Wita was Paxton ^^
Zacznijmy od tego, ze był już temat o RME, ale wg. mnie był nie kompletny i wiele brakowało, wiec mam zamiar napisać drugi, własny.
Zacznijmy od tego, ze będę bazował na wersji: 1.0.1
To może zacznijmy od kompletnych podstaw ;)
Guziki:
Jest tylko guzików ze opisze to w 2 zdjęciach.

1. "Terrain Palette" <-- Są ta palety, a której aktualnie jesteś.
2. "Cave" <-- Paleta palety, jest to dokładniejsze posortowanie, bardzo pomaga ;)
3. Border <-- Opcja, do wykończenia brzegów, potem napisze o tym więcej.
4. Eraser <-- Gumka, usuwa wszystko oprócz, tiles czyli podłoży.
5. Normal door <-- Normalne drzwi, które bez problemu sie otwiera i zamyka.
6. Locked Door <-- Zamknięte drzwi, ktorych nie da sie otworzyć.
7. Magic Door <-- Drzwi przeważnie używane do questow, są to tak zwane "Bramki levelowe"
8. Quest Door <-- Sa to tez drzwi używane przeważnie do questow, z świecąca sie klamka.

1. "PZ Tool" <-- Opcja do ustawiania miejsc Protection Zone.
2. "NO PVP Tool" <--Opcja do ustawiania miejsc, w których nie da sie nikogo zabijać np. Rookgard.
3. "No logout tool" <-- Opcja do ustawiania miejsc, w których nie da sie wylogować. (UWAGA! Nie na wszystkich silnikach działa!)
4. "PVP ZONE Tool" <--Opcja do ustawiania miejsc, gdzie można sie zabijać.
5. "Square Brush" <-- Pędzel, ogólnie nim sie mazia w edytorze, jest w kształcie kwadrata.
6. "Circle Brush" <-- To samo co wyżej, tylko w kształcie kola, dobra, jeśli nie chcecie bardzo kanciastej mapy.
7. "Brush Size X" Ta ikona, i wszystkie na prawo, są ta opcje do ustawiania wielkości naszego pędzla.
Border
Numer 3. na Zdjeciu 1. jest to Border, czyli automatyczne robienie krawędzi, teraz pytanie, na czym to działa?
Najbardziej znany Border to Mountain Border, wygląda to tak:

Kolejny Border to Cave Border, nie wszyscy o tym wiedza, ale takie coś istnieje.. niestety jest nie dopracowane.

Kolejny Border to Wooded Border:

Ogólnie Borderow są dziesiątki, lecz nie wszystkie są same w programie.
Hotkeys
Są to guziki które pomagają nam przy pracy.

Zaznaczone na czerwono " +/-" -"Plus/Minus" Do zmiany pietra.
Zaznaczony na Niebiesko "X" "iks" Do obracania przedmiotów.
Zaznaczony na żółto "Shift" "Szift" Do zaznaczania większej ilości kratek, jak to dziala? Np. Chcesz stworzyć dużo wody, żeby zacząć swoja mapę, oddalasz trzymasz shit i zaznaczasz.
Przykład:

A to po poprzestaniu trzymania Shift.

Przejdźmy teraz do innej palety, czyli do: "Doodad palette"
Znajdują sie w niej:
Corpses - Martwe ciała.
Exterior - Dodatki, typu kolejki, ogniska itp.
Hangables - Dodatki które można powiesić na ścianę.
Interior - Dodatki, które można dodać do domu, np. szafa.
Magic Fields - Trapy, i żywioły, np. Ogień.
Nature - Natura, np. drzewa itp.
Snow - To samo co na gorze, tylko we śniegu.
Splash - Rozlane napoje, lub krew.
Statues - Statuy.
Trash - Smieci.
Okienko wygląda tak:

Ikony zaznaczone czerwonym kołkiem, to ilość przedmiotów, jeśli dasz do końca w prawo, będzie b.dużo jeśli dasz w lewo będzie b.mało w tym przykładzie, zaznaczyłem b.dużo:

A tutaj znowuż b.mało:

Ikony zaznaczone na fioletowo to rozmiar pędzla.
Następna paleta to: "Item pallete" Znajdują sie tam rzeczy które nosimy.
Pod kategorie to:
Containers - rzeczy typu: Plecaki, beczki, itemy w których możemy coś trzymać.
Equipment - Ekwipunek.
Food - Jedzenie.
Ornaments - Amulety
Runes - Runy
Shields - Tarcze
Tools - Narzędzia np. Młotek.
Trinkets - Błyskotki, efekty itp.
Weapons - Bronie
Writables - rzeczy, na których da sie coś napisać, np. książka lub list.
Zacznijmy od tego, ze był już temat o RME, ale wg. mnie był nie kompletny i wiele brakowało, wiec mam zamiar napisać drugi, własny.
Zacznijmy od tego, ze będę bazował na wersji: 1.0.1
To może zacznijmy od kompletnych podstaw ;)
Guziki:
Jest tylko guzików ze opisze to w 2 zdjęciach.

1. "Terrain Palette" <-- Są ta palety, a której aktualnie jesteś.
2. "Cave" <-- Paleta palety, jest to dokładniejsze posortowanie, bardzo pomaga ;)
3. Border <-- Opcja, do wykończenia brzegów, potem napisze o tym więcej.
4. Eraser <-- Gumka, usuwa wszystko oprócz, tiles czyli podłoży.
5. Normal door <-- Normalne drzwi, które bez problemu sie otwiera i zamyka.
6. Locked Door <-- Zamknięte drzwi, ktorych nie da sie otworzyć.
7. Magic Door <-- Drzwi przeważnie używane do questow, są to tak zwane "Bramki levelowe"
8. Quest Door <-- Sa to tez drzwi używane przeważnie do questow, z świecąca sie klamka.

1. "PZ Tool" <-- Opcja do ustawiania miejsc Protection Zone.
2. "NO PVP Tool" <--Opcja do ustawiania miejsc, w których nie da sie nikogo zabijać np. Rookgard.
3. "No logout tool" <-- Opcja do ustawiania miejsc, w których nie da sie wylogować. (UWAGA! Nie na wszystkich silnikach działa!)
4. "PVP ZONE Tool" <--Opcja do ustawiania miejsc, gdzie można sie zabijać.
5. "Square Brush" <-- Pędzel, ogólnie nim sie mazia w edytorze, jest w kształcie kwadrata.
6. "Circle Brush" <-- To samo co wyżej, tylko w kształcie kola, dobra, jeśli nie chcecie bardzo kanciastej mapy.
7. "Brush Size X" Ta ikona, i wszystkie na prawo, są ta opcje do ustawiania wielkości naszego pędzla.
Border
Numer 3. na Zdjeciu 1. jest to Border, czyli automatyczne robienie krawędzi, teraz pytanie, na czym to działa?
Najbardziej znany Border to Mountain Border, wygląda to tak:

Kolejny Border to Cave Border, nie wszyscy o tym wiedza, ale takie coś istnieje.. niestety jest nie dopracowane.

Kolejny Border to Wooded Border:

Ogólnie Borderow są dziesiątki, lecz nie wszystkie są same w programie.
Hotkeys
Są to guziki które pomagają nam przy pracy.

Zaznaczone na czerwono " +/-" -"Plus/Minus" Do zmiany pietra.
Zaznaczony na Niebiesko "X" "iks" Do obracania przedmiotów.
Zaznaczony na żółto "Shift" "Szift" Do zaznaczania większej ilości kratek, jak to dziala? Np. Chcesz stworzyć dużo wody, żeby zacząć swoja mapę, oddalasz trzymasz shit i zaznaczasz.
Przykład:

A to po poprzestaniu trzymania Shift.

Przejdźmy teraz do innej palety, czyli do: "Doodad palette"
Znajdują sie w niej:
Corpses - Martwe ciała.
Exterior - Dodatki, typu kolejki, ogniska itp.
Hangables - Dodatki które można powiesić na ścianę.
Interior - Dodatki, które można dodać do domu, np. szafa.
Magic Fields - Trapy, i żywioły, np. Ogień.
Nature - Natura, np. drzewa itp.
Snow - To samo co na gorze, tylko we śniegu.
Splash - Rozlane napoje, lub krew.
Statues - Statuy.
Trash - Smieci.
Okienko wygląda tak:

Ikony zaznaczone czerwonym kołkiem, to ilość przedmiotów, jeśli dasz do końca w prawo, będzie b.dużo jeśli dasz w lewo będzie b.mało w tym przykładzie, zaznaczyłem b.dużo:

A tutaj znowuż b.mało:

Ikony zaznaczone na fioletowo to rozmiar pędzla.
Następna paleta to: "Item pallete" Znajdują sie tam rzeczy które nosimy.
Pod kategorie to:
Containers - rzeczy typu: Plecaki, beczki, itemy w których możemy coś trzymać.
Equipment - Ekwipunek.
Food - Jedzenie.
Ornaments - Amulety
Runes - Runy
Shields - Tarcze
Tools - Narzędzia np. Młotek.
Trinkets - Błyskotki, efekty itp.
Weapons - Bronie
Writables - rzeczy, na których da sie coś napisać, np. książka lub list.
CIĄG DALSZY W NASTĘPNYM POŚCIE!
Zakładki