Przecież i tak nie ruchasz, to po co się ograniczać. Załóż sobie chara :)
Wersja do druku
bierzcie sie za lekture kurwy przed startem serwera XD
Poradnik dla Paladyna
@Filia the Dragon ;
Podobaja mi sie nowosci ktore wprowadzacie .
1 Travel z bring me (koszt x 3) bardzo dobra decyzja mam nadzieje tylko ze pod naciskiem placzkow tego nie zmienicie.
2 Buff dla Druida optymalny mysle ze duzo na tym skorzysta dostal poteznego buffa i starczy bo juz widzialem na otlandzie ze
niekotrzy chca jeszcze wiecej dasz palec chca calej reki.
3. Zmiany w questach - zwiekszenie wartosci przedmiotów
A propo questow. Bedzie jakas lista ktore zostana zmienione i czy beda tam inne nagrody np w Banshee Quescie czy po prostu skrzynki beda puste?
Narazie zmiany same na plus mam nadzieje, ze tak pozostanie :sheeeit
Załącznik 370247
jak to powiedział kiedyś śp. Wajda - "spoko, szkoły przyjdą" xD
nieruszera.online
no nieźle
typiarz najpierw zaczyna o exp-share a potem nawija paste o tym że itemki tracą wartość przez questy xD
No przecież większość ludzi co gra obecnie na 7.4 to ludzie, którzy w czasach prawdziwego 7.4 mieli 10 najtów w Carlin i zapierdalali z macą na trolach albo w ogóle mieli 4 latka.
W PvP każda profesja była ważna, dla ekonomii serwera również każda profesja była istotna. Tacy druidzi byli bardzo użyteczni dla społeczności serwera, i mówienie że byli upośledzeni jest idiotyzmem.
Druid miał być supportem, a nie maszyną do zabijania - co z resztą wpisywało się w ówczesny "lore" Tibii. W każdym RPG/filmie fantasy, druid to był człowiek jak mnich. Pomocny, niegroźny, ale jeśli zachodziła potrzeba to potrafił też przypierdolić. I taki był w Tibii - niby niepozorny, ale użyteczny na swój sposób. Kto grał na 7.4 i miał silną gildie, to wie jak ważni w tych ekipach byli druidzi.
widzę, że przeczytanie dłuższego tekstu po angielski przerasta niektórych sierściuchów, więc postaram się pomóc :)
ktoś pytał o exp-share, bo nie ma po co robić team huntów, więc wytłumaczyłem dlaczego nie ma po co robić team huntów, i że mamy inny pomysł na poprawienie tego
itemki tracą wartość przez questy -> huncenie mobów, które dropią te itemki staje się nieopłacalne -> chujowa ekonomia -> przypadkiem są to te same moby, które najlepiej bić w party -> nikt nie bije tych mobów
tak to aktualnie wygląda
w starej tibii teamhunty nie były pod expa (chyba że na zasadzie knight blokuje żeby mag się wyexpił), nawet dodanie sharingu niewiele by tu zmieniło, bo solo i tak expi się szybciej, chyba że wprowadzasz jakieś chore boosty na sharedzie
pomijając kwestie takie jak "for fun" czy bezpieczeństwo, to TH się robiło pod loota, albo dla siebie albo na sprzedaż bo itemy były drogie
dlatego współcześnie też zawsze najwięcej TH się organizuje na początku serwera kiedy nie jest jeszcze zalany itemami z questów
takim typowym przykładem moba skrojonego pod TH jest behemot, na nowym serwie jest zawsze huncony, ale przez questy giant sword szybko spada do ceny djinnowej i już się nie opłaca
więc na nowym serwie idzie się w 4 osoby jakimiś 50 levelami i klepie behemoty, bo knight z teamu potrzebuje giant sworda, albo można go sprzedać na trade za 100k
ale potem dużo ludzi bierze giant sworda z banshee questa, choć wcale go nie potrzebują, tylko od razu sprzedają, i do końca świata nikt już nie chodzi na behemoty
tak jest na każdym lowracie 7.4 i tak też było na real tibii
[y]07RNRClh8S0[/y]
prosta analiza akcji, wystarczy sobie wypisać po kolei najsilniejsze moby z oryginalnego 7.4 i popatrzeć na najważniejszy loot
- banshee - blue robe <- dostępna z questa
- giant spider - knight armor, knight legs, platinum amulet <- armor i amulet dostępne z questa, tylko legi nie
- lich - blue robe <- dostepna z questa
- hero - war hammer, fire sword, crown helmet, crown armor, crown shield, crown legs <- wszystko oprócz legów dostępne z questów (5/6)
- black knight - knight axe, knight armor, knight legs, warrior helmet, dragon lance, boots of haste <- wszystko oprócz legów dostępne z questów (5/6)
- dragon lord - fire sword, tower shield, royal helmet, dsm <- fs i towerka dostępne z questów, hełm i dsm nie
- behemoth - giant sword, steel boots <- oba dostępne z questów
- warlock - skull staff, blue robe, golden armor <- wszystko dostępne z questów
- demon - devil helmet, platinum amulet, fire axe, giant sword, demon shield, golden legs, mastermind shield, magic plate armor <- 3 najlepsze nie są dostepne z questów, reszta tak
albo inna ciekawostka, z tych questów można wziąć aż 7 tarcz z defem w przedziale 32-35: crown shield, tower shield (2x), medusa shield, vampire shield, demon shield (2x)
więc siłą rzeczy z 95% nagród z questów branych jest tylko po to, żeby je sprzedać, a kto ci wygeneruje taki popyt? ilu ludzi w ogóle kupuje armor, kiedy cipsoft prowadzi nas za rączkę i ze skrzynki bierzemy po kolei każdą od scale armora po golden armor?
to pokazuje skalę zalewania serwera tym ekwipunkiem, jak cipsoft dodał te wszystkie questy w 7.2 bardzo szybko się skapnął co zrobił i już kilka miesięcy później dodawał djinny
na współczesnym 7.4 dochodzi kwestia bezużyteczności armora, z której kiedyś nie zdawano sobie sprawy, oraz nieporównywalnie mniejszy napływ nowych do gry, który kiedyś był bardzo duży i ci nowi generowali popyt przez dłuższy czas
dlatego na niektórych serwerach wysokie ceny mogły się utrzymywać, ale jak cipy rozładowały ten napływ nowych przez otwarcie dodatkowych 30 serwerów w pół roku, to się skończyło
a wracając do tibiantisa, to oczywiście z samego loota też będzie przybywać tych wszystkich itemów, silniejsze postaci będą w stanie wydropić ich więcej, więc i cena będzie stopniowo spadać, w pewnym momencie jest to nieuniknione, ale ta dewaluacja będzie bardziej rozciągnięta w czasie, i o to chodzi
mam nadzieję że pomogłem :]
no ciekaw jestem jak te questy zmienicie
czy tibiarz byl pomysl wprowadzenia cos w deseniu random dropow z questow
obstawiam cos w stylu (przyklad bright sword quest):
1)utrudniony quest
2)% drop roznych nagrodn
np.:
70% = serpent sword
20% = 5k
10% = bright sword
zmieniłem @Well Skilled :feelsokayman
xD tak prawidziwe :>