ja mysle ze usuną nagrody z bk questa bo to jest przesada teraz 50 level to w chwile sie wbija i niszczy ekonomie zalewem crown armorow..
Wersja do druku
ja mysle ze usuną nagrody z bk questa bo to jest przesada teraz 50 level to w chwile sie wbija i niszczy ekonomie zalewem crown armorow..
mam nadzieje ze zrobia taki update ze sie ccki beda walac po depo jak na takim solidnym evo otsie po czym ludzie zaczna plakac ze sie rarkow nie da kupic wiec zwieksza loota rarkow x9999999999999999
ja tam czekam na tibie dla doroslych
dzieki, aris
ty sie nie powinienes udzielac akurat xD a co robi profesorek na twoim serverze ? klepie guardy od 20-120 lvla super gierka kurwa xD bo przeciez zwiekszenie melee dmg per lvl to grzech!1111!11!! lepiej nakurwiac guardy do 250 lvla
ogulnie to mam beke z tych wszystkich znawcow z 7.4
no właśnie o tym mówiłem
skupienie się na jakimś szczególne, albo w ogóle dowodzie anegdotycznym, i na tej podstawie wnioskowanie o ogóle, a potem krzyczenie, że "łe łe łe knight taki chujowy, guardy klepie, zboostować trzeba" xD tibijski balans profesji w pigułce
zapomniałeś tylko dodać, że:
- profesorek jest top levelem
- guardy bije, bo lubi, a nie dlatego że musi
- knight overall expi najszybciej i najbardziej ekonomicznie
no ale co tam, zboostujmy mu dmg bo łe łe łe xD najwyżej się okaże, że inną profą nie ma już sensu grać, to się wtedy da magom wandy, a palkowi assassin stary, a potem znowu knightowi coś damy, i tak przez 15 lat
tylko wiesz co? po tych 15 latach bicie jakiegoś fancy moba z 23565 hp dającego 23462 expa nadal niczym się nie różni od bicia guardów na starej tibii, relatywnie jest to dokładnie to samo i polega na tym samym
nawet w pewnych aspektach ma jeszcze mniejszy sens, więc nie wiem, czemu akurat bicie guardów miałoby być jakąś ujmą
no ale super gierka hehe beka ze znawcuw 7.4
no ale jest jakies urozmaicenie, i koniec koncow ostatnio jak w tibie gralem to wiecej do roboty mialem na rl niz na medivii. Dota, lol, world of warcraft, nawet cs:go, wszystkie gry sa ciagle balansowane od powstania, bo zapobiega to stagnacji i przedluza zywotnosc gry, nie dziwota ze na realu gra 22 tysiace ludzi a na wszystkich servach 7.4 razem wzietych ile bedzie gralo realnie, 400?
No super to urozmaicenie, jak te wszystkie nowe spawny wyglądają tak samo: szerokie korytarze lub po prostu open area, i dziesiątki mobów do walenia AOE. Co z tego, że zmieniają się nazwy mobów, skoro nadal chodzisz w kółko i walisz jakiś lodowe gfb? Porób to przez parę miesięcy, to zobaczymy czy się nie porzygasz z nudów. Dlatego naprawdę nie wiem, czemu bicie guardów ma być w tym kontekście ujmą. Prawda jest taka, że expienie w tej grze nigdy nie było szczególnie ciekawe, jeżeli mówimy o takich typowych daily huntach, co można zresztą bardzo łatwo wykazać. Postaw sobie orszabal otsa na localhoście, pobij jakiegoś ciekawego super moba, i opisz wrażenia po 10 minutach expienia xD mniej więcej tyle czasu powinno ci zająć skminienie, że to nie ma żadnego sensu. Co nadaje sens expieniu to jest aspekt społeczny i wynikający z tego cel, a nie sam proces expienia. A aspekt społeczny w nowej tibii niestety został znacząco ograniczony. Dlatego expienie tam jest wg mnie na dłuższą metę jeszcze mniej ciekawe, bo pozostało tylko wbijanie kolejnych cyferek. Nowa tibia to po prostu taka gierka hack'n'slash, gdzie masz sobie pochodzić i bezmyślnie pobić ueki przez godzinkę dla odmóżdżenia. I nie ma co z tym dyskutować. Może i fajnie ci się pograło ostatnio na nowej tibii, ale i tak pewnie grałeś po 2 godzinki dziennie, bo dłużej ci się nie chciało, a to na starej tibii i otsach 7.4 zdarzało ci się pomaniaczyć całe dnie. Nie jest tak, czarnuchu? :feelsokayman
A tak swoją drogą, to odbiegłeś totalnie od tematu, którym był balans profesji. A ten zdecydowanie był lepszy na starej tibii. Nikt nie twierdzi, że nie można wprowadzać zmian, tylko że od tamtej pory nie udało im się lepiej tych profesji zbalansować. Na starej tibii każda profa miała swoje wady i zalety i grało się nią inaczej. Jeden dużo bił ale padał jak szmata, inny bił chujowo ale był czołgiem, i tak dalej. To na nowej tibii każdą profą masz dmg, każdą przeżyjesz tyle samo, każdą expisz lurując moby i waląc AOE. Nawet takie cechy jak cap, przestały mieć totalnie znaczenie. Zmierza to w tym kierunku, żeby każdą profą zarabiało się tyle samo, robiło taki sam exp/h, i grało tak samo, bo tylko wtedy nooby im przestaną w końcu narzekać, że ojeju moja profa jest najgorsza plz boost. Ale w balansie powinno chodzić o równoważenie tych zalet i wad, a nie ich zanikanie.
Czy w tym całym lolu też to balansowanie polega na tym, żeby postaci się od siebie coraz mniej różniły?
Podsumowując: stara tibia i nowa tibia to zupełnie inne gry. Stara była grą zręcznościowo-strategiczno-społeczną, nowa to hack'n'slash. I nikt nie mówił, że ma nie być zmian, ale aspekt RPG (role playing) był lepszy na starej tibii (mechanika temu sprzyjała), balans profesji również był lepszy (lepsze wyodrębnienie unikalnych zalet/wad), natomiast expienie w obu przypadkach równie nudne. Ale jak ktoś woli takiego luźnego hack'n'slasha, zamiast tryhardu, no to jego sprawa. Kwestia gustu, ja tego nie hejtuję. Rozwala mnie tylko, że ludzie którzy w to grają, jednocześnie się śmieją z bicia guardów. No i to balansowanie w kółko tego samego.
Poważne argumenty, widzę. No rzeczywiście, bo taki przykładowy tibiantis, to jest ponad 20-letnią firmą, zatrudniającą 100 ludzi, i dysponującą milionem euro na marketing. wiele_mowionca_mina_siary.jpgCytuj:
nie dziwota ze na realu gra 22 tysiace ludzi a na wszystkich servach 7.4 razem wzietych ile bedzie gralo realnie, 400?
Może zróbmy inne porównanie: zobacz sobie ilu ludzi gra średnio na nowym świecie real tibii, powstałym kilka miesięcy temu. Przecież te europejskie, co wystartowały w tym roku, to mają po 20 online.
A to tylko i wyłącznie dlatego, że wtedy gracze mieli po naście lat i jedyny obowiązek w życiu to odrobienie zadania domowego z przyrody, który i tak olewali, rzucali tornistrem i napierdalali w gierke całe dnie bo ją odkrywali na nowo - content od twórców i łączenie się z community - to było coś co przyciągąło.
Wrzuć dzisiaj do real Tibii 100 nowych graczy w takim wieku, którzy się grą zainteresują i połowa z nich będzie grała więcej niż te 3 godziny na zbicie staminy bo będą chodzić po jaskiniach i ogarniać co sie w tej gierce znajduje.
Fakt faktem względem 7.4 jest deduwa jeśli chodzi o community, nie trzeba kombinować od kogo tu kupić uhy, bo wszystko jest w sklepikach, ale wydaje mi się że dzisiejszemu 13 letniemu Marcinowi będzie to bez różnicy, po jakimś czasie ogarnie że lepiej się expi w TH i na bosy też musi mieć ludzi.
A że nie ma dzisiaj nowych graczy to cipsoft wyciska jak się da tych którzy ciągle grają, lub co jakiś czas wracają grać, czego im nie podadzą - ludzie będa i tak narzekać i dalej grać..
Dla 999+ leveli dali wysepke na banucie i tam jakąś zagadke ale no problem taki że ludzie to w chuju mają i sami wolą bić cyferki to czemu mieli im nie dać demonów z których lecą ceceki?
plag seal to przejscia 2-3 kratkowe, biblioteka tez chyba 2-3 kratki, tak jak guardy, behe, tylko tam bijesz pojedynczo moby i dla Ciebie to na reke ze jest tak wasko. Wiadomo sa tez wieksze pomieszczenia zeby gdzies wybic te klate, ale przed tym ms i rp musze przebiec przez 3-4 moby zeby wyciagnac z konca korytarza i wrocic nie utykajac w przejsciu, a moby nie maja 10 speeda jak szczur czy guard tylko jednak cos tam biegaja + parala jeszcze daja. Wiec jak dla mnie to jest to dobrze rozwiazane i przystosowane do bardziej dynamicznego gameplayu, jak chcesz zbierac wieksze expy to musisz przebeic i wylurowac z waskich korytarzy moby.
Tez nie do konca zmieniaja sie tylko nazwy mobow, bo do tego dochodza inne odpornosci, inne obrazenia wiec musisz miec rozne sety, a w nich rozne imbu, musisz zmieniac runy + charmy na moby. Oczywiscie nie mowie ze jest to jakis nie wiadomo jaki problem, ale dalej sklania to gracza to ogarniecia kilku rzeczy i przygotowania sie na hunta, a nie noszenie przez cala gre jednego eq, a w przypadku magow to juz od jakiegos 30 lvla mozesz nie zmieniac do konca gry.
No wlasnie tu jest ta roznica ze guardy mozesz bic ogladajac film na drugim monitorze, a grajac na rl juz byloby trudniej
I nie twierdze ze nowa tibia wymaga nie wiadomo jakiego focusu przy graniu, bo dalej jest to bieganie raczej na czilku + gadanie na discordzie, ale to nie jest bicie pojedycznych guardow gdzie praktycznie nie masz szans dednac, a na rl jednak ten ms czy inny rp utknie i sie wywali w trapie.
Mowa tutaj o standardowym wyjsciu na expa w celu podbicia lvla, a nie hunt dla loota bo na rl od tego sa bossy, a nie wyjscie na behe czy demce. Porownuje tutaj typowe miejscowki do epxienia na ktore chodzisz zazwyczaj zeby podpic lvl czyli guardy, soldki, of, jakies cyce.
Kolejna sprawa ze na takim 7.4 expiac raczej biega sie solo, a na nowej duzo lepiej zebrac 4 profesje co wiaze sie z tym ze ludzie codziennie razem cos robia, a nie tylko jak knight chce kupic uhy czy raz na 3 tygodnie wyskoczyc na behe.
Co do balansu tez jestem fanem tego ze knight powinnien byc czolgiem z capem, mag pizgac ze spelli, druid leczyc a palek byc usellesem i sobie biegac solo strzelac ze strzalek. No ale jesli poruszyliscie temat expienia no to kurwa xD Jest jednak spora roznica i nawet jesli ktos powie ze to tylko wciskanie hotkeow to i tak musisz wciskac 6 roznych przysikow, a na 7.4 wystarczy kliknac myszka na moba i co jakis czas uzyc uha wiec jest mniej roboty i jest to bardziej monotonne
Akurat brak mozliwosci blokowania respa to moim zdaniem duzy plus jesli chodzi wlasnie o expienie i monotonnosc bo dla takich rp czy profesji magicznych z lvlami 100-200 bijacych solo ze strzal/sd back respawn potrafi byc zabojczy.
Co do drugiej sprawy no to jasne ze smierc na 7.4 boli bardziej, ale odnosilem sie do standardowego expienia. Ile razy taki ms wywali sie na rotach z mlotkiem robiac runy czy knight na guardach? No praktycznie bez szans jak laga nie dostanie, a na rl jednak musi zaleciec do thais + 2 innych miast bo jest 7 blessow i w jednym miejscu ich nie kupi. Wiec tak jak najbardziej na 7.4 jest to bardziej bolesne, ale statystycznie obstawiam ze czesciej boli smierc ludzi na rl bo zdaza im sie pasc na tym expie a na 7.4 na zwyklym expie raczej sie nie pada
nie wspominacie o dedach od pvp, które na rl dzisiaj nic nie robią
nie zmienia to faktu ze dla casuali w dzisiejszych czasach rl>7.4 bo jest duzo wiecej do roboty, nie trzeba poswiecac setek godzin na skillowanie (btw to niezly feature 7.4, klepac slimy, monka, cokolwiek przez 800h zeby wbic 100/100 xD) taski, bossy, ehh duzo tu wymieniac