Wersja do druku
Kiedy start kurde :D. Poczytałem i czekam z mnichem w ręku
"De_dust2"
ver. 0.2
Zdecydowaliśmy przeprojektować prawy segment mapy pustynnej, chcieliśmy tym sposobem uzyskać więcej bezkolizyjnej przestrzeni. Przy okazji przebudowaliśmy wieże przy moscie, wyeliminowaliśmy na niej możliwość "skakania" między dwoma piętrami. Dodatkowo dobudowaliśmy wejście do grobowca faraona [Więcej informacji o tym zadaniu wkrótce].
https://i.imgur.com/oaRHhIU.gif
W grze
https://i.imgur.com/wV1MZIX.png
Dokładniejsze informacje na fanpage.
Z wyrazami szacunku,
Enitysoft
U kolejnego z bossów przebudowa !
Rahin
(Bandyta) - drobny złodziejaszek, zamieszkujący jaskinie. Jest podstępny i przebiegły.
Po jego pokonaniu możesz zdobyć butelkę z tajemniczym listem, którą możesz wymienić na dodatek do outfitu.
Z wyrazami szacunku,
Enitysoft
Sheon
(Nomad) - pustynny wojownik, którego spotkasz tylko na tym terenie. Jest samotnikiem, prowadzi trudne życie, przy odrobinie szczęścia zdobędziesz od niego grzebień należący do syreny.
Projekt strony również idzie w dobrą stronę :)
Z wyrazami szacunku,
Enitysoft
Niestety mimo takiego wkładu pracy w ten server,nie ma on racji bytu. Ludzie może pograją 2-3 tygodnie, więcej funu jest na warach pod tibie 7.4 niż 8.6 z elf botem.
8.6 to najgorszy klient jaki mogles w ogole zrobic to jest racja
To zależy bo tutaj się przewija temat antybota i twórca cały czas tajemniczo pisze, że coś tam z tym zrobi więc może coś z tego będzie. Minus klienta nadrabia dużo nowych pomysłów które mogą zachęcić ludzi. Do tego dochodzi fakt, że chyba nie będzie miał dużej konkurencji, jedyny war który dłużej stoi jaki znam to karamy. Chyba, że takich serwerów jest o wiele więcej w takim wypadku zwracam honor. Ale najpierw to ten serwer musi wystartować bo już jest poślizg a często jest tak, że na zapowiedziach się kończy.
Nie wiem jak konkurencja na 8.6 bo nie gram juz od 2 lat ponad na tej tibii, jedynie 7.4 i wiem, że na te serwery jest popyt a na 7.4 war to już wogóle jest boom. Widać na przykładzie realistica.
Bardzo cieszy nas wasze zainteresowanie naszym projektem więc chcemy się odnieść do kilku elementów.
@Killerz95 ;
Zgadzamy się z Tobą że większy fun jest na warach 7.4 gdzie nie ma systemu hotkeya. Jednakże research rynku jasno pokazuje że taki projekt trafi tylko w wąskie grono odbiorców.
@thebattlestar ;
Dlaczego klient 8.6 jest najgorszy ? Dla kogo ? Owszem ten klient nie jest idealny dla wszystkich ale my idziemy na ilość. A ten klient najlepiej się do tego nadaje.
@Matheim ;
System antybota jest dla nas kwestią drugorzędną. Na większości serwerów WAR pojawia się przepaść między tymi którzy potrafią grać w PVP i tymi którzy nie wiedzą jak rzucić mwall'a. Pozwolenie osobom o niższym skillu używanie PODSTAWOWYCH funkcji bota jest wymuszone głownie tym czynnikiem.Nie będziemy podcinali sobie skrzydeł z tego powodu. Gracze którzy mają doświadczenie pvp z botem czy bez bota i tak będą mordować. Oczywiście pewne funkcje programów wspomagających są dla nas niedomyślenia typu
exura sio "Friend, combo bot, mage bomb. Osoby z włączonymi tymi funkcjami będą wyłapywane i wrzucane do low priority. Jest to nasz autorski system który działa następująco.
W momencie przyłapania gracza ( a będzie to dość proste gdyż mamy swoje skrypty to takich zabaw + mamy was czyli nasze trzecie oko) na korzystaniu z niedozwolonych systemów będzie zrzucany do LOW PRIORITY.
Przed nickiem każdej złapanej osoby będzie pojawiać się nick [CHEATER] a jego osoba będzie wykluczona z możliwości udziału w ligach. Dodatkowo osoby które oszukują będą podatne na obrażenia o 50% bardziej niż normalni gracze.
Aby wyjść z low priority należy odczekać okres lub przeznaczyć środki na kartę zadośćuczynienia która usuwa low priority. Jednakże 100 % z tego typu dochodu będzie zawsze przeznaczone na ligę premium gdyż uważamy, że jeżeli ktoś szkodzi społeczności to powinien odkupić swoje winy w ten sposób.
Odnośnie konkurencji nie będziemy się wypowiadać gdyż jesteśmy nauczeni, że albo mówić o niej dobrze albo wcale.
Ze swojej strony dodam tyle, że nie czujemy nikogo "godnego" na plecach. Dlatego jesteśmy przekonani możliwością przejęcia rynku WAR na bardzo długo. Przede wszystkim dzięki naszym strategiom reklamowym oraz promocyjnym jak również systemami które można zobaczyć w projekcie..
Poślizg jest względem tego co planowaliśmy i nie jesteśmy z tego dumni. Ale nigdy nie deklarowaliśmy dokładnej daty startu bo wiedzieliśmy że niektóre z osób mają studia i od nikogo nie będę wymagał poświęcania roku studiów na projekt. Śledząc nasz fanpage oraz choćby ten temat widać że pracujemy codziennie.
@Killerz95
Niektórzy z ekipy nie grają w ogóle w Tibie a inny grają również na projektach opartych o system 7.4-7.7. Ale podkreślam że nie robimy tego projektu dla siebie tylko dla innych. A tak jak wcześniej wspomniałem aby ugryźć najwięcej tortu z puli graczy należy stworzyć projekt na 8.6
Zwrot podstawowe kwestie bota jest dla każdego z nas inny dlatego napiszę po krótce o czym tutaj mówimy.
1. Auto healing jest dozwolony, nie uważamy że ta opcja znacząco ułatwia rozgrywkę. Osoby z "grubymi" palcami lub starsze potrzebują tego udogodnienia a dodatkowo zyskują kilka slotów na hotkey'ach.
2. Czas mwalli. Opcja która ułatwia pvp ale nie wpływa na tyle że musimy z tym walczyć.
Reszta elementów serwera jest przeprojektowana
* Przeprojektowany paraliż system nie jest podatny na skrypt "anty - paral". Zrobiliśmy to dlatego aby druid nie stracił na możliwościach bojowych.
* Znany skrypt na podmianę amuletów oraz ringów również nie są dla was problemem ponieważ te przedmioty na naszym serwerze są w innej formie względem RL Tibi.
Jeżeli macie zastrzeżenia do pewnych funkcji bota to zamieniamy się w słuch bo możliwe że jest coś co przeoczyliśmy - jesteśmy tylko ludźmi :)
Z wyrazami szacunku,
Enitysoft
gg wp bot dostepny czyli kazdy bedzie go uzywal =server dedek
niestety
ale powodzenia
Nie będzie problemu dla boterow zrobić skrypt żeby zamiast tych amuletów co są zawsze po prostu zamienić na te wasze?
@Chels ;
Trafne spostrzeżenie, "Każdy będzie go używał". Jeżeli każdy to w czym problem ? Wolałbyś aby używało go 5% osób i aby one dominowały serwer ? Właśnie podałeś najbardziej trafny argument aby nie robić systemu anty-bot
@Taca ;
Mówimy tutaj o 3 typach zamian które są notorycznie używane na serwerze war.
ssa gdy mniej hp, energy ring oraz might ring.
Ssa nie występują u nas na serwerze, might ringi również. Zapewne w aktualizacji je dobudujemy ale obecnie ten problem nie istnieje.
Energy ring ma narzucony na siebie cooldown więc nie można bez opamiętania go zmieniać.
@Chels ;
Wybacz ale nie będę wdawał się w dyskusję gdyż widzę że nie czytasz uważnie tego co pisałem. Jest również opcja że przeczytałeś tylko robisz z siebie głupka - biorę to pod uwagę.
Skoro rozwiązania które przedstawiłem wcześniej Ci nie odpowiadają pozostaje mi życzyć udanej gry na innym serwerze war :)
(Wilkołak) - pół człowiek - pół wilk.
Jest żoną sprzedawcy (MUSHROOM KNIFE). W obawie o jego życie przeniosła się do piwnicy pod ich domem. Jej ogromne szpony stanowią nie lada zagrożenie. Można od niej uzyskać pazury oraz sierść potrzebne to ulepszenia Twojego ubioru.
Z wyrazami szacunku,
Enitysoft
jakis war serv na chwile? (bo jeszcze nie widzialem wara co by stal 5 lat)
a ty sie spuszczasz nad mapa, mysteriando i rpg?
kogo obchodzi rpg na war serwie?
ale dzieki ze wytlumaczyles co to wilkolak, jedno mysteriando mniej :D
@Luis Azmus ;
Edge stał 2 lata.
Pracuje nad mapą gdyż pewne grono graczy zwraca na takie elementy uwagę.
Nie robimy monotonnego war serwera opartego na systemie wyjdz > zgiń > wyjdz > zabij > zgiń. Jest to karuzela która po jakimś czasie się nudzi. Zaszczepiamy pewne aspekty rpg, zbieractwa , questów aby nie znudzić graczy.
Tłumaczymy wszystko gdyż profesjonalne podejście do sprawy tego wymaga.
czyli to nie bedzie war serwer, tylko custom rpg
wyjdz > zgiń > wyjdz > zabij > zgiń to jest war serwer
@Luis Azmus ;
Jeżeli zależy Ci tylko na tym to możesz tak robić. Nie zawężamy patrzenia tak jak Ty. Nasze umysły patrzą szerzej, dajemy graczom możliwości a to oni decydują czy chcą z nich korzystać. Nikt nikomu nie karze robić dodatkowych outfitów i addonów - to dodatek, nie przymus :)
nasze umysly hehehe udawanie powaznego pana moze rozbawic :D
ale mimo to
przykladowy noob po robi wszystkie questy i addony i dalej bedzie tylko wyjdz > zgiń > wyjdz > zabij > zgiń
no chyba ze na chama bedziecie ciagle nowe dodawac :P
Nie trzeba nikogo udawać, skoro przeczytałeś zapowiedz i nie dostrzegasz możliwości to tylko to zostaje mi do napisania co napisałem wcześniej. Ja widzę, Ty nie i temat zamknięty i w czym widzisz problem i o czym toczy się dyskusja ? Chcesz coś udowodnić, przekazać ?
Przykładowy noob nie porobi wszystkich questów ponieważ nie ma na projekcie zdań które można zrobić samemu.
a bossowie są za silni dla pojedynczej osoby. Dodatkowo jak zapewne zauważyłeś w rozpisce outfitów oraz addonów nie ma takich jak Jester, Nightmare itp. Zostawiliśmy sobie całkiem pokaźne możliwości rozwoju serwera.
Nie widze zadnego problemu. (wtf) cos mnie ciekawi to zadaje pytania... nie mozna? to przepraszam
Jeżeli nie będzie auto ssa/auto might ringów i uda wam się wyeliminować ludzi używających dasha to boty nie przeszkadzają bo tylko tym ludzie z botami mają przewage nad ludzmi bez botów. (ewentualnie auto sio na team ale to jebac to xD)
Wierze że uda wam się utrzymać jakąś przyzwoitą liczbę graczy (chociaż 80-100) to wtedy było by świetnie bo te ligii wyglądają całkiem nieźle.
Ile jeszcze potrzebujecie zrobić na serwerze? Bo podejrzewam że w tym roku jeszcze nie zdążycie odpalić ale czy dużo wam tego zostało?
@pepeszka ;
Kwestii dasha jest do przemyślenia.
Auto sio "friend będzie karane.
Odnośnie liczby graczy - obecnie mamy zarejestrowane 834 osoby do beta testów. Ja opieram się raczej na liczbie 400-500 osób online z tendencją wzrostową.
Jeżeli chodzi o mape to jest gotowa obecnie poprawki które tutaj umieszczam to widocznie ulepszanie bez tego da się grać, głownie skrypty i stronę.
@Luis Azmus ;
Nie trzeba przepraszać bo nic się nie dzieje po prostu nie rozumiałem do czego ta dyskusja prowadzi.
Akurat z tym się nie zgodzę bo czas mwalli jest istotny. Zgadzam się, że auto heal nie jest tak ważny bo jak ktoś jest petem i wejdzie w trapa to go auto heal nie uratuje ale z mwallem sprawa ma się inaczej. Osoba mająca timer ma o wiele większe szanse na odgrodzenie enemy mwallem (jeśli się nie mylę to te sławne 1.6 czy 1.4sek przed końcem mwalla się go poprawia). Według mnie bot nie ma takiego wielkiego znaczenia na war otsie, nie będę robił z siebie boga pvp ale ostatnio wbiłem na karamy z paroma znajomymi i przeoraliśmy cały serwer gdzie żaden z nas nie miał bota. Bot za Ciebie nie pomyśli więc pet i tak będzie petem.
https://i.imgur.com/S6mNFnq.png
Ghandaur
(Minotaur) - postać z głową byka.
Jego największą zdolnością jest obrona. Możesz go spotkać w podmiejskich lochach.
Istnieje możliwośc zdobycia z niego jego rogu który pozwoli Ci udoskonalić ubiór.
Z wyrazami szacunku,
Enitysoft
Po 1 primo żaden otsik który się nie nazywa hexana/hexera albo shadowcores i nadchodzący otsik od xenobota => nie ma racji bytu dłużej niż 1-2 miesiące ( zakładając poziom graczy w przedziale 150+) także zapewnień o 400 graczach nie brałbym zbyt poważnie na dłuższą metę :D.
Drugą sprawa która mnie na tyle rozbawiła aby napisać tego posta jest opinia kilku grajków na temat botów i ich powiązania z pvp na 8.6. Prawda jest tak prosta i jaskrawa że aż oczy bolą. Ten kto jest kiepem zawsze nim pozostanie nawet jak dostanie najlepsze skrypciki na nie wiem co czego bez bota nie da się zrobić. Jestem w stanie grać lepiej bez bota niż 99% ludzi grających w tą grę na protokole 8.6 więc nie rozumiem oco ten płacz + bot robi to samo co człowiek tylko że gorzej i udowodniłem to nie raz a jeśli myślicie inaczej to napiszcie co robi lepiej to zaraz go przebiję.
@up
Musisz rozdac troche punktow reputacji innym uzytkownika (...)
Szkoda bo chcialem green baga dac
Z takim skillem do mappingu byście lepiej wyszli robiąc jakąś RPG mapę.
a ja bym zagral na takim otsie gdzie 100 wbijalo sie w 5-6 dni a potem mozna bylo dla zabicia czasu pobiegac
Niezmiernie cieszy nas to, że podoba Ci/Wam się nasza mapa. Odnośnie serwera RPG.
Każdy z nas szanuje idee RPG ale w forma którą prezentują wam 90% serwerów OT jest niegrywalna dla większości z nas.
Również jesteśmy fanami takiej rozgrywki ale aby takie coś miało ręce i nogi trzeba mieć wyrobiony markę. Nie możemy pozwolić sobie na poświęcenie tyle czasu w tym momencie.
Nie ukrywamy, że planujemy stworzyć coś niezwykłego w materii RPG ale dopiero gdy odpowiednio ustabilizujemy sytuację na Amber'ze. Dodatkowo będziemy potrzebować więcej dłoni do takiej pracy.
Mapa pod Amber jest tworzona oczywiście pod war ale nie zapominamy o elementach gdzie grać może zawiesić na chwilę oko.
K.
Swamp
https://i.imgur.com/36q9mcS.gif
Obrazek przedstawia przeprojektowany teren Swamp nad którym ostatnio pracowaliśmy.
Podmokły teren na którym stoi stare miasto. Z racji ciężkiego do poruszania terenu mieszkańcy zastosowali budowle piętrowe z dwukratkowymi mostami. Jest to idealny teren do zakładania pułapek oraz ucieczki.
Głownym atutem a zarazem przekleństwem tego miasta są pojedyńcze przejścia - od gracza będzie zależeć w jaki sposób to wykorzysta.
Ten teren również zamieszkało kilku z wszechmogących, m.in. Pajęczyca Beshata oraz Aberlee
Z wyrazami szacunku,
Enitysoft
kregox a moze zamiast oddawac do biegania "cała mapę" może będą dostępne pewne obszary zmieniające sie co X czasu (wiadomo jak bedzie te 400 graczy to calosc naraz ok) ale zakladajac 100 osob takie rozwiaznie jest bardziej grywalne, co X czasu zmiana obszaru wiec tez nie w kazdej chwili mozesz zrobic quest X czy zdobyc item Y
@Chels ;
nie doczytalem, maj bad
System rozlokowania graczy jest tak skonstruowany że automatycznie nam oblicza na którym terenie jest najwięcej aktywnych użytkowników. Jest to w głównej mierze utworzone po to abyście się nie szukali po mapie.
Bossowie są caly czas na mapie więc każdy z was będzie mógl decydować na którego z nich chce się wybrać ale musi wliczać to ryzyko że jak zginie spadnie do 60 poziomu + istnieje duże prawdopodobieństwo że podczas ubijania kreatury wpadnie inna ekipa.
Sporym problemem był element knight vs boss, musiałem wykluczyć sytuacje farmienia przedmiotów przez pojedyńczych osobników. Dlatego w 90% bossowie mają dość pokaźne opancerzenie - skutkuje to tym że rycerz na 150 poziomie oraz 90 skillu bije je średnio od 30-100. Dodając do tego element że każdy z bossow ma co turę szansę 0,01 na śmiertelne obrażenie niweluje ten problem.
Podczas wewnętrznych testów ubijanie bossa z liczbą punktów życia wynosząca 200 000 zajęło mi 55 min (obrażenia wyłącznie z broni)
Ogólnie cała idea bossów jest prosta .
Zbierz ekipę > wyrusz na bossa > może uda Ci się wylootowac przedmiot.
Magowie mają największe obrażenia dlatego bez nich nie radze się nigdzie wybierać.
Druidowie odstają z obrażeniami ale zyskują w elemencie "kontroli" mapy ( paraliże, drzewka ) a ich heal robi robotę.
Paladynowie na większosci serwerów pvpenfo są bezużyteczni jednak u nas ta profesja jest nieco zmieniona, bazuje on na skillach i na exori con'ie - dodatkowo jako jedyna z profesji może zakupić rune usuwającą magic walla który stoi bezpośrednio przy nim.
Knight również w pewnym momencie pvp się zacina i nic większego nie wnosi - jest to profesja nie ukrywam w głownej mierze nastawiona aby móc zdobywać addonowe przedmioty oraz wykonywać questy, jednak zmiany które przy niej poczyniłem również pozwalają całkiem nieźle bawić się w pvp > atutem knighta bez wątpienia jest jego udźwig. Na serwerze Amber odgrywa on dość ważną role ponieważ runy oraz potiony się kończą.
Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły lub przemyślenia to walić śmiało, nie tworzymy tego serwera dla siebie tylko dla Was więc czym więcej krytycznych opinii tym lepiej - Jesteśmy tylko ludźmi więc możemy się czasem mylić
K.
Serwer jest dość ciekawy ale moim zdaniem bardzo ryzykowny. Mówisz, że zrobiliście analizę rynku cokolwiek to nie oznacza. Dla mnie nie da się zrobić analizy tego serwera bo jest bardzo dużo niewiadomych. Jeżeli ten serwer padnie po 2 dniach to w ogóle się nie zdziwię. Serwer próbuje wg mnie zupełnie niesłusznie zrobić z graczy, którzy wbiją dla rozluźnienia, graczy którzy będą tutaj z zamiłowaniem grać po kilka godzin. Serwer ma kilka podstawowych problemów, jest on zrobiony jako rozbudowany, ponieważ jak twierdzisz, niektórzy na to zwracają uwagę. Jednak kto na to zwraca uwagę? Gracze, którzy raczej chcą pograć i wczuć się w serwer, a nie zrobić oro. Dodajesz skomplikowane systemu zdobywania addonów, robienia questów w grupach itd., po czym założeniem, że prawie wszystko tracisz po śmierci, a nawet po relogu! w zasadzie w wg mnie odstraszasz graczy, którzy chcieliby się temu bardziej poświęcić. Druga sprawa, na serwerach RPG sytuacja jest podobna, czyli żeby zrobić jakieś questy czy bossów z założenai trzeba mieć ekipę. Tutaj problem jest inny, jak zrobić ekipę, gdy jak grasz sam to nie za bardzo masz tak naprawdę szansę zrobić jakąś ekipę, bo wszystko od samego początku ekipy wymaga? Normalnym procesem na serwerach RPG jest to, że na początku każdy sobie expi, poznaje serwer, niejednokrotnie u mnie tak to wyglądało. Wbijałem na serwer w 1-3 osoby, po czym expiliśmy sobie, poznawaliśmy innych i po 2 tygodniach była ekipa 10+. Wtedy można coś robić! Jednak taki system od samego początku daję przewagę ludziom, którzy od razu wbiją z ekipą. Czy takim ludziom trzeba tworzyć rozbudowany system poza samym warem? Szczerze wątpię. Inną sprawą jest to, że taki serwer ma bardzo duże ryzyko zepsutych mechanik czy buggów.
Podsumowując dajesz pewne mechaniki ciekawe dla graczy, dla których ważne jest coś więcej niż samo "napierdalanie", jednocześnie od samego początku zamykasz prawie że takim graczom możliwość grupowania się i we wspólnym gronie właśnie robienie czegoś "więcej". Jednocześnie dajesz możliwości "robienia czegoś więcej" graczom, którzy moim zdaniem niekoniecznie będą na to nastawieni. Ogólnie rzecz biorąc tworzysz produkt, który targetuje wszystkich, jednocześnie poprzez target wszystkich, również wszystkich odstraszasz, bo dla jednego targetu coś co jest dobre łączysz coś co jest dobre dla innego targetu, nie zauważając, że 1 target woli jedną rzecz, a nie chcę innej. Ten serwer wg mnie ma możliwość wybicia się jednak wg mnie jest to tak ryzykowne, że musielibyście być prawie że geniuszami w dziedzinie tworzenia systemów gier by to miało ręce i nogi.
I na takie wiadomości liczę bo o to tutaj chodzi ! :)
Odniosę się do całego posta w podpunktach.
* Analiza rynku - potrzeby graczy oraz konkurencja.
Temat zawiły ale po głębszym przemyśleniu da się dojść do wielu prostych wniosków jednak aby o tym cokolwiek mówić trzeba znać ogólny zarys projektów OT. Projektami OT zajmuje się od 2006 roku w tamtym okresie królowały yurotsy gdzie wszystko było nastawione na zabawę z runami x100 za 100 gp i innymi badziewiami przy expie średnio x10-x20. Nastepnie nastawienie graczy się zmieniło i wszyscy ale to wszyscy grali na projektach od x3 do x7, (10x to był już dla wszystkich orsh). W tym okresie ludzie nauczyli się już tak modyfikować projekty że zaczęto projektować tematyczne serwery typu dragon ball, pokemon. Potem coś się wg. mnie popsuło i zaczęto robić tzw. RL mapy i je powielać i teraz mamy tego 3 dniowego dziadostwa na pęczki.
Między czasie starzy wyjadacze czują smak grania na 7.4/7.6. Dlatego kolejne kopie 7.4/6 tak się ostatnio mnożą. Jednak przeważnie odpalane są gotowce przez amatorów.
Problemem większości serwerów oraz graczy jest fakt że za projekty biorą się nieodpowiedzialni ludzi i to w głównej mierze przyczynia się do upadku serwera. Ja mówię prosto - nie potrafisz to się za to nie bierz bo marnujesz wszystkich czas (razem ze swoim).
Aby stworzyć dobry ale to dobry serwer trzeba mieć pojęcie w wielu dziedzinach.
Wracając do Real MAP , wszyscy wiemy czemu tam ludzie grają - po to aby wbić szybko poziom, zdominować serwer i się ponawalać a po 5 dniach przejść gdzie indziej. Tak wygląda błędne koło z owieczkami które nie mają się gdzie podziać ponieważ nikt im nie dał lepszej alternatywy. Tutaj pojawiamy się my oraz AMBER.
Kiedy robilem pokemony też słyszałem głosy że to nie ma sensu, za cieżko, dziwna grafika ale swoją osoba oraz projektem pokazaliśmy że znam się na swojej pracy.
Nigdy bym nie brał się za ten projekt bez odpowiednich ludzi w ekipie. Sam projekt opracowałem w styczniu - lutym a musiałem czekać do września bo dopiero wtedy poznałem programistów w projekcie Amber.
Przy tak szerokim rynku robienie projektu na 100 osób to marnowanie mojego czasu - 400-500 osób to minimum tego na co liczę na start. Później pójdzie fejm i będzie tego więcej ( o to się nie martwię bo wiem jak dobry produkt wypuszczę na rynek względem innych projektów)
Konkurencja to temat którego staram się unikać, bo szanuje każdego czas poświęcony na swój projekt jednak wiem że w tematyce projektów PVP-ENFO/WAR, Amber jej po prostu nie ma. Dochodziły mnie często słuchy pokroju.
"No przecież jest jeszcze Karamy - War. Najlepszy super hiper fajny serwer z wieloletnim doświadczeniem".
https://i.imgur.com/iRbwsE0.gif
Nie będę niepochlebnie się wypowiadać na temat tamtego projektu bo nie o to tutaj chodzi ale swoje zdanie mam. A wiem jak jest bo grałem tam i rozmawiałem z osobami które ten serwer prowadzą. Jeżeli serwer z 400 graczy w przeciągu jednego dnia schodzi na 200 po czym po 5 gra 40 to jest coś nie tak.
Oczywiście czerpałem inspirację od UDANYCH projektów war m.in Edge lub jednego z najlepszych serwów pvp od mojego znajomego @Jach ; współtwórcy wpierdolots lub zwane potem pvpenfo.pl.
Kolejny aspekt.
Twoje myślenie jest całkowicie błędne i tak jak kiedyś powiedziałem innej osobie tutaj zamykasz się na otaczający Świat.
Jaki widzisz problem grania na Amberze po 1h dziennie ? Ja osobiście żadnego. A wyobrażasz sobie teraz gracza który chce grać 10 h dziennie a po 2h nie ma co robić bo wszystko zamyka się w prostym nudnym schemacie ? Ja nie, nie pozwolę dopuścić do takiej sytuacji aby ktokolwiek się nudził na naszym projekcie niezależnie od tego czy chce pograć 1h czy może 5. Jest wiele elementów które wpływa przyjemność z gry. My dajemy graczom możliwości ale nie wymuszamy aby z nich korzystać - Jeżeli chcesz, rób. Jeżeli nie chcesz to wychodź z temple zabijaj, giń i tak w kółko. Twój wybór.
Tutaj trzeba dokładnie zrozumieć o czym mówimy pisząc rozbudowany i względem czego to porównujemy.
Projekt Amber jest rozbudowany względem innych serwerów war. Nie jestem szaleńcem aby w projekt war włączać systemy takie jak na custom rpg pokroju Eternal Kingdoms. Sam system jest uproszczony do minimum, npc są uproszczone do minimum a zakupy u nich tak samo. Jak również przedmioty, potwory, czary, mapa i runy. Ważnym elementem jak sam wspomniałeś jest rozluźnienie i ja osobiście w wielu wcześniejszych postach potwierdziłem to.
Pojawia się zatem zapytanie po co dobudowywać pewne systemy i rozwiązania skoro bez tego da się grać.
Odpowiedź jest prosta - EKONOMIA. System Tibijski nie jest stworzony pod serwer war tylko RPG. Osobiście musiałem przeanalizować wszystkie elementy aby to co wam proponuje miało realną wartość oraz ręce i nogi na początku serwera jak i 3 miesiące po nim.
NIE PLANUJEMY ROBIĆ EDYCJI w formie jakiej obecnie są one przedstawiane na innych projektach. Jest dla mnie niepojęte branie pieniędzy od ludzi po czym się kasuje wszystko co mają.
Skomplikowany system addonów... na prawdę uważasz że zebranie 50 grzybków z mapy lub wylootowanie jednego przedmiotu z bossa to dla kogoś problem ? Bo ja uważam że nie. Pod warunkiem że wszystko jest jasno opisane.
*Co
*Gdzie
*Jak
*Kiedy
Tu jest widoczna ta prostota. Bez trudności każdy odnajdzie quest, bossa. Natomiast wskazówki jasno mu powiedzą co dalej ma z tym zrobić.
Dodatkowo addony, outfity nie znikają a je same możesz przypisać pod HOTKEY'e aby lepiej nimi operować na polu bitwy.
Questy to oddzielny temat ale chyba nie wyobrażasz sobie zrobienia Anihilatora lub POI pojedynczo prawda ? Zadania są trudne i takie mają z założenia być głownie dlatego, że osoby z nagrodami będą miały sporego buffa do PVP, te przedmioty znikają ale trwają wystarczająco dlugo, nie możemy sobie pozwolić aby cały serwer biegał z takimi przedmiotami ponieważ początkowe założenia PVP się rozjadą i cała moja analiza pójdzie do kosza.
Jedynymi rzeczami które znikają są przedmioty które można kupić u npc. Są one podzielone na 3 kategorie różnią się ceną oraz czasem działania. Zabieg ten jest po to aby móc ustabilizować ekonomie serwera.
Nie będę tego negował a nawet potwierdzę że to prawda. Tak, system bossów oraz questów sprzyja ekipom ale który inny serwer nie ? Wszędzie trzeba mieć ludzi aby wykonywać zadani, zabijać bossów. I tego się nie da zmienić. Można wziąć 10 randomowych ludzi i pójść na bossa, kto komu broni ?
Owszem, dlatego trzeba testować i brzydko mówiąc nie opierdalać się.
Trudno mi się do tego odnieść. Bo ciężko mi to zrozumieć.
Podsumujmy,
1. Chcesz grać sam to graj nikt nikomu nie broni.
2. Chcesz wykonywać questy aby mieć lepsze eq zbierz ekipe i je wykonaj
3. Chcesz mieć stały bonus do pvp dzięki addonowi lub outfitowi to zbierz ekipe, pokonaj bossa, zdobądź przedmiot.
Proste jak konstrukcja cepa
Geniuszem mnie jeszcze nie nazywano, ale po tym projekcie jest to bardzo możliwe. Nie trzeba być geniuszem w tworzeniu systemów gier. Trzeba być po prostu projektantem który potrafi przeanalizować każdą gałąź z osobna. Zliczyć plusy i minus. Zsumować i tej całej kupy stworzyć jedną spójną wizję.
Zajmuje się projektowaniem aplikacji, stron, systemów sprzedażowych, kampanii marketingowych i innymi dziwnymi rzeczami od 5 lat zawodowo i to nie dla jakiś małych firm tylko dla największych koncernów. Z miejsca mam większe pojęcie na temat projektowania niż 99% właścicieli serwerów OT.
Prawdziwe oklaski należą się programistom którzy przelewają na działające systemy to co ja zaprojektuje :)
K.
Głównie chodziło mi o to, że serwer od początku co przyznałeś daję sporą przewagę graczom grającym w grupie. Jasne, prawie każdy serwer taką przewagę graczom daje, jest to jasne, problem polega na tym, że ciężko będzie tą ekipę znaleźć grając samemu, ponieważ ciężko będzie się wybić właśnie w ten sposób grając, takie mam wrażenie. Przytoczyłem wcześniej przykład innych serwerów. Jasne, że masz zawsze przewagę grając w ekipie, to jest pewne. Jednak większość serwerów jest tak skonstruowana, że grając samemu na początku nie jesteś skazany od razu na porażkę i niebyt. Jeżeli gra jakaś ekipa i do tego zna mniej więcej serwer, oczywiście będzie expić szybciej, jednak różnicę między kimś kto gra samemu zazwyczaj nie są ogromne. Do tego właśnie system pozwalający na w miarę efektywną grę samemu prowadzi do tego, by w miarę upływu czasu wykrystalizować część graczy, którzy grają aktywnie i mogą sami między sobą tworzyć grupy, mimo że na początku gry nie mieli pojęcia o swoim istnieniu. Tutaj widzę problem w założeniach, ciężko będzie komuś na tyle się wyróżnić z reszty i poznać kto jeszcze się wyróżnia by razem można było zrobić ekipę. Za przykład tutaj podam Neravie na której graliśmy i "nasza ekipa" nie miała ze sobą nic wspólnego na początku, nikt nikogo nie znał. Była również inna ekipa, która była od razu zorganizowana, była ona na początku na pewno najsilniejsza. Jednak jakaś część graczy expiła i się wybijała, zaczęły się rozmowy i powstała ekipa, potem było ciekawiej bo były dwie równoważne ekipy, które krótko bo krótko ale walczyły. W zasadzie ten OTS o jakim piszę zabił GM i brak zmian, masa bugów co jest oczywiste, ale dobrze pokazuje o co mi chodzi.
Jeżeli zrobicie taki system by wyeliminować te wszystkie problemy o których piszę wyżej i rzeczywiście pojedyncza osoba będzie w stanie wbić i nie być freefragiem dla większości steamowanych ekip, po czym sama może znaleźć jakiś team do gry to rzeczywiście serwer może być fajny dla każdego. Jednak tak jak mówię z waszymi założeniami łatwo jest zrobić serwer który będzie w miarę fajny dla każdego, ale niewystarczająco żeby duża ilość osób tam grała.
Właśnie Karamy jest dobrym przykładem. Dla większości ten serwer jest słaby, wbijają tam głównie ekipy i orają się między sobą. Jednak taka struktura serwera powoduję to, że jest on przez jednych lubiany przez innych nienawidzony.
To trochę tak jakby podzielić typy ludzi, którzy w weekend lubią: chodzić na koncert, chodzić do kina, iść się najebać. Zamiast próbować zaatakować poważnie 1 target w moim mniemaniu wy próbujecie zrobić kino gdize leci film, ale co 30 minut musical i co 15 minut jest przerwa na kolejkę.
Inna ilustracją oddająca istotę rzeczy, chyba nawet trafniejsza niż ta wyżej ludzie lubią : rock, jazz, hip-hop. Tworząc muzykę robisz to, to albo to. Raczej nie próbujesz zagarnąć wszystkich targetów za jednym razem. Tylko tworzysz coś z 1 gatunku.
Problem właśnie polega na tym, że ciężko przy waszych założeniach będzie zrobić taki system by dla każdego z tych 3 typów graczy był on ciekawy i dający zabawę. Tak jak napisałem da się to zrobić, ale ciężko mi sobie to wyobrazić, że będzie coś takiego działać, tymbardziej że sam system war otsa jest nastawiony na konkurencję i walkę na każdym polu, czyli zdobywasz przewagę gdzie mozesz, zazwyczaj przewaga na polu liczebności jest zaporowa i gorsi gracze/ mniej liczni mogą nie mieć tutaj za dużo zabawy. Mam nadzieję że się mylę, bo nie ukrywam sam mam chęć pograć :D.
Myślisz logicznie i to mi się podoba bo w końcu mam z kimś pogadać .
Rozumiem że Tobie chodzi cały czas o to że ludzie którzy mają team mogą szybciej wykonywać questy oraz zabijać bossów - co daje im zdecydowaną przewagę względem pojedyńczych jednostek które takiej opcji nie mają.
I tu zgoda. Ale aby zabić takiego bossa to nie jest lada wyczyn, wiem co mówię.
Najpierw trzeba mieć tanka przynajmniej 130 + nastepnie ekipe do bicia. Czas respawnu bossa to ok 20 min. Dolicz do tego szansę wylotowania przedmiotu oraz element że wypada tylko jeden przedmiot na np. 10 osobową ekipe.
W taki sposób zabezpieczyliśmy to aby "addony" nie były zbyt łatwe na serwerze . Nie ukrywam że w końcu komuś się uda zdobyć te przedmioty. Trzeba jeszcze pamiętać, że wyprawa na bossa może skończyć się śmiercią co spowoduje że stracimy nasze "dominando" na serwerze.
Osoby calkowicie antyspołeczne w tym czasie mogą zdobywać złoto z graczy lub z Horhai (Rotworm Queen) i potem takie przedmioty odkupywać. Zostaje zawsze opcja zbierania grzybów i scianania krzaków aby potem wymieniać je z innymi graczami na brakujące przedmioty
Odnośnie Neravii nie ma co się wypowiadać, duże możliwości ale staff nie ten co powinien. Również gralem i odpuściłem bo ile można siedzieć na dl poi ponieważ nie ma lepszego expowiska.
Freefrag to czesty problem serwerów war, źle zaprojektowana mapa pokazuje jak bardzo krzywdzi się graczy z tego powodu.
Podczas niejednego stramu pokazywałem jak projektuje mape oraz co uwzględniam przede wszystkim - grywalność, przemyślane rozwiązania.
Mapę robie tak aby gracz solo mógł pograć oraz Ci którzy mają pełną ekipę.
Właśnie karamy ma najgorzej zaprojektowaną mapę jaką kiedykolwiek widziałem pod war projekt względem graczy solo.
Nie zgodze się jednak z tym ,że nie celuje w target. Właśnie celuje - jest nim pvpenfo. Poboczne tego stwierdzenia to są odnogi które mało co mnie interesują. Opieram się na kliencie 8.6 bo jest największy target. I to nam starczy.
Wiem że nie da się dogodzić wszystkim, dlatego nawet nie zamierzam przekonywać do tego pewne osoby bo sam wiem, że niektóre rozwiązania na innych projektach mi nie pasują choć gra tam po 300 ludzi
Z tego co skromnie pozwoliłem sobie zaobserwować powyższa sytuacja występuje wtedy gdy jakieś gimbozjeby (np. rafonix) dostają hajsy za reklame i granie (przymusowe bo wziął kasę i otwarcie mówi, że teraz 2 dni musi grać na tym "gównie") na takim serwerze (np. karamy). Wtedy wbija masa innych gimbozjebów, kumpli rafonixa jak i osób które chcą go najzwyczajniej w świecie "zajebać w grze". Patrząc z boku wygląda to na hype na dany serwer. Lecz 2 dni się kończą. Admin już nie płaci gimbozjebowi za reklamę bo przecież widzi jaki hype na jego serwer. A tu kolejnego dnia dupa. Pustki, serwer wymarły. Gra kilka sztuk, którym akurat serwer się spodobał. Admin widzi co się dzieje. Zwija interes. Czekamy aż sprawa przycichnie. Próbuje ponownie otwierając nowy serwer (np. team-war.net). "Może teraz się uda..."
rafonix, karamy, team-war.net - zbieżność nazw przypadkowa
Jaki z tego morał? Że jak na waszym serwerze będzie grał Najman to sukces gwarantowany.
Ja osobiście nie zagram bo lubię proste rzeczy, prostota przede wszystkim.
Jak widzę 100 różnego rodzaju mechanizmów to odpadam bo nie chce mi się tego ogarniać.
Co nie zmienia faktu, że szanuję i życzę powodzenia.
PS.
Jeszcze słówko..
Często pada na forum określenie "profesjonalny projekt"... o profesjonalnych projektach to ja się dowiaduję z http://www.gry-online.pl/ a nie z tematu na torgu.
Tłumaczenie, że potencjalny target siedzi tu a nie na http://www.gry-online.pl/ jest nie na miejscu.
To tak jak byś był szejkiem i tworzył nowy klub piłkarski na arenie europejskiej i ogłaszał się z tym nie na stronie uefa, tylko na stronie zagłębia lublin.
Pozdrawiam.
Z wyrazami szacunku,
Enitysoft
Można jeszcze do beta testów się zapisać?