z tym 50% faktycznie się bardzo fajnie rozkłada
Wersja do druku
start najlepiej by wypadł w sobotę o 18 czy coś albo w niedziele? stawiałbym i piątek ale tu zależy od ludzi, bo dyskoteka itp.
przeciez to nie jest jeden z tych serwerow gdzie musi byc duzo ludzi na start, rownie dobrze mozesz sobie zaczac grac 3 dni po starcie
Nie no, bądźmy poważni. 50% to jakoś absurdalnie dużo. Nawet przy obecnych 10% wielu ludzi mówiło, że w party większy exp/h niż solo.
no i co w tym takiego dziwnego?
W czym?
No wybacz, ale jeśli 0,58 expa przy 6 osobach to nie absurdalnie dużo to nie wiem co dalej powiedzieć. Przy 6 osobach można się spodziewać kilkukrotnie szybszego expa. W takiej sytuacji z każdego low rate zrobi się high rate..
Ja myślę że to jest właśnie fajny pomysł z tym 50%.
Serwer powinien być nastawiony na expienie w grupie, i takie coś wprowadziło by fajny klimat, bo expienie solo stało by się praktycznie nieopłacalne na dłuższą metę.
@up
Jeszcze nie widziałem na tym serwerze teamhunta w 6 osób. Jeżeli przy expie x3 w 6-osobowej grupie będzie się dostawać 0,58 expa, to nadal nie będzie to żaden high-rate.
Dokladnie, popieram !;)
Będzie. Team 6 osób na tym samym lvlu można +- policzyć jako 5-6x szybsze bicie. A są obecnie spawny które wyrobiłyby takie tempo. Wówczas przy takim nawet 0,58 wychodzi blisko 3x. Więc jeśli serwer by miał stałe 3x to w party wychodziłoby 9x. A jest to więcej niż obecny last stage.
Więc zrobi się tylko szybciej i więcej high leveli.
Przy low rate team hunt już z automatu będzie opłacalny i bardziej wydajny. Każdy bonus tylko to poprawi. Ale takie 50% to wg mnie szaleństwo.
Z jednej strony duże party mogłoby faktycznie szybko wybijać demce czy banute, ale sama wizja expa w 10 osobowej grupie, który jest conajmniej równy lub efektywniejszy od expa solo jest ciekawym pomysłem wartym rozważenia.
Ponadto loot zostaje bez zmian, więc chcąc czyścić spawny w miarę szybko każdy by musiał od siebie dołożyć runke co mogłoby wpłynąć na zauważalne większe waste na expie.
A jeszcze większe party, mogące sobie pozwolić na exp bez suppli (np każdy by się ograniczył tylko do auto-ataku) nie znalazłoby już jednak tak dużego respawnu, więc i tu jest ograniczenie.
@edit
Takie rozwiązanie:
Standardowo:
+10% expa za każdego membera
Dodatkowo:
+5% expa dla każdego membera z unikalną profesje w teamie -> np druid,knight i sorc w party to exp= 100% + (10% + 5% * 3) * (members-1) czyli wychodzi w tym przypadku +25% za osobe w party jeżeli mamy te 3 profesje w środku. Z czterema profesjami mamy do +30%
discuss
@edit2
+5% expa za profesje, jeżeli w party jest conajmniej 1/4 teamu tej profesji.
Prowadzi to do takiej sytuacji, gdzie żeby uzyskać +20% za wszystkie profesje, cały skład teamu musiałby się równomiernie składać z wszystkich profesji. I tutaj np w 4 osobowej grupie będzie łatwo, ale już w np większym teamie, gdzie exp mógłby być OP, już trudniej będzie zadbać o to, a jednocześnie zachęca ludzi do grania wszystkimi profesjami.
No już lepsze rozwiązanie, ale gdy po osiągnieciu tych 4 różnych profesji kazda osobna postac ma i tak potem dodawać +30% to mysle ze i tak sporo. W sumie rozwiązanie gdzie ten team 4 osobowy bylby najbardziej optymanlny byloby chyba w miarę fajne bo nie tylko zachecaloby do różnorodności klas, ale tez do tego by tych teamów tworzyło się więcej, a nie tylko jakis jeden masowy xd
Włączając się do tej dyskusji - to jest bardzo trafna uwaga. Nie czytałem wszystkich poprzednich postów, natomiast w nawiązaniu do tego moja propozycja dla Was:
1. +3% exp za każdego gracza w teamie do 4 graczy włącznie (czyli max +9%)
2. +5% exp za każdą DODATKOWĄ profesję w teamie (czyli max +15%)
Przy optymalnym teamie dostajemy +24%, przy dwóch osobach z tą samą profesją mamy +3%, z różnymi +8%. Nie będę wyliczał każdej z możliwości, ale jeśli wybierzecie sobie kilka kombinacji, to można łatwo zobaczyć, że jest to względnie wyważone (np. mając 4 osoby w team, z 2 różnymi profesjami, mamy 9% + 5% za dodatkową profesję, łącznie +14%)
tez mysle zeby ograniczyc takie party do max 4 osob (tzn dodatkowy exp za max 4 osoby), bo wtedy bedzie wiecej takich teamow
Dlaczego koniecznie ograniczać wielkość party? Imo spoko opcja gdyby opłacalne byłoby przyjęcie każdej osoby na respie do party, jedyne co by trzeba było ograniczyć to to, żeby nie było to zbyt OP, ale exp w każdej większej grupie był co najmniej równy a nawet trochę lepszy niż solo.
Ogólnie to przy low rate to lepiej by było być ostrożnym z takimi eksperymentami.
Może warto byłoby rozważyć jakieś alternatywne rozwiązania, żeby przypadkiem z tym expem nie przesadzić i np powiązać to jakoś z systemem gildii.
Przykładowa propozycja. Za expienie z członkami gildii każdy z nich dostaje coś w stylu guild points, a im więcej osób w party tym szybciej je otrzymują. Takie punkty mogłyby być używane by kupić jakieś różne bonusy (najlepiej chyba czasowe). W skład takiej oferty mógłby np właśnie wchodzić polepszony shared exp w party, może jakiś drobny bonus do loot lucka w party, czy co tam jeszcze kto wymyśli. Sam sklepik mógłby być indywidualny, żeby nie było sytuacji że gildia pracuje na kogoś, wtedy każdemu powinno zależeć.