warto przypomniec, ze piractwo to nie kradziez.
Wersja do druku
warto przypomniec, ze piractwo to nie kradziez.
Pozbawienie zysku to nie odebranie mienia. A jeśli ściągniesz coś, czego byś nie kupił to nawet nie pozbawiasz zysku. Ale to tam takie detale
Gry bez steama jakos sobie radzą... Instalujesz mała część a resztą p2p i działa. Poza tym po co te 20gb komu?
To jest właśnie to. Jak coś dobrego wychodzi to idzie na steama. A jak nie idzie to jest to tylko grafika bez żadnej grywalności. Co się stało z rynkiem gier? Jak widzę listy najbardziej oczekiwanych gier to zawsze nowa fifa, nowy pes, nowy fps czyli ciągle to samo. Nic nowego... Ale im nie zalezy, żeby ktoś w to grał. Byleby kupił
moze ktos w kilku konkretnych slowach wyjasnic co to jest steam? nie gram w nowe gierki więc jestem do tyłu
Steam to wielka platforma dystrybucji cyfrowej gier (od niedawna również aplikacji). Podstawa każdego normalnego gracza (normalny =/= pirat). Chciałeś w kilku konkretnych słowach, więc:
Wyobraź sobie, że kupujesz grę w sklepie. W pudełku poza płytą i różnej maści papierami znajduje się również naklejka z kodem. Ten kod wklepujesz do swojego konta steam i od tej pory na dowolnym komputerze, po zalogowaniu się na swoje konto steam, będziesz mógł ją pobrać i grać bez przeszkód. Steam praktycznie nie obciąża komputera.Wrzuca natomiast do gry specjalny interfejs wywoływany domyślnie shift+tab (interfejs ten pozwala szybko napisać/zadzwonić do znajomych czy zaprosić ich do gry. Pozwala również na otwarcie wbudowanej przeglądarki, dzięki czemu masz do niej szybki dostęp. Przykładowo grasz sobie w dowolne mmo, a na dodatkowym hubie masz otwarty build albo taktykę dotyczącą jakiegoś bossa). Dodatkowo jednym klawiszem (domyślnie f12) możesz robić screenshoty i od razu wysyłać je na serwer steam, z którego od razu nie bawiąc się w hostowanie screenów na necie, możesz wrzucić je na dowolną stronę lub forum. Od jakiegoś czasu każda gra na steam dostała swoją własną centralę. Tam znajdziesz poradniki, screeny i filmy nagrywane przez graczy dotyczące danej gry. Możesz tam również zamieszczać własne pytania czy poradniki.
W skrócie:
-szybki dostęp do swojej biblioteki gier gdziekolwiek jesteś, na dowolnym pc podłączonym do internetu
-platforma społecznościowa (znajomi, grupy, czaty i komunikacja, centrale gier itd.)
-Wbudowany interfejs (do steama możesz dodać również aplikacje spoza steam (czyli dowolne mmo czy starą grę)), pozwalający na szybką komunikacje ze znajomymi, robienie screenshotów, dostęp do przeglądarki internetowej, a już niedługo (w każdym razie bliżej niż dalej) również nagrywanie filmów.
- Epicko niskie ceny. Steam domyślnie posiada ceny europejskie, więc może wydawać się dość drogo. Bardzo często są jednak promocje -50, 66, 75 czy nawet 90%, gdzie gry kupuje się za grosze. Bardzo często są również charytatywne zbiórki kasy dla małych developerów, gdzie paczkę dobrych gier możesz kupić za 10-15zł (jak ostatnio przy humble thq bundle, gdzie za 6$ miałeś darksiders, saints row 3, warhammera, red faction armagedon, całą serie company of heroes i titan quest)
Moim zdaniem steam nie ma wad. Nie obciąża pc, wprowadza mnóstwo opcji, utrzymuje twoje gry zawsze zaktualizowane oraz pobiera dla każdej potrzebne programy (brakujące sterowniki itd). Sam steam jest darmowy. Możesz w dowolnej chwili go zainstalować, zarejestrować się i grać w stale powiększającą się bazę darmowych gier. (team fortress 2, planetside 2, apb: reloaded, DC universe online itd.).
no kurwa rzeczywiście
ciekawe czy by ci się to podobało, jakbyś układał chodnik przez miesiąc, a pracodawca by ci nie zapłacił
#Szantymen
po twoim całym pierdoleniu, że gry się dla ciebie skończyły dawno temu, nic dobrego nie wychodzi, bla bla bla odnoszę wrażenie, że gry nie są dla ciebie
a co do steama, jeśli całe życie chcecie piracić to se odpuśćcie, jak ktoś naprawdę kupuje gry, a nie je podpierdala, to steam mu się będzie podobał. za to, że kupuje się na nim gry, dostaje się SOLIDNĄ platformę z dużą ilością przydatnych funkcji
steam to też platforma społecznościowa, można dodawać znajomych, pisać z nimi na chacie, komentować screenshoty, rozmawiać w grupach i tak dalej, ale nawet jak ktoś nie korzysta z funkcji społecznościowych, to platforma dalej powinna mu się podobać
steam ułatwia życie, mam konto od 6 lat więc wiem co mówię
naprawdę, wolę kupić sobie grę i mieć ją już zawsze i wszędzie dostępną + mieć natychmiastowe, automatyczne aktualizacje gdy tylko się pojawią
także warto spróbować się przekonać do steama
nie podobaloby sie, ale to chyba nie jest temat o budowie drog.
hm brzmi ciekawie, tylko czy nie jest tak ze jak podam 10 kolegom kod do danej gry to będą mogli sobie ją sciągnąć? czy gdzie haczyk?
ale chyba widzisz zależność?
studio deweloperskie tworzy grę - ktoś piraci, czyli 'bierze' ich pracę nie płacąc za to
on układa kostkę - pracodawca też 'bierze' jego pracę i mu nie płaci
oczywiście, że nie można dawać komuś klucza do gry - klucz raz wykorzystany (przypisany do jednego konta) zużywa się
ale można dać znajomemu passy do konta, tylko nie możecie w takim przypadku grać w tym samym momencie - przykładowo możesz dać komuś konto na dwa tygodnie gdy wyjeżdżasz na wakacje
nie widze zadnego zwiazku. uwazam, ze umow nalezy dotrzymywac i jezeli ktos zobowiazal sie zaplacic za ulozenie kostki, to powinien to zrobic. nie rozumiem natomiast jak to sie ma do sciagniecia jakiegos pliku, ktory zostal umieszczony w internecie przez osobe, ktora go zakupila. wydaje mi sie, ze w naszej cywilizacji przyjeto, ze placimy za towar, a nie za wysilek wlozony w tworzenie tego towaru. co w tym wypadku jest towarem? plyta z gra, instrukcja, pudelko, pomoc techniczna itd.
aha, to już wiem z kim gadam
w takim razie przyjmij do wiadomości, że świat się zmienia i istnieje coś takiego jak dystrybucja cyfrowa
przy okazji dobrze, że nie płacisz za grę, tylko za plastikowy krążek, pudełko i papierową instrukcję
pewnie też miałbyś w dupie piratów, jakbyś coś tworzył, a byle burak by kliknął kilka razy i podjebał miesiące twojej pracy