jakie to mialoby kurwa znaczenie co ty chcesz liczyc koszt hama na odrobienie tego mlvla czy moze pojdzmy dalej i na 7.4 tibi nie trzeba bylo wormsow na lowienie ryb wiec w sumie to mogl odrobic za 150gp czyli jednego fishing roda
Wersja do druku
Boże odpisywanie na telefonie na tym forum to jest jakiś żart przysięgam że skasowałem już 10 postów podczas odpisywania bo coś tutaj ewidentnie nie działa.
Ad REM:
Przy jakim założeniu zrobiłeś te obliczenia? Ze top mlv na tibii 7.4 to był 94? Przyjąłes że mag sprzedawał runy z odrabiania mlvla? Skąd wiedziałeś jaka była cena gp na serverze na którym ten mag miał najwyższy mlv? Jeżeli gp były tam tańsze to uwzględniłes to w liczeniu kosztu aola i blessow? Jeżeli tak to wrzuć te obliczenia, a nawet zobowiąże się do tego że sam zrobię takie szczegółowe obliczenia dla rl tibii i je sobie porównamy
Wg kalkulatora, który podałeś, z 0 mlvla na 139 mlvl, przy 50% loyalty, double skillu i używaniu wandów, wychodzi 2.5~ miliarda gp. Przy deadzie straciłby 1.3% lub 0.25% z tego. Czyli 32.5 miliona lub 6.25 miliona. Do tego 200k na blessy, czyli razem 32.7M lub 6.45M.
Na starej tibii bierzemy ten 85 mlvl, to jest 13 milionów spalonej many. 2% z tego to 260k many. 1 bp manasów daje 1000 many. Przyjmujemy, że połowa hajsu się zwraca w runach i vialach, więc koszt bpka manasów to 1000gp. Czyli 260k na manasy + 100k na blessy i aola.
Przyjmujemy, że uśredniona cena gpków teraz to 10zł/1kk, a kiedyś to 10zł/10k (uśrednione ceny z allegro z wtedy i dziś).
Czyli top mlvl traci obecnie 327 lub 64 złote. Kiedyś tracił 360 złotych. I to dopiero mowa o wartości nominalnej.
Na koniec bierzemy pod uwagę parytet siły nabywczej pieniądza w 2005 vs w 2020.
Przeciętne wynagrodzenie w 2005: 2400, minimalne: 850. Przeciętne wynagrodzenie w 2020: 5000, minimalne: 2600. Tu masz przykładowe porównanie cen 2003 vs 2013:
https://media.wplm.pl/thumbs/5ad/ODM...c3X24ucG5n.png
Nie chce mi się szukać porównania cen dla 2005 vs 2020, bo już na tym etapie można bezpiecznie założyć, że strata w 2005 dla maga z top mlvl była przynajmniej 2 razy większa. A przy deadzie w pvp nawet z 10 razy większa. Tak, jak od początku pisałem.
Dodam, że porównywaliśmy najbardziej skrajny przypadek - absurdalnie napompowanego mlvla, jak sam mówiłeś. A to dotyczy tylko kilku graczy. Obniżając próg porównania, ta różnica będzie coraz bardziej w stronę starej tibii. Więc dla przeciętnego gracza strata nie była "tylko" 2x większa.
Bo casualowy 700 level traci obecnie ile? Z 20 złotych? Pewnie nawet nie. A casualowy 70 level w starej tibii na same blessy i aola tracił 100 złotych, za które mógł kupić 2x więcej niż dziś i na które pracował 2x dłużej niż dziś. Więc już nawet bez liczenia mu tych manasów wychodzi 10x większa strata, a przy deadzie w pvp to i z 50x większa.
Dlatego właśnie ludzie piszą, że "teraz się nic nie traci i gierka dla bobasów".
Mam nadzieję, że pomogłem. A jak jeszcze raz przeczytam, że "no ale kiedyś nie wydałby tyle na manasy", to chyba zrobię magika.
To fajne se założenia porobiles przy czym już pierwsze 2 linijki wskazują że źle to robisz, a dalej to tylko gorzej. 139 mlv loyality 0% a nie 50% i to zmienia wynik o dwukrotność, a wnioski Twoje są takie że teraz tracisz dwa razy mniej niż kiedyś. Wystarczy że zmienisz loyality na 0% i wychodzi na to że tracisz w zasadzie tyle samo.
No i skąd źródło o 85 mlv to dalej nie wiem, proszę o źródło.
ple ple ple buebuebuebuebue kuku bebe mama kupka
nie o dwukrotność, tylko o 50% (2.646 vs 3.969 miliarda gp), więc wciąż traci się dużo mniej niż kiedyś
przecież ty nie dość, że jesteś matematycznym impotentem, to jeszcze nie umiesz nawet skorzystać z kalkulatora, który sam podlinkowałeś
pomijam już, że nie wiem, dlaczego mielibyśmy nie uwzględniać tego loyalty, skoro każdy z tych typów ze 139 mlvlem ma loyalty na tym poziomie
szczerze mówiąc ty już dublujesz mandarka w wyścigu o debila roku
Bo nie masz pojęcia co liczysz jak widać. Mlv w highscores podany jest bez loyality. To oznacza że gość bez eq ma w kliencie tibii pewnie z 142 mlv, ale w highscores ma 139, więc dlaczego niby mamy to liczyć w taki sposób jak Ty to zaproponowałeś XD. Czyli nawet z Twoich obliczeń wynika że w przeliczeniu na złotówki teraz top mag traci więcej $ niż kiedyś. Co zresztą chciałem powiedzieć. Dopiero jak wyjechałeś ze swoimi argumentami o sile nabywczej $ to wyszło Ci że jednak kiedyś traciło się więcej. To ja też se mogę wyjechać - no ale to może nie zakładajmy że musi odrabiać na double expie tylko od razu i wynik znowu się zmienia o 180 stopni. Masz już to źródło że top mlv to był 85?
Jeszcze można zacząć rzucać argumentami że teraz średnio gracz w tibii wydaje więcej $ niż kiedyś ( bo to na pewno jest prawda ), więc czemu mam się odnosić do parytetu siły nabywczej skoro tibia coinsy to jest dobro luksusowe a Ty mi wypierdalasz z tymi ile cukru kiedyś i teraz możesz kupić za wypłatę. No cóż teraz więcej się wydaje na dobra luksusowe więc bawiąc się w ten sposób możemy zaraz dojść że teraz traci się jednak nie 2 razy mniej tylko 6 razy bo budżet gracza który idzie na gry to np. 15% wypłaty a kiedyś to było 5% wypłaty
Nie ile mogłeś kupić za wypłatę, tylko ile mogłeś kupić za X złotych wtedy, a ile możesz kupić teraz! ty gościu serio jesteś tak tępy, że to wykracza poza jakąkolwiek skalę.
Za TĘ SAMĄ kwotę wtedy mogłeś kupić 2x więcej chleba, 2x więcej mleka, 2x więcej wołowiny, 2x więcej oleju napędowego, 2x więcej biletów autobusowych i 2x większe mieszkanie. Więc nawet jeżeli w NAJBARDZIEJ SKRAJNYM przypadku ci wyjdzie, że nominalnie ktoś traci tyle samo, to de facto wtedy tracił 2x więcej, bo za kwotę odpowiadającą wartości tej straty mógł kupić 2x więcej dóbr niż dzisiaj.
I NIE MA TU JUŻ KURWA ZNACZENIA, KTO WYDAJE WIĘCEJ NA GRĘ, bo już to uwzględniliśmy, ty dałnie. Uwzględniliśmy to w momencie, gdy porównywaliśmy top do topu! W tym już się zawierało to, że dzisiejszy top wydał więcej na grę! Na tym właśnie polegało to porównanie, o które sam prosiłeś. Rozumiesz to kurwa?
Więc nawet w NAJBARDZIEJ SKRAJNYM przykładzie, który sam podałeś, wychodzi że wtedy traciło się dużo więcej! I to przy deadzie w pvm, bo przy deadzie w pvp ta strata dzisiaj jest jeszcze redukowana o 80%.
Tylko że ten przykład i tak NIE JEST miarodajny dla ogółu, i nie pokazuje rzeczywistej skali różnicy w deathloss obu gier. Bo po pierwsze nie porównujemy straty dwóch graczy z identycznym wkładem (to, o czym mówił Profesorek)! A po drugie, 99.999999% graczy nie ma 140 mlvla ani nie miała 85 mlvla wtedy, więc tych kilka osób nie jest żadną reprezentatywną grupą!
"Casualowy" 1000 druid ile dzisiaj traci? 30 złotych? Wtedy 100 lvl tracił 100 złotych w samych blessach i aolu, gdzie te 100 złotych miało 2x większą siłę nabywczą. Co już daje nam 7x większą stratę, gdzie nawet nie policzyliśmy jeszcze temu drugiemu odrabiania mlvla (a pierwszemu tak), i gdzie przy deadzie w pvp to by było już 35x. A casualowy 700 level? Dzisiaj traci z 10 złotych chociaż? Bo wtedy 70 level nadal tracił 100 złotych o sile nabywczej dzisiejszych 200 złotych. Czyli już jest 20x większa strata, a w pvp 100x większa. Gdzie dzisiejszemu graczowi liczymy pełną stratę, a ówczesnemu wyłącznie koszt aola i blessów! WIĘC KURWA MAĆ, jakbyś wyciągnął średnią, medianę czy inną dominantę, toby ci wyszło, że deathloss w starej tibii był 10-200x większy w zależności od modelu, ale nigdy nie był nawet zbliżony! Chyba że zaraz zaczniesz porównywać dzisiejsze 1500 levele do ówczesnych 6 leveli na rooku, bo patrząc na twoje logiczne fikoły, to wcale by mnie to nie zdziwiło.
A gdybyś jeszcze miał zamiar wymyślić, że "no ale wtedy też można było więcej zarabiać na grze, bo wszystko było więcej warte", to całe rozważanie można zamknąć w dwóch zdaniach: dzisiaj traci się 1.3% lub 0.25% i blessy, które są praktycznie darmowe. Wtedy traciło się 7% lub 2% + blessy i aola, które były relatywnie bardzo drogie (w przeliczeniu do majątku gracza, czasu poświęconego na zdobycie tych gpków, wartości realnej, czy czego tam chcesz). Więc te dwa czynniki decydują o wszystkim: większy % oraz wartość blessów i aola.
Fakt, że próbujesz kwestionować to, że deathloss był wręcz nieporównywalnie większy, świadczy o kompletnym zidioceniu i zaślepieniu. Nawet normalni ludzie, grający w nową tibię, ci napisali, że jest dla nich fajna właśnie dlatego, że jest "nie dla masochistów" i nie masz ochoty zrobić magika po dwóch deskach, a ty kurwa dalej swoje.
Proszę mnie już więcej nie tagować i nie cytować, bo nie mam już zamiaru dłużej toczyć dyskusji z niedorozwiniętym tibijskim płaskoziemcą.
Ale ja wiem co oznacza siła nabywcza pieniądza tylko kurwa zrozum to, że nie można odnosić wprost ile mogłeś chleba kupić kiedyś i teraz na to ile dóbr luksusowych mogłeś kupić kiedyś i teraz i ile to jest warte w tym znaczeniu, że kiedyś średni tibiarz wysyłał swoje ciężko zarobione pieniądze do niemiec w postaci 35 zł żeby sobie kupić pacca i cieszył się jak pojebany - przy tym czytał poradnik na torg.pl albo tibia.pl jak to zrobić, żeby dostał tego pacca, a teraz działa to zupełnie inaczej i typowy gracz sobie wypierdala 35zł na jakąś grę której nawet niekiedy nie włączy, a ludzie którzy obecnie grają tak na serio na FACC swoimi postaciami to chyba w obecnej tibii nie ma XD, a kiedyś to było 90% player poola. Chodzi mi o to, że takie zagrywki są chuja warte bo jest tyle zmiennych, że nie jesteś w stanie ich wziąć pod uwagę by wynik był rzeczywiście dobry. Bo biorąc pod uwagę to co wyżej wskazałem, to gracz teraz traci 5 albo 10 razy mniej, ale jak pisałem o $ to chodziło mi o NOMINALNĄ wartość pieniądza XD. Przecież kruwa chyba normalne że chodzi mi o NOMINALNĄ WARTOŚĆ skoro w następnym zdaniu napisałem, że teraz są ludzie co od buta potrafią wydać 20k zł na mlv który tak naprawdę i tak im chuja daje albo kupić jakiś łuk za 40k tc, który też niewiele im daje. Więc po co liczysz jakieś pensje minimalne skoro playerpool w 2005 roku to 90% ludzi którzy do pracy nie chodzili bo siedizeli w szkole. To weź tam sprawdź jakąś ankietę jakie dostawało się kieszonkowe i ile na komunie w 2006 roku i porównaj to z wypłatami w 2020 roku bo teraz 90% graczy to ludzie 25+, a kiedyś to było 12-15 lat.
Ale gościu ten przypadek od samego początku miał nie być miarodajny bo to był przykład anegdotyczny i ja wiem, że kiedyś death loss średniego gracza kosztował dużo więcej niż deathloss kosztuje średniego gracza obecnie. Przecież nawet to napisałem kilka stron temu, że dla mnie tibia 7.4 z tego względu to gra dla masochistów. Podałem tylko za przykład, że gość który wjebał gruby hajs w swój mlv możliwe że traci przy dedzie więcej niż top lv w tibii 7.4 ja nie wiem ile jeszcze razy to muszę napisać.
NIE LICZĘ ŻADNYCH PENSJI MINIMALNYCH, TYLKO PODAJĘ WARTOŚĆ 100 ZŁOTYCH TERAZ VS 100 ZŁOTYCH WTEDY.
Nie zaczynaj posta od "wiem co oznacza siła nabywcza", bo ewidentnie tego nie rozumiesz.
Wiek i kieszonkowe gracza nie wpływają na siłę nabywczą wartości straty. Ale jakbyś chciał patrzeć pod tym kątem, to dla dzisiejszego te 100 złotych stanowi pół dniówki, a dla ówczesnego kieszonkowe z 3 miesięcy, więc różnica dla przeciętnego gracza byłaby jeszcze większa, a nie mniejsza!
https://i.imgur.com/vSveY9F.png
Tjaaa,
Co nie zmienia faktu, że jeżeli chodzi o wartość nominalna $ to teraz top mlv traci więcej niż top mlv w tibii 7.4
Dziękuje, do widzenia.
W reszcie dyskusji wygrałeś - co prawda nagroda pocieszenia się tylko należy, bo wygrałeś sam ze sobą, bo ja z Tobą nie dyskutowałem na temat tego, że średni gracz traci teraz więcej niż kiedyś bo dla mnei oczywistym jest, że tak nie jest. Już tutaj nawet nie chodzi o $$ ale przede wszystkim o CZAS na odrobienie tego lvla, który kiedyś był kilkukrotnie wyższy.
XDCytuj:
Siła nabywcza pieniądza – realna wartość pieniądza. Określa, ile dóbr i usług można nabyć za jednostkę pieniądza
Przestańcie prosze
to juz jest chyba trolling