Zrobilem i zamiescilem tutaj zdjecia z najwazniejszymi respami dragow i dragon lordow oraz dojsciem do nich, jakie przyszly mi do glowy ; )
Pierw cos o samych smokach:
Dragon: Hp 1000 Exp 700
Czesto glowny potwor do expienia, ze wzgledu na duze respy, oplacalne looty i oczywiscie przyzwoity exp : )
Dragon Lord: Hp 1900 Exp 2100
Ciezki przeciwnik, potrafi udezyc z naglego i mocnego combo. Huntowany glownie dla bardzo dobrego, ale i rzadkiego lootu (Dragon Scale Mail, Royal Helmet). Trudno znalesc pojedynczegi respa dl'a; zazwyczaj jest w towarzystwie dragonow.
Troche o taktykach:
Smoki sa wolne, dlatego uciekanie i lurowanie ich nie sprawia wiekszego klopotu. Potrafia jednak walczyc na odleglosc, ze swoich fireball'i i fire wave'ow (najsilniejszy atak). Leczy sie, ale slabo i rzadko. Dragon lordy atakuja podobnie, lecz o wiele mocniej i lepiej sie lecza.
Knight, na 35+ lvlu z dobrymi skillami moze spokojnie solowac smoki. Potrzebna mu jest dwureczna bron; dragony walcza glownie ogniem, wiec shield nie wplywa za bardzo na utrate hp, a srednie eq powinno zredukowac obrazenia melee. Walczac z potworem musi stac na ukos od jego 'twarzy', poniewaz uderzajac z fire wave, strzela dokladnie na wprost siebie, wiec przy dobrym blokowaniu knight powinien dostawac obrazenia od ataku melee i fireball'i. Nalezy pamietac, ze mimo tego, ze dragon ucieka przy czerwonym zyciu, jest nadal czujny i potrafi ostro dopiec, uciekajac. Knight powinien Uh'ac sie na niskim hp, ale pamietajac, ze dragon moze uderzyc combo. Niestety siedzenie na smokach knightem nie jest oplacalne, dopiero na wysokich levelach mozna na nich zarabiac i zwracac kase za uh'y... na nizszych jednak mozna od czasu do czasu 'wpasc', ale nie huntowac ;s
Dragon Lordy za to najbardziej ekonomicznie jest blokowac na 45+lvlu i skillach po 65+, chociaz pojawialy sie juz filmiki z osobami blokujacymi na 20 lvlach ; ) w miare mozliwosci przydaje sie tez druid, ktory bedzie leczyl blokera, za pomoca czaru 'heal friend', czyli klasycznej exury sio ; )
Druid i Sorcerer zazwyczaj wybieraja sie na dragi nie wczesniej niz na 28 lvlu, kiedy moga przywolac demon skeletony. Sa one odporne na ogien, wiec wybieramy sie na smoka, przywolujemy 2 ds'y i atakujemy dragona z Hmm, pamietajac, by Uh'ac/Ih'ac ds'y, kiedy ich hp jest przy koncu. Stoimy tak, zeby nie oberwac ogniem, czyli najlepiej na ukos, dosyc daleko. Oplacalne jest to jedynie na 28+lvlu, chyba ze na nizszym z knightem, ale wtedy to dla niego strata pieniedzy. Gdy juz jednak huntuje sie w towarzystwie demon skeletonow, to jedynym wydatkiem sa manafluidy, hmm i runy leczace, wiec dobrze jest brac z huntu wszystko co sie da, robiac lootbagi ; ) Oczywiscie im wiekszy magic level, tym rzadziej leczymy summony i szybciej zabijamy smoka.
Paladyn nie potrzebuje dobrego eq na dragony: wystarczy plate set, moze boh'y, zeby lepiej manewrowac. Powinien miec skille 65+, 30lvl+ i oczywiscie kusze z boltami. Najlepiej wybierac smoki na z duza powierzchnia do biegania, lub chociazby wiekszym kamianiem/schodami, dookola ktorych moglby biegac. Napisalem, ze mozna chodzic od takiego levela, chociaz wtedy ma sie jeszcze malo hp, wiec trzeba co chwile uzywac exure vite. Jak chodzi o dluzsze hunty, to najlepiej tak od 40lvla, kiedy bedziemy zuzywac mniej manafluidow, wiec i zysk bedzie wiekszy : ) Runy nie sa konieczne: uhy, jezeli mamy ekstremalna sytuacje, albo laga, hmm jesli dragow jest wiecej, lub chcemy go szybciej dobic. Moim zdaniem najlepiej miec bag/backpack manafluidow i wrazie potrzeby pomagac sobie exura vita.
Paladyn jest profesja, dla ktorej huntowanie dragonow jest najbardziej oplacalne. Nie potrzeba dobrego eq, a jedyny wydatek to bolty i manafluidy. Posiada tez duzo cap wiec mozemy nazbierac troche lootu. Potrafi tez, latwiej niz inne profesje huntowac na dl'ach. Oczywiscie sorc/drut moze wziasc sd i tez go zabic, ale jaki z tego zysk ? Paladyn za to na lvlu 60+ zabijac je bez wiekszych klopotow (moj kumpel siedzial juz na 50 lvlu). Najlepsze miejsca do tego, sa moim zdaniem w ankrahmun, szczegolnie w polnocnej jaskini, na terenie oznaczonym na mapie nr 1, gdzie mozna latwo zlurowac sobie dl'a i zabic biegajac dookola schodow. Nalezy jednak pamietac ze zabijanie dragon lordow, nawet na tym levelu, nie jest do konca bezbieczne, szczegolnie gdy ten poslozy sie atakiem z combo. Najbezpieczniejszym wysciem tutaj jest bicie ich na manashieldzie, pijac co jakis czas manafluidy, chociaz wiadomo; wiecej przy tym sie traci pieniedzy.
Przejdzmy teraz moze do samych miejscowek ; )
Literka D oznacza Dragona, zas Dl Dragon Lorda. Wejscia do roznych dziur itp oznaczylem krzyzykiem, czasami otoczony kolkiem, zeby bylo lepiej widac. W wiekszych respach wejscia na poziomy wyzej opisalem cyferkami i czasami strzalkami. Kazda cyferka ma swojego odpowiednika, co znaczy, ze gdy wejdzie sie na danym poziomie, wyjdzie sie na poziomie oznaczonym swoja liczba. Strzalki polegaja na tym samym.
Mapka Tibii z zaznaczonymi numerami poszczegolnych respawnow:

Facc
Thais i okolice:
Daje tez tutaj powiekszana mapke Thais, zeby mozna bylo lepiej zorietowac sie gdzie jest jaki resp

Greenshore (zaznaczony na mapie nr. 1)

Thais Dragon Lair, czyli Nagitana Quest (2)-Mialem tu problemy z okresleniem ilosci i miejsca dragow i dragon lordow, wiec jak cos, to mnie poprawcie ; )

Dragon w drodze do Mintwalin (3)

Mintwalin (4)

Fibula

Tutaj rowniez wrzucam mapke z dojsciem: z poludniowej bramy Thais idziemy do tunelu, przechodzimy go, wychodzac na Fibuli. Tam idziemy, tak jak jest zaznaczone kreska do studni i wchodzimy w nia. Jesli jednak nie mamy wooden keya, to trzeba isc na poludnie do żebraka kupic go po 800 gp.
Fibula (znany jako Deep Fibula Quest) (5)

Pojawiaja sie tutaj dodatkowe literki:K- klucz, czyli quest na Golden Key, ktory jest potrzebny do otwarcia drzwi (na zdjeciu nr 4), zas drzwi na zdjeciu nr 1 otwiera sie za pomoca wspomnianego wooden key. W zdjeciu 3 Jest przejscie przez bramke levelowa (50+)
Okolice Kazordoon:
Kanion i obok 'Dwarf's Guard House' (6)

Jest tutaj zaznaczony jeszcze jeden, poza kanionem, tylko nie biega on na powierzchni, ale jest w malej jaskini, pod miejscem, ktore zaznaczylem ; )
Plains of Havoc (Poh):
Ornament Shield Quest (7)

Ab'dendriel:
Elvenbane/'Zamek' ( 8 )

Venore:
Droga do dragon lair w Venore (9)

Na koncu oznaczylem dwie drogi w dwoch roznych kolorach. Zielona prowadzi do respu nr 10, zas czerwona do respu nr 11.
Dragon Lair w Venore (10)

Tutaj cyferka 1 nie ma swojego odpowiednika. Opisuje ona jednak poziomy wyzej. Na pierwszym poziomie jest jeden dragon, na drugim dwa dragony.
Dragon Lair w Venore (11)

Pacc:
Mapka Edron

Dragony na Edron (12)

Dragon Lair na Edron, rowniez z Fire Axe quest- bramka levelowa 60 + (13)

Czerwona kreska pokazalem poziom wyzej.
Mapka Ankrahmun

W Ankrahmun zaznaczylem wejscia do jaskin, poniewaz tutaj poukladalem odpowienie poziomy pod/nad wlasciwym wejsciem i moze sie troche pomieszac ; )
Dragon Lair w Ankrahmun polnocne (14)

Dragon Lair w Ankrahmun srodkowe (15)

Dragon Lair w Ankrahmun poludniowe (16)

No i to by bylo na tyle... : )
Jesli napotkacie jakis blad, literowke-poprawcie mnie.
Jesli uwazacie, ze powinien sie tu znalesc jeszcze jakis resp draga-napiszcie. Pamietajscie jednak, ze nie opisuje takich respow, gdzie jest on jeden, w towarzystwie innych roznych potworow, tak jak Mad Mage Room, czy OF. Wlasnie dlatego w tytule jest 'najwazniejsze'...
Zakładki