Nom na pewno by tak było
Wersja do druku
Prawda jest taka zjeby, że te zmiany są dobre dla ludzi, co sobie na 3 godzinki dziennie wbija od swieta, a że wy wierni zasadzie 'życie to tibia tibia to zycie' to obrazu poleci tydzień po 8h i chuj, zero balansu. Elo tyle w temacie.
Nie wiem czy zauważyliście, ale od dobrych paru lat docelowym gronem wszystkich update są RPG gracze i w tą stronę cały czas to zmierza.
Nie da się zrobić balansu jednocześnie dla profesorka i RPG typa, co godzinę dziennie jednym charem gra.
tylko że "rpg" nie polega na tym, że sobie chodzisz i bijesz potworki very peaceful rpg player
rpg w tibii to interakcja między graczami, a zmiany które bolki wprowadzają w żaden sposób jej nie rozwijają (a niektóre wręcz uwsteczniają, vide: dozwolone mcki, runy w sklepach, dodawanie każdego itemu do npcka itd.)
to nie są zmiany dla "graczy rpg" tylko właśnie dla bobasów, co chcą sobie grać bezstresowo, i to jest to samo, co robił cipsoft
jedyne, co jeszcze odróżnia medivię od nowej tibii to jest właśnie pvp i to profesorkowi rozbójnicy czyhający na twój dobytek są tą namiastką rpg (+wojny, ale te polegają już tylko na tym, kto wyda więcej hajsu na gierkę)
gdyby nie ten aspekt pvp, to miałbyś to samo co w tibii, czyli mógłbyś sobie bezstresowo i przyjemniutko wbijać 200 lvl, nie musząc się nawet do nikogo odzywać
o czym ty gosciu w ogole pierdolisz. 90% wszystkich zmian na tym serwerze to ulatwianie grindu i promowanie tych, ktorzy graja po 5h dziennie. Aktywnosci dla niedzielnego gracza, ktory sobie wbije na pare godzin w tygodniu jest caly chuj.
- Outfitu zadnego nie zrobisz, bo to kosztuje kupe kasy
- Fishing/mining sa absolutnie useless i nie oferuja nic, co byloby warte marnowania na to czasu zamiast expenia
- Wiekszosc custom questow wlacznie z frakcjami jest bardzo szybko blokowana przez koniecznosc chorego grindu albo zabicia bossa, ktory sie moze pojawic dzis albo za miesiac
Tymczasem gracz typu 'profesorek' zrobi sobie 10+ bed magow, ktore sa tutaj supportowane przez chory regen w lozkach i mozliwosc zwiekszenia slotow na koncie, przez co za jednorazowy koszt okolo 50 euro + 6 euro miesiecznie bedzie mial maszynke do robienia run i burstow (ktore w obecnej formie powinny byc wypierdolone z gry jakies 3 lata temu), a dodatkowo bedzie sobie mogl jednego chara z tego konta trzymac online i robic jeszcze wiecej run, a jak juz przekreci licznik na undead dragonach, to napisze proposala zeby zmniejszyli spawn time.
docelowe grono tych wszystkich zmian to jest 30 osob na discordzie i nikt wiecej. Najprostsze i najbardziej prymitywne mechaniki pod brazoli z destiny w stylu zajeb 10k storkow albo poczekaj az sie zrespi rare stworek
, ewentualnie wydrop itemek z 0,01% szansy na spadniecie zeby przejsc dalej. no super rpg kurwa
Na 220 masz nie całe 200kk expa a na 400 potrzebujesz ponad 1kkk więc chętnie zobacze jak to w miesiąc wbijasz xd nawet jak byś nie spał przez ten miesiąc i wbijał 1kk expa na godzine to i tak nie jesteś w stanie wbić 400lvl
I jak się do tego ma ten bonus za shareda? kto ile ma kasy itp. skoro nie masz gdzie nakurwiać tych gfb w 6 osób bo wszędzie solo zamykasz respa ...
Te zmiany są dla mniejszych lvli dobre aby mogli szybciej i taniej dogonić topke serwera, ale dla hlvl nie mają jakiegoś mega znaczenia bo nie ma gdzie huncić w full pt aby wyciągać jakieś chore ilości expa i tyle.
Szlaga ładnie podsumował całą dyskusję. Wszystkie te zmiany są i tak ograniczane przez respawn time.
juz niedlugo 5x respawn time eventy w kazdy weekend
Szlaga jeden mądry.
Tibiarz widzę już kolejne neurony oderwane od rzeczywistości, rpg to interakcja między graczami, wspólne hunty z kolegami to nie rpg tylko tibia ALE morderstwa przy użyciu fire fieldow w pewnym hotelu to true oldschool hehe :]
Właśnie dlatego ta gierka jest zagrożona bo typy like tibiarz jak tylko słyszą o zmianie czegoś co było od zawsze to dostają wscieklizny i Zara wymyślają jakieś bzdurne argumenty i oczywko DON'T MAKE THE GAME EASIER hehe
Strife
Dear players
As most of you already know since it has been thoroughly discussed on our official Discord server we will be launching a totally new PvPE world "Strife" with strictly restricted season of 2 months after which the world will be shutdown and top 10 players will receive special Strife points on their account to either spend on being permanently transferred to Pendulum or to gather more for interesting rewards after a few seasons of Strife.
The idea of Strife is to be PvP Enforced which means you will receive experience points for killing higher leveled players. Also, killing higher leveled players will be fully justified and therefore you won't receive any unjustified kill which might lead to a banishment. The rates will be the same as Pendulum including double amount of kills required for a red skull and banishment.
Between each Strife season there will be one month off during which you will be able to transfer to Pendulum (if you are within top 10) and later on register for a new season.
There will be no blessings and no amulet of loss on Strife. Also, the find person spell will have a vague description without any direction.
Załącznik 368239
Ale co ty pierdolisz, fraglesie, nigdy nie miałem nic przeciwko zmianom, zawsze mówiłem, że pewne zmiany są potrzebne, bo kopia 1:1 nie da tego feelingu, co 15 lat temu, bo ludzie już wszystko znają i wiedzą. Jeżeli krytykuję jakieś zmiany, to chodzi o te konkretne zmiany z konkretnych powodów. Ta gra staje się guwnem właśnie dlatego, że takie fraglesy, jak ty, kompletnie tę krytykę ignorują, niezależnie od tego, jak konstruktywna by nie była, bo twierdzą, że hehe "no bo oni nie chcom zmian po prostu a gra musi ewolułować :))))" i nie ma żadnej dyskusji. Czyli z grubsza to, co lipek napisał, o towarzystwie wzajemnej adoracji z discorda, prymitywnych mechanikach i ułatwianiu grindu.
Pokaż mi, co takiego ciekawego zostało na medivii wprowadzone - coś co stanowiłoby jakieś utrudnienie, nowe wyzwanie.
Mogli chociażby podrasować AI potworów, które w tibii było dość prymitywne, nawet jak na tamte czasy. Dać im nowe zachowania, wyższą inteligencję, możliwość teamworku (że np. jeden potworek leczy drugiego itp.) itd. Mogli? Mogli, ale zamiast tego, masz jeszcze bardziej niedojebane zlagowane potwory, które nawet nie posiadają taktyk co do retargetu i nie walą combo jak na real tibii (annihilator na medivii to jest śmiech na sali). Za to wprowadzili wspaniałe zmiany w postaci misji na zabicie 1000 potworów, które nie stanowią żadnego wyzwania (no, co najwyżej takie, że można umrzeć z nudów). Albo czy dodali jakąś fajną mechanikę w PvP/PvM, której trzeba się było nauczyć? Jakiś ciekawy nowy spell, jakieś nowe taktyki? Nie, zamiast tego, usunęli delay na bolta, usunęli exhaust po manasie itd. żeby tylko wszystko było wygodne, i to są te super zmiany. Albo teamhunty - czy dodali jakieś nowe potwory, które trzeba bić w teamie, ze względu na ich właściwości/umiejętności? Że trzeba stosować jakieś specjalne taktyki, coś nowego? Nie kurwa, dali double expa w party xD a w teamie trzeba bić tylko te potwory, których siła polega na tym, że mają 27834623564 hp, biją 358237 i dają 3256237 expa.
Prawda jest taka, że tutaj każda zmiana albo nie wnosi nic nowego, albo jest jedynie ułatwieniem gry, która i tak już jest piaskownicą i nie ma nawet wiele wspólnego z tym, jak wymagająca była tibia w tamtych czasach (to co dopiero mówić o czasach dzisiejszych, gdzie wymagania powinny być dużo wyższe). Stąd właśnie jest krytyka, a nie z powodu samych zmian.
Dobre zagranie puszczają serwer który i tak by zdechł po miesiącu czy dwóch ale sami wyprzedaja krok i decydują ze ma być koniec edycji za 2 miechy xd
Ale prymitywna szarża na hajs tibijczyków.
A raczej medivijczykow bo to nie tibia ale reklamuje sie na tibijskich forach
Liderze, któryś zjadł wszystkich innych liderów, posiadający mądrość innych liderów
https://torg.pl/showthread.php?48379...a-zakupu-lapka
Zachęcam do dyskusji w temacie
scarab nie ma łusek, tylko chitynowy pancerz, jak żuk gnojojad
Przypominam, że obecnie jest rok 2019, a nie 2003. W dzisiejszych czasach gry komputerowe przestały fascynować, stały się czymś "codziennym". Ludzie nie siedzą przy jednej grze po kilkanaście godzin, szukają dynamicznej rozrywki, takiej która pozwoli im szybko i przyjemnie spędzić czas. Czasy grindowania, budowania postaci przez wiele miesięcy już się skończyły (całe szczęście).
Trudność gry wynika z doświadczenia gracza - przykładowo, jeżeli ktoś odpali Medivię pierwszy raz w życiu, i nigdy wcześniej nie grał w Tibię, prawdopodobnie zginie na szczurach w kanale. Większość z Nas którzy w ogóle rozmawiają o Tibii, to osoby dorosłe, których doświadczenie w tej gierce wynosi przynajmniej 10 lat. Jak po tylu latach można oczekiwać, że ta gra sprawi Ci jakąkolwiek trudność? Znając mechanikę gry na pamięć, twórca gry nie jest w stanie Cię niczym zaskoczyć (nawet jeśli zmieni mechanikę). Zmiany o których mówisz niczego nie zmienią, bo jaką niby wyższą inteligencję mają mieć potwory? Będą się leczyć nawzajem? No i jakie w tym utrudnienie? Takie, że zamiast od razu skupiać się na najsilniejszym z nich, zabijasz tego który leczy, a potem tego koksa, który pozostaje bezbronny? To jest ta wielka zmiana? Combo z Real Tibii, to jeden z największych mitów ever - nigdy go nie było. Wszystko było oparte na przypadkowości, miałeś fart to robiłeś Anni jedną ręką, miałeś pecha to dostałeś bombę i siedziałeś w temple.
Twoja krytyka nie jest ani trochę konstruktywna - Twoja krytyka, to TWOJE ZACHCIANKI. Co TY byś chciał mieć w grze.
Producent gry musi patrzeć na to, jak zmienia się rynek. Dlatego real Tibia wciąż istnieje i ma się dobrze, bo zamiast słuchać płaczu takich jak ty, poszli w nowoczesne standardy rozrywki, dzięki temu przetrwali.
Zrozumcie barany - skończyły się czasy tryhardowania w grach. Ludzie zmądrzeli i jeśli chcą grać, to w dynamiczne gry, a nie marnować 7h po to żeby nabić jeden nic nie znaczący poziom swojej postaci.
Co więcej, potem musiał marnować kolejne kilkanaście/dziesiąt godzin po to, żeby robić jakieś runy, żeby znów mógł iść expić. To ma być zabawa? To niezła zabawa - w prawdziwym życiu ktoś pracuje po 8h, grinduje w swoim realnym życiu, żeby mieć na chleb, wraca do domu i musi grindować w grze komputerowej żeby mieć w sumie też na chleb. Super pomysł!
Tak w skrocie to gosc chce gierke dla fraglesow.
no fajnie to wszystko prawda, ale jak to sie ma do medivii ktora robi dokladnie na odwrot? xD
tu nie ma zadnej dynamiki i wszystko opiera sie na chorym grindzie. MECHANIKA w tej gierce jest robienie bedmagow zeby sobie exploitowac system, na co jest ogolne przyzwolenie, a gra wrecz zacheca do tego poprzez mozliwosc dokupowania slotow na koncie xD przeciez to jest paranoja
Widać, że nie masz pojęcia, o czym piszesz. W real tibii potwory mogły walnąć tego samego spella nawet 3x w ciągu sekundy, jeżeli pewne warunki były spełnione, nie jest to żaden mit.
Na medivii mają ustawiony stały exhaust 2 sekundy i nic więcej nie są w stanie zrobić, a na annihilatorze to możesz sobie palkiem walić sd pomiędzy uhami, a i tak się wyleczysz. To nie ma nic wspólnego z fartem, potwory są dużo słabsze i tyle.
Biorąc pod uwagę, że jest 2019 rok, to teraz powinniśmy mieć 100x lepsze AI potworów, i to by była właśnie fajna zmiana, a zamiast tego medivia oferuje zlagowane i jeszcze głupsze potwory, niż tibia w 2003.
Reszta to jak zwykle te same bzdety, że hehe nie mamy już 15 latek i nie mamy czasu grać po 15 godzin i grindować i tryhardować, ale i tak siedzimy na tej śmiesznej medivii od 5 lat po 15 godzin na swoich 300 lvl druidach z abukir xD
Mam tylko jedno pytanie, skoro ludzie tak chcą hehe łatwych dynamicznych gierek, to PO CHUJ W OGÓLE SZUKAJĄ STAREJ TIBII, która z założenia jest zupełnie inna???? Czemu nie pójdą grać w tą fajową dynamiczną nową tibię, która się tak świetnie trzyma??? Przecież to kompletny nonsens. Co ma do tego rynek, kiedy mówimy o społeczności, która NIE JEST zadowolona ze zmian wprowadzanych przez cipsoft i z tego co twój "rynek" oferuje, a właśnie szuka tego, co niósł za sobą oldschool? To był właśnie target tibianica/medivii, nikt nowy nie przychodził w to grać, więc idąc teraz z trendami "rynku" i powielając schemat cipsoftu (zmiany pod fraglesów) zwyczajnie upierdolą tę gierkę, co właśnie ma miejsce.
A ta cała "dynamika" o której piszesz, to jest właśnie chory grind, o nic więcej tu nie chodzi. W nowej tibii jedyne co się robi, to łazi w kółko i expi i tak w nieskończoność. No zajebiście ciekawe i dynamiczne xD
Do tego mówisz, że trudność gry wynika z "doświadczenia graczy", no więc właśnie, logiczne chyba jest, że robiąc grę dla graczy z 15-letnim doświadczeniem musisz ją uczynić odpowiednio trudniejszą w pewnych aspektach, żeby nadal była interesująca, a tymczasem na medivii dzieje się dokładnie odwrotnie xD
I w ogóle, z czego ty wnioskujesz, że to są MOJE zachcianki, a większość chce czegoś innego? Robiłeś jakieś badania "rynku"? Czy opierasz się na swoim kółeczku wzajemnej adoracji z discorda? xD bo mnie się zdaje, że jednak "rynek" właśnie weryfikuje i te ~200 graczy (realnych) po tylu latach rzekomego "rozwoju" i dodawania "dynamizmu" mówi samo za siebie.
Ogólnie to pierdolisz nie mniej niż on, zwiększenie leczenia dragon lordów to zmiana aby było łatwiej? wprowadzenie ze nie da się stakować bo przyjmujesz całe combo od potwora to zmiana na latwiej? dodawanie potworą parala to zmiana aby było łatwiej? Można by takich zmian jeszcze sporo wypisać co utrudniają gre i nie było ich na tibi 7.4.
Jeszcze chyba lipek pisał coś o zachęcaniu do robienia bedmagów itp. nie wiem czy grałeś i czy miałeś o tym wiedze ale bedmagi były od dawien dawna w rl tibi wykorzystywane i było to o wiele łatwiejsze do zrobienia bo nie musiałeś tak jak na medivi wbijać 50lvl aby leżeć w łóżku więc nie wiem o co chodzi.
Utkajta łeb z tym "otsem" niech to umrze i tyle
https://www.youtube.com/watch?v=-1uBASKvp90
pozdro 600
pomocnik 2k17
stackowanie - zapomniałeś napisać, że to tylko naprawienie błędu, który na tibianicu pozwalał skakać nawet 8 lvlem na demonie nie dostając w ogóle obrażeń xD bo potwory były tak niedojebane, że dopiero po sekundzie, albo i dwóch, mogły wykonać atak ze spella; no i fakt, po kilku latach w końcu to poprawili, szkoda tylko, że w tibii 7.4 też nie można było tak łatwo skakać, bo też mogłeś dostać combo (i to podwójne, albo potrójne), a do tego potwór jak podszedł pod schody, to sam się z nich nie ruszył i walił ci za każdym razem z łapy, a no i jeszcze jak się trochę odlurował, to mógł ci się zrespić drugi, pozdro
healing dragon lordów - jakieś potwierdzenie, czy zwykłe "wydaje mje sie", tak jak z niby zbugowanym lootem?
dodawanie "potworą" parala - a jakiemu to potworowi dodali, który oryginalnie nie miał parala?
i to wszystko? no rzeczywiście, zmieniłem zdanie, jest trudno w chuj xD
typie, niedawno staraliśmy się odwzorować mechanikę potworów z 7.4, robiliśmy RE oryginalnego silnika, testy, oglądaliśmy camy itd., większość ludzi już nie pamięta jak było i zdziwiłbyś się, jak bardzo niedojebane są potwory z medivii, w stosunku do tibii 7.4
ten annihilator to jest zresztą najlepszy przykład, demce na anni biją tu średnio ~2.5 raza mniej, robiłem anni na prophecy parę miesięcy temu i palkowie autentycznie walili sobie sdki pomiędzy uhami i nikt się nawet nie otarł o deada, gdzie w tibii zrobienie sobie 2-sekundowego exhausta na anni to była w 99.9% pewna śmierć, tyle na ten temat
ale regen był o wiele mniejszy, a na medivii, jak jeszcze istniały serwy x1, to tam się dużo szybciej regenerowało manę w łóżku, niż będąc online poza pztem xD no super, lepiej niż cipowy offline training xDCytuj:
Jeszcze chyba lipek pisał coś o zachęcaniu do robienia bedmagów itp. nie wiem czy grałeś i czy miałeś o tym wiedze ale bedmagi były od dawien dawna w rl tibi wykorzystywane i było to o wiele łatwiejsze do zrobienia bo nie musiałeś tak jak na medivi wbijać 50lvl aby leżeć w łóżku więc nie wiem o co chodzi.
poza tym, lipek mówił o grindzie, a czym jest zachęcanie do robienia chmary 50 lvl noob charów, jak nie grindem, którego podobno nie chcecie? a może to jest ten aspekt dynamiczny?? :hmm
Ta, zgadzam sie z wami wszystkimi. Jak wprowadza hotkeye to bede gral.
ale nie z taki regenem gosciu xDDDDDD przeciez tutaj kladziesz 2x 50 paladyna do wyra i masz nieskonczonego burst arrowa z ktorego potem sobie walisz po 500+ a jak ktos napisze na discordzie ze moze warto cos z tym zrobic, to wszystkie te chlopy ktore tak robia zaraz zaczna krzyczec ze KNAJT MUSI MIEC MALY DMG BO JEGO DMG JEST DARMOWY A MAG MUSI MIEC DUZY DMG BO TO KOSZTUJE (tak, kosztuje 2-3 dni roboty, a potem do konca otsa masz wlasciwie za darmo, bo food costam kosztuje jednak xd)
chociaz co ja pierdole to nawet nie jest problem maga. tutaj kazda profesja po 300 lvlu lata z lukiem i ekiem sobie idziesz na behe bursty + explo jest 1,1kk/h i essa
Pierwsza sprawa - nie siedzę nawet na discordzie, więc nie wiem skąd te Twoje wnioski.
Druga sprawa - kto szuka starej Tibii? 200 osób z Medivii? Nie wiem czy zauważyłeś, ale na wszystkich serwerach pod ten klient grają te same osoby. Nowych ludzi praktycznie nie ma, wojny toczą się między tymi samymi osobami co w roku 2011. To wy od 10 lat gracie w to gówno non-stop, zatrzymaliście się gdzieś w roku 2004 i pierdolicie o starej Tibii. Nikt jej nie szuka i nikt w nią nie chce grać, poza kilkoma dziadami z myśleniem "Kurła kiedyś to było". Real Tibia poszła w nowe standardy rozgrywki, czyli dostosowała grę do tego, aby grać w nią możliwie jak najprzyjemniej. W starej Tibii poza najlepszym PvP, nie było niczego ciekawego, nuda biła kurwa zewsząd, robisz przez tydzień 50 bp run, wystrzelasz 50 bp run, i znowu robisz przez tydzień 50 bp run, no po prostu zabawa pierwsza klasa. Pomijam fakt, że wojny trwały często 2-3 tygodnie, bo ludzie za chwile nie mieli hajsu, żeby się klepać. Najbardziej mnie rozwalił tekst, że w nowej Tibii się tylko expi, a w starej co robiłeś? Logowałeś się, jak nie miałeś run to stałeś jak debil pod depo, jak miałeś runy to szedłeś expić - z tym że w nowej Tibii masz 7000 expowisk różnych potworów, milion questów, a na starej Tibii expiłeś przez pół roku w zasadzie na jednej miejscówce. No tak ale wtedy były RPG Feelings, bo staliśmy pod depo i rozmawialiśmy o jakże ważnych życiowych sprawach, a no i najważniejsza była interakcja z innymi. Nie wierzę, że ludzie dalej o tym pierdolą i w to wierzą.
Trzecia sprawa - nie sądzę, że Bolek robi Medivię dla starych wyjadaczy, bo oni im będą starsi tym większa szansa że odejdą od gierki, więc jeżeli Bolek chce utrzymać ten serwer przy życiu, musi skusić młodych i nowych graczy, a oni nie szukają jakiejś pojebanej gry w której muszą expić przez 7h, żeby nabić ze 150 na 151 level, tylko po to żeby w przypadku jednej deski stracić cały ten czas. Nikt tego nie szuka w dzisiejszych czasach.
Czwarta sprawa - Gadasz o tym combo, a nie masz zielonego pojęcia o czym mówisz. Czytając Twoje posty wiem że nie ma sensu z Tobą nawet dyskutować, bo masz swoje myślenie i tyle. Także nie będę Cię przekonywał co do tego, że opowiadasz bzdury. A do innych osób mogę powiedzieć tylko tyle - COMBO na Real Tibii to mit. Wszystko było dziełem przypadku, jak ktoś miał pecha to dostał 3 wavy od 3 różnych demonów, a od reszty mocne GFB i zdechł, kto miał szczęście, dostawał wavy cały czas pojedynczo, i przechodził Anni jedną ręką. Tyle w temacie combo.
Piąta sprawa - Może ty nadal siedzisz po tyle godzin, nie wiem. Ja i większa część mojej starej ekipy z Medivii z 2011 roku nie ma czasu na grę. Mimo że chętnie na jakieś wojny byśmy pochodzili, ale granie po klika/naście godzin dziennie, po to żeby wbijać pojedyncze poziomy i marnowanie czasu na aktywności w grze, które są absolutnie zbędne, to nie jest coś czego oczekuję będąc w tym wieku. Z resztą sądząc po tym co niektórzy tutaj wypisują, mam wrażenie że 90% osób to 25 letnie pizdy, które żyją na utrzymaniu starych, albo mają IQ na poziomie świni i jedyne co osiągnęli w życiu to wygrali wojnę w grze komputerowej - sądząc po tym, jak bardzo przeżywasz Ty, jak i inni jakiekolwiek zmiany w GRZE KOMPUTEROWEJ, śmiem twierdzić, że ta gra znaczy dla Ciebie więcej niż inne, znacznie ważniejsze rzeczy. Bo dla mnie nie ma żadnego znaczenia czy gra jest łatwiejsza, trudniejsza - znaczenie ma tylko to, Z KIM w to gram. To jest MULTIPLAYER, znaczenie ma z kim grasz, a nie w co grasz.
PS. 8.6 Klient pod względem PvP to był dramat, a mimo to znacznie lepiej się na nim bawiłem, niż na tym gównie z 7.4. Czemu? Bo na 8.6 biliśmy się przez 6 miesięcy dzień w dzień, a na 7.4 po 2 tygodniach przeciwnicy nie mieli hajsu, żeby się z Nami bić, i znowu czekaliśmy kilka miesięcy na wojnę. Tyle właśnie wychodzi z tego utrudniania gry.
ale to ze nowych nie ma na oldschool otsach to pierdolenie serio
jak medivia przezywala swoj najwiekszy rozkwit, to sie czulem jak na eternii 15 lat temu, gdzie 3/4 osiedla gralo na jednym serwerze, spotkalem z 15 dawnych znajomych, co to takie fraglesiki co w tamtych czasach biegali z 15 lvlem max
To by sie zgadzalo dlatego takie gry jak WoW czy L2 upadly i wszystkei servery sa off[*]
A nie czekaj przeciez przezywaja druga mlodosc, a ludzie graja na jakichs popierdolonych hardcore serverach exp x0.5 xD
Trudnosc gry wynika z jej mechaniki. Jedne gierki opanujesz na niezlym poziomie w 100 godzin w innych po 1500 godzin dalej bedziesz przecietniackim gownem. Tibia to akurat gierka, ktora latwo w niezlym stopniu opanowac jezeli chodzi o grind, PvE. Kurwa nawet nie latwo, wrecz banalnie. Kazdy zwykly kajetan z pod trujki ogarnie ja w miesiac-dwa, zwlaszcza jezeli mowimy o tej 7.4 gdzie jest 15 mobow i 6 useful spelli na krzyz. Zmiany, ktore proponuje Tibiarz wlasnie ingeruja w ta mechanike robiac gre bardziej skomplikowana i wymagajaca. Dodawanie pierdyliarda mobow, ktore maja 398247 hp i 2398723 exp nic nie zmienia.Cytuj:
Trudność gry wynika z doświadczenia gracza - przykładowo, jeżeli ktoś odpali Medivię pierwszy raz w życiu, i nigdy wcześniej nie grał w Tibię, prawdopodobnie zginie na szczurach w kanale. Większość z Nas którzy w ogóle rozmawiają o Tibii, to osoby dorosłe, których doświadczenie w tej gierce wynosi przynajmniej 10 lat. Jak po tylu latach można oczekiwać, że ta gra sprawi Ci jakąkolwiek trudność? Znając mechanikę gry na pamięć, twórca gry nie jest w stanie Cię niczym zaskoczyć (nawet jeśli zmieni mechanikę). Zmiany o których mówisz niczego nie zmienią, bo jaką niby wyższą inteligencję mają mieć potwory? Będą się leczyć nawzajem? No i jakie w tym utrudnienie? Takie, że zamiast od razu skupiać się na najsilniejszym z nich, zabijasz tego który leczy, a potem tego koksa, który pozostaje bezbronny? To jest ta wielka zmiana? Combo z Real Tibii, to jeden z największych mitów ever - nigdy go nie było. Wszystko było oparte na przypadkowości, miałeś fart to robiłeś Anni jedną ręką, miałeś pecha to dostałeś bombę i siedziałeś w temple.
No kurwa combo bylo wlasnie ta przypadkowoscia baranie jebany xD Gdybys wiedzial jak dzialaly rl moby to wiedzialbys jak mozna bylo dostac i, ze na otsach nie dziala to jak nalezy. Ale chuja wiesz bo nawet nie masz pojecia jak moby na rl dzialaly. xD
Klasyk xDDDdddd "buuu łeee my teraz pracujemy nie mamy czasu grac po 8h dziennie dlatego gramy po 16h dziennie dejcie nam free runy i farmy mejkeruw buuu muu" XD I od razu wiesz, ze masz do czynienia z jakims spierdoxem.Cytuj:
Zrozumcie barany - skończyły się czasy tryhardowania w grach. Ludzie zmądrzeli i jeśli chcą grać, to w dynamiczne gry, a nie marnować 7h po to żeby nabić jeden nic nie znaczący poziom swojej postaci.
Co więcej, potem musiał marnować kolejne kilkanaście/dziesiąt godzin po to, żeby robić jakieś runy, żeby znów mógł iść expić. To ma być zabawa? To niezła zabawa - w prawdziwym życiu ktoś pracuje po 8h, grinduje w swoim realnym życiu, żeby mieć na chleb, wraca do domu i musi grindować w grze komputerowej żeby mieć w sumie też na chleb. Super pomysł!
to niezla druga mlodosc xD
Jeszcze chwila i odkryjemy, że różni ludzie lubią różne formy rozrywki, i zależnie od ulubionej formy można oczekiwać czegoś innego od gry.
Ale coś czuję, że to jeszcze nie teraz.
wole bic w kolko 1 resp na 7.4 i co te 10lvli miec +50hp do uha gdzie po spedzeniu na tym respie tygodnia/miesiaca czuje duzy power spike niz na rl tibi kolejne sto lvli wbijac co mi da jakies 13 dmgu ktore nic nie znaczy bo w upie dodali bless of orshabalo-ferumbras do itemku dajacy 50% life leech mana leech +30% max hp i 75% crit chance bez ktorego nikt nie gra bo jest kurewsko op pzdr
xD jeszcze jak maja elegancko plecaczki poustawiane pod konkretne runy szanuje w chuj za takie farmy xDD
Ale co sie dziwic, oni nie maja juz przeciez czasu grac po 15 godzin dziennie bo sa powaznymi bizmesmenami jak trikowski i zajmuja sie rodzina i praca na 4 zmiany w hucie wiec kiedy maja grac musza sobie jakos radzic TY KURWO CO NIC W ZYCIU NIE OSIAGNELA
ale bym sobie pogral na takiej medivi mmmm 30 bedmagow to jest to
No już jeden wojant nie miał czasu na grindowanie i spędzał tylko godzinkę dziennie :kappa
Ja nie wiem, czy ten trickovsky ma jakieś niedojebanie mózgowe, czy ki chuj.
Chłop stawia otsa 7.4, grają na nim ludzie, którzy lubią starą tibię, a ten coś przyłazi i pierdoli, że hur dur nowa tibia jest lepsza, bo ma więcej expowisk xD
Chuj to kogo obchodzi, typie? Jak wolisz grać w nową tibię, to idź grać w nową tibię i zatkaj łeb. Tibianic powstał wyłącznie z zainteresowania starą tibią (zarówno twórcy, jak i graczy) i czy dla ciebie jesteśmy dinozaurami, które się zatrzymały w 2004, to niczego kurwa nie zmienia.
A twierdzenie, że Bolek może ściągnąć na Medivię nowych, młodych graczy (innych niż ci, którzy po prostu chcieliby poznać starą tibię, bo słyszeli, ale nie mieli okazji w nią grać) to już jest szczyt niedojebania. Pokaż nam, czym niby Medivia może przyciągnąć nowych ludzi, czym może konkurować z dzisiejszymi grami? xD Skoro już lipek wyjaśniał, że ta gra jest oparta na grindzie, Bolek nie dodał tu niczego ciekawego. Jedyne czym Medivia mogła przyciągać to był właśnie ten aspekt oldschoolu i to, że nie jest taką samą gierką jakich są miliony na rynku. Zarżnięcie tego aspektu będzie równoznaczne z zarżnięciem gry, i to się właśnie powoli dokonuje.
To ty nie masz o tym zielonego pojęcia.
Na medivii potwór może walić spelle najczęściej w odstępach 2-sekundowych. W tibii mógł to robić częściej, pod pewnymi warunkami, nawet do 3x w ciągu sekundy. Nie jest to żaden mit, ani "dzieło przypadku".
Chuj że jest oryginalny cipowy silnik do testów, chuj że są miliony camów z tamtych czasów, na których to widać, chuj że jak cipsoft to zmienił, to nawet była o tym wzmianka w niusie na tibia.com, ale i tak jakiś bobas będzie pierdolić xD
No i tutaj wraca koronny argument pt. "NIE MAMY CZASU GRAĆ", tylko że nieświadomie sam go właśnie zaorałeś. Problem polega na tym, że z tym argumentem wyjeżdżają ludzie ograniczeni w myśleniu, którym się wydaje, że ułatwienie gry 10x spowoduje, że będą mogli wszystko zrobić w 10x krótszym czasie (w domyśle: nie będą musieli "marnować" czasu na grę), ale nie biorą pod uwagę, że inni też wszystko zrobią 10x szybciej. A ci, co będą mieli czas łupać po 15 godzin, wcale sobie nie pomyślą, że skoro jest 10x szbciej, to wystarczy im 1.5 godzinki, tylko - szok niedowierzanie - będą dalej łupać po 15 godzin xD
A ponieważ to jest MULTIPLAYER, to nic się w zasadzie nie zmienia. Nadal nie weźmiesz udziału w wojnie, bo nadal będziesz miał za mały level. Nadal będziesz musiał expić 15 godzin, żeby nie być noobem spod depo. Jedyna różnica, to że wojny będą na 500 lvlach, zamiast na 80, i będą po 15h nakurwiać tę samą miejscówkę z expem 5kk/h zamiast 100k/h, i to wszystko.
Co z tego że w tej nowej super-dynamicznej tibii wbicie 100 lvla zajmuje 2 dni, skoro jest on warty tyle, co kiedyś 10 lvl, i co z tego, że robisz chuj-wie-ile expa na jakiejś nowej miejscówce, skoro w praktyce to jest takie samo łażenie w kółko i bicie potworów?
I teraz wracając do Medivii, dlaczego przyspieszanie gry jest niekorzystne? Bo nie jest zbalansowana na wyższych levelach (dlatego wojny są dużo fajniejsze na 80 lvlach niż na 380), nigdy nie była, bo nikt nigdy nie zakładał, że w starej tibii będą latać 400 lvle, a Bolek nie ma totalnie żadnego pomysłu, co z tym zrobić xD gdyby jeszcze faktycznie potrafił tę grę posunąć do przodu, to spoko, ale właśnie chodzi o to, że nie umie, mota się z tymi zmianami, dodaje tylko jakieś ułatwienia i nowe moby, mające 23982375 hp, dające 43953647 expa, i to jest wszystko. Z tego właśnie wynika krytyka, a nie z rzekomego zatrzymania się w czasie.
Tylko, że fun z walki w starych czasach nie polegał na tym, że były openki 5x dziennie, tylko na tym, że stawka była wysoka i każdy dead bolał, to dawało tę adrenalinę. Walka, w której nic się nie traci, a ludzie 100 razy wracają po deadach, szybko staje się nudna. Możesz sobie iść na jakiegoś realistica, albo na medivii na arenę, klepać się non-stop, ale w praktyce po godzinie każdy ma dość. Jeżeli ty wolisz taką bitkę, to twoja sprawa, graj sobie w co tam chcesz, ale nie wiem na chuj się rzucasz xD
A, i co do real tibii, to ona jeszcze istnieje głównie dlatego, że jest o wiele większą marką (nadal niewielką w skali rynku, ale nieporównywalnie większą od medivii), więc o wiele łatwiej pozyskiwać jej nowych graczy, a proces jej upadku musi być dużo bardziej rozciągnięty w czasie, niż otsa z 200 graczami. Ale zapewne i tak większość to są gracze, którzy kiedyś już grali, albo grają nieprzerywanie od paru lat, wątpię żeby dołączało wielu zupełnie nowych. A kilkukrotny spadek liczby online i konieczność łączenia serwerów świadczą o tym, że wcale tak różowo nie jest.
Wojny były fajne do czasu kiedy wszedł elfbot, później były zjebane. A już sam początek elfbota to było która gildia wykupi go pierwszego ta ma wojnę wygraną
I nie, nie chodzi mi o botowanie na elfie bo przez parę pierwszych miesięcy było niedostępna opcją
No owszem, i ja nie mam nic do tego, że ktoś woli współczesne gry. Tyle tylko, że Medivia nie reklamuje się jak przyjemna dynamiczna i nowoczesna gierka AD 2019, tylko jako - cyt. - "REAL OLDSCHOOL", "RETRO" i "PRAWDZIWE OBLICZE RPG", więc tego właśnie mam prawo oczekiwać od tej gry i nie ma tu żadnego znaczenia, czy jestem dinozaurem zatrzymanym w 2004. No a skoro reklama nie odpowiada, lub powoli przestaje odpowiadać, stanowi rzeczywistemu, to pojawia się krytyka, i co w tym dziwnego?
Więc albo niech faktycznie będą tym "real oldschoolem", albo niech nie oszukują graczy, i tyle.
jak graliśmy na prophecy i musiałeś prosić o pozwolenie, żeby wyjść z depo, to inaczej się do mnie zwracałeś xD
nie wiem, czy wy trollujecie z tym combo, czy serio: a) macie po 10 lat i nie graliście na tamtej wersji b) macie niedojebanie mózgowe; ale nudne to już
https://i.imgur.com/wnT4A87.gif
https://youtu.be/GVK-wnmT6ZQ?t=1267
no rzeczywiście, nie było combo
https://i.imgur.com/nAKz15U.jpg
PS myślenie, że serio mieszkam w jakiejś wiosce produkującej papier toaletowy xDDDD