dobra dzieki, a jezeli mialbys cos w nim zmienic to co by poszlo pod pierwszy ogien?
A co powiecie o Kelly's Madman? Założyłem do niego opony Panaracer razer XC. Po lesie fajnie sie myka, a osprzęt dobry?
A ja mam takie zupelnie inne pytanie, bo jak na razie to byly tu pytania wylacznie o sprzet.
Jak to jest teraz z tymi nazwami tych wszystkich sposobow jazdy na rowerze? Chodzi mi tak bardziej ogolnie, bez zadnej pilki rowerowej czy kolarstwa artystycznego. Pytam, bo myslalem ze wiem mniej-wiecej o co chodzi, ale tak patrze na wikipedii i sie pogubilem.
Wiem na pewno, ze kolarstwo szosowe to jazda na lekkim rowerze ze sztywna rama i widelcu po ulicy, ale dalej to juz nie jestem pewny.
Tez jestem ciekaw jak sie to nazywa co ja "uprawiam" - szukam jakiegos zjazdu do lasu, wjezdzam, jak sie trafi gorka to "pokonuje"(?), jak sie trafi piach to przejezdzam, jak sie trafia wyboje to przejezdzam, jak sie trafi jakas droga lesna to jade itd. Ale nie zadne zjazdy ze sztytu gory ani na czas.
Nazwowo najbardziej pasowalo mi free ride, ale to widze co innego, albo przelajowka, ale to z kolei na rowerach ze sztywna rama i widelcem(O.o!) i kolach 28" + przenoszenie roweru jak sie trafia jakies przeszkody, a ja w ogole nie schodze z roweru pod czas jazdy, tylko w skrajnych wypadkach gdy np. sie zagapie/zamysle/zagadam i nie zdaze wykrecic itp to wtedy zazwyczaj przenosze rower obok o jakies 0,5-2m skad bede mogl wystartowac i to tyle.
Prosilbym tez, zeby odpowiedzialy mi osoby, ktore sa pewne tego co chca napisac, zeby mi jeszcze bardziej nie pogmatwac :)
Osobiście podniósłbym cały osprzęt co najmniej do poziomu Alivio (nie tylko tylna przerzutka, ale całość. potem jakieś lżejsze kółka (może coś od WTB), a na koniec amortyzator.
Osprzęt nierówny, tylna przerzutka odbiega od reszty, chwyt marketingowy. A poza tym nie chce sie wypowiadać bo złamał się mi jak wzialem go ze sklepu zeby se potestować. Rama walnęła się na pół. Dobrze że ubezpieczony. Z żadnym moim rowerem nigdy się to nie stało. I nie waże 100kg tylko 55. Wole nic nie mówić bo nie ufam już tej ramie. Poza tym kosztuje 2500zł a waży ponad 15kg.
Moim zdaniem klasyczne XC ;]
Mój full jest niby do Maratonu, ale dzięki endurowatej geometrii i rozstawowi kół spokojnie można go używać jako lekkie AM.
Patrz jaki jestem dobry:
http://rowery.uber.pl/skany/1.JPG
http://rowery.uber.pl/skany/2.JPG
http://rowery.uber.pl/skany/3.JPG
Dzieeeeki wielkie :)Cytuj:
Moim zdaniem klasyczne XC ;]
Mój full jest niby do Maratonu, ale dzięki endurowatej geometrii i rozstawowi kół spokojnie można go używać jako lekkie AM.
Patrz jaki jestem dobry:
http://rowery.uber.pl/skany/1.JPG
http://rowery.uber.pl/skany/2.JPG
http://rowery.uber.pl/skany/3.JPG
Witam, zaczne odrazu :
Potrzebuję jakiegoś nowego roweru.
Cena ~1000 złotych, najlepiej mniej ;)
Przeznaczenie - dość szybka jazda po mieście, pokonywanie schodów różnej wysokości, krawężników i wszystkiego co może wpaść pod koła :) Nie jest to jakaś wyczynowa jazda tylko taka ... jazda z urozmaiceniami. Lubie hamować na wszelkich zakrętach itd ... Często nachodzi mnie chęć na spokojniejszą jazde hmmm ... turystyczną (?), tj. kilkadziesiąt kilometrów asfaltem, lasem, polnymi drogami ...
Podsumowując potrzebuje roweru dość uniwersalnego, wygodnego, takiego żeby nie odczuwał zbytnio jazdy którą wcześniej opisałem.
Proszę o jakieś sugestie oraz o jakąś opinie odnośnie Hexagona v6 pod kątem moich wymagań.
Pozdrawiam,
Manky
#Edit:
Co było by dla mnie lepsze ? Hex v6 czy Level A2 ? Ponadto przy wzroście ~180cm (lekki +) rama 19 ?
Tak, dobra wentylacja i niewielka waga - nadaje się bardzo dobrze.
Inne dobre firmy kasków - Specialized, Giro, Bell i jeszcze kilka które akurat wyleciały mi z głowy ;]
Ja mam rower marki "Crosswind". Kupiony został za 800 zł (niestety nie moge dodać linku), jest aluminiowy, hamulce tarczowe i te inne bajery. Jeździ mi się na nim naprawdę dobrze tylko ta marka ;/ Nic mi nie mówi, może ktoś z was wie czy jest dobra itp.?
Dobra to kolejne pytanie :D
Poszukuje dobrej opony, tak żeby mi się bieżnik nie starł po miesiącu tak jak mi sie stało w obecnej (Panaracer razer xc). Byłaby to opona do szosowo - CrossCountry-(owa). Chcę taką żeby po kilku "szlifach" nie starła się.
Nie znam, pierwsze słysze, nie ma nigdzie info a to sugeruje że raczej nie jest to nic nadzwyczajnego.
Kwota?
Z tańszych mogę polecić Ritchey SpeedMax, albo z głębszym bieżnikiem Ritchey Z.E.D., z droższych masz Schwalbe Furious Fred.
Grubość najlepiej 1.9-2.1
A żeby nie ścierać jest złota zasada - tyłem napędzasz, przodem hamujesz. I bez gadania że przelecisz przez kiere - znaczy to tyle że za mocno hamujesz, jeśli zahamowałbyś tak z tyłu to zerwałbyś przyczepność, czyli też hamulce byłby nieefektywne.
Potrzebuje roweru do 15 000 zł.
waham sie pomiędzy:
allegro.pl/item391913848.html
allegro.pl/item388130895.html
allegro.pl/item390637892.html
i kask:
allegro.pl/item393921362.html <- juz kupiony
___
Ten rower ma służyć do wszystkiego i ma mi starczyć do... końca życia?
A wiesz czego chcesz? bo te 3 rowery są każdy do czego innego i nie ma rowerów do wszystkiego.
Po kasku sądzę że do DH.
Osobiscie w tej cenie nie kupowałbym gotowego, a na pewno nie z allegro.
W cenie 15k rowery składa się pod indywidualne preferencje, najlepiej udać się do renomowanego sklepu zajmującego się tylko tym.
Ja bym złożył coś na ramie NOX Typhoon, można ją wyrwać nawet już za mniej niż 11k i za reszte kupić pozostałe części.
Chyba że na prawde musi być gotowy, to bierz Santa Cruz V10, on jest niezniszczalny.
No i sam kask to mało, do DH trzeba mieć jeszcze reszte ochraniaczy i zbroje (choć w Polsce nie ma toru do DH, poza jednym w małopolskim, bo z budowy tego w Lublinie zrezygnowano)
Zaznaczam że to wszystko to są częsci/rowery do DH, bo zasugerowałem się kaskiem. Jeśli uszczegółowisz czego potrzebujesz, to napisze coś więcej.
Tak jak napisał kolega wyżej, poleciłbym Ci poskładać taki rower w sklepie. Za taką kasę masz już super sprzęcik, no i na pewno nie kupuj na allegro bo chyba nie chcesz na gwarancje gdzieś wysyłać, no i rower do DH musi być odpowiednio dobrany do Twojego wzrostu itd;)