Reklama
Strona 1 z 2 12 OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 1 do 15 z 28

Temat: Praca inżynierska - esport

  1. #1
    Avatar Pluton
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    Wrocław
    Wiek
    35
    Posty
    6,748
    Siła reputacji
    25

    Domyślny Praca inżynierska - esport

    Hey,

    Jestem na trzecim roku telekomunikacji/sieciach i wpadłem na pomysł zrobienia pracy inżynierskiej o esporcie. Bardziej pod kątem technicznym niż 'WSPANIAŁE ULTI FIDDLESTICKA, NIECH KOMISJA RACZY ZOBACZYĆ', ale konkretów jeszcze nie mam.
    Skąd w ogóle ten pomysł? Interesuję się zarówno sieciami w ramach specjalizacji jak i pogrywam w różne sieciówki bardziej hobbystycznie. Zauważyłem, że esport w Polsce się zaczął w szybkim tempie rozwijać, fora, dyskusje, kibice, byłem na IEMie w Katowicach, widziałem 'od środka' jak to działa. Promotor stwierdził, że to nie jest taki durny pomysł jaki się wydaje na pierwszy rzut oka (;d) i żebym mu podrzucił w niedzielę minitematy jakie chciałbym poruszyć.

    W tej kwestii zwracam się do Was jako ekspertów. Myślałem nad stworzeniem imprezy promującej esport - kilkanaście stanowisk, wszystko ze sobą połączone, możliwość rywalizacji, wyświetlanie wyników na telebimie, pod wieczór jakiś nie wiem, pokazowy mecz w jakąkolwiek grę z udziałem zawodowców. W samej pracy skupić się na tym czym to jest/o co w tym chodzi, jak to wszystko ze sobą połączyć [cała struktura sieci + jakaś strona www na której można się zapisywać], ewentualnie kwestia bezpieczeństwa [ddosowanie], komunikacja między graczami [coś o technologii VoIP] itp

    nikt nigdy czegoś takiego w Polsce nie napisał, więc nie za bardzo mam pomysł skąd brać pomysły xD
    to nie jest ostateczna decyzja, ale chciałbym poznać pomysły kogoś, kto siedzi w temacie - na uczelni u mnie nie za bardzo czają temat, a promotor może mi pomóc w kwestiach technicznych. Ktoś ma pomysł na jakieś zagadnienia?

  2. #2
    Avatar Trickhor
    Data rejestracji
    2008
    Wiek
    32
    Posty
    2,037
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Potrzebujesz zagadnień o e-sporcie w lolu czy o stworzeniu tej imprezy, a moze to i to?

    Kiedyś to było, nie to co teraz...

  3. #3
    Avatar Pluton
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    Wrocław
    Wiek
    35
    Posty
    6,748
    Siła reputacji
    25

    Domyślny

    Mam dowolność tematu, byleby związane z sieciami/telekomunikacją. Bardziej pytam o pomysły co mógłbym w tego typu pracy zamieścić/co opracować.

  4. Reklama
  5. #4
    Avatar Trickhor
    Data rejestracji
    2008
    Wiek
    32
    Posty
    2,037
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Takie coś się przyda? Ogólnie zacząłem to pisać, po jakimś czasie przeczytałem jeszcze raz pierwszy post i sam teraz nie wiem czy to pasuje ;o
    W sumie takie ogólne informacje, może przyda się jako wstęp.

    Sezony

    Sezon 1

    Finał sezonu 1. Pula nagród 100 tyś. dolarów. Transmisja na żywo, own3d.tv.
    • Pierwszy duży turniej LOLa.
    • Drużyny z Europy, Ameryki Płn., Filipin i Singapuru.
    • Wzrost fanów z Polski - Shushei(Maciej Ratuszniak), razem z teamem Fnatic zajęli 1 miejsce.


    Bardzo ważne wydarzenie w e-sporcie dla League of Legends. Połowa z drużyn uczestniczących (Fnatic, TSM, aAa, CLG) grają teraz na poziomie profesjonalnym (pensje, sponsoring, szansa na udział w finałach).

    Sezon 2. Pula nagród na cały sezon: 5 mln dolarów.

    League championship series.

    • Drużyny zdobywały punkty poprzez udział w oficjalnych turniejach (IEM, IPL, MLG, ESL itp. itd.)
    • Teamy z największą liczbą punktów wzięły udział w kwalifikacjach do finałów sezonu 2.

    Finał Sezonu 2. Pula nagród 2 mln dolarów. Milion za pierwsze miejsce.

    • Udział drużyn z Europy, Ameryki i Azji.
    • 13 transmisji na żywo w internecie (own3d.tv i twitch.tv) - języki: angielski, niemiecki, hiszpański, francuski, polski, grecki, rumuński, rosyjski, portugalski, turecki, wietnamski, koreański, chiński i tajwański. W Azji i Hiszpanii transmitowane także w telewizji.
    • Największa ilość widzów: 1,1 mln; 8 mln unikalnych widzów.
    • Zwycięstwo Tajwańskiej drużyny Taipei Assassins. Scena azjatycka została zauważona i doceniona przez całą społeczność w LoLu.


    Sezon 3. Stworzenie europejskiej i amerykańskiej ligi. Pensje dla drużyn biorących udział.

    League Championship Series EU NA

    • Podzielona na sezon wiosenny i letni, 10 tygodni każda.
    • Cotygodniowe rozgrywki, profesjonalny komentarz, szybkie i ciekawe mecze.
    • Ciekawostka: Drużyna Team Solo Mid otrzymała sponsoring od miliardowej firmy Qualcomm
    • Około 20 mln dolarów na nagrody i pensje dla profesjonalistów przez cały sezon 3.


    Gra

    Spectator Mode

    • Możliwość oglądania znajomych z listy i wybranych rozgrywek ladderowych.
    • Używany w każdym turnieju.
    • Opcje przewijania, cofania, pauzy.


    Informacje o turniejach w kliencie gry

    • Grafika i odnośnik na stronie głównej.
    • Zapowiedzi.
    • Przedstawianie profesjonalistów.


    Nowy system rozgrywek rankingowych

    • Challenger - nowy sposób na pojawienie się nowych profesjonalnych drużyn. 8 drużyn z challengera ma szansę na udział w League Championship Series.
    • Uproszczenie systemu, stworzenie satysfakcji z wspinania się między medalami w grach rankingowych.
    • Najlepsi gracze solo, mają szanse na podłapanie przez konkretną drużynę, która szuka dobrych zawodników.


    Wymagania systemowe gry

    • League of Legends nie jest grą mocno obciążającą komputer. Odpali ją większość komputerów.
    • Więcej ludzi ma szansę pograć = większa popularność e-sportu i samej gry.


    Balans i modernizacja gry

    • Stworzenie intuicyjnego sklepu, gracze mogą odnajdować przedmioty szybciej i lepiej odczytać ich właściwości.
    • Zmiana interfejsu (panele statystyk, pasków zdrowia, minimapa).
    • Smart pingi.
    • Nowe przedmioty, mniej przewidywalna itemizacja i rozgrywka.


    Czego brakuje

    • Nowy klient (w trakcie - jeszcze długo poczekamy)
    • System powtórek (w trakcie testowania, można wypróbować na PBE)
    • Balans niegrywalnych postaci, remodel i podmiana przestarzałych artów. (wprowadzane powoli co jakiś patch)



    Konkurencja

    Największym konkurentem LoLa jest Dota 2. Kontynuacja gry, od której powstał gatunek MOBA.

    • Klient gry jest o wiele lepiej skonstruowany.
    • Gra działa na lepszym silniku graficznym.
    • Gracze posiadają wszystkie postacie od samego początku.
    • Tworzenie gry nadzoruje jedna z największych firm growych Valve.
    • Mimo zamkniętej bety, w Dotę gra już mnóstwo ludzi i cieszy się ogromną popularnością.
    • Gra będzie darmowa z mikrotransakcjami nie wpływającymi na balans gry.


    Czat głosowy

    • LoL nie posiada wbudowanego czatu głosowego.
    • Turnieje korzystają z programów od sponsorów, np. RaidCall używany na dzisiejszych mistrzostwach IEM w Hannoverze.

    Kiedyś to było, nie to co teraz...

  6. #5
    Avatar Pluton
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    Wrocław
    Wiek
    35
    Posty
    6,748
    Siła reputacji
    25

    Domyślny

    Pewnie, że się przyda! Wielkie dzięki!

    Bardzo fajne statystyki jeśli chodzi o jakiekolwiek wprowadzenie w temat (bo obawiam się, że komisja zapewne będzie mieć więcej niż ~40 lat, chcę przedstawić to jako dochodowy i rozwijający się dział cyberrozrywki a nie 'granie w gry' xD)

  7. #6
    Avatar kuba_k31
    Data rejestracji
    2006
    Wiek
    30
    Posty
    2,322
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Pluton napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Mam dowolność tematu, byleby związane z sieciami/telekomunikacją. Bardziej pytam o pomysły co mógłbym w tego typu pracy zamieścić/co opracować.
    Jeżeli miałoby się to zawężać do sieci/telekomunikacji to w sumie wszystko już napisałeś. Tylko pamiętaj, że na tych imprezach e-sportowych masz nie tylko stanowisko z LoLem, ale najczęściej jest parę innych gier - musi być więcej stanowisk, więcej stream'ów z wydarzenia itd. ;d
    Cytuj Minsafo napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    domknąłem

  8. Reklama
  9. #7
    Avatar Trickhor
    Data rejestracji
    2008
    Wiek
    32
    Posty
    2,037
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj kuba_k31 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jeżeli miałoby się to zawężać do sieci/telekomunikacji to w sumie wszystko już napisałeś. Tylko pamiętaj, że na tych imprezach e-sportowych masz nie tylko stanowisko z LoLem, ale najczęściej jest parę innych gier - musi być więcej stanowisk, więcej stream'ów z wydarzenia itd. ;d
    LOL, Starcraft 2 i World of Tanks to chyba najlepsze połączenie.

    Kiedyś to było, nie to co teraz...

  10. #8
    Avatar Piećka
    Data rejestracji
    2012
    Położenie
    Szczecin
    Wiek
    31
    Posty
    82
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    Nie do końca rozumiem, co ma się w takiej pracy pojawić. Aby pasowało do kierunku musiałbyś napisać np. jak od strony technicznej wyglądają LAN party, czy coś w tym stylu?

  11. #9
    Avatar Taca
    Data rejestracji
    2012
    Położenie
    Kraków
    Posty
    10,466
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Jak wygląda impreza e-sportowa od strony organizatora?;d
    Cytuj Lord Xivan napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    jak riot games zakrecony niekumaty sam nie wie

  12. Reklama
  13. #10
    Avatar mroz3k1
    Data rejestracji
    2012
    Posty
    2,355
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    Cytuj Trickhor napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    LOL, Starcraft 2 i World of Tanks to chyba najlepsze połączenie.
    No to chyba nie wiesz ile jest imprez w cs'a, coda, fife -,-
    esport nie ogranicza się tylko do lola

  14. #11
    Avatar Taca
    Data rejestracji
    2012
    Położenie
    Kraków
    Posty
    10,466
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj bezlitosny napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    zleć napisanie tego g*wna, na *uj to pisać samemu? ja zapłaciłem za swoje, ty też tak zrób. Zamiast zajmować sie pie*dołami przywal testosteron i wkręć sie bardziej w siłownie
    obvius

    a co jezeli pisanie takiej pracy sprawia mu przyjemnosc?

    o counter strike tez mozesz cos napisac bo to fenomen;d tylko ze teraz juz graja glownie w counter strike global offensive,a nie "stara"wersje tj.1.6
    Cytuj Lord Xivan napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    jak riot games zakrecony niekumaty sam nie wie

  15. #12
    Avatar Mich1
    Data rejestracji
    2012
    Wiek
    30
    Posty
    582
    Siła reputacji
    13

    Domyślny

    Możesz napisać np. o firmie/drużynie TSM, która podpisała jakiś czas temu kontrakt z Qualcomm i zostaje realizowany on nich program, który pojawia się w telewizji.

    http://www.gamespot.com/events/game-...ml?sid=6404185
    http://www.gamespot.com/events/game-...ml?sid=6404578
    http://www.gamespot.com/events/game-...ml?sid=6404910

    Albo o rozwijającej się popularności gaming housów.

  16. Reklama
  17. #13
    Avatar Yakuza
    Data rejestracji
    2010
    Posty
    973
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    Proponowałbym też wziąć do tej pracy Counter Strike'a 1.6 bo na prawdę byłoby o czym pisać, ma dosyć długą historię i przez te kilka lat rozwinął się porządnie <szkoda, że większość "sponsorów" wyparła go na rzecz GO>. Opisał byś bootcampy, samą mechanikę imprez lanowych, stronę techniczną itp.

  18. #14
    Avatar Maciek_1993
    Data rejestracji
    2006
    Posty
    2,483
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Ale jak on jest na elektronice i telekomunikacji to chyba ważniejsze od tego jakie gry on będzie opisywał jest to , żeby przyjrzał się stronie technicznej nie ?
    I tu nie koniecznie chodzi o stronę techniczną gry tylko samej imprezy, więc w sumie lepiej ograniczyć się do tych 2-3 gier i skupić na tym jak ma wyglądać ten cały turniej który chce opisać niż jakie gry ma wybrać xD

  19. #15
    Avatar Xar'o
    Data rejestracji
    2010
    Położenie
    Lubin
    Posty
    970
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    Cytuj Yakuza napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Proponowałbym też wziąć do tej pracy Counter Strike'a 1.6 bo na prawdę byłoby o czym pisać, ma dosyć długą historię i przez te kilka lat rozwinął się porządnie <szkoda, że większość "sponsorów" wyparła go na rzecz GO>. Opisał byś bootcampy, samą mechanikę imprez lanowych, stronę techniczną itp.
    Po co brać się za gry które nigdy nie miały tak wielkiej oglądalności jak lol aktualnie i nie było na nie wydawane tyle kasy co aktualnie na lola/sc2 m.in lcs'y, finały sezonów, iemy.

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-03-2016, 13:19
  2. Grafika inżynierska pomocy!! ;s
    Przez shanarin w dziale Szkoła i nauka
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 17-01-2016, 20:23
  3. Praca inżynierska
    Przez Qba120 w dziale Szkoła i nauka
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-11-2012, 01:51
  4. Dialog międzykulturowy WOK Praca graficzna
    Przez pooh w dziale Szkoła i nauka
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-01-2012, 18:08

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •