Może zaczną od podstaw

EXP: 900
HP: 1300
Giant Spider, częściej GS jest jednym z najszybszych potworów w świecie tibii dlatego na niskim poziomie bardzo trudno przed nim uciec. Głównie jest obiektem polowania palladynów, choć od czasu do czasu pada także ofiarą magów i druidów. Prawie nigdy nie spotyka się rycerzy polujących na te bestie, dlaczego? potwór te potrafi uderzyć do 270hp więc dla rycerza jest to po prostu strata Heal Potionów choć gdy je wprowadzono waste znacznie się zmniejszyło.
Ogromny pająk ma zdolność do używania Haste, gdy go użyje porusza się z prędkością 65lvla.
Widzi niewidzialnych więc czar Utana Vid nic nam nie da w starciu z tym potworem.
Dobra... teraz czas na zdjęcia lokacji z respem potwora oraz taktykę dla każdej profesji.
Taktyki
Palladyn
Dla palladyna najlepszym wyjściem są Enchanted Speary(od 42lv) lub Royal Speary. Do leczenie nie używamy run lecz czaru Exura Vita więc zamiast w runy UH warto zaopatrzyć się w zapas Mana Fluidów. Bardzo przydatne okazują się BoH'y.
Knight
Jeśli w ogóle mamy zamiar polować na te stworzenia jako rycerz to tylko w roli blokera dla innych profesji. Do blokowania należy używać tarczy oraz broni jednoręcznej na pełnej defensywie. Aby nie narażać się na śmierć w wypadku laga warto mieć przynajmniej 40lv oraz skille 70/70
Mag/Druid
Druid używając Hailstorm Rod, Mag zaś Wand of Inferno. Bardzo przydatny okazuje się tutaj PACC i czar Exori Vis\Exori Flam. Można się wspomagać runami HMM chociaż, jak dla mnie, lepszym wyjściem jest Wand/Rod + Exori Vis/Exori Flam. Tą metodą pozbędziemy się potwora stosunkowo szybko. Bezpiecznie oraz bez waste(co chyba najważniejsze) pająki można huncic od poziomu 50. Teraz, gdy czar Exori Vis oraz Exori Flam działa na odległość nie powinniśmy mieć problemu z zabiciem potwora. Zaleca się ucieczkę i atakowanie na dystans aby zredukować obrażenia melee.
Miejsca
Plains of Havoc- PoH jest miejsce bardzo często zajętym choć jest na tyle duży że może na nim polować parę osób. Tutaj najlepszym wyjściem jest lurowanie GS'ów pod temple i bieganie na około, lub bieganie na około pobliskich krzaków.

Dwarf Mines- jeden korytarz z respem 3 Giant Spiderów. Miejsce dobrze dla każdej profesji. Na krytyczne sytuacje przydaje się Fire Bomb'a aby zablokować GS'owi drogę.

Hell Gate- tylko jeden resp tego pająka czynią z tego miejsca bardzo rzadko odwiedzaną lokację. Choć jeśli brać pod uwagę strategiczny punkt widzenia miejscówka ta bardzo sprzyja palladynom i postacią magicznym gdyż mogą biegać na około wielkiego kamiennego kręgu.

Darama Hill- wzgórze nieopodal miasta stanowi doskonałe miejsce dla życia tego pająka. Tutaj najlepiej sprawdza się Mag oraz Druid, lecz palladyn z odpowiednim shieldingiem także może tutaj z powodzeniem polować. Respi się tutaj pojedynczy osobnik więc z zabiciem go nie powinno być problemów.

Aby dostać się do tego pająka należy zabrać ze sobą parę parceli/boxów aby wspiąć się na górę. Miejsce to bardzo często jest wykorzystywane przez postacie magiczne z około 20~ poziomem, stosując metodę góra/dół można bez strat zabić pająka nawet na niskim poziomie.
Malada- tutaj znajdziemy największy w tibii resp tych potworów. Często nazywana także GS Isle. Wykorzystując znajdujące się tu drzewa możemy ganiać się z GS'em redukując obrażenia do 0.
Aby tutaj polować musimy ukończyć Forbidden Island Quest

Ogromne Pająki biegają po całej wyspie więc nie zaznaczę tutaj respów.
Ghostland- gdy już wejdziemy, drogę powrotną blokują kraty więc nim zejdziemy warto wypełnić pasek życia oraz many.
Jedyne wyjście z tej komnaty to dziura po jej prawej stronie, lecz żeby do niej się dostać musimy przejść obok GS'a.
Venore Swamp- Blood Herb Quest- dobra miejscówka aby zabić swojego pierwszego pająka. Prócz niego nie ma tu innych potworów więc możemy w spokoju zająć się pająkiem.

Prócz wielkiego pająka znajdziemy tu także quest który warto wykonać ;PP
Forbidden Lands- dość niebezpieczne miejsce choć bardzo często wolne. Prócz GS'ów można tutaj znaleźć:
-hydry
-behemothy
-i inne trochę mniej groźne stworzenia.

70lv+, w wypadku profesji magicznych przydatny bloker.
Crystal Spider- wiele osób je widziało, trochę mniej osób przeżyło to spotkanie. Mimo iż ma mniej HP od swojego kuzyna jest bardzo groźny.

EXP: 900
HP: 1250
Nie jest tak szybki jak Giant Spider lecz jest równie groźny jak on. Potrafi uderzyć do 350hp. Od Ogromnego Pająka odróżnia go słabszy atak lecz sporo mocniejsza defensywa. Nie jest tak łatwo przebić się przez jego zlodowaciały grzbiet.
Potwory te są odporne na: ogień, żywioł ziemi, paraliż oraz widzą niewidzialnych czyli czar Utana Vid na nic się nie zda. Często zdarza się iż palladyni poruszają się w dwuosobowych grupach co ułatwia zabicie tego pająka. Największą przeszkodą w polowaniu na te potwory jest fakt iż występują one w grupach na dość małych przestrzeniach. Inną mniej ważną informacją może okazać się fakt iż te pająki występują w grupach razem z Ice Golemami oraz Wyvernami, jeśli owa sytuacja tego wymaga należy na początku zabić mniej groźne stworzenia aby nie blokowały one nam drogi i nie spowalniały nas podczas ucieczki przed Crystal Spiderem.
Taktyki
Palladyn
Ta profesja jest idealną do polowania na te potwory. Używając Enchanted Spearów można dość szybko się z nim uporać. Najlepiej aby na wyposażeniu mieć demon shielda aby w razie bliższego kontaktu nie dać sie zbytnio zranić. Najlepiej biegać na przestrzeni 30sqm od czasu do czasu dając się zranić niż wbiec na resp drugiego Crystal Spidera. Dobijać możemy z czaru Exori Con aby nie musieć gonić za uciekającym pająkiem. Największym zagrożeniem dla palladyna jest paraliż który może uniemożliwić walkę na dystans. Warto mieć przy sobie 3-4 plecaki mana fluidów oraz 1-2 plecaki run UH choć głównie powinniśmy się leczyć przy pomocy czaru Exura Vita.
Knight
Tutaj najlepiej dysponować 80lv+ aby móc używać Avengera(75lv+) lub Magic Sworda(80lv+) te dwie bronie sprawdzają się tutaj najlepiej. Choć lepszym wyborem byłby Magic Sword (jednoręczny co umożliwia założenie tarczy przez co redukujemy stratę UH)
Staramy się zabić jak najszybciej, możemy także atakować z czaru Exori Gran co skutecznie przyśpieszy zabicie pająka choć zwiększy użycie mana fluidów. Przydatną rzeczą okazują się tutaj Soft Boots'y które mogą nam bardzo pomóc i do 0 zredukować zużycie mana fluidów. Jeśli zdarzy się iż wybiegną dwa pająki/pająk+ice golem zaczynamy używać czaru Exori Gran, ice golem przy odpowiednim poziomie powinien zginąć od jednego uderzenia, potem możemy w spokoju zająć się pająkiem. Tak jak w wypadku palladyna stwora dobijamy na odległość, tym razem z użyciem czaru Exori Hur.
Mag/Druid
Po update sprawa została bardzo ułatwiona gdyż czar Exori Vis działa na odległość, co pozwala uniknąć obrażeń w bezpośrednim starciu. Jako iż pająk ten jest wrażliwy na żywioł energi atakujemy go z czaru Exori Vis +Wand Of Cosmic Energy(sorcerer)/Terra Rod(druid)
Takim sposobem pająka zabijamy bardzo szybko. Jeśli nie chcemy tracić Mana Potionów podczas huntu możemy zabrać ze sobą soft bootsy.
Jako iż te pająki występują w towarzystwie Wyvern oraz Crystal Golemów należy poruszać się ostrożnie aby nie zginąć od zlurowanych potworów. Warto także mieć na uwadze to że aby w pogotowiu mieć hotkey z czarem Exura aby w wypadku paraliżu móc szybko się z niego uleczyć.
Miejsca
Pająk ten występuje w dwóch miejscach w tibii.
Formorgar Glacier
Droga:

Hunt:

Góry na północ od miasta Svargrond stanowią siedlisko tego pająka.
Formorgar Mines


Głęboko w zlodowaciałych, podziemnych tunelach kopalni możemy odnaleźć kilka tych pająków.
__________________________
Na koniec chciałbym podziękować Skormen'owi za dostarczenie filmu oraz Ogf-carl'owi, Celestian hunter'owi, Mandarke oraz Filia the Dragon.
Każdy z nich miał swój wkład, mniejszy bądź większy w czasie gdy pracowałem nad poradnikiem.
Zakładki