to bylo nawiazanie do twojego "chuj w twoj english, wypierdalaj"
wiec tak jakby sam siebie disujesz
Wersja do druku
jakis hemp gru mi redbaga dal. co to za smiec randomowy
chłopie, jakby jeszcze profesorek był dobrym aktorem, przecież to "coooooooo? to jest eeeee stream?" to za chuja nie brzmiało jak profesor w emocjach
profesorek jest łasy na atencję, poza tym on jest wielkim trollem z natury, vide podkradanie udek i spamowanie łamanym portugalskim do brazoli
prawda jest taka, że jeżeli cokolwiek jest zjebane(o ile, w co wątpię) to funkcja losująca, ale do tego nigdy nie dojdziemy, bo tibiarz się i tak nie przyzna, podobnie jak było z crashem pierwszeo dnia, który nie był z ich winy, ale nie powiemy co się stało, a po tygodniu znaleźli przyczynę xD
inna kwestia, że na maciek ots nie ma co rzucać podejrzeń, bo tam by nikt nie był w stanie zakodzić dodadawania loota do potwora xD, natomiast na iglicy chuj wie, czy nie ma spella "adito loot" i kaletnik napierdala, tutaj lord mógł to zakodzić
a co do nieskazitelności tibiarza, to keletik może się okazać naszym harrym potterskim dumbledorem, niby najbardziej prawilny super starzec, a w ostatniej części się okaże, że zwykły wyrachowany skurwiel, nie takim chłopakom dolary i rowerki wodne zawróciły w głowie
w ogóle, to środowisko streamerskie zjebało, że nikt nie wpadł na pomysł pójść na BK i rzucić z dupy "spokojnie, tak jak się umawiałem z tibiarzem, z pierwszego bohy polecą" i akurat by spadły, co by się tu działo xD
Dobra wyjawie wam sekret znienawidza mnie za to ale trudno, bo prawda zawsze powinna wyjsc na jaw.
@Lacho ; musisz zalozyc wolf tooth chain. Wiele lat temu krazyl mit ze zalozenie go podnosi szanse na loota i ze seoich zrodel wiem, ze wlasnie taki amulecik zostal rozdany “wybranym” osobom, ktore nastepnie ukryly go sobie w obs tak zeby nie bylo go widac na strimie.
No bo pomysl, jak inaczej ktos moze cos zloocio z 1 monsters, a ktos inny nie?????
Tak jak mowie wiele osob mnie teraz znenawidzi i napisze ze jestem psychiczny (moze i jestem), ale ja sie niczego nie boje, nawet boga sie nie boje, a was pierdole cwele i drugiego polika nie nadstawie. Tylko bym przekopal jednego i drugiego za te machlojki.
Lacho ja nie gram na tym corrupted ots, ale jak masz chara to proponuje isc na resp war wolfow tam obok greenshore i nagrywac hunta, bo sadze ze nassyjnik zostal juz usuniety z tabelki loota tak aby inni sie nie wzbogacali. Nagraj koniecznie hunts to bedziemy miec kolejne dowody (szansa na drop to chyba 1% wiec jak nie spadnie ci 1 po zabiciu 100, to znaczy ze usuneli)
dlaczego on dalej bana nie ma
pamietam jak na torgu albo tibiapl ktos przeprowadzal badania czy wilki dropią wiecej miesa w zaleznosci czy wolftoothchain ejst noszony czy nie nwm czy to minsafo nei byl przypadkiem xD
https://i.imgur.com/PsDBRKr.png
chyba jednak nie
Ktoś chyba spał na studiach na statystyce jeżeli twierdzi, że wylosowanie rare itema z pierwszego (lub z paru pierwszych) mobów to jest coś nieprawdopodobnego.
To nie jest jakieś rocket science, że wydropienie rare itema z pierwszego moba jest równie prawdopodobne jak wylocenie go z dziesiątego, setnego czy tysięcznego. Szansa na takie zdarzenie się nie zmienia.
Jeżeli przedmiot na 1% szans na wydropienie, to nie oznacza, że wypadnie za setnym razem, to nawet nie oznacza, że wypada raz na 100 zabitych mobów.
A jak dodamy do tego losowanie rng seeda raz na dzień (czy tam pare razy dziennie); to już w ogóle te wyliczenia kiedy przedmiot powinien spaść czy nie to sobie można w tyłek wsadzić, bo nie są nawet zbliżone do "średnich" czy "prawdopodobnych" wartości.
inb4 hehe ochmar hehe wypad z tematu heehe
zapomniales narysowac nam wykresik xD
niedziela godzina 16 : Online
232
deeeeeedantis
proponuje tutora dla gm ochmana w raz z mozliwoscia transferu ze zdechlicy wszystkich postaci utrzymujac warunek ze beda mialy poziom zredukowany do 1 na iglicy
mysle, ze bylby to duzy sukces tekanii, a nasz tibiantis urósłby z 231 graczy online do 236.
niezła stronka
przegrałem licytacje, chciałem zalicytować inny domek, ale okazało się "że wygrywam poprzednią licytacje", a na tamtej już jest owner i rented
w tym momencie nie moge nic licytować
zajebista strona
Polecam Iza Małysz
tak bylo na starej tibii
dokładnie przez takie sytaucje chyba żadna gierka obecnie nie stosuje pure rng, gdzie poprzdnie losowania nie mają wpływu na obecne, żeby właśnie unikać serii farta, serii pecha albo sytuacji gdzie ktoś gdzieś looci itemek z 1 mobka, a potem do końca mu już nic nie spada
nie wiem, czy inne gry tak robią, ale jeśli tak, to uważam, że to głupawe tak uśredniać, żeby ktoś tam nie płakał
o to w tym chodzi, że czasem posypie, a innym razem nic nie zleci i nigdy nie wiesz, poza tym jak już ograniczać czynnik losowy to równie dobrze można np. zrobić stały dmg, bo jak jest jakiś zakres, to czasem zostanie 'fartownie' 1 hp i ktoś przeżyje a inny padnie i buuu niesprawiedliwe, tak samo z wieloma innymi rzeczami
bez czynnika losowego ta gra byłaby dużo mniej ciekawa
zresztą, w kontekście serwera to i tak bez znaczenia, w tibii był wszędzie zwykły rand() i tyle, oprócz skillprobe gdzie była średnia dwóch randów żeby było bliżej rozkładu normalnego/trójkątnego
no właśnie też mnie to interesuje
nie dajcie sie nabrac na te amulety bo ja kupilem jeden za 130k a sie okazalo ze te od gma maja inne ID
ostatni z typa mi spadl taki amulet, nosze i teraz mi z każdego trolla spadaja wlocznie
chyba dziala
Niestety, lata badań na ten temat potwierdziły, że dla społeczności graczy (czy gracza - jeżeli mowa o single player), "sztuczne" nagradzanie za godziny grindowania jest lepszym rozwiązaniem i ludzie chętniej spędzają tam czas. To jest coś jak "no tyle nie posypało to teraz musi spaść". Z drugiej strony, niektóre przedmioty (jak np kiedyś popularne "kosy z csa") musza mieć sztucznie sterowaną szansę, żeby nagle po wyjściu nowych skrzynek cena kosy była wciąż na topie, a nie że rng seed broken i spadło dużo więcej "nowych" skinów do noża niż powinno - i przedmiot nic nie warty.
No ale seedujesz raz na ss (czy tam restart serwera/maszyny) - czyli właściwie seedujesz ją co 24h, a nie "raz" tak jak piszesz. No chyba, że sobie ją gdzieś zapisujesz do pamięci/pliku; ale wątpię, bo i po co?
a.d. 1 To akurat nie jest prawda, dużo gier stosuje jeszcze pure rng (zwłaszcza MMO i zwłaszcza do dropu z loota). Nie mówię, że większość, ale "chyba żadna gierka obecnie nie stosuje pure rng" to jest gruba przesada. W ogóle losowość w gamedevie jest bardzo ciekawa, swego czasu wczytywałem się w to wieloma godzinami, to jest jeden z ciekawszych TL;DR które nie zajmuje 2 dni na przeczytanie: When is RNG good? When is it bad? : gamedev
a.d. 2
Weź sobie jakiś średni zakres liczb, powiedzmy tam 0-100000 i
a) Losuj tak długo aż nie wylosujesz 2 takich samych liczb, ale jedna po drugiej. Zmierz ile czasu zeszło na losowanie.
b) Rób to samo co w b) tylko po każdym losie zmień seed. Zmierz ile czasu zeszło na losowanie (nie uwzględniaj czasu zdobywania seeda).
Sposób b) czyli zmiana seeda zajmuje praktycznie zawsze dłużej (i to o jakieś znaczące 30-50%). Dlaczego, przecież cały czas losujemy "losowe" liczby - nie ważne z jakiego seeda, co? :)
wy się śmiejecie, a za starych czasów serio krążył taki mit z tym wolf tooth chainem i dużo ludzi w to wierzyło, że zwiększa loota
w rzeczywistości loot był generowany w momencie respa i mob nawet używał tego ekwipunku, który miał na sobie
E:
seeduje się raz przy starcie programu
w tibii było srand(time(0)); przy inicie, a potem wszędzie zwykły rand() lub implementacja funkcji random(min, max) która też korzystała z rand()
no ale przecież to jest wiadome, że seedowanie przy każdym losowaniu wypacza rozkład jednostajny, dlatego robi się to tylko raz
no i owszem, co restart serwera trzeba seedować na nowo, ale to akurat nie gra tu większej roli, bo rand jest używany praktycznie non-stop, a nie parę razy na restart, poza tym nie ma jakichś lootów 1/10000000000, żeby miało to powodować istotne zmiany
do takiej gierki jak tibia ten zwykły rand w zupełności wystarcza i spełnia swoją rolę
Robie też w branży krypto, gdzie losowość ma ogromne znaczenie i powiem wam, że te rozkminy nad (pseudo)randomem nie mają tutaj żadnego sensu, bo w skali mikro czyli lootowania itemka nie ma to żadnego znaczenia.
Pozdrawiam
Masz grę, gdzie jest RNG w systemie, przez który ESL odrzucił tę grę (po jakimś tam czasie), bo nie liczy się skill, a właśnie RNG. A mówię o celowaniu w Word of Tanks - kto grał, wie o czym mówię, kto nie grał, ten nie wie.
raczej nie o to chodzi, tylko w grach, które chcą być tzw. "e-sportem" (xD) się specjalnie minimalizuje czynnik losowy, żeby liczył się tylko 'skill'
nawet w gierkach, gdzie ta losowość z założenia ma duże znaczenie, jak jakieś heroesy itp. jak są grane turnieje, to się wymyśla różne reguły, daje graczom możliwość zrestartowania mapy, bo "nie podeszła" itd. bo ma decydować "skill" a nie "fart"
ale w kontekście tibii nie ma to żadnego znaczenia
co do loota w grach ogólnie, to nie wiem, czy jest tak, jak Ochmar pisze, że 'większość' graczy preferuje system "nagradzania" za grindowanie, ale wcale by mnie to nie zdziwiło, aczkolwiek nadal uważam, że to dość głupawe, a przynajmniej niepasujące zupełnie do starej tibii, która nigdy nie była grą 'sprawiedliwą' i która i tak nie jest grą dla 'większości'
A to przepraszam, myślałem, że chodzi o coś innego. Jbc nie grałem w World of tanks
ja też nie, bo to jakaś gierka dla dzieciaczków, nie to co Tibiantis
ale tak wywnioskowałem, że o to chodzi
@ochmar ;
nie napisałeś wcześniej nigdzie o tym, że seedowanie będzie co losowanie, to jest raczej oczywiste, że seedując każdy los na nowo wpływasz na rozkład wyników funkcji generującej liczby,
ale nie ma to większego znaczenia gdyby seedować raz/kilka razy dziennie, a raz w ogóle od startu serwera, za dużo losowań w gierce tibijskiej jest żeby jakoś znacznie wypaczyło to wyniki, gdzie głupia exura już korzysta z losowania
a co do gierek mmo, to nawet jak loot jest losowy, to jest jakaś blokada mega pechowego strike'a, ja mówię o dużych tytułach jak nie wiem, wow, hs, dota, lol itp.
nie kojarzę żadnego dużego tytułu, który by miał pure rng
w docie na przykład jest pseudo random distribution, który sprawia że serie występowania jakiegoś zjawiska opartego na procentach jak np. obrażenia krytyczne czy bash są rzadsze, ale ogólne prawdopodobieństwo pozostaje takie samo
tylko nijak się to ma do tibiantisa, bo jedna partia doty to skończona rozgrywka która trwa kilkadziesiąt minut i ta pseudo losowość jest by uniknąć gry rozstrzygniętej przez np. 3 kryty pod rząd, a tibijka to gra ciągła, stąd w sumie też imo głupie by to było gdyby grinding bardziej nagradzał
otusz nie, stosują podobny mechanizm do tego z doty, o którym pisze tadeusz
Critical strike | League of Legends Wiki | FandomCytuj:
Critical strike chance will adjust dynamically based on the number of basic attack that didn't critically strike. At 30% critical strike chance you're sure to have 30 or more attacks critical strike per 100 attacks. If you didn't critical strike for a long time your next attacks will have a higher chance.
XD
xDDD
@tibia77 ;
WITAM BO Z KOLEGAMI SIĘ KŁÓCIMY I CZY NA TEJ IGIEŁCE JEST TAK NA REALU CZYLI ŻE NIE DA SIĘ ZABLOKOWAĆ RESPA BLACK KNAJTA BO MI WPIERAJĄ ŻE SIĘ DA
no bo zblokowales respa bk i czekamy 30min przez ciebie
guwno w dupie ci sie zblokowało
nie tak sie umawialem z tibiarzem 30h na bk 0 dlancy 0 bohuw zdechlica ot
nie ma streama nie ma loota pozdro