[QUOTE=Alex Fortune;8286294]Po co mapujesz ArrayCollection który implementuje zarówno ArrayAccess jak i Iterator do arraya xDD[/QUOTE
Masz rację, ale i tak bym to musiał foreachem robić, co brzydko wygląda ;x
Wersja do druku
[QUOTE=Alex Fortune;8286294]Po co mapujesz ArrayCollection który implementuje zarówno ArrayAccess jak i Iterator do arraya xDD[/QUOTE
Masz rację, ale i tak bym to musiał foreachem robić, co brzydko wygląda ;x
jest jakaś różnica pomiędzy napisaniem
aKod:class Foo{
private int bar = 10;
...
}
w javie?Kod:class Foo{
private int bar;
public Foo(){bar = 10;}
...
}
Druga wersja jest bardziej reboost jak bedziesz chcial zmienic ta wartosc, bo dodasz sobie mozliwosc zmieniana defaultowej value (przy tworzeniu instancji klasy zawsze hitniesz constructor)
Pierwsza jest ok, gdy jestes pewny ze to defualt value dla wszytskich instancji
to tka po mojemu
niech sie ktos madrzejszy wypowie
pytanie, które mnie od jakiegoś czasu nurtuje. pracodawcy z reguły piszą, że wymagają "Umiejętności programowania w (wstaw język)". co oznacza umiejętność? znam składnię c++ i javy, potrafię się jednym i drugim w miarę swobodnie posługiwać, no ale - nie uważam się za jakiegoś koksa, nigdy nie robiłem większych projektów, moje największe dzieło to jakaś prosta gierka (bodajże był to arkanoid) w c++ (sfml).
o co chciałem zapytać - w jakim stopniu trzeba ogarniać język (jako przykłady trzymajmy się c++ i javy) żeby w ogóle myśleć o jakichś praktykach czy pracy? nie chcę iść na rozmowę żeby zostać wyśmianym. kiedy mogę powiedzieć, że posiadam wiedzę wystarczającą by zacząć kodzić zawodowo?
IMHO wtedy gdy jezyk/technologia staje sie narzedziem do rozwiazania problemu, a nie problemem samym w sobie.
nie wysmieja Cie, wyjasnia co powiedziales zle a potem na maila dostaneisz, ze Cie odrzucili Twoja kandydature ;p
co do Twojego problemu to bylem pewny ze różnica będzie podczas dziedziczenia tej klasy
ale rezultat jest ten sam ;sKod:class Foo
{
public int bar = 10;
//public Foo() { bar = 10; }
}
class Y : Foo
{
}
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Y y = new Y();
Foo foo;
foo = y;
Console.WriteLine("wynosi : " + foo.bar);
Console.ReadLine();
}
}
Jedyna logiczna różnica jaka mi wpada do głowy, to pierwszej wersji nie użyłbym jeżeli miałbym kilka konstruktorów w klasie, ot co
@2cztery7 ;
Zapodam Ci pare pytan, ktore bym Ci zadal na rozmowie:
1) opisz rule of three i rule of five
2) do czego sluzy modyfikator mutable, i gdzie mozna go wykorzystac? czym jest const correctness?
3) jakie znasz idiomy w c++?
4) czym sa traitsy, jak mozna zaimplementowac liste typow?
@up
własnie ojebalem :D
ja bylem na 2 rozmowach php
na 1 miaelm zrobic drzewko i napisac operacej na nim
na 2 mialem zrobic jakas prosta tabele w MySQL i zrobic prosty CRUD :P
ale oba stanwiska to byly webdev do stawiania prostych stron
widac ze sie na c++ nie nadaje xD
@edit
1) Napisz grę w życie ( poszukajcie sobie zasad w necie )
2) Jakie znasz wzorce projektowe?
3) Kompozycja vs dziedziczenie - co wg Ciebie lepsze i czemu? ( @szulak ; xd )
4) Jaki znasz soft do reverse proxy i cache? Co jest wg Ciebie lepsze i dlaczego?
5) Jakie znasz silniki bazodanowe w MySQLu? Czym się różnią? Czy wiesz co to NOSQL DB?
6) Co to jest drzewo binarne?
Ale to już raczej nie na staż ;)
nie, na pewno nie.
na pierwsze pytanie coś mi świtało, ale o RO5 nie słyszałem.
o mutable i const correctness wcześniej nie słyszałem
słowa idiom nie słyszałem, ale po wygogolowaniu samego znaczenia (nie odpowiedzi na pytanie) coś tam może bym wymyślił
na ostatnie tak samo jak na drugie
myślę, że jak będę na odpowiednim poziomie, to będę o tym wiedział ;p