Tutaj maly spis tresci (jak w kazdym moim poradniku).
1 Polozenie i krotki opis.
2Wystepowanie i lista potworow nad i pod ziemia oraz budynki.
3Questy, ktore mozna wykonac na tym terenie.
4Legendy PoH-u.
5Dodatki.
1Plain of Havoc jest terenem, ktory znajduje na poludniowym zachodzie od miasta Venore.
Mozna tam spotkac potwory poczawszy od ratów, a skonczywszy na silnych Dragon Lordach, Demodrasie i The Old Widow. Najlepiej expi sie tu wlasciwie tylko Paladynom, gdyz moga uciekac w kazda strone i maja wiele przeszkod, dokola ktorych moga manewrowac, uciekajac przed potworami. Rycerz jednak tez znajdzie cos dla siebie, jednak o biciu samemu Giant Spiderów moze zapomniec ( a na PoH-u mozna spotkac je dosyc czesto ). Od 30lvla i skilli 70+ moze juz zaczac, bijac Cyklopy i Minotaury. Sorcerer i Druid rowniez moga tutaj poexpic, jednak tylko od wyzszych poziomow doswiadczenia, posiadajac odpowiedni poziom magiczny i szybkosc, aby moc uciekac przed Giant Spiderami i atakowac je z run (badz uzywać Exori Vis), jednak sorc i druid z powodzeniem i wiekszym zyskiem moga expic gdzie indziej niz inne profesje.
Tutaj przedstawiona jest ogolna mapka terenu, biala strzalka to miejsce, od ktorego wkraczamy na PoH.

2Teraz przedstawie mapke respawnu potworow na poszczegolnych poziomach (nad i pod ziemia) i miejsca.
Poziom 0

1: Grupa wszystkich rodzajow Minotaurow wraz z Magami. Lepiej omijac ten teren.
2: Tu wchodzimy do Giant Spidera (potrzebne parcele).
3: Minotaury Guardy, zwykle, Archerzy, Cyklopy.
4: Tutaj znajdziemy kilka Skorpionow.
5: Kilka Poison Spiderów, Ghouli i Szkieletów.
6: Cyklopy i Minotaury Guardy.
7: Temple, mozemy sie tu schowac, gdy zrobi sie nieciekawie. Znajdziemy tu NPC Oldraka, jesli mamy czerwone zycie, uleczy nas, jesli powiemy hi/heal/yes.
8: Spotkamy tu Ghoule i Szkielety.
9: Dwa Giant Spidery.
10: Wejscie do dziury, w ktorej robimy jednego z Questów.
11: Kilka Skorpionow. Znajdziemy tu tez zejscie do jednego z Questów.
12: Orci Spearmeny, Berserkery i Leadery, Orc Shaman, Demon Skeleton.
13: Dragony.
14: Huntery.
15: 3 Giant Spidery, The Old Widow (boss Gs-ów) - nieregularny resp, summonuje do 2 gsów.
16: Elf Scouty.
17: Knight Watch Tower - powszechnie nie wiadomo, jak sie tam dostac.
18: Necro House, mozemy sie stad tez dostac do Kosmosu.
19: Ghoule, Demon Skeletony i Szkielety.
20: Wyspa Druidów - moga wejsc tam tylko Druidzi. Teleport znajduje sie przy cyfrze 12 zaznaczony malym koleczkiem (mapka ponizej). Na Wyspie respi sie Fernfang, boss monków (wyglada jak monk, choc summonuje wilki).
21: Resp jednego Vampira.
22: Wejscie do Darc Cathedral.
23. Około 10-15 cyklopów (exp w sam raz dla low lvli).
24. 10 tarantul, 1 Giant Spider.
25. 2-3 Wiwerny.
26. Około 4 Orc Ridery oraz 4 War Wolfy.
Poziom +1

Na tym poziomie nie znajdziemy zadnych potworów za wyjatkiem kilku poison spiderow. Mozemy z niego jedynie przejsc po parcelach na gore do jednego Giant Spidera (zaznaczone strzalka).
Poziom +2

Na tym poziomie znajdziemy tylko wymienionego wczesniej Giant Spidera.
Wiecej poziomow w gore na PoH-u nie uswiadczymy.
Poziom -1

1: Cyklopy, Mino Guardy, Mino Archerzy, Minosy, Mino Magi. Znajduje sie tutaj tez Quest.
2: Rotwormy.
3: Dragon.
4: Orc Berserker, Giant Spider.
5: Ghoul, Szkielet, Demon Skeleton.
6: Kilka Ghouli i 2 beholdery.
7: Kilka Szkieletów.
?: Pozostalosci Knightwatch Tower - nie wiadomo, co tam jest.
Poziom -2

1: Dragony.
2: Slimy w ilosciach sporych.
Poziom -3

Znajdziemy tu tylko same smoki i Dragon Lordy - znajduje sie tu nieregularny resp Demodrasa, bossa Smokow. Teraz nie mozna juz ropac Dragów i Dli na gore, pojawily sie schody, wiec trzeba mierzyc sie ze wszystkim naraz.
3Na PoH-u znajduje sie kilka Questów, ktore mozemy wykonac. Oto ich lista oraz linki do szczegolowych opisów zrobionych przez najlepsza strone o Tibii:
-Giant Smithhamer Quest,
-Gs Hole Quest,
-Iron Helmet Quest,
-Ornamented Shield Quest.
4
Legedna glosi, ze dawno temu demony sforsowaly swoja droge z Piekla na powierzchnie. Wszedzie roznosily spustoszenie i teraz nieliczne ruiny sa pozostaloscia po miescie, ktore kiedys tu istnialo. Zolnierze z okolicznych miast przybyli jednak zbyt pozno, wszystko zostalo doszczetnie zniszczone, jednak udalo im sie wypedzic demony tam, skad przyszly. Jednak czesc stworzen zdolala uciec i osiedlila sie w tych terenach.
Knightwatch Tower.

Znajduje sie ona w poludniowej czesci Pól Spustoszenia. Wieza istniala zawsze, znana byla nie od dzisiaj, lecz kilka updatów temu nie da sie do niej wejsc. Drzwi zostaly zamkniete na zawsze, choc nadal istnieje do nich klucz. Jest to klucz 3702 znany rowniez jako Knightwatch Tower Key, gdyz kiedys otwieral wlasnie te drzwi. Mozna go zdobyc, robiac questa Ornamented Shield.
Oto znane niegdys podziemia Wiezy:

Mowi sie, ze w piwnicy znajduja sie zamkniete na klucz drzwi. Wiele poglosek otacza ta wieze.
Necro House
Jest to spory budynek na poludniu PoH-u.

Mozna sie do niego dostac w sposob przedstawiony ponizej:
[IMG]

1: mapka.Trzeba uzyc destroy fielda na polu energii, rozkopac lopata i wejsc do srodka. Znajdziemy tam sporo Szkieletów, Ghouli i Demon Skeletonow. Nastepnie udac sie punktu nr 3 na minimapce i wejsc po linie do gory. Znajdziemy sie w domku Necromanty.
Mozemy sie tutaj tez dostac do Kosmosu. Wystarczy, ze wejdziemy w Teleport. Kosmos wyglada tak (z obrazka usmiecha sie do was Cichy mac z kolegami):

Przydatny okaze sie tu klucz nr 3701, znajduje sie on na wyzszych poziomach budynku.
Legenda Necro House: dawno temu czlowiek o imieniu Arcian zbudowal dom do badan w zakresie nekromancji. Podjal sie kilku prob ozywienia zmarlego, aby pomoglo mu to w rozwinieciu portalu, ktory moglby doprowadzic go do Pits of Inferno. Pewnego dnia zostal zdradzony i zabity przez swojego ucznia nazywanego Porgol, ktory chcial zostac wielkim Krolem Nekromantów. Arcian zabral wczesniej ze soba i ukryl klucz, ktory moglby prowadzic do Pits of Inferno.
5
W okolicach PoH-u znajdziemy dodatkowo jeden resp Vampira (jedyny resp tego potwora dla FACC). Na mapce jest to nr 1, siedzi w domku w obstawie Ghouli, Szkieletów i Witcha. Numerem 2 jest zaznaczona Darc Catedra, w ktorej tez znajduje sie quest, jednak do tej pory nie znaleziono jego rozwiazania.

Na wschod od PoH-a znajduje sie tez tajemnicza Wyspa Druidów. Dostac sie moga na nia tylko druidzi. Tak wyglada w calej okazalosci:
[IMG]

0 i +1 - to poziomy. Na poziomie +1 respi sie Fernfang, boss monkow.
Znajduje sie tutaj rowniez Quest. Wystarczy kliknac na skrzynke na poziomie 0 i zgarniamy nagrody, jakimi sa: 2 Small Emeralds oraz ksiazka. Jest tam tez szafka zawierajaca jablko.
Zas na poziomie +1 mozemy znalezc respy czerwonych roz.
Pozdrowienia.
Zakładki