Co co sądzisz o Kross Hexagon V6
allegro.pl/item396137603_kross_hexagon_v6_2xhamulce_tarczowe_ wyprzedaz_.html
@Blue 94
Możesz trafic na allegro także na używke dragonfly "one us".
Uparłes sie na tarczówki czy jak?
Te tarczówki w rowerach poniżej 2000zł są do niczego. Na prawdę lepiej wyjdziesz na Levelu A4, chyba że chcesz oszczędzić to A2.
Levele to najwyższe modele Hardtaili Kross do XC. Hexagony to niby takie ATB, ale tak na prawde to jest generacja ktora jest spotykana czasami w supermarketach, sfx'y to już typowe markety.
Hiho, mam ochote kupic sobie rowerek, ponizej podam specyfikacje.
Nazwa: enduro, dobrze mowie ?;s
Kwota: do 1,5k zl
Przeznaczenie: jazda po gorach, skakanie, jazda po ulicach, a przede wszystkim skakanie
Kross Sign lub Unibike Zone One po obniżkach. Nic innego nowego w tej cenie nie znajdziesz.
Inne rowery do skakania sie nie nadaja i po prostu sie porozpadaja, a gwarancja nie zostanie uznana z powodu złego użytkowania
Potrzebuje rower górski lub dualkę
Nazwa: KTM (lub coś podobnego)
Kwota: 0 - 4000 zł
Po co: Do jeżdżenia z kumplami po mieście oraz na wycieczkach po lesie
Znalazłem uzywke z Haro...
hXXp://allegro.pl/item398084476__bmx_haro_backtrail_x_i_od_1pln_grat is_.html
Co o tym sądzicie??Tam jest uszkodzona ta tylnia część(nie przeszkadza w jeździe) i wytarte troszke pegi ale wkoncu mam sie na tym uczyć jeździć ;D;D;D
Siemka :P
Mam takie pytanie. Na przodzie miałem tylko zębatke o przełożeniu "2" a z tyłu normalnie "6". Dzisiaj zdemontowałem przeżutkę. Teraz chce mieć z przodu "2" a z tyłu "3" - czyli przełożenie 2 , 3. Tylko mam łańcuch za długi - to chyba normalne. Moje pytanie brzmi, czy można kupić odpowiedni łańcuch do takiego przełożenia, czy ten co mam musze skrócić?
Pozdrawiam :D
skróć łańcuch - 3 minuty roboty
jak nie masz skuwacza to spytaj znajomych, ktoś na pewno ma
chciałbym kupić sobie jakis rower do kwoty max 2 000 zł główne jego zalety mają byc takie aby był bardzo lekki i miał dobre amortyzatory
Dzięki wielkie :)
Skoro już tutaj jestem to mam 2 pytanka :
1. do czego służy 'napinacz' czy nie będzie mi on potrzebny?
2. mój SR SUNTOUR po rocznej przerwie ociężale działa, co moge zrobić aby lepiej pracował?
Seru, wiem masz mnie już dość... Last zestaw pytań odemnie :)
allegro.pl/item396442137_rower_kross_hexagon_v6_promocja_.htm l
Hexagon v6, jak się tu ma osprzęt, na ile on mi wystarczy<tak jak pisałem jeżdze dużo ale spokojnie, chociaż czasami szybko>, czy te tarczówki nadają się do czegoś, a może jednak lepiej kupić hexogena v4?
Wydaje mi się on najlepszy, z tych które Ci podałem i myśle o zamontowaniu do niego w przyszłości hydrauliki na tył(kolega który coś tam się zna bardzo mi poleca). Opłaca się robić taki zabieg? I mam jedno podstawowe pytanie czym różni się hydraulika od zwykłych hamulców tarczowych?
Które z tych opon mają największą przyczepność na błocie, leśnych drogach, polnych drogach i kamienistych ścieżkach (chcę do nowego roweru zamontować jako opone prowadzącą [przednią]):
KENDA KINETICS K-887,
Continental VERTICAL 26x2.3,
Opona Maxxis Wet Scream 2.2,
Kenda Karma 26x2,0 60TPI DTC Kevlar.
Seru jako iż bardzooo znasz się na rowerach(ja umiem tylko wymieniać poszczególne części ale nie wiem jakie są dobre a jakie do kitu...) chciałbym spytać się czy można złożyć coś lepszego od hexagona v6 za 1000 złotych. To już jest chyba moje ostatnie pytanie do Ciebie w tym temacie :P Aczkolwiek bardzo się cieszę, że mogę spytać o takie rzeczy kogoś kto się na tym zna bo w sklepach rowerowych sprzedawcy wciskają byle g**no. Ja chcę kupić coś co jest dobre i cieszyć się tym sprzętam pare lat :P.
Pozdrawiam,
Xiaq
#edit
Hehe, więc nie znałem tej złotej zasady ale będę się jej trzymał :) Ale i tak nie wiem czy jest sens aby montować tą hydraulike ;/
opony wybiore te:
Ritchey ExcaVader PRO 2.1 chociaż wydają mi się jakieś wąskie :P
Jak lekki to Gary Fisher Wahoo - doskonała rama i lekki rower, osprzętowo przegrywa z Kross Level a6, ale rama Garego jest na prawde świetna i ma dożywotnią gwarancję. A amortyzatory mają podobne, przy czym tylko z przodu. Żeby kupić rower z 2 amortyzatorami który sie do czegos nadaje to conajmniej 5000zł
Napinacz służy do... napinania łańcucha. Chodzi o to że jak skaczesz to łańcuch jest dobijany przez różne cuda typu przerzutka tylna oraz same prawa fizyki, napinacz utrzymuje go w ciągłej pozycji napiętej aby nie obił ramy, nie spadł ani nie zrobił innej krzywdy wplatując się gdzieś. Do singli sie ich nie uzywa, albo uzywa sie najprostszych rockringów, do rowerów z przerzutką tylną trzeba juz kupic porzadniejszy. No i majac napinacz nie masz przerzutki przedniej (chyba ze kupisz jakis dziwny paten, ale nie polecam).
Jaki to suntour? Jeśli spręzynowy (czyli nie pompowany) to odkręcasz imbusy na dole, korki na górze i bebechy powinny same sie wysunac, wywalasz wszystko, kąpiesz w benzynie ekstrakcyjnej, czyscisz, składasz jak było zalewasz smarem (średnio płynnym).
Jeśli chodzi o powietrzne to lepiej oddać do serwisu bo łatwo jest rozwalić ten "kartridż" czyli komore powietrzną
Lepiej kupić Hexagona v6 i zobaczysz czy ci tarcze starczą, jesli nie to wymienić na Vki. Czemu? V6 ma o wiele lepszą ramę niż V4 ;]
opony polecam Ritchey Z.E.D. albo Ritchey ExcaVader - te drugie zwijane czyli lżejsze. Sam na nich jeżdże.
http://www.allegro.pl/item393145653_...mp_26x2_1.html
http://www.allegro.pl/item395189758_...r_pro_2_1.html
Osprzet - w tej cenie nie znajdziesz lepszego wiec nie ma za bardzo wyboru.
Hydraulika na tył? Chyba na przód. Przeciez jest złota zasada "Tył do napędzania - przód do hamowania". Poważnie, przecież jak hamujesz tyłem to zrywasz przyczepność i nici z hamowania, a przodem jak umiejetnie hamujesz to sie zatrzymasz.
Ja posiadam SR SUNTOUR 100mm XC-PRO-SS z roku 2004 :D
Jest on sprężynowy, nie na powietrze :)
Hmm z tego co napisałeś to przyda mi się ten napinacz. Z przodu niemam przeżutki tylko jedną zębatkę, no i z tyłu chce mieć też jedną zębatkę - tak jak pisałem w postach wyżej.
Narazie nie posiadam skuwacza/rozkuwacza ale kumpel ma to do niego sobie podjade.
@Seru
Jaki posiadasz rower i jaki styl jeżdżenia preferujesz?
Co do suntora - jebaj do niego kujawskiego, kumpel miał i lał, wiem że suntory strasznie ciekną, wiec szkoda dobrego oleju (chyba, że nie cieknie to motorex 5w)
Ktoś tam pytał o rower do 2 tys
Amortyzator
Marzocchi dj - 2005
Rama octane one void 2008
Kiera/mostek Ns district high/ns quark
Suport truvativ
Korba - truvativ
Pedały ns
obręcze - S type
Piasty ns coaster
hamulce avid bb6
i tam paje bajerów, wyjdzie cie cos około 1`800 zł a waga roweru wyniesie około 12-13 kg ( to mało
/up
wiesz jak zrobić 1 zębatkę? nie? to napisz, powiem ci ; d
Znalazłem uzywke z Haro...
hXXp://allegro.pl/item398084476__bmx_haro_backtrail_x_i_od_1pln_grat is_.html
Co o tym sądzicie??Tam jest uszkodzona ta tylnia część(nie przeszkadza w jeździe) i wytarte troszke pegi ale wkoncu mam sie na tym uczyć jeździć ;D;D;D
Znalzłem jeszce cos takie jakiego potrzebbuje(czyt. do streetu)
hXp://allegro.pl/item396714023_rasowy_bmx_do_streetu_osprzet_dartmo ora_bcm.html
Czy koszt wymiany tamtych części to serio max 50zł i czy te części są łatwo dostępne ;>
(tak ten post już był ale nie otrzymałem odpowiedzi ;/ )
Witam chciałbym sobie kupić rowerek:
Cena: 700-800 zł
Przeznaczenie: nie chcę na nim szaleć tylko po prostu jeździć po mieście, ulicach , chodnikach oraz czasami po drogach polnych małych górkach itd. Nie do skakania DH czy coś w tym stylu.
Proszę o jakieś propozycję.
czy takie coś dało by radę ?
allegro.pl/item393070180_arkus_vip_5_0_aluminiowa_rama_shiman o_nie_przegap.html
Kup jakiś rockring i po sprawie
Broń Bóg kujawski - powaliło cie? Dajesz smar nie olej, i to dość gęsty (ale nie stały). A rower który dałeś nie wyjdzie do końca jak napisałeś - albo bedzie na chujowych czesciach bo "korba truvativ" mówi mało, dobre korby kosztuja duzo, chyba ze bierzesz najnizsza.
Aha - nie ma Avidów Ball Bearing 6, też nie wiem skąd to wyczarowałeś.
Ogólnie jak dasz normalną specyfikacje a nie takie ogólniki to bedzie wiadomo wiecej.
Lepiej weź Hexagona v6 czy tam v5 (nie pamietam cen)
nazwa:piasta
cena:150?
przeznaczenie:aby mieściła się do ns capitala(110milim) i była pod tarcze :] wiem ,ze bardzo ciezko znalesc cos takiego ,o ile o wogule istnieje wiec nie spodziewam sie zbyt wielu odpowiedzi :>,a jeszcze pod 48 szprych,bo kolo szyte na 48 szprych jest niezniszczalne praktycznie ;).Jeżdże street/dirt ,ewentualnie troche fr.
Nie mam tyle kasy na Hexagona v6 ani v5 one chodzą koło 1k a ja mam max 800 zł
ze stacji benzynowej albo sklepu chemicznego
Kujawski jest dobry, santor kumpla ma juz 4 lata i dalej sie trzyma ; )Cytuj:
Broń Bóg kujawski - powaliło cie? Dajesz smar nie olej, i to dość gęsty (ale nie stały). A rower który dałeś nie wyjdzie do końca jak napisałeś - albo bedzie na chujowych czesciach bo "korba truvativ" mówi mało, dobre korby kosztuja duzo, chyba ze bierzesz najnizsza.
Aha - nie ma Avidów Ball Bearing 6, też nie wiem skąd to wyczarowałeś.
Ogólnie jak dasz normalną specyfikacje a nie takie ogólniki to bedzie wiadomo wiecej.
co do rowerka - kupujesz rower "Ns holy"
(http://allegro.pl/item393632588_ns_h...e_okazja_.html)
1800 zł nówka, sprzedajesz widelec jako nieużywany (napiszesz cos tam i sprzedasz bodajże za 250-300 ponieważ za 350 kupisz go nowego, i za to 550 zł doryważ używanego marzocchi dirt jumpera 1-3 ii jazda ; )
co do avidów bb6, oczywiście chodziło mi o bb7, żle kliknąłem :)
Do pana co tam z bmxem haro wyskakiwał, ja bym brał, dobra firma, jezdzilem na tym rowerku jest mjodzjo ; d
/down
rotfl ; d
nie, nie radze kujawskiego, on ma złe właściwości, już lepiej olej silnikowy
Ale kurna -smar jest tani jak cholera, nie ma co sie bawic w jakies smalce i inne pierdoly, jak potem ktos to zobaczy to cie smiechem zabije
Apropo - przymoniało mi sie jak kiedys na serwis do nas przyszedl koles z łancuchem w smalcu, do tej pory mamy z niego polewke a innym klientom opowiadamy to jako anegdote
<quote> nazwa:piasta
cena:150?
przeznaczenie:aby mieściła się do ns capitala(110milim) i była pod tarcze :] wiem ,ze bardzo ciezko znalesc cos takiego ,o ile o wogule istnieje wiec nie spodziewam sie zbyt wielu odpowiedzi :>,a jeszcze pod 48 szprych,bo kolo szyte na 48 szprych jest niezniszczalne praktycznie ;).Jeżdże street/dirt ,ewentualnie troche fr.</quote>
Ponawiam prośbe
Co polecicie jeśli chodzi o DH
Cena ok 4000 +/-
Najlepiej aby miał amory z przodu i tyłu.
Dopiero zaczynasz czy jeździłes juz na jakims hardtailu?
@Evil
tył ośka zwykła ,potrzbuje pod tarcze bo vki mnie juz wnerwiaja ;S ,a wole tarcze niz pegi ;>
Przód tył? jaka ośka? zwykła czy qr 20? ; d
/up lkajs tam do 4 tys złotych to kross fr 2 będzie fajny, z czasem jak już sie nauczysz jezdzic kupisz sobie lepszy amortyzator na tył, bo kingshok nie jest za fajny.
http://www.allegro.pl/item395969415_...y_spacery.html
jeśli już brykałeś w fr, kupujesz jakis fajny amorek na tył ( e tam możesz sobie nawet walnąć marzocchi roco za 900 zł ) i jest lajt ; )
Shimanowski Saint miał chyba piaste 110mm na ośke 20mm z mocowaniem na centerlocka (zawsze możesz sobie dokupić przejściówke do 6-cio śróbówki)
Ja bym zaczął od Coilera - to jest niby Enduro, ale z powodzeniem startują w zawodach DH
http://www.skiteam.pl/archiwum/2007/rower/Kona/Coiler/
Tak to ma być mój pierwszy rower do DH:)
Nie zgodzę sie z porpozycją beyoska :P,ponieważ jeśli jeszcze nie brykał na hopkach(,ale żem powiedział)to jeśli odrazu kupi fulla ,nie będzie miał techniki,dlatego lepiej zaczac na hardtailu ;>
@edit
Na rowerze z jednym amortyzatorem(przednim)
@seru
Byłbym bardzo wdzięczny jeśli podałbyś mi linka do tego shimanowskiego sainta ;),a ten link?
Dupa z tym saintem, bo na poprzedniej str. doczytałem ze chcesz na tył i zwykla os i nie zauwazylem ile szprych
bo chodzilo mi o
http://www.bikesquad.pl/product_info...roducts_id=678
ale sprawdze w katalogu w pracy i na jutro ci powiem//seru
Ok thx ,tyle ,że nawet jak bedzie na 36 szprych to możesz mi pokazac najwyzej zmniejsze ilosc szprych w kole :pp,ofc najlepiej by bylo na 48
@up Tzn dokładniej o co Ci chodzi :D
Heh no niestety, jednak na fullu łatwiej się nauczyć niż na sztywnaiku, lecz co racja to racja - potem jesteś rozpieszczony jeśli chodzi o rowery kumpli, bo siadasz na rower kumpla, sztywny i możesz sie nieco zdziwiś gdy wylądujesz, a nie masz czego szukać ze sztywniakiem w dh ( sam dzisiaj sprawdzałem czy dam rade na torze do dw, lądowałem na drzewie )
A co do kony vs kross sign - oczywiście, że kona kojarzy sie lepiej, ale sign to na prawdę coś w czym można sobie poradzić w czyms więcej, a nie jak to mówisz "20 kilogramowy kloc" i pozamiatane ; d
Znacie może kogoś kto sprzeda samą tylną piaste od shimano saint?Na tych vkach jak sa 2 dirt pod rząd ,a chce skoczyc 1 to naprawde ciezko wyrobic...
Boysek chodzi mi o sytuację w której dojdzie do wniosku że DH to nie dla niego. Wtedy zostanie z cięzkim rowerem na którym nie da sie normalnie jezdzic, a jesli kupi bardziej uniwersalne Enduro to będzie mógł je normalnie użytkować.
Otóż kupiłem sobie jesienią KTM Ultra Fun o taki:
rowery.onet.pl/4,35,139108,12240,ktm_ultra_fun,sprzet.html
Za 1500~~ zeta ze zniżkami nówkę i chciałbym się dowiedzieć co o nim sądzicie jako o rowerze przeznaczonym do jazdy po mieście i lesie. Poza tym proszę o radę, jestem wysoki i jak ustawię rower ramą równolegle do ziemi to widać, że siodełko jest wyżej niż kierownica. Po 50km~ zaczynają boleć mnie plecy i jest mi ogólnie niewygodnie. W serwisie mi powiedzieli, że w tym modelu nie da się podnieść kierownicy i po prostu muszę sobie wymienić to co łączy kierownicę z ramą, gościu wyjął z gabloty i powiedział, że około 100 zeta. Co byście mi polecili? Chciałbym się zmieścić w 100-150 złotych.
Hmm... ciekawy temat, może tutaj ktoś mi pomoże, od pewnego czasu myślę o złożeniu rowerka z dualową ramą. Można powiedzieć że jestem początkujący w tym sporcie, rowerek z przeznaczeniem street, czasem dirt. Cena 1600 zł, koła 26, jedna tarczówka na tył i oczywiście wolnobieg. Ktoś pomógłby złożyć fajny rowerek w tej cenie?
A i najważniejsze, może się to wydać głupie ale zależy mi na tym żeby rower wyglądał jak typowy dual, tzn pochylona rama, nie tak jak w zwykłym rowerze, znawcy tematu na pewną skumają o co mi chodzi xD
Elo
Axofuriat
Kupiłeś ramę w złym rozmiarze to niestety tak masz. Jedynym wyjściem jest teraz właśnie zmienianie geometrii poprzez dawanie różnych mostków (tak sie nazywa ta część). Konkretnych Ci nie polece, bo nie wiem o jakim kącie potrzebujesz. Ja bym zwrócił uwagę na ofertę Bontragera.
Czemu Dual? Dual do dyscyplina nie uprawiana już od kilku lat, a te rowery są cięzkie. Teraz jest FourCross (4X).
Chcesz złożyć, ok.
BIerzesz ramę LeaderFox Cocaine
Amortyzator max 90mm (do streetu więcej to zabójstwo) albo sztywny widelec
Komponenty od NS (np mostek NS Jump)
Koła na Singletrack'ach
Bez przerzutek, tylko singiel
korbe np Truvativ Hussefelt + napinacz
Jakąś giętą kierownice (może być od bontragera)
jeśli mają być barspiny to musisz mieć kapsel z rotorem, a na tył proponuje Tektro Auriga
spokojnie się zmieścisz i będziesz miał zapas kasy
Znalazłem uzywke z Haro...
hXXp://allegro.pl/item398084476__bmx_haro_backtrail_x_i_od_1pln_grat is_.html
Co o tym sądzicie??Tam jest uszkodzona ta tylnia część(nie przeszkadza w jeździe) i wytarte troszke pegi ale wkoncu mam sie na tym uczyć jeździć ;D;D;D
Znalzłem jeszce cos takie jakiego potrzebbuje(czyt. do streetu)
hXp://allegro.pl/item396714023_rasowy_bmx_do_streetu_osprzet_dartmo ora_bcm.html
Czy koszt wymiany tamtych części to serio max 50zł i czy te części są łatwo dostępne ;>
(tak ten post już był ale nie otrzymałem odpowiedzi ;/ )
Za długa?,chyba za krótka tak?,ja osobiscie nie mam rotora ,a robie kierownica trzy obroty ,a dluga linka jakos strasznie nie przeszkadza,kapsel z rotorem oznacza ,ze w kapslu jest dziura i można tam przełożyc linke,tak ,aby nie zawijala sie przy robieniu barspinow.
oczywiście myśląc szybciej niż pisząc zrobiłem z 2 rzeczy jedną
chodziło o kapsel od sterów z dziurą (jak tu):
http://www.allegro.pl/item395621935_...5f_monsta.html
a rotor to rotor:
http://www.allegro.pl/item393600544_...tle_snake.html
można kręcić kierownicą a nie plączą się linki
Słuchajcie mam problem mam 1.200zl i chce sobie kupic rowernajlepiej jakis wyczynowy,ale niewiem co wybrac czy ktos mi moze pomoc??
wyczynowy to tylko singiel złożony na ramie dragstar
zwykły to np level a4
http://www.allegro.pl/item393571639_...isy_lodz_.html
nie biore pod uwage uzywanych.
Co do ram, to posiadam Dragstarka zielonego rozmiar 16. Fajna ramka za tanie pieniądze. Chciałbym sobie zmienić na NS Bitch, alee jest za droga.
Jeśli cie to zainteresuje to w mkbike w gdańsku jest bitch w stanie idealnym ,za500 zl jedynym mankamentem jest skrzywiona sztyca .
Tzn nie oto mi chodziło dokładnie, bardziej o rower wyczynowy właśnie do streetu. Dual użyłem jako określenia ramy, chodziło mi o sztywną ramę typu suburban, bitch itp. Co do skoku amortyzatora to nie tylko street, mówiłem że czasem chciałbym się wybrać na hopki. Bardziej chodzi mi o ramę + amor bo z resztą sobie poradzę xDCytuj:
Czemu Dual? Dual do dyscyplina nie uprawiana już od kilku lat, a te rowery są cięzkie. Teraz jest FourCross (4X).
Chcesz złożyć, ok.
BIerzesz ramę LeaderFox Cocaine
Amortyzator max 90mm (do streetu więcej to zabójstwo) albo sztywny widelec
Komponenty od NS (np mostek NS Jump)
Koła na Singletrack'ach
Bez przerzutek, tylko singiel
korbe np Truvativ Hussefelt + napinacz
Jakąś giętą kierownice (może być od bontragera)
jeśli mają być barspiny to musisz mieć kapsel z rotorem, a na tył proponuje Tektro Auriga