Reklama
Strona 1 z 4 123 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 1 do 15 z 48

Temat: [Poradnik] Expienie na FACC'u

  1. #1
    Avatar kuba
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Bładnice k. Skoczowa
    Wiek
    32
    Posty
    1,478
    Siła reputacji
    19

    Domyślny Expienie na FACC'u

    Witam.

    Myślałem nad konkretnym poradnikiem, ale to trochę za "konserwatywna" forma i wymaga sporo pracy. Poza tym temat, tworzony przez więcej, niż jednego użytkownika rozszerza zakres udostępnianej pomocy i koryguje ewentualne błędy w nim zawarte. Temat jest trochę "artykułopodobny", ale jeśli będzie spełniać swoją rolę, może zostanie w "Pomocy".

    W związku z tym, proszę wszystkich userów, "grających za darmo" i nie tylko, o korygowanie moich opisów i dodawanie do nich przydatnych informacji takich, jak zarobek, orientacyjny exp, resp itp., tudzież sugestii - czy gotowych opisów - miejsc tutaj jeszcze nieuwzględnionych.

    Temat ten powinien stać się kompendium-tutorialem expienia na FAcc - jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości, nie zaszkodzi poświęcić kilka-kilkanaście minut na przeczytanie ; ) . Zawsze możesz spytać się autora na PW.

    Ponadto - jeszcze jedna uwaga - w kilku opisach w pierwszej kolejności skupiamy się na opisie huncenia palkiem
    (w sumie, dlatego, że znam tą profesję najlepiej :d)


    Tak więc, jeśli:

    - kończy Ci się Premium, a Ty jesteś zdesperowany, bo dalej chcesz grać, tymczasem kiesa świeci pustkami,
    - nie wiesz, gdzie expić, bo Guardy Ci się przejadły, a "FAcc Tomb" wiecznie zajęty,
    - nie wiesz, czy opłaca Ci się iść na Hellgate, Elf Fortress czy Draconię,
    - wiesz dużo o grze na FAcc i znasz miejscówki,

    ...to dobrze trafiłeś!



    1. Wstęp.
    Powszechnie znane expowiska na Mainlandzie są wykorzystywane w większości do dobijania lvla, na którym kupuje się Premium (jest to zwykle coś koło 30-70 lvla). Są jednak ludzie, którzy na płatne konto nie mają zamiaru wydawać swojej ciężko zarobionej krwawicy, więc grają sobie na luzie, nie martwiąc się o "stracone dni PAcc".

    Main, wbrew pozorom, posiada bardzo dużo miejsc do expienia, które czasem są niezauważane przez przeciętnego gracza. Podam więc tutaj ekspowiska, które mogą urozmaicić grę "za free" i pokazać, że w Tibię da się też pograć, nie płacąc za Premium.


    2. Spis miejsc.
    Tutaj na razie "wyłuszczę" wszystkie expowiska, zarówno te popularne, jak i bardzo rzadko uczęszczane, czy opisywane "szablonowo" (np. "EF tylko dla Knightów", "Sorcem nie masz czego szukać na Hellgate"). Cały Mainland podzieliłem na "okręgi":


    I Okręg Carlin:

    - Folda (bez najniższego poziomu),
    - Folda - najniższy poziom,
    - Obóz Amazonek obok Carlin,
    - Ghostland - jaskinia (dziura nr. 1.),
    - Ghostland - jaskinia (dziura nr. 2.),
    - Ghostland - kompleks jaskiń nieumarłych (dziura nr. 3.),
    - Ghostland - lochy (dziura nr. 4.),
    - MOTLS,
    - Demona.


    II Okręg AB:

    - Elvenbane,
    - Trolle w AB,
    - Jaskinia Nieumarłych w AB
    - Hellgate - Cmentarz,
    - Hellgate - "Miasto" (główna jaskinia z Beholderami),
    - Draconia - Dragi,
    - Draconia - Piramida.


    III Okręg Femor Hills.


    IV Okręg Kazordoon:

    - Kopalnia w Kazordoon,
    - Kopalnie obok Kazordoon,
    - Crusader Helmet Quest,
    - Dwarven Hell,
    - Minotaur Mount,
    - Wywerny z respami Smoków we wschodniej części The Big Old One.


    V Okręg DTD (Mount Sternum):
    - "FACC Tomb",
    - Cyklopy.


    VI Okręg Thais:

    - Fibula (Rottwormy i Orki),
    - Fibula (Beholdery),
    - Deep Fibula,
    - Ancient Temple - ogólnie,
    - Ancient Temple - Roty,
    - Ancient Temple - Orki i Beholdery,
    - Jaskinia obok Altar`s Lake - Roty i Trolle,
    - Jaskinia obok Altar`s Lake - Naginata Quest,
    - Jaskinia obok mostu na drodze do Greenshore,
    - Mały obóz Orków,
    - White Flower Temple i Cyklopy na Południu,
    - Mintwalin.


    VI Okręg PoH:

    - Outlaw Camp,
    - Dark Cathedral,
    - PoH,
    - Necromant House.


    VII Okręg Venore:

    - Greenclaw Swamp,
    - Amazon Camp,
    - Orc Land
    - Orc Fortress,

    - Black Knight House - respawn Black Knighta,
    - Black Knight House - Beholdery,
    - Bagna na wschód od miasta,
    - Swamp Trolle,
    - Shadowtorn (EF),
    - Dragon Lair.

    Widzimy więc, że wbrew pozorom, jest gdzie polować! Trzeba tylko znaleźć miejscówkę dla siebie. W tym temacie możecie pytać o wyżej wymienione miejsca, tudzież dodawać jakieś nowe (o ile jakieś pominąłem ;d).


    3. Opis wybranych miejsc.
    Tutaj będą opisane te, które uważam za najlepsze do polowania. Niektóre mogą być dobrym rozwiązaniem już na 25 lvlu, drugie - dopiero na 50, do niektórych lepiej się nie zapuszczać przed 80 lvlem. Wszystko zależy też od profesji i umiejętności.

    Opisy są skierowane do osób o różnych lvlach - tam, gdzie palkiem pohuncimy już na 40 lvlu, magicznym lepiej mieć 50~.


    Podam teraz info, w większości wzięte z posta, skierowanego do posiadacza 52 paladyna (a sam mam 55; coś o palku wiem). Ogólnie ta profesja jest w zasadzie jedyną, którą możemy efektywnie i bez nudy pohuncić bez Premium.

    Dodam jednak też pokrótce orientacyjne info, co do postaci magicznych. Knightem niestety nie grałem, ale ubijanie nim mobów to w końcu żadna filozofia; jedyną barierą jest tu lvl i skile.

    Aha, jeszcze jedno - dużo miejsc jest również (bardziej rozlegle) opisanych w dziale "Expowiska": http://forum.tibia.org.pl/forumdisplay.php?f=94 .


    I OF/Orcland - bardzo dobra kasa z samych Halberdów. Jeśli masz Postmana, to możesz świetnie zarobić.

    Co do taktyk - na Orclandzie wyrobisz spokojnie, tylko musisz uważać, zwłaszcza w obozie na południu (na dole) i na północnym zachodzie (na górze i w lewo) od Fortecy. Jest dużo miejsca do manewrowania, a exp jest dobry na tyle, żebyś mógł tam siedzieć. Oczywiście priorytetem w ubijaniu są Zerki, których bywa sporo w tychże obozach.

    Idąc dalej, dochodzimy w końcu do Orc Fortress. Wbrew pozorom, po wyczyszczeniu full respawnu, można tam expić z większą łatwością, niż na terenach przed fortecą. W środku jest dużo miejsca do uciekania, jest też gdzie ropnąć się, czy zblokować z jednym mobem w razie czego. Exp jest o wiele lepszy, no i mamy bliżej do skrzynki pocztowej. Na poziomie -1 najlepiej lurować sobie moby do drabinek na górę albo biegać w kółko wokół jakiejś przeszkody.

    Polecam miejscówkę do szybkiego expa - chyba najlepsza i najbardziej uniwersalna, jeśli chodzi o FAcc. Możesz też połączyć huncenie z pewnym Questem: http://www.tibia-wiki.net/wiki/Machinery_of_War_Quest, Daje to urozmaicenie expienia, tudzież dodatkowe punkty doświadczenia ;-) .


    Magiczni - tutaj praktycznie zawsze mogą mieć hard. Wystarczą im do tego 3 Zerki, wyskakujące z dwóch lub trzech stron ; ) . Jednak umiejętna gra daje efekty! Huncenie opiera się albo na pojedynczym lurowaniu i klepaniu z różdżek, albo na biciu grupek 3-4 mobów z wave`ów/run. Druid ma tutaj lepszą pozycję, bo 'frigo hur' działa na wszystkie orki, a sorc 'flam hurem' nie tknie Leaderów i Warlordów. Wave`y II rzędu ('vis'/'tera hur') biorą zbyt dużo many, żeby opłacalnie je używać, chyba że w sytuacjach "awaryjnych". Sorc może w Fortercy korzystać z Energy Beam, jeśli potwory ustawią się pomyślnie.

    Ciekawą taktyką może być przejęcie (runą Convice Creature) Huntera podczas polowania na Orclandzie, respiącego się na południe od dużego respa Wywern przed Ol. Zadaje on całkiem dobre obrażenia i trzyma dystans od potworów; oczywiście w tym wypadku musimy mieć jakieś runy do jego leczenia. Drugim ewentualnym summonem, a właściwie mobem do "convicnięcia" będzie Orc Leader - ma o wiele więcej HP, niż Hunter, jest częściowo odporny na obrażenia fizyczne, do tego ma dobrą obronę i niezły atak.


    Obydwóm profesjom na pewno przydają się runy obszarowe na czyszczenie grupek mobów przy wejściach, np. przy schodach wejściowych do OF, czy w Obozach. Najlepszym rozwiązaniem są oczywiście Stone Showery, ale nie każdy jest w stanie sobie je załatwić. W takim wypadku bierzemy "stare, dobre" Avalanche, którym żaden potwór na Uldress Rock się nie oprze. Zamiast czarów spontanicznych, mamy runy "Stalagmite", chociaż warto też wziąć kilka Icicle na Dragi, jeśli decydujemy się je ubijać. Dobrze jest też mieć Stealth Ring na kryzysowe sytuacje z Zerkami (luring, nie wyrabiamy z ubijaniem).

    Możemy zacząć tam (Orcland) się wybierać już od ok. 30 lvla (ktoś z Forum pisał o 25), jednak sorcowi lepiej będzie iść tam z różdżką, która zadaje obrażenia od śmierci, która jest jednak dostępna dopiero na 42 lvlu. W zasadzie obowiązkowe BoHy.

    W gruncie rzeczy, im wyższy lvl, tym efektywniejsze expienie, a sorc może siedzieć z WoI na Guardach lub ze Starstormem/Voodoo na Mintwalin. Ogólnie na OFie opłacalnie można siedzieć od ok. 45 lvla, kiedy z BoHami możemy już bez problemu uciec Zerkom. Exp już wtedy może wynieść ok. 50k/h i są spore szanse, że koszty wyprawy się zwrócą, nie mówiąc o lootbagu, jeśli mamy Postmana...


    Dla wszystkich profesji - z foodem nie ma problemów, bo szczególnie z Zerków leci go dużo. Mile widziane są Life Ringi, jeszcze milej - Softy.


    http://www.tibia-wiki.net/wiki/Orc_Land
    Usytuowanie i występujące potwory.


    http://forum.tibia.org.pl/showthread.php?t=373589
    Poradnik #Celestian Huntera - nowy i warty oglądnięcia przed wyprawą!


    II Hellgate - tutaj sprawa jest prosta - możemy wziąć minimum - z 20 MP, kilka lepszych potionów, do tego przydają się Life Ringi (w zasadzie mogą nam zastąpić potki, które możemy zużywać jedynie przy Bibliotece), ew. z 3-5 Spearów/RS. Resztę capu dopełniamy Boltami, kusza w dłoń i mamy kwintesencję dobrego zarobku :-) .

    Nie polecam czyścić "pokoików", chyba że zainwestujesz w Stealth Ringi. Uważać należy szczególnie przy Bibliotece, gdzie lepiej lurować moby pojedynczo, bo paraliż (od EBeho)+DS to niepotrzebne ryzyko ;p . Jeśli resp za wolny, zawsze można się karnąć po fooda na Roty.

    Wadą jest długa droga dojścia i wyjścia - polecam TP na Bugach, bo wychodzenie po parcelach/wte. to niepotrzebne marnowanie capu, a przez Draconię daleko...

    Świetne miejsce do zarabiania, exp może dochodzić do 35-40k/h i to bez czyszczenia "pokoików".

    Magiczni - tutaj rządzi sorc. Druid jest efektywniejszy jedynie w ubijaniu DSów :d . Właściwie huncenia możnaby spróbować od 33 lvla, kiedy mamy dostępną WoI, ale lepiej iść tam na 50-60 lvlu, kiedy będziemy już na prawdę szybko ubijać Eldery, bo to one są najniebezpieczniejsze, no i nie będziemy się musieli liczyć z deadem od ewentualnego comba.
    DSy najlepiej ubijać z 'vis luxa'/HMM albo po prostu nosić Starstorma, który jest prawdopodobnie najpraktyczniejszą różdżką dla maga.
    Uważać należy właściwie jedynie przy Elder Beholderach, których summony są zabójcze. Jeśli Beholder przywoła moba, bez zastanowienia "męczymy" 'flam hura', nie zapominając się ustawiać tak, aby obrywał summon i summonujący. Przy Bibliotece musimy uważać szczególnie i zwracać uwagę na paraliż, bo ten efekt + konfrontacja z DSem może zakończyć się nieprzyjemnie. Tam mogą się również przydać Avalanche, w przypadku wystąpienia DSa w grupie z innymi stworami, priorytetem będą tutaj jednak GFB, których zużyjemy dość dużo. Dobrze jest również mieć Fireballe, żeby nie gonić Beholderów (zwłaszcza Elder), kiedy nie jest to wskazane.


    Oczywiście wskazane jest posiadanie Life Ringów, o Softach nie mówiąc. Fooda możemy zdobywać na Rotach - wystarczy się cofnąć trasą, którą przyszliśmy. Przy okazji zawsze odrodzi nam się resp.

    Wszystkimi profesjami dobrze mieć Fire/Bright Sworda. Pozawala to zaoszczędzić amunicję/manę podczas ubijania Szkieletów, czy Rotów (Palkiem można również Ghule, jeśli weźmiemy tarczę lub nawet beholdery, jeśli występują pojedynczo).

    http://forum.tibia.org.pl/showthread.php?t=192730
    Mapka dojścia i respawnu w poradniku #Celestian Huntera - nie sugerujmy się większością informacji z Poradnika, bo są już nieaktualne (oprócz mapek respawnu - te są w miarę ok.).


    III Dragon Lair (k. Venore) - do expienia nadaje się świetnie, pod warunkiem, że nie ma za dużo ludzi... Jeśli mamy spełniony ten warunek, możemy spodziewać się expa przekraczającego 50k/h (ale wiadomo jak to jest z tym liczeniem ;). Z lootem jest nie najgorzej, tutaj jednak trzeba się liczyć z waste; dobrze też wziąć Obsidian Knife. Bierzemy ze 100-150 MP, jakieś Life Ringi, w miarę możliwości, ~10 HP, 10(SMP+SHP) i do oporu RSów. Podaję to orientacyjnie - musisz pokombinować z Potami i Spearami, jak Ci pasuje.


    Co do magicznych - tutaj już nie jest tak z górki. Smoki w pojedynkę są niezbyt przyjemne do bicia takim np. 37 lvlem. Można solować, ale na zarobek nie licz. Przy dwóch "Zielonych" robi się gorąco - w sumie, z niefartem można od nich zarobić combo za ok 250 hp.
    Druidem można bić z 'frigo hura' i nawet się to sprawdza, ale sorc ma w arsenale praktycznie wyłącznie Energy Beam/GEB (EW jest nieopłacalny), co powoduje narażanie się na FWave. Wygodniej bije się z run, ale to z kolei wiąże się z powiększeniem nieuchronnego i tak waste.

    Podsumowując - można próbować solować Smoki, ew. bić z DSem, ale i tak raczej nie zarobimy, chociaż tutaj lepiej wychodzi na tym druid.


    Wszystkimi profesjami dobrze mieć Fire/Bright Sworda. Pozawala to zaoszczędzić amunicję/manę podczas ubijania Skorpionów.

    Można też przerzucać loota z wschodniego krańca Dragon Lair - tego, który jest najbliżej drogi Venore - Dwarven Bridge. Kiedy już schowamy go za drzewami, możemy po niego wrócić po skończeniu polowania. Miejsce jest przedstawione na poniższym zdjęciu:


    Screen zapożyczony od użytkownika #Chrill.


    http://forum.tibia.org.pl/showthread.php?t=122995
    Droga dojścia i respy Dragów. Można skorzystać z całego poradnika, ale większość danych jest nieaktualna.


    IV Guardy - tutaj w grę wchodzą w zasadzie 3 ostatnie kopalnie - "Labirynt", "Słoneczko" (ta z Crusader Helmet Quest) i ostatnia z Dwarven Hell Questem. Sprawa prosta - bierzesz może 25 MP, kilka HP i mocniejszych (HP również zaliczam do "mocniejszych", bo dobrze leczą), 2 bp na gold, RSów do oporu i lecisz! Exp dochodzi i przekracza 30k/h. Ta miejscówka jest zaliczana do "czystych miejscówek", jeśli chodzi o palka - po prostu trudno tu zrobić waste :P . W ostatniej kopie radzę uważać przy lurowaniu, bo niewygodnie się ucieka - łatwo natknąć się na nowe mobki na rozwidleniach korytarzy, szczególnie na piętrze -5. W "Labiryncie" z kolei łatwo o trapa, ze względu na wąskie przejścia i grupowe respy. Jeśli zależy Ci na dłuższym hunceniu, leć na Soldy i zbieraj bolty, z których możesz efektywnie polować jeszcze jakiś czas po skończeniu RSów.

    Najlepiej spraw sobie Fire Sworda, który jest bardzo przydatny do ubijania różnych "śmieciowych" potworków (sam mam 32~ sword i bardzo się przydaje).


    Magiczni - "do lamusa" odeszło już expienie z Monkiem. Teraz w grę wchodzi praktycznie solowe czyszczenie, chyba że mamy blockera, o czym za chwilę. Podstawa to ogień, śmierć (i ew. lód w przypadku druida, Ava w sumie lepiej zamienić na GFb, bo na lód krasnoludy - wbrew pozorom - nie są wrażliwe), a więc bierzemy dużo GFb(/Ava). Przydają się też Fireballe, jednak nie każdy ma możliwość sobie je "załatwić"; podobnie sprawa wygląda z Icicle, które w dodatku lepiej zostawić sobie na późniejsze huncenie Dragów i DLi. Tutaj całkiem dobrą opcją mogą okazać się niedoceniane ostatnio runy HMM - zadają całkiem zadowalające obrażenia, a są tanie; łatwo możemy też zrobić sobie trochę tych run na polowanie.

    Taktyki są proste - katujemy krasnale rózgą i czasem poprawiamy runami. Przy 2-3 bijemy z Fire/Ice Wave, a od 4 możemy już używać run obszarowych - lepsze to, niż władowanie się w następnego respa.

    Sytuacja wygląda świetnie, jeśli pojawia się blocker. Nie musimy tyle uciekać, mamy gwarancję, że nie skończą nam się supple i cap na itemy, no i jest mniejsze ryzyko śmierci. Magiczny tylko stoi i używa Wave`ów/GFb. Tutaj są dwie opcje:

    - knight - jak to rycerz - przystosowany do "klatowania" potworów, posiada dużo hp, co jest jego dużym atutem. Z leczeniem się jest jednak gorzej, dlatego wastuje więcej potionów, trudniej też wyjść mu z "kryzysowej" sytuacji.

    - paladyn - osobiście polecam skład magiczny+palek. Profesja ta lepiej się leczy (na 'exurach' wyrabiałem przy 3, czy nawet 4 Guardach), a i przy przerzucaniu się mobów na shootera potrafi szybko dobić knąbrnego stworka ;-) .

    Taką techniką możemy huncić na Guardach nawet na 20 lvlu z expem przekraczającym 30k/h! (blocker powinien mieć ok. 50). Oczywiście mile widziane jest robienie lootbagów, bo na bloczenie idzie bardzo dużo suppli. Łup możemy przerzucać za rzekę, która przepływa pod Dwarven Bridge (ta koło kopalni z Crusader Helmet Questem) i wysyłać z placówki Poczty Tibijskiej.

    Jest jednak jeden szkopuł, a magiczni wiedzą, o co biega - cooldowny. Wiem, że uprzykrzają życie, bo za czasów, kiedy hunciliśmy na gutach z bratem, biło się wave co turę, jednak mówi się trudno. Exp może być trochę niższy, jednak zawsze można wspomagać się jakimiś runami: do 25 lvla mogą to być LMM, potem HMM, a po 30 lvlu można używać wave naprzemiennie z GFb.


    V Dragi na Draconii - ekstra miejscówka, gdzie rzadko ktoś siedzi, chyba że masz pecha i trafiłeś na bota lub członka naszego Forum, któremu już to nie jest obce ;-) . Droga jest bardzo długa, ale opłaca się siedzieć - dragi klepie się bardzo wygodnie, tylko w jednej jaskini na zachodzie (po lewej) wypada ropnąć jednego smoczka, bo nie ma wokół czego krążyć; są tam 2 podwójne respy i 2 pojedyncze oraz 1 resp DLa, na którego można chodzić "dla sportu". Możliwe, że dodatkowo czasem smoki mogą pojawiać się na powierzchni.

    W razie wykończenia suppli, można z ołtarza w AB przesłać sobie "posiłki", które pojawią się gdzieś na powierzchni wyspy (i tylko w tych miejscach).


    Magiczni - jak już wcześniej pisałem, Smoki na FAcc na średnich lvlach to niezbyt dobre rozwiązanie, jeśli chodzi o kasę, poza tym występują tam respy podwójne. Już lepiej iść na Guardy... Co innego, jeśli chodzi o Piramidę - na Nieumarłych można zarobić sporo gotówki, ale jeśli będziemy intensywie używać run, to raczej liczmy się ze stratą. Warto jednak owiedzić to miejsce, choćby ze względu na ilość osób odwiedzających to miejsce - i Ghuli ;-) .


    http://www.tibia-wiki.net/wiki/Draconia
    Mapa Wyspy wraz z podstawowymi informacjami.
    http://www.tibia-wiki.net/wiki/Draconia_Quest/Spoiler
    Dojście do Wyspy, występowanie potworów w Piramidzie.


    VI Elf Fortress - Wbrew temu, co kiedyś było oczywistością, Shadowtorn jest dzisiaj o wiele bardziej uniwersalną miejscówą, niż kiedyś. Wynika to nie tyle z jakiejś zmiany w samym miejscu, a ze zmian w profesjach. Szczególnie radykalnie zmieniła się sytuacja paladynów.

    Miejsce stworzone do zarobku, bo cudów z expem nie będzie, chyba że będziemy sami, co jest rzadkością. Przez strzały, lecące z Elfów, można sobie siedzieć na poziomach 0 i +/-1 do woli. Małe waste może być w dużej sali z respem wszystkich elfów i DSów oraz na respach dragów, ale ogólnie z fartem możesz gonić po całej Fortecy bez strat. Radzę sprawdzać trupy Elfów, bo ludzie/boty czasem zostawiają w nich strzały/kasę/Elvish Amulety. Oczywiście do 4 osób poluje się jeszcze znośnie, potem zaczyna się robić tłok. Ciężko również o loot, który trzeba dobrze chować (polecam na wieżach za gałęziami drzew). Bierzemy b. dużo MP, jakieś Life Ringi, parcele (jeśli mamy Postmana) i do oporu RSów, które potem i tak służą nam głównie do ubijania smoków, siedzących w małych pomieszczeniach na szczycie Drzewa-Wieży (I cz. Questu). Przydają się też Burstki do wybijania respa w podziemnej sali - te możemy zrobić sobie czarem lub zlootować z dragów.


    Magiczni - summony nie wchodzą w grę, bo lata się po całej Fortecy. Ogólnie można tam siedzieć, ale dużo nagonimy się za Scoutami, które potrafią wyrządzić niemałe straty. Dla urozmaicenia możemy odwiedzić to miejsce, ale na regularne expienie miejsce raczej się nie nadaje...


    http://forum.tibia.org.pl/showthread.php?t=143080
    Droga dojścia w poradniku #pawła .


    VII Dwarven Hell - tutaj sprawa jest trochę skomplikowana. Wszystko przez Geomancery, które nawet w pojedynkę potrafią skutecznie uprzykrzyć życie. Znam strategię z Throwing Starami - mają one zasięg 4 kratek, przez co teoretycznie możemy klepać Geo bez ruszania się z miejsca i gonienia wkurzających "Dziadków", lurując sobie tymczasem połowę respa. Zauważyłem jednak, że o wiele rzadziej się trafia, niż z RSów, co w przypadku Geo, leczących się z 'reda' do full hp jest dość ważne.

    Dobra, taktyki:

    Palek: przy full respie może być ciężko, zwłaszcza jeśli wszystko jest pod rope placem. Trzeba starać się jak najszybciej stanąć przed drzwiami skarbca. Potem rzucamy Fire Wall na dwie kratki przed siebie, co blokuje guardy, ale daje pole do manewru. Ja potem zazwyczaj ubijam soldy, żeby nie przeszkadzały w biciu geo. W tym momencie możemy mieć ich na klacie nawet 4, więc pilnujmy poziomu many i nie wahajmy się użyć HP/SMP, jeśli zostaniemy bez niej.

    Magiczni - nie mieliby w zasadzie dużo do powiedzenia, gdyby nie summony. Sytuacja jest inna, niż na Guardach - krasnoludy mogą czasem podchodzić z trzech stron, co jest niezbyt ciekawe, szczególnie kiedy z czwartej strony mamy ścianę... W grę wchodzą w zasadzie tylko i wyłącznie... DSy. Tak, te szkieleciki z odpornością na Ziemię (FE odpadają), dużą ilością hp i bardzo dobrymi zadawanymi obrażeniami są tutaj bardzo przydatne. Blokowanie obrażeń geo zmniejsza także zużycie run. Sugeruję chodzić na początku z dwoma, potem ewentualnie z jednym, po wybiciu full respa.
    Tutaj druid ma więcej do powiedzenia, niż sorc, ze względu na Ice Wave, którym może bić Geomancery. Sorc jest skazany właściwie tylko na Icicle/Ava/EB i GEB/'vis hury'; powinien też mieć Wand of Voodoo. Priorytetem w ubijaniu powinny być Guardy, bo to one mogą wyrządzić najwięcej strat. Jeśli tylko jest taka możliwość, powinno starać się trafiać z Ava w grupki mobów tak, żeby jak najszybciej ubić Guty, dopiero po wyczyszczeniu miejsca można wziąć się za Geo.
    Oczywiście, zawsze jeśli widzimy na horyzoncie geomancera, uciekamy za summona.

    Dobra, rozpisałem się tak poważnie, ale wiadomo, jeśli coś się zna z autopsji, "nie taki diabeł straszny" ;-)
    Polecam mieć na huncenie palkiem 60 lvl, do tego przyda się ~75 dist i oczywiście co najmniej 15 mlvl, żeby móc w razie czego używać SD na geo.
    Co do magików - tutaj możemy zacząć huncić od... No właśnie, nie wiem, jaka jest dolna granica... Sam zaszedłem tam 40 sorcem i spokojnie dawałem radę. Pierwszy raz był z dwoma DSami, jednak z jednym spokojnie również daje się radę. 42 lvl to Wand of Voodoo, która dużo pomaga przy najsilniejszych krasnoludach.

    Exp: palkiem wyciągnąłem prawie 50k/h - i to z profitem - co na FAcc jest ładnym wynikiem. Magicznym - prawie 40k/h, ale chodząc ostrożnie, no i trzeba też czekać na summona.

    Jeśli robimy lootBP, możemy:

    a) palek - ładnie zaprofitować,
    b) magiczny - wyjść na 0 lub lekki +, zależy, jak lecą itemy.

    Ciekawostka - polując na share expie druidem i rycerzem na ok. 55 lvlach, ropując wszystko (kight luruje), można wyciągnąć nawet 50-55k expa/h!
    Od kiedy nie można ropować, pozostaje jedynie wbijanie i blokowanie się Fire Wallem przy Skarbcu - konwencjonalne expienie.


    http://www.tibia-wiki.net/wiki/Circl..._Quest/Spoiler
    Droga dojścia do miejsca.


    VIII Mintwalin - kolejna miejscówka do zarabiania, z niezgorszym expem. Wadą jest długa droga, co na prawdę może zniechęcić. Jeśli nie masz Postmana, to zarobki będą stosunkowo mniejsze. Oczywiście możesz siedzieć tam bardzo długo, bo z Mino Archerów lecą Bolty w ilościach hurtowych.

    Bardzo przydatne może okazać się pozbieranie kluczy, schowanych w różnych miejscach Mint - jeden z nich otwiera kluczowe przejście pomiędzy murami, magazynem żywnościowym a Salą Tronową, w której wybijanie respa "up&down" do najprzyjemniejszych nie należy. Info o kluczach znajdziesz tutaj: http://www.tibia-wiki.net/wiki/Klucze - szukaj wszystkich, związanych z Mintwalin.

    Dla urozmaicenia bicia rogatych typów możesz przejść się na Dragi, których respy znajdują się nieopodal Miasta.

    Czasem bocą tam hlvlowi knighci, co może wkurzać, ale wykorzystuj fakt, że zostawiają w deadach itemy, które można dołożyć do lootbaga.

    Nie radzę swojego łupu do wysłania chować za latarniami, czy w półkach (np. w kuźni Bovenasa) - miesjca są znane i często przeszukiwane przez złodziei loota. Można przyjąć zasadę, że w 4 osoby siedzenie tam nie ma sensu.


    Magiczni - tutaj małą przewagę ma druid, znowu ze względu na Ice Wave, ale w gruncie rzeczy to mała różnica. Exp jest w miarę dobry, ale to miejscówka raczej do zarabiania. Obowiązkowe ok. 10 BP (chociaż lepiej przynieść więcej) na loot, ale jeśli nie mamy Postman Questa, to możemy sobie odpuścić.

    Avalanche przydają się tylko czasem, bo Mino nie są aż tak silne. Sorcem najlepiej klepać moby z Wand of Starstorm, aż do 42 lvl, kiedy to jest dostępna W. of Voodoo. Również dla expa i urozmaicenia można odwiedzić gniazdo Smoków - bije się je dość wygodnie, bo jest gdzie uciekać.

    Przydadzą się nam runy HMM (na Smoki) i oczywiście mnóstwo MP.


    http://forum.tibia.org.pl/showthread.php?t=201133
    Mapka dojścia w artykule, również autorstwa #Celestian Huntera i ponownie: niektóre dane są nieaktualne!


    IX Maze of The Lost Souls - MoTLS

    Jest to jedno z najmniej znanych miejsc na Mainlandzie. Przechodzi przez nie droga na Demonę. Jest to w sumie 6 pięter wielkiego labiryntu, z czego do dwoch pierwszych poziomów może dostać się każdy, a na pietrze -3 znajduje się bramka lvlowa na 30 lvl.

    Na pietrach -2 i -3 znajdziemy słabe potwory, takie jak Troll czy Rottworm, za bramką można spotkać dragi, orki, minotaury, GSy, a nawet Dragon Lordy (są przynajmniej 2 miejsca gdzie się respią). Niestety resp wszystkich potworków jest dość wolny.

    Mimo to, np. 60 sorcererem, przy obmyślonym bieganiu od jednego respa do drugiego można wyciągnąć tam do 50k expa na godzinę, przy zwrocie kasy.

    Respią się tu tez Slime i Monk, na których można skilować http://forum.tibia.org.pl/attachment...0&d=1269161403
    http://forum.tibia.org.pl/showthread...+soldier+motls
    http://forum.tibia.org.pl/showpost.p...&postcount=112.

    Zaletą miejsca jest brak ludzi; można tu expić z RSem, czy mąjac hunta, jednak łatwo też się zgubić lub wpaść w tunel bez wyjścia, kiedy ktoś będzie nas ścigać, a my nie będziemy znali terenu.

    Jest to miejsce dla na prawdę obeznanych graczy. Lepiej samemu nie zapuszczać się w nieznane chodniki...


    X Isle of Kings


    http://www.tibia-wiki.net/wiki/Isle_of_Kings

    Jest to kontrowersyjne miejsce, ze względu na to, że mało znane. Daje to więcej możliwości huncenia, bez nieuprzejmych graczy, "wbijających się" na respawn, dlatego były pewne wątpliwości co do umieszczania tutaj opisu.
    Ja jednak uważam, że warte opisania; po co miejsce ma być przez większość czasu puste? Przecież miejsce jest doskonałe - "FAcc Tomb" przy nim wychodzi cienko...

    Opis tego ciekawego i nieznanego miejsca do expienia zacznę od drogi dojscia.
    Istnieją 2 sposoby aby dostać się na IotK:

    a) droga poprzez Ghostland - niebezpieczna i długa (spotykamy dużo Banshee), dlatego nie polecam jej używać, chyba że znajdziemy się w jakiejś specyficznej sytuacji i oczywiście mamy dostatecznie wysoki lvl. Można ją znaleźć na 'konkurencyjnym' Forum: http://www.forum.tibia.pl/showthread.php?t=100679

    b) podróż statkiem - zdecydowanie bardzoej opłacalna. Jednak aby było to możliwe najpierw trzeba wykonać prosty Family Brooch Quest.

    Gdy już dostaniemy się na wyspę należy udać się do Klasztoru.

    Znany jest pewien zakaz, obowiązujący w Klasztorze - jeśli ktoś go nie zna: nie należy wchodzić na 2. piętro. Jeśli złamiemy zakaz (jest on trochę absurdalny, bo tak na prawdę chodzi o nieatakowanie Monków się tam znajdujących, ale tylko po samym wejściu już jesteśmy "przestępcą"), będziemy musieli zapłacić grzywnę, której wysokość zależy od naszego poziomu (patrz link do wiki powyżej). Inaczej nie opuścimy Wyspy statkiem.

    Jeśli nie mamy zbyt wysokiego poziomu, a dość dobre skile, możemy pokusić się o trenowanie tam, bo miejscówka może być warta swej ceny (raczej mało kto tam zaglądnie, właśnie ze względu na grzywnę ;).


    W budynku za drzwiami z czerwoną klamką znajduje się cel naszej wyprawy - lochy.
    Jednak abyśmy mogli się tam dostać, pierw trzeba zagadać mnicha w pobliżu - Costella, który prosi nas o pomoc w odnalezieniu wiadomości o jego współbracie, Fugio.

    Gdy już skończymy rozmawiać, możemy swobodnie zejść do katakumb.
    Poziom -1: Szkielety,
    Poziom -2: Szkielety i Ghule,
    Poziom -3: więcej Szkieletów i Ghuli, DS (?)
    Poziom -4: Tutaj jest już więcej Dsów i 2 Stalkery,
    Poziom -5: Tutaj resp jak wyżej, tylko w większych ilościach.

    Na tych poziomach jest dosyć ciasno, więc czasem mogą wystąpić problemy z manewrowaniem - przydatny jest Stealth Ring lub 'utana vid'.

    Poziom -6: Dsy, Ghoule, Stalkery i Monki. Jest jednak tutaj już trochę miejsca do biegania.


    Poziom -7: Aby się tam dostać, należy rozkopać kilofem dziurę za filarem, znajdującym się na północnym wschodzie jaskini na poziomie -6 (na mapce tam, gdzie zaczyna się strzałka, bo idziemy w drugą stronę). W zasadzie można polować tutaj i na wyższym poziomie, ale jest mało miejsca, więc lepiej zejść niżej.



    Ten ukryty poziom jest zasadniczym celem wyprawy. Jest to dość duża jaskinia z licznymi korytarzami; miejsca do uciekania jest dużo, co na pewno mile będzie widziane u paladynów, a tym bardziej profesji magicznych.

    Respią się tu: Szkielety, Skorpiony, Ghule, DSy, Stalkery, Ghosty, Witch, Beholder, a także - uwaga! - Giant Spider - tego ostatniego możemy ominąć - wystarczy nie schodzić w południowy korytarz jaskini, jednak pająk znajduje się dopiero na samym jej końcu. Dodatkowo, jego resp jest bardzo powolny - czas oczekiwania to ok. 60 minut! - więc nie musi być jakąś szczególną przeszkodą. Witch respi się przy wejściu - na końcu północno-wschodniego korytarza, a jego pojawianie się jest trochę rzadsze od innych mobów. Jest za to sporo DSów. Dobrą wiadomością jest to, że Stalkerów jest stosunkowo mało, co nie powinno utrudniać ucieczki przed morderczymi szkieletami :P .


    Możemy również z tej jaskini dojść aż na Ghostland, ale nie polecam takich wycieczek - dalej możemy spotkać 2 GSy, a potem jesteśmy już w Głębokim Ghostlandzie - wiecie, co to oznacza (oprócz standardowych nieumarłych) - co 2 GSy, to nie 2 Banshee ;-) .


    To expowisko nadaję się głównie dla paladynów, którzy mają wystarczająco dużo capu, a walczą na dystans i umieją się bronić przed potworami, przez co są najlepszą profesją do polowania tutaj. Radzić powinny też tu sobie profesje magiczne, jednak zalecana duża ostrożność z powodu dużej ilości Dsow, które potrafią porządnie "poharatać". Knight nie nadaje się na to miejsce, właśnie ze względu na DSy, tudzież Stalkery, chyba że ma dość wysoki lvl.

    Idąc w to miejsce, Paladyni powinni się zapatrzeć w runy przeciwko Ghostom i Stalkerom, które potrafią nieźle uprzykrzyć życie, a czasem nawet sprawić zagrożenie (np. kiedy uciekamy przed DSami).

    Oczywiście na Duchy wystarczą "stare, dobre" HMMy, które po update`ach straciły na wartości i można je kupić za bardzo małą kasę, o ile ktoś się zobowiąże je zrobić ; ) . Dla palków mogą być również Holy Missile, bardzo skuteczne przeciwko nieumarłym.

    Na te drugie są 3 sposoby:

    a) łatwiejszy a zarazem droższy to runy obszarowe - GFB/Avalanche. Innym, tańszym, jest zabawa w rzucanie np. Poison fieldami, ale to już wg uznania;

    b) kolejną bardzo przydatną rzeczą może okazać się stealth ring a to w szczególności na wyższych poziomach gdzie nie ma gdzie uciekać a na wejściu do nas podejść 3 i więcej DSów;

    c) mój pomysł na szybką i przyjemną eksterminację "upierdliwych" Stalkerów postacią magiczną to przywołanie Monka, który widzi niewidzialnych. Trzeba jednak w takim wypadku mieć jakieś runy do jego leczenia, bo czasem może nie wytrzymać konfrontacji z DSami.
    Pomysł jest nietrafiony, ponieważ jak tylko stalker zniknie, odznaczy się nam jako cel, co spowoduje, że monk może go nie zdążyć ubić.

    Możemy tutaj wyciągnąć ok. 50k expa/godzinę, a może nawet więcej, jeśli czyścimy wszystkie jaskinie i lochy.

    Trzeba też zadbać sobie o fooda (najlepsze będą grzyby lub jajka), bo w zasadzie jedynym źródłem pożywienia jest tu Monk, z którego czasem wypada Chleb.


    Screeny z tej miejscówki i drogi dojścia przez Ghostland pochodzą ze strony konkurencyjnej. Proszę nie sugerować się strzałkami - ssy pochodzą z poradnika: "Jak dostać się na Isle of Kings przez Ghostland".

    http://forum.tibia.org.pl/showthread.php?t=147504
    Tutaj poradnik o Ghostlandzie i Isle of Kings autorstwa #pawła ! . Radzę zaglądnąć, bo zawsze niektóre informacje mogą się przydać; jest tu np. pokazana lokacja, gdzie należy kopać, aby dostać się na poziom -7 !


    XI "FAac Tomb"


    <Pomysł i główne elementy by #Lykasz>

    Jest to dość ciekawe miejsce, znajdujące się pomiędzy Kazordoon a Thais, a częściowo pod Górą Cyklopów - Mount Sternum. Znajdziemy tam prawie wszystkich nieumarłych, oprócz DSa (i Wampira, ze zrozumiałych względów), co jest szczególnym powodem polowania tutaj rycerzy. Oczywiście, inne profesje też mogą tu siedzieć.

    Minusem jest to, że nie znając systemu jaskiń, można się zgubić; trudno też wypracować sobie jakiś bardzo wydajny schemat biegania, bo dziur jest bardzo dużo, a czasem wystarczy jedna osoba, która ubije potworki przed nami i nasza strategia idzie do kosza :P .

    Ze względu na uniwersalność miejscówy, często bywa ona zatłoczona. Nie wspominając o botterach, którzy korzystają z nieobecności DSów w tym miejscu. Jeśli jednak osób jest mało, bardzo przyjemnie się tutaj zarabia. Exp to 30k/h spokojnie z czterema ludźmi na expie, więc jest nieźle.

    Sposób dojścia jest zamieszczony na screenach. Do naszego "Tomba" można się dostać na kilka sposobów - generalnie, od strony Thais: przez jaskinie Cyklopów lub od strony Kazordoon - przez półwysep, chroniony przez małą grupkę krasnoludów i minotaurów.


    Ciekawostka: jaskinie z nieumarłymi stały się jedynym lądowym połączeniem Północnego i Południowego Mainlandu na zachód od Dwarven Bridge - zauważcie, że gdzie indziej we wszystkich miejscach trzeba korzystać z mostów!


    Opiszę teraz taktyki dla poszczególnych profesji:

    Knight - Na pewno dla tej profesji pobyt w tym miejscu jest całkiem przyjemny, nawet pomimo dwóch ghostów; ci przeciwnicy nie są wielkim zagrożeniem - można ich wyciągnąć liną na wyższe poziomy, zignorować i uciec, ewentualnie wziąć na nie Fire Sworda, co wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem, bo zawsze kilka pkt. expa więcej wpadnie, a i możliwe jest zlootowanie jakichś szmatek, czy itemów. Potwory, występujące na tej miejscówce pozwalają na długi hunt z profitem. Mumie zapewniają duży dopływ gotówki (nawet 80gp z jednej) oraz perły. Crypt Shamblery czasem zostawiają Two Handed Sword, Beholdery często gubią Morning Stary i wcześniej wymienione swordy, nie mówiąc o Ghulach, które respią się tu całkiem obficie i dają duże iości gotówki. Przy okazji, można w każdej chwili zejść piętro niżej, na smoki, ale to już raczej dla odmiany, bo Smoki rzadko kiedy zostawiają łup, a jest ich tam tylko 5.
    Generalnie, dla knighta ze sporym udźwigiem, wyprawa w to miejsce powinna się zwrócić. Zalecałbym skile co najmniej 60/60.

    Paladyn - Praktycznie tak samo jak knight. Przydałby się w miarę dobry dist, aby nie ciągnąc za długo potworów za sobą i nie wpadać na inne (myślę, że 65 spokojnie starczy na całe podziemia, a na wyższe już 50~).

    Druid/Mag - W tym przypadku wystarczy kilkadziesiąt manasów, kilkanaście run GFB, albo nawet Avalanche i można spokojnie expić. Magowie z Wand of Inferno, druidzi nawet z Hailstorm Rodem. Magom szczególnie pomoże znajomość czaru Fire Wave, a w zasadzie może on nawet zastąpić czary typu strike, kiedy bije się np. takie Crypty/Mumie/Beho lub więcej, niż jednego potworka.

    Lykasz: "Ja np. brałem na wyprawę 50 Mana Potionów, 60 Avalanche, 30 GFB i - na wszelki wypadek - 50 HMM. Siedziałem tam dobre kilka godzin. Oczywiście, tutaj jesteśmy ograniczeni capem. Nie radzę zbierać Morning Starów, jeśli nie mamy capa, jedynie Two-Handed Swordy i kasę. A kasy naprawdę można uzbierać dużo. Chyba że robimy lootBP i ukrywamy je gdzieś w trumnach, ew. zabieramy ze sobą kilka zwykłych worków i przykrywamy ten z łupem."


    Poza tym, jak na wszystkich umarlakach: kwestia fooda... Z jednej strony, możemy wychodzić na powierzchnię po stronie Kazordoon i zbierać fooda - w okolicy biega kilka jeleni i wilków, nieopodal jest też resp 3 niedźwiedzi; jest to jednak trochę czasochłonne, no i musimy specjalnie przerywać polowanie. Zdobywać jedzenie bez przerywania expa możemy na Cyklopach. Ewentualnie możemy schodzić na Dragony po Dragon Hamy, ale traktujmy to jako opcję pomocniczą, kiedy mamy jeszcze jedzenie.

    Tutaj linki do SSów z mapkami (właściwie, jaskinie z nieumarłymi zaczynają się już na trzeciej od góry):

    http://forum.tibia.org.pl/attachment...1&d=1280917865
    http://forum.tibia.org.pl/attachment...1&d=1280917865
    http://forum.tibia.org.pl/attachment...1&d=1280917865
    http://forum.tibia.org.pl/attachment...1&d=1280917865
    http://forum.tibia.org.pl/attachment...1&d=1280917865
    http://forum.tibia.org.pl/attachment...1&d=1280917883

    http://forum.tibia.org.pl/attachment...1&d=1280917883
    Smoki


    http://forum.tibia.org.pl/showthread.php?t=337352
    Poradnik autorstwa #Korzenia - polecam! Jest tam bardziej rozległy opis całego DTD, właśnie z nieumarłymi włącznie.


    XII Cmentarz w Hellgate

    Opis będzie krótki, jednak treściwy. Miejsce jest niezłym skupiskiem nieumarłych: szkieletów ghuli, dodatkowo występują tu DSy. Jest bardzo dużo miejsca do biegania, co na pewno jest najlepszą wiadomością dla magicznych.

    <Zostawmy opis userowi #w8w8w8 (oczywiście, sam coś też dołożyłem ;)>



    by Celestian

    Sens wybrania się w to miejsce jest jedynie wtedy, kiedy na serverze gra minimum 350-400+ osób, w przeciwnym wypadku bedziemy musieli czekać na respawn. Miejsce to jest przeznaczone jedynie dla postaci magicznych i paladynów. Rycerzem nie masz tu czego szukać ze względu na obecność trzech demonicznych szkieletów - na mapce jest zaznaczony respawn dwóch, ale ja spotykałem przeważnie 3.


    Wybierając sie tu musisz wziąć ze sobą (najlepiej do plecaka i schować w trumnie) jedzenie oraz włócznie. Właśnie to jedzenie może być głównym problemem. De facto można by tutaj magicznymi robić runy, a po jedzenie latać na Roty, które są już blisko "Miasta Bholderów".


    Paladynem oraz Druidem polować można tu w sumie już od +/- 13 lvla. Trzymamy dystans i manewrujemy wokół trumien. Bez obaw, potwory poruszają się tu strasznie wolno. Co jakiś czas zabieramy z naszego worka jedzenie bądź amunicję (w tym wypadku najlepsze są włócznie). Druid bije za pomocą moonlight roda (przy DSach może wspomagać sie runami LMM) od 22 lvla używamy northwind roda, a od 25 możemy już brać HMM na DSy.

    Magiem sens jest tu siedzeć dopiero od 26lvla, posiadając Wand of Draconia(ew. Dragonbreath) oraz WoCE na dsy.
    Myślę, że przed 33 lvlem exp w granicach 15k/h jest zadowalający. No i oczywiście można tu nieźle zarobić!

    Podczas powrotu przydaje się jeden noobchar, który robi teleport ze szkieletem. Jeśli wolisz wracać ok. 5-7 min dłużej to trzeba wybrać się na bugi, jednak jeśli mamy niski lvl, jest to trochę ryzykowna opcja. Jezeli wolisz grać uczciwie to czeka cie około piętnastominutowa droga przez waspy, ale musimy mieć wtedy 6 parceli:
    >>Sposoby wyjścia z Hellgate<<


    I tutaj jeden "dżinks" -wielu ludzi wciąż o nim nie wie. Ja (tu akurat autor poradnika :d) o nim wcześniej wiedziałem, ale mimo wszystko...
    Mianowicie na Cmentarzu respi się Vampire Boss. A dokładnie Zevelon Duskbringer. Jest to - jak na złość - jedyne miejsce na FAcc'u respawnu Vampire Lorda. I biada Wam, jeśli macie poziom mniejszy od 100 postacią magiczną/80 paladynem i knightem. Potwór ma bardzo silne ataki w zwarciu, a i na odległość może uderzyć za ponad 150 hp (z SD). Staje się też niewidzialny, paraliżuje i - w moim wypadku to spowodowało śmierć na 52 lvlu - upija. Przywołuje też 3 Wampiry (również paraliżują).

    Dlatego polujcie tam do woli, ale pamiętajcie, że czasem śmierć czyha tuż za rogiem... ;PP .



    Zapraszam do do wypowiedzi, a przede wszystkim do dodawania opisów miejsc!


    Tematowi patronuje #Gray i częściowo #Tomix., a raczej chyba patronował, bo teraz ja mam go na głowie :P


    Pzdr ^^
    Ostatnio zmieniony przez kuba : 21-06-2011, 19:51

  2. #2
    Avatar Gray
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Gdańsk
    Posty
    2,847
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Zaznaczam że temat ma charakter czysto informacyjny, nie jest to temat ogólny do zadawania pytań.
    Warto jednak żeby każdy przed założeniem swojego tematu przeczytał ten poradnik, gdyż bardzo możliwe że jest tu odpowiedź również na Twoje pytanie ; )

  3. Reklama
  4. #3

    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Kraków
    Posty
    662
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    hmm, to może dorzucę coś od siebie do tego poradnika :P

    OF:
    umiejętnie grając palkiem na 70lvlu oraz skillami w granicach 83-84 bez armora wystarczą same softy, ale warto zabrac jakieś awaryjne ~10 smp/shp

    ale 33lvl-42lvl magicznymi?
    nie sądzisz że zerki ich posiekają bo na takim lvlu za wolno się jeszcze biega? :P

    Hellgate:
    jeśli chodzi o zarabianie palkiem to po prostu cieżko tam mieć waste.
    2-h swordy średnio leciały mi w proporcji 1,5 miecza/200boltów
    ofc bywało że i częściej, więc były małe problemy z capem :P

    na mniejszych lvlach warto zaopatrzyć się w stealth ringa, gdyż priorytetem w zabijaniu są beholdziaki a nie DSy ;)

    jeśli chodzi o postacie magiczne, to przykro mi bardzo, ale na poziomie z EB na 33lvlu nie mają co robić.
    expić na utamie w tym miejscu to zajebiste waste ;)
    owszem, na nieumarłych sobie przyexpia, ale EB w miare bezpiecznie na 60lvlu ubić mogą...
    inaczej zejdą ładnie z combo :)

    manasy, to myślę że 40smp to świat i ludzie jak się umiejętnie expi palkiem (i jak sie nie ma softów/lr)
    mając softy, manasów bierzemy minimum, tzn jakieś 10 smp i STYKA, prawdopodobnie i tak nie zostaną wykorzystane.

    co do expa do poprawka że przy dobrym respie jest 35-37k/h

    co do mapek Celestian Huntera to resp w HG jest ciągle aktualny, no, może nie ma 1 DSa ;)

    Dragon Lair (k. Venore)
    mam 2 "ale" :P
    1.chcąc brac full cap potów i RSów bezwzglednie jest potrzebny char po drugiej stronie rzeki którym będziemy nosić loota do depo.
    Inaczej exp tam nie przyniesie dobrego zarobku ;<
    2.ja zawsze myślałem ze tam są scorpiony, skąd roty żeś wytrzasnął? xD

    Guardy
    ołkej :D

    Dragi na Draconii
    ryzyko że wyłaząc na jakimś redzie wleziemy na spawniętego draga.
    tak to opis mi się podoba ;)

    Elf Fortress:
    it's ok

    Dwarven hell
    expiąc na share expie druidem i najtem na ok 55lvlach metodą: ropać wszystko, a knajt to przynęta, można wyciagnąć 50-55 expa/h

    Mintwalin
    nie wiem jak tam jest teraz, ale za lootbaga 15k oz 20k gp od biedy można wyciągnąć ;)

    to chyba tyle z mojej strony.
    poradnik dobry, chociaż przydałby sie opis jeszcze jakichś miejscówek :)

  5. #4
    Avatar kuba
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Bładnice k. Skoczowa
    Wiek
    32
    Posty
    1,478
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    #Chrill
    Zaktualizowane :) .


    Cytuj Chrill napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    [...]co do mapek Celestian Huntera to resp w HG jest ciągle aktualny, no, może nie ma 1 DSa ;)
    Ofc. pisząc "nieaktualne", nie miałem na myśli mapki, która się raczej nie zmieni... :p .

    Dragon Lair (k. Venore)1.chcąc brac full cap potów i RSów bezwzglednie jest potrzebny char po drugiej stronie rzeki którym będziemy nosić loota do depo.
    Inaczej exp tam nie przyniesie dobrego zarobku ;<
    Ok, zrobione.

    Dragi na Draconii
    ryzyko że wyłaząc na jakimś redzie wleziemy na spawniętego draga.
    tak to opis mi się podoba ;)
    Nie wiedziałem... Info dodane.

    to chyba tyle z mojej strony.
    poradnik dobry, chociaż przydałby sie opis jeszcze jakichś miejscówek :)
    Jeśli są jakieś propozycje, proszę o podanie i zobaczę, co da się zrobić... ;-) .


    Pzdr ^^
    Ostatnio zmieniony przez kuba : 27-07-2010, 15:21

  6. #5

    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Kraków
    Posty
    662
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    jeśli chodzi o dragi to dobrze napisałem:
    biorąc full cap potów i amunicji, przydaje się
    jakiś loot keeper tutaj: (wiem, zjebałem że po 2giej stronie rzeki ale nigdy nie pamiętałem co jest w tym miejscu xD)
    Załącznik 231182
    tzn wiesz, zbierając te wszystkie xbows, steel shieldy i inne duperele których ludzie nie ruszaja można niezłą kase przynosić, a capa niestety mało się posiada...

    co do draconi to z tego co wiem, dragi czasami spawnujuą się na powierzchni, tak jak podczas raidu.
    Nie zawsze, ale czasem się zdarza ;<

    co do miejscówek to:
    KONIECZNIE by sie przydała Fibula rotki oraz deeper Fibula, big spawn wyvek na OFie ^^, DC oraz linki do poradników już istniejących.
    niektóre są stare jak świat ale warto czasem zajrzec ;)
    Ostatnio zmieniony przez Chrill : 27-07-2010, 15:20

  7. #6
    Avatar matizioom
    Data rejestracji
    2009
    Wiek
    22
    Posty
    10,068
    Siła reputacji
    22

    Domyślny

    Świetny poradnik na pewno się nie jednemu przyda no i jest poradnik o dobrych expach na facc.
    @edit
    Na ofie można profitować ładnie także bez postmana ale oczywiście będzie on ułatwiał sprawę.

  8. #7
    Avatar Matizo
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    468
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Napisałeś, że jest dużo miejsc ale opisałeś tylko te podstawowe (przynajmniej mnie nic nie zaskoczylo/zdziwilo), przyda sie wiecej opisow.

    Jakbys potrzepowal pomocy napisz na pw to cos moze zrobimy :P

  9. #8

    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Keski-Suomi
    Posty
    943
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    powinienes wyszczegolnic jaki exp dla jakiej postaci, biorac pod uwage ze wszystko jest na faccu (brak czarow exori~ w przypadku sorka np+ do tego czy trzeba uciekac przed potworami w przypadku postaci magicznych/palkow- tylko elfbot ma te funkcje)

    do tego nawypisywales na przyklad jaskinie na ghostlandzie a kopalnie w kazordoon wpisales wszystkie w 1 punkcie

    oczywiscie sa respy nawet dla hlvl

    masz opis, moze zamiescisz

    maze of lost souls (mols)
    droga na resp warlockow na demonie, w sumie 6 pieter wielkiego labiryntu, z czego do dwoch pierwszych poziomow moze dostac sie kazdy, na pietrze -3 znajduje sie bramka levelowa dla 30 lvl. Na pietrach -2 i -3 znajduja sie slabe potwory takie jak troll czy rotworm, za bramkami levelowymi mozna spotkac GSy, dragi a nawet dragon lordy (sa przynajmniej 2 miejsca gdzie sie respia) Niestety resp wszystkich potworkow jest dosc wolny, ale mimo to moim 60 sorcererem odkrylem dobre polaczenie miedzy respami DLi, GSow, orcow berserkerow, cyklopow i innych potworow, dzieki niemu wyciagalem tam do 50k expa na godzine, kasa tez sie zwracala, respi sie tu tez slim, na ktorym mozna trenowac oraz monk, ktorego mozna zlurowac tak zeby mozna bylo go bic na dystans a on nie moze bic nas (uzywa sie do tego dwarfa soldiera). Zaleta miejsca jest brak ludzi, mozna tu expic z RSem/majac hunta, jednak latwo tez sie zgubic lub wpasc w tunel bez wyjscia kiedy ktos bedzie nas scigac a my nie bedziemy znali terenu



    co do OF i postaci magicznych to moglbys napisac prosto o co tam chodzi- nie wchodzic do srodka of, ja expilem tam od 26 lvl druidem kiedys, trzeba miec stalagmite runy bo na nie sa wrazliwe wszelkie orki, do tego mozna kupic convice rune i przejac huntera, ktory respi sie przed ofem, trzba miec tez pare ihow zeby go leczyc, ale bardzo on sie przydaje, trzeba miec tez stealth ringa/utana vid w razie full respa zerkow, ringa najlepiej trzymac w arrow slocie
    Ostatnio zmieniony przez fracek91 : 27-07-2010, 16:59
    przecietny post na torgu w 2014:
    Cytuj Dzzej napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Nie widzę problemu? Skoro idę na dziwki to tylko po to, żeby spuścić wszystko z jajec. Zakładając, że dojdę szybko to chciałbym jeszcze postukać przez chwilę.

  10. #9
    Avatar kuba
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Bładnice k. Skoczowa
    Wiek
    32
    Posty
    1,478
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    #update
    Dodano opisy Isle of Kings i Maze of The Lost Souls!

    Ciągle zapraszam do dodawania sugestii opisów i korekty ewentualnych niepoprawnych danych!
    Myślę, że powinny się tu obowiązkowo znaleźć Naginata/Altar's Lake Dragon Lair ("Thais Dragon Lair") i Deep Fibula. Warto by również podać informacje o Demonie (Warlocki itp., żeby ktoś źle nie zrozumiał :d).


    #Pomoc
    Podziękowania należą się userom #fracek91 i #Chrill.


    Dalej! Pomóżcie coś w tym kompendium! "Razem możemy więcej!" xd .


    Pzdr ^^
    Ostatnio zmieniony przez kuba : 03-08-2010, 09:47

  11. #10
    Avatar w8w8w8
    Data rejestracji
    2006
    Posty
    2,263
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    I Okręg Carlin:

    od siebie dodam trolle na cmentarzu(na bota mozna puscic)
    Isle of kings (dobry exp bo malo kto tam biega)



    II Okręg AB:

    Waspy(na bota)



    VI Okręg Thais:


    Trolle na east (znaczy spawn)
    roty i orki za nimi (roty dobre do bocenia)
    waspy na poludnie (na bota)



    to jeszcze takie miejscowki, mysle ze mozna je dopisac


    apropos huncenia sorkiem na ofie
    siedze (odrabiam 44->45) z wand of voodoo i stalagmitami/hmm i nie dosc ze jestem na plusie to wyciagam 50k expa/h to (nie liczac wszystkich nowych gowien ktore dropia orki).
    Ostatnio zmieniony przez w8w8w8 : 03-08-2010, 00:18

  12. #11
    Avatar Lykasz
    Data rejestracji
    2010
    Położenie
    Warszawa
    Wiek
    32
    Posty
    3,222
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Facc Tomb to nie jest złe miejsce. Wiecznie zajęte- to prawda, ale nawet z czterema osobami można wyciągnąć 30k/h, a do tego dragi. Miejscówa cudo i nie wiem zupełnie czemu ją "olałeś".

  13. #12
    Avatar flepix
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Na stole
    Posty
    90
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Bardzo ciekawy poradniczek

    Isle of Kings
    Cytuj kuba333 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.

    Respią się tu: Szkielety, Skorpiony, Ghule, DSy, Stalkery, Ghosty, Witch, Beholder*, a także podobno (*proszę o skorygowanie informacji, jeśli tak nie jest) Giant Spider* - tego ostatniego możemy ominąć - wystarczy nie schodzić w południowy korytarz jaskini.


    Byłem dziś w tym miejscu i chciałbym coś nie coś powiedzieć, otóż co do GS'a i beholdera przy których masz 'gwiazdki' mogę potwierdzić że ofc są. Odnosiłem wrażenie że witch, która znajduję się na samym końcu północno wschodniego korytarza respi się nieco rzadziej od innych mobów, natomiast resp GS'a który jest na samiuśkim dole południowej jaskini jest tak powolny że szkoda gadać. Siedziałem tam koło 1,5h i zrespił się tylko 1 gs.

    Co do samego expa, przebiega bardzo przyjemnie 50k/h, z ds'ów leci dość sporo battle hammerów, z gp też nie najgorzej, aczkolwiek trzeba ponieść pewne straty na gfb i hmm. Trochę cienko się z foodem, okazjonalnie wypada tylko chlebek z monka ;)

    A co do tych DS'ów owszem jest ich dość sporo (i bardzo dobrze :> ), ale stalkerów jest na tyle mało że nie utrudniają one jakoś znacząco ucieczki przed nimi:)

    EDIT: Giant Spider respi sie dokładnie co 60 minut.
    Ostatnio zmieniony przez flepix : 04-08-2010, 11:47
    wychodzilem z rooka miesiac a orc spearman byl dzisiejszym takim orshabaalem ;] (na rooku)
    :D :D :D

  14. #13
    Avatar kuba
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Bładnice k. Skoczowa
    Wiek
    32
    Posty
    1,478
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj flepix napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Bardzo ciekawy poradniczek
    Raczej kompendium, bo zmiany zależą nie tylko ode mnie ; ) .

    Byłem dziś w tym miejscu i chciałbym coś nie coś powiedzieć, otóż co do GS'a i beholdera przy których masz 'gwiazdki' mogę potwierdzić że ofc są. Odnosiłem wrażenie że witch, która znajduję się na samym końcu północno wschodniego korytarza respi się nieco rzadziej od innych mobów, natomiast resp GS'a który jest na samiuśkim dole południowej jaskini jest tak powolny że szkoda gadać. Siedziałem tam koło 1,5h i zrespił się tylko 1 gs.
    Info będą dodane.

    Co do samego expa, przebiega bardzo przyjemnie 50k/h, z ds'ów leci dość sporo battle hammerów, z gp też nie najgorzej, aczkolwiek trzeba ponieść pewne straty na gfb i hmm. Trochę cienko się z foodem, okazjonalnie wypada tylko chlebek z monka ;)
    Dodam info o foodzie. Bardzo przydają się te informacje :) .

    A co do tych DS'ów owszem jest ich dość sporo (i bardzo dobrze :> ), ale stalkerów jest na tyle mało że nie utrudniają one jakoś znacząco ucieczki przed nimi:)
    Kolejna przydatna informacja.


    Pomogłeś. Na pewno będzie to docenione :-) .


    Cytuj Lykasz napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Facc Tomb to nie jest złe miejsce. Wiecznie zajęte- to prawda, ale nawet z czterema osobami można wyciągnąć 30k/h, a do tego dragi. Miejscówa cudo i nie wiem zupełnie czemu ją "olałeś".
    Jeśli ktoś opisze miejsce - wprowadzę opis. Niestety, ale nie bywałem tam aż tak często, żeby móc dużo o tym miejscu napisać. Poza tym nie wiem, czy warto o nim pisać, bo dużo ludzi tam boci (raz widziałem chara jakiegoś idioty - 100~ knight ;o).

    Więc na pewno to nie jest "miejscówa-cudo", tym bardziej, że 30k/h można spokojnie na Guardach wyciągnąć, które są mniej oblegane, a też można zarobić.

    Skoro uważasz, że "to nie jest złe miejsce", to opisz je...


    Cytuj w8w8w8 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    I Okręg Carlin:

    od siebie dodam trolle na cmentarzu(na bota mozna puscic)
    Isle of kings (dobry exp bo malo kto tam biega)

    II Okręg AB:
    Waspy(na bota)

    VI Okręg Thais:
    Trolle na east (znaczy spawn)
    roty i orki za nimi (roty dobre do bocenia)
    waspy na poludnie (na bota)

    to jeszcze takie miejscowki, mysle ze mozna je dopisac
    Niestety. Wszystkich botterów muszę zawieść - to nie jest poradnik bocenia na FAac'u, tylko expienia. Wszystkich miejscówek nie będę opisywać, bo i po co pisać o respach Trolli, czy Waspów?

    Wymieniłem je, jak każde miejsce, w którym potwory występują regularnie, ale to nie znaczy, że będę je opisywać, szczególnie, że chodzi o takie mobki. Przynajmniej botterów będzie mniej o kilku, którzy nie wiedzą, gdzie postawić bota ;d .

    Oczywiście, jeśli ktoś opisze ciekawie te miejsca, to chwała mu za to - na pewno to wstawię, ale sam nie mam zamiaru zajmować się takimi "kwiatkami".

    apropos huncenia sorkiem na ofie
    siedze (odrabiam 44->45) z wand of voodoo i stalagmitami/hmm i nie dosc ze jestem na plusie to wyciagam 50k expa/h to (nie liczac wszystkich nowych gowien ktore dropia orki).
    Kolejna przesłanka do opłacalności polowania tam magicznymi...


    Pzdr ^^
    Ostatnio zmieniony przez kuba : 04-08-2010, 11:57

  15. #14
    Avatar Lykasz
    Data rejestracji
    2010
    Położenie
    Warszawa
    Wiek
    32
    Posty
    3,222
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Okej, zatem zajmę się opisem Facc Tomba. Nie mogę dodawać zdjęć, zatem wszystkie screeny znajdą się w załącznikach.
    Sposób dojścia też zamieszczony jest w załącznikach.

    Facc Tomb - czyli kto jest mile widziany.

    Knight - Na pewno dla tej profesji pobyt w tym miejscu jest wskazany, nawet pomimo dwóch ghostów, ale myślę, że ci przeciwnicy nie są wielkim zagrożeniem. Potwory występujące na tej miejscówce pozwalają na długi hunt z profitem. Mumie zapewniają duży dopływ gotówki (nawet 80gp z jednej) oraz perły. Shamblery czasem zostawiają Two Handed Sword, Beholdery często gubią Morning Stary. Generalnie dla knighta ze sporym udźwigiem, wyprawa w to miejsce powinna się zwrócić. Przy okazji, można w każdej chwili zejść piętro niżej, na smoki, a one jak wiemy, jak już coś zostawią, to na bank coś cennego. Zalecałbym skille conajmniej 60/60 i lvl 30+.

    Paladyn - Praktycznie tak samo jak knight. Przydałyby się dobre skille, aby nie ciągnąc za długo potworów za sobą i nie wpadać na inne. Tutaj powiem tak: widziałem nawet ludzi, którzy expili tu na 13-16 lvlu. Osobiście polecałbym jednak 25+.

    Druid/Mag - W tym przypadku wystarczy kilkadziesiąt manasów, kilkanaście run GFB, albo nawet AVA i można spokojnie expić. Magowie z Wand Of Inferno, druidzi nawet z Hailstorm dadzą radę. Magom pomoże znajomość czaru Exevo flam hur. Osobiście brałem na wyprawę 50 mana potionów, 60 AVA, 30 GFB i na wszelki wypadek 50 HMM i expiłem tam dobre kilka godzin. Oczywiście co do loota, to tutaj mamy sprawę ograniczoną capem. Nie radzę zbierać Morning Starów, jedynie Two-Handed Swordy i kasę. A kasy naprawdę można uzbierać dużo. Poza tym zalecam schodzić na Dragony po jedzenie.

    Jaki exp? 30k/h spokojnie z czterema ludźmi na expie.
    Ostatnio zmieniony przez Lykasz : 04-08-2010, 13:04

  16. #15
    Avatar w8w8w8
    Data rejestracji
    2006
    Posty
    2,263
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Hellgate Cmentarz:


    by Celestian

    Sens wybrania się w to miejsce jest jedynie wtedy, kiedy na serverze gra minimum 350-400+ osób, w przeciwnym wypadku bedziemy musieli czekać na respawn. Miejsce to jest przeznaczone jedynie dla postaci magicznych i palladynów. Rycerzem nie masz tu czego szukać ze względu na obecność dwóch demonicznych szkieletów


    Wybierając sie tu musisz wziąć ze sobą (najlepiej do baga) jedzenie oraz włócznie. Droga nie jest długa, więc za bardzo się nie przemęczysz.

    Palladynem oraz Druidem polować można tu w sumie już od +/- 13 lvla. Trzymamy dystans i manewrujemy wokół trumien. Bez obaw potwory poruszają się tu strasznie wolno. Co jakiś czas zabieramy z naszego worka jedzenie bądź amunicję (w tym wypadku najlepsze są włócznie). Druid biję za pomocą moonlight roda (przy DSach może wspomagać sie runami LMM) od 22 lvla używamy northwind roda.

    Magiem sens jest tu siedzeć dopiero od 26lvla, posiadając Wand of Draconia(ew. Dragonbreath) oraz Woce na dsy.
    Myślę, że przed 33 lvlem exp w granicach 15k/h jest zadowalający.

    Podczas powrotu przydaje się jeden noobchar, który robi tp ze szkieletem. Jeśli wolisz wracać ok. 5-7 min dluzej to trzeba wybrać się na bugi. Jezeli wolisz grac uczciwie to czeka cie okolo 15 minutowa droga przez waspy.
    >>Sposób<<






    |pisac jakbyscie znalezli jakies bledy|
    swoja droga polowa z tych miejscowek jest opisana w poradnikach
    Ostatnio zmieniony przez w8w8w8 : 04-08-2010, 14:24

Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Expienie 30 Sorcerem
    Przez MietekGnojownik w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 15-08-2010, 10:20
  2. poranne expienie
    Przez bubcoz w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-08-2010, 13:59
  3. 100 Rp expienie
    Przez T'error w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-07-2010, 13:15
  4. [TibiaAuto] Expienie i zawieszka
    Przez kuba098 w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-02-2010, 18:30
  5. [Poradnik] Knight by Shamurgana - Efektowne expienie bez nudy!
    Przez rangerix w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 20-02-2010, 17:30

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •