Jeżeli coś nie działa, spróbuj zapisać w SimOne. Piotrkowi podobno pomaga. ;P
Pozdrawiam
Killavus
Wersja do druku
Witam, czy moze ktos mi dac namiar na opis jak zrobic Baze Danych do tego ots? bardzo bym prosil, pozdrawiam.
Mam problem (troche poza tym tematem).
Mianowicie, gdy wedlug poradnika Killavusa: http://forum.tibia.org.pl/showthread...ie+bazy+danych
tworze baze danych to wyskakuje mi w konsoli takie cos:Czy ktos moze mi pomoc? Wpisuje dokladnie taka sciezka jaka jest w poradniku napisana, a wampserva mam na dysku C.Cytuj:
nazwa 'wamp' nie jest rozpoznawana jako polecenie wewnetrzne lub zewnetrzne, porgram wykonywalny lub wsadowy
Pozdrawiam
Mastermind Palladin
Ale mi chodzilo tylko oto, zeby podac co zle robie, wpisujac komende w windowsowskim wierszu.
Pozdrawiam
Mastermind Palladin
Jest już oficjalnie. Zapraszam to ściągania :).
Pozdrawiam
Killavus
To pomoze mi ktos z tą bazą danych?
Pozdrawiam
Mastermind Palladin
Mam pytanie, da sie podmienic tu mapke? i ktore pliki sie podmienia jak chce sie mapkie zmienic? np z Armoni.
Przykro mi ale muszę Cię pomęczyć i zapytać dlaczego nie zapisują mi się postacie ani nic :(. Loguje się, poruszam się, wylogowuje i loguje w świątyni tak jakbym na tą postać nie wchodził. Odpalam Linux - Debian, normalnie bez błędnie i mam problem, kombinuje, kombinuje ale coś mi nie wychodzi, pomożesz ? :)
Witam. Serwer świetny wszystko już zrobiłem ale mam jedno pytanie... Czy da się zrobić tak żeby speary się nie łamały?? A jak tak to gdzie bo nie umiem znaleźć. A i w komendzie /n czyli tworzenie przedmiotu za pomocą nazwy jest bug. Otóż polega on na tym że gdy wpiszemy np. /n sword to pojawi nam się w plecaku sword. A gdy wpiszemy np. /n plate armor to zrobi nam w plecaku same plate (taka brązowa kulka czy coś). Tak więc wniosek taki że komenda nie czyta drugiego słowa.
Edit@@
Ok zrobiłem te speary, musiałem poszukać w items.xml i zmienić <attribute key="breakChance" value="10"/> <!-- ? --> (gdzie valute wpisać 0) i wszystko gra ;p
Edit dla killavus'a:
a) Nie da się wyjść z pływalni
b) na dark catedra źle zrobione schody
c) na desercie jeśli nie masz lvl'a 20, lub ekipy - nie wyjdziesz z tunelu.
d) zauważyłem baaaaaardzo wielką dziurę w zabezpieczeniu otserva. Nie zaraportuje jej - użyje dopiero jak zaczną powstawać otsy na ten silnik(jak ktoś z waszego teamu jej nie załata)
e) NIE MA /CLEAN i Śmieci się robią
Edit2:
Przy następnym relase dodajcie keysystem.
Ja nie będę marudził.
Skopiowałem go z innego silnika,
i dodałem aby "nowe" drzwi.
Mam pytanie na ots'ach 8.2-8.4 godem nie mozna nic zrobic /a ,/up,/i
nie wiem czy mozna to jakos naprawic
moje pytania
1: jak to naprawic
2: czy na tym ots jest to samo
[Down] raczej jest ok
może wbiłeś na scheme zamiast na gm ;p
DeadTouch to jedyny god/cm, reszta to schematy do acc makera.
edit & for down
1. /goto nie działa przynajmniej do potworów
2. /clean - mówiłem 2-gi raz, nie czekam na relase - czekam na svn z "łatką"
3. ctrl+r nie testowałem, ale dla mnie ok, że do mnie trafia raport.
4.
U mnie było tego troszke mniej
Albo rybki albo akwarium ;p
i z tego co wiem to już drugi raz to się zdażyło(we własnych rc3x było. W logu chyba jest comment o fixsie)
(napisał bym nowego posta, ale bym nie pomógł. Nie ma sensu nabijać licznika.)
Znalazłem kilka błędów:
1. /goto (nie działa w ogóle) /goto nick ? (odpowiedni access mam)
2. Brak /clean (ale o tym było)
3. System reportów (ctr+r) jak pisze gm do gm to reporta widać, lecz gracz do gm jest już jakiś problem... Przynajmniej z tego co testowałem z kumplem.
4. Kompilacja, dajecie dev c++ wraz z paczkami i jest problem z kompilacją:
Błędy powstają przy linkowaniu.Kod:Kompilator: Default compiler
Building Makefile: "C:\Users\fifi209\Desktop\serwer\src\dev-cpp\Makefile.win"
Wykonywanie make...
make.exe -f "C:\Users\fifi209\Desktop\serwer\src\dev-cpp\Makefile.win" all
windres.exe -i DeadTouch_private.rc --input-format=rc -o object//DeadTouch_private.res -O coff
g++.exe object//account.o object//actions.o object//admin.o object//allocator.o object//ban.o object//baseevents.o object//beds.o object//chat.o object//combat.o object//commands.o object//condition.o object//configmanager.o object//connection.o object//container.o object//creature.o object//creatureevent.o object//cylinder.o object//database.o object//databasemysql.o object//databasesqlite.o object//depot.o object//exception.o object//fileloader.o object//game.o object//house.o object//housetile.o object//ioaccount.o object//iomapotbm.o object//iomapserialize.o object//iomapxml.o object//ioplayer.o object//item.o object//items.o object//logger.o object//luascript.o object//mailbox.o object//map.o object//md5.o object//monster.o object//monsters.o object//movement.o object//networkmessage.o object//npc.o object//otserv.o object//outfit.o object//outputmessage.o object//party.o object//player.o object//position.o object//protocol.o object//protocolgame.o object//protocollogin.o object//quests.o object//raids.o object//rsa.o object//scheduler.o object//scriptmanager.o object//server.o object//sha1.o object//spawn.o object//spells.o object//status.o object//talkaction.o object//tasks.o object//teleport.o object//thing.o object//tile.o object//tools.o object//trashholder.o object//vocation.o object//waitlist.o object//weapons.o object//marks.o object//DeadTouch_private.res -o "..\..\DeadTouch.exe" -L"C:/Dev-Cpp/lib" -llibxml2 -lgmp -llua5.1 -lboost_system -lboost_regex -lboost_thread -lwsock32 -lws2_32 -lsqlite3 -lmysql -s -Wl
object//databasemysql.o(.text+0x15f):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_init@4'
object//databasemysql.o(.text+0x1b7):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_options@12'
object//databasemysql.o(.text+0x288):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_real_connect@32'
object//databasemysql.o(.text+0x29d):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_error@4'
object//databasemysql.o(.text+0x393):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_init@4'
object//databasemysql.o(.text+0x3eb):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_options@12'
object//databasemysql.o(.text+0x4bc):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_real_connect@32'
object//databasemysql.o(.text+0x4d1):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_error@4'
object//databasemysql.o(.text+0x5ad):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_close@4'
object//databasemysql.o(.text+0x66d):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_close@4'
object//databasemysql.o(.text+0x72d):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_close@4'
object//databasemysql.o(.text+0x907):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_rollback@4'
object//databasemysql.o(.text+0x91c):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_error@4'
object//databasemysql.o(.text+0x991):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_commit@4'
object//databasemysql.o(.text+0x9a6):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_error@4'
object//databasemysql.o(.text+0xa42):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_real_query@12'
object//databasemysql.o(.text+0xa5b):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_error@4'
object//databasemysql.o(.text+0xabf):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_errno@4'
object//databasemysql.o(.text+0xaf2):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_store_result@4'
object//databasemysql.o(.text+0xb09):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_free_result@4'
object//databasemysql.o(.text+0xb9f):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_real_query@12'
object//databasemysql.o(.text+0xbb8):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_error@4'
object//databasemysql.o(.text+0xc20):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_errno@4'
object//databasemysql.o(.text+0xc56):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_store_result@4'
object//databasemysql.o(.text+0xc74):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_error@4'
object//databasemysql.o(.text+0xcdc):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_errno@4'
object//databasemysql.o(.text+0xedd):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_real_escape_string@16'
object//databasemysql.o(.text+0x1586):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_fetch_lengths@4'
object//databasemysql.o(.text+0x1638):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_fetch_row@4'
object//databasemysql.o(.text+0x16eb):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_fetch_field@4'
object//databasemysql.o(.text+0x1913):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_fetch_field@4'
object//databasemysql.o(.text+0x1aed):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_free_result@4'
object//databasemysql.o(.text+0x1bef):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_free_result@4'
object//databasemysql.o(.text+0x1cf1):databasemysql.cpp: undefined reference to `mysql_free_result@4'
make.exe: *** [../../DeadTouch.exe] Error 1
Wykonanie zakończone
/goto nie działa dla potworów, ponieważ taka funkcja nie ma sensu. Chyba, że jakimś randomem mam szukać tych potworów? /goto zostało wycięte z sources i wrzucone jako talkactions. Nie wiem jak to jest w TFSie, ale my od commands wbudowanych w silnik raczej odejdziemy.
Co do cleana - zobaczy się. Szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak to wydajnie zrobić - może mała mapa 'droppedItems'? Nie mam pojęcia, potem sprawdzę czy mój pomysł zadziała. A nienawidzę bawić się cylindrami ;/...
Co do Rule Report Violations, to nie wiem. Szczerze mówiąc, to nieco uproszczona wersja z TFSa 0.2, przerobiona lekko przeze mnie.
Co do poprzedniej 'dziury w bezpieczeństwie' pewnie mowa o włączonym domyślnie Admin Protocole z domyślnym hasłem. Tak, wiemy. Bo w DeadTouchach 3.1+ (o ile takowe wyjdą, a czasu coraz mniej) OTAdmin będzie znacznie rozszerzony. Planujemy dość spore prace w kodzie i odejście trochę od SVNa OpenTibii. Na razie nie robimy nic odbiegającego od innych dystrybucji. To się zmieni.
Co do bugów w mapce, przekaże Pekezowi.
Co do błędów w kompilacji - tutaj mogę zastosować tylko Standardową Odpowiedź Admina - MI DZIAŁA. :)
Pozdrawiam
Killavus
Miło wiedzieć, że Tobie działa mi niestety nie. A skoro jest to paczka od Was to powinno działać. (zakładam że jej używacie)
A co do /goto
Nie ma go w talkactions ;) Chyba że pobrałem jakąś "lewą" wersję. ;d
Co do kompilacji, jest mi to niestety bardzo potrzebne bo chciałbym sobie w pełni spolszczyć ots.
Co do błędów mogę dopisać:
obsidian knife
Nie działa na wielu corpse, musiałem przerabiać pliki z potworami jak i sam skrypt.
Przepraszam nie wiedziałem, miałem przerwę ponad pół roku czyli kuuupę czasu. Z lua wolałem przejść na php + mysql. Właściwie to ogólnie OOP się teraz interesuje. Ale że postanowiłem z kumplem serwer zrobić to muszę się podszkolić. ;d
Co do knife:
chodzi o id niektórych corpse ;)
Co do dev:
Tak jest to 100% Wasz ;) Wywaliłem swojego i podmieniłem na Waszego i nie działa! ;(
http://ifile.it/gaumbo1
Mapa poprawiona, powinna działać.
japier*************
zaden link nie dziala, ani svn, ani rehosty a reszta to notatniki zwykle ale zaaaaaaaaaaaaaaaalllllllll
A Ty sobie wbiłeś posta...
Hmm... Może dodacie przykład jakiegoś questa co się trzeba długo męczyć, żeby go zrobić?(jak na razie 2 example w stylu idź, zabij, weź nagrodę)
Drodzy forumowicze oswieci mnie ktos jak zmienic passy ?
nie chce aby byly 111111/tibia..
Tak , wiem nie znam sie dlatego licze na wasza wyrozumialosc
i jeszcze cos jezeli postronna osoba chciala by zrobic acc to w jaki sposob ?
pozdrawiam.
Ten post powinien być nagrodzony warnem ale nie o tym mowa.
Na temat baz danych masz tutaj:
http://forum.tibia.org.pl/showthread.php?t=288362
Było to poruszane 1000 razy... Czytać się naucz i szukać.
Wytłumaczył by ktos wkoncu co zrobic zeby ta komenda /goto działała? :/
Zrobiłem wszystko według repozytorium Deadtoucha, mam folder na pulpicie deadtouch z zielonym ptaszkiem na ikonie zupdatowany do najnowszej wersji gdzie /goto dziala ale co dalej? Nie jest wyjasnione tam jak to uruchomic ;s
Ok, dzieki. Juz wszystko gra ;]
http://gamebaseteam.eu/pub/deadtouch/
zmień na to rehost.
Raczej nie najnowsze bo tam jest rc2, a tutaj juz mamy rc4. :PCytuj:
Możesz tu znaleść najświeższe wydania silnika DeadTouch bazowanego na projekcie OTServ rozwijanego przez zrzeszonych ludzi z całego świata.
Proszę tutaj masz sam silnik skompilowany z najnowszych svn:
- Poprawiona komenda /goto
- Poprawiony błąd z invisible gm (teraz nie robią się debugi)
Zapewne są zmiany o których nie wiem ale najwyżej kill<coś tam dalej> dopisze. ;d
Silnik:
http://www.speedyshare.com/276884842.html
1. mam wszystko sciagac?
2. czemu notatniki mi tylko sciagaja sie?
nieno sciagnaloem wszystko i wiecie co mi wyszlo???
-to:
hxxp://img232.imageshack.us/img232/3286/lolmadafakard3.th.png
xx==tt
Witam mam pytanie, czemu GM po wylogowaniu zawsze londuje w temple?
witam ! jest kompletnie zielony w sprawie stawiania ots :| sciagnołem tego ots i wyskakuje mi taki problem . co z tym zrobic?
siema moze mi ktos pomoc? wchodze w folder data , potem world i wlaczam mapke , i mam wybrac folder z plikiem tibia.spr albo tibia.dat
i wybieram folder z tibia 8.40 i pisze ze nie ma go tam ;/
Kolejne błędy:
Tutaj svn:
Wiersz: 4319
Mój ukochany mapper znalazł błąd:Kod:bool Player::hasShopItemForSale(uint32_t itemId)
{
for(std::list<ShopInfo>::const_iterator it = shopItemList.begin(); it != shopItemList.end(); ++it){
iif(it->itemId == itemId && (*it).buyPrice > 0){
return true;
}
}
return false;
}
http://img14.imageshack.us/img14/8060/buggk5.jpg
http://img14.imageshack.us/img14/buggk5.jpg/1/w847.png
Te zaznaczone w czerwoną ramkę nie działają na 100%.
Pozostałych nie miałem okazji sprawdzić.
Dokładniejszy opis:
Wchodzi na pierwszą część jest ok, wchodzi na druga i jesteś jakby "w schodach", jakby player był nałożony na schody. I dalej już nic się nie da zrobić.
Prosiłbym o załatanie tego buga w svn i napisanie o tym na forum. (będę wiedział kiedy sobie silnik skompilować znów)
Killavus you are pr0... Bardzo ci dziękuje za podzielenie się tym świetnym silnikiem. Ściągnięte i śmiga bez problemów :PP
Ja nie jestem za dobry w SQL, ale daje rade :P
Fifi/Killavus
Co do tego błędu w svn
"iif", tak?
Jaki jest problem w grze? To jakiś poważny bug(chce stawiać otsa na rc4, bez nowośći. /goto ujdzie. Nie wiem jak ten bug)?