofiarę. Do perfekcji opanował posługiwanie się łukiem.
Mummy- powolny i kasodajny potwór.
Slime- bardzo niebezpieczny w grupie. Potrafi się klonować.
Beholder- posługuje się magią do walki na dystans a także przywołuje szkielety które utrudniają zabicie go.
Monk- potrafi całkiem nieźle się leczyć a także posiada spory atak.
A teraz czas na mapę respawnu poziomu -1 oraz -2
(mapa -1 nie jest mojego autorstwa!)
-1

-2

4. Lootowanie oraz exp
Jedno z lepszych miejsc dla FACC. Dość dobry exp oraz gp/h.
A jako że nie ma róży bez kolców jedynym '-' tego miejsca jest spora liczba PK na serwerach PvP.
Jeśli chodzi o loot to dobrym źródłem kasy jest tutaj Assassin z którego dość często spada spora ilość GP a od czas do czasu zdarzy się także Steel Helm(293gp) oraz Leopard Armor(1k). Jeśli mamy wystarczającą ilość CAP możemy zbierać także Throwning Star'y oraz Viper Star'y a potem w większych ilościach sprzedawać je palladynom.
Oczywiście Assassin to nie jedyny potwór tutaj występujący. Prócz niego biega tu dość sporo Dark Monków z których wyloocić możemy Life Crystal(do zamiany na Life Ring) oraz kilka mumii które są dość kasodajnymi potworami.
Przejdźmy teraz do expienia tutaj...
Exp sięga tutaj:
Average session speed:
31500 exp/h
31500 exp/h
Knight- 65/65 jednoręczna broń+tarcza. Przydaje się 35 poziom(ze względu na ilość HP). Warto zabrać ze sobą 4bp mana potionów+2bp health potów(na wszelki wypadek). Głównie staramy się leczyć za pomocą exury. Jeśli zlurujemy więcej niż 2 potwory warto walczyć z nimi w biegu, tak aby biły nas max 2 na raz.
Druid/Sorcerer- Poziom -1 można czyścić już od 12lv uciekając przed potworami. Na poziom -2 schodzić możemy od poziomu 30 i zapasem MP. Jeśli biegamy po -2 warto zaopatrzyć się w Backpack avalanche/gfb.
Palladyn- od 27 poziomu możemy ganiać na -2. Na -1 potrzebny nam nie lv a skill. Po poziomie -2 możemy biegać mając 70dist(oczywiście można wcześniej ale jest to ryzykowne). Tak samo jak w przypadku rycerza leczymy się czarami(exura/exura gran). Warto zaopatrzyć się w MP i HP w stosunku 3:1
5. Podsumowanie
Dobre miejsce do expienia każdą profesją. Choć według mnie najbardziej sprawdza się tutaj rycerz. Nie musi on wracać po amunicję tak jak palladyn oraz ma więcej CAP niż sorcerer/druid co pozwala mu na dłuższy pobyt na polowaniu.
Prócz tego co jeszcze warto dodać? Dość istotna może się okazać informacja na temat lurowania potworów. Otóż próby lurowania ghostów zostają udaremnione poprzez Anty-luring system. A mianowicie nieważne skąd je przyciągniemy- wszystkie znikną przy schodach na poziom -1.
6. Filmy
Filmy nakręcił Celestian hunter, można je odtworzyć za pomocą darmowej TibiaCam Tv Lite.
Film 1 - bezpieczna droga do Dark Cathedral, bez respawnu Giant Spidera
Film 2 - cały respawn expowiska, z wyjątkiem części za teleportem
________________________________
To by było na tyle. Jeśli o czymś zapomniałem- śmiało pisz ;]
ps
gdy tylko będę w stanie stworzę mapkę respawnu poziomu -1, na razie musicie zadowolić się tą ;p
Zakładki