Reklama
Pokazuje wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: [C++] Jak odpalać .exe na innym kompie.

  1. #1
    Avatar Jaziq
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Wrocław
    Wiek
    34
    Posty
    1,235
    Siła reputacji
    19

    Domyślny [C++] Jak odpalać .exe na innym kompie.

    Siema, robię obecnie mały program dla rodziców (żeby młody brat nie mógł grać dopóki nie rozwiąże paru zadań :D) ale pojawił się mały problem.

    Używam QT, dołączyłem wszystkie biblioteki o jakie krzyczał i dalej jest problem, ale nie wiem czy to nie wynika z mojej niewiedzy dot. tego jak to kompilować itd. żeby działał na innym pc.

    Obecnie wygląda to tak, że daję build all, ale tworzy mi tylko /debug/ wersję. Nie powinno być w release? Czy /debug/ w ogóle powinno się "publikować"? To też takie pytanie na przyszłość, w razie gdybym chciał porobić jakieś apki i potem żebym wiedział co i jak zrobić, żeby inni ludzie nie mieli problemów z ich odpaleniem.


    Aha, i jeszcze błąd jaki wywala przy próbie odpalenia apki na innym pc:


    Mało wiem o kompilacji, co się dzieje z kodem przy tworzeniu exe itd, stąd moje pytania.
    Ostatnio zmieniony przez Jaziq : 10-02-2014, 16:52
    ~

  2. #2
    konto usunięte

    Domyślny

    @Jaziq
    Qt5Cored.dll to dllka debugowa. Masz 2 opcje:

    1. Dostarczaj dllki debugowe (QtNAZWAd.dll)
    2. Dostarczaj dllki release (te ktore dostarczasz teraz), ale app zbuduj w release.

    Odnosnie pytania, nie. Nie powinno sie "publikować" debugowych appek.


    #EDIT:
    Rada na przyszlosc, jesli bedziesz mial problem z dllkami. Otworz VS command line, i odpal "dumpbin /dependents nazwa.exe". Dostaniesz liste .dllek jakie exek bedzie ładować przy starcie.
    Ostatnio zmieniony przez szulak : 10-02-2014, 17:08

  3. #3
    Avatar Jaziq
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Wrocław
    Wiek
    34
    Posty
    1,235
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    A ok, dzięki. Nareszcze znalazłem gdzie ustawić żeby budował do release :D



    Jeszcze pytanie, da się coś zrobić, żeby te wszystkie .dlle i inne pliki siedziały w osobnych podfolderach? Bo się straszny syf narobił, wolałbym gdyby w tym folderze był sam .exe




    Albo może da radę to wszystko tak zrobić żeby siedziało w jednym exeku, z poupychanymi w nim wszystkimi bibliotekami (bo tak się zastanawiam na jakiej zasadzie działają inne apki które są jedynie .exekiem i nie mają żadnych plików dodatkowych)
    Ostatnio zmieniony przez Jaziq : 10-02-2014, 17:14
    ~

  4. Reklama
  5. #4
    konto usunięte

    Domyślny

    Najszybciej & najprosciej bedzie spakowac to jakims pakerem do exekow (eg. http://bitsum.com/pecompact/).

  6. #5

    Data rejestracji
    2010
    Posty
    2,657
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj szulak napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Najszybciej & najprosciej bedzie spakowac to jakims pakerem do exekow (eg. http://bitsum.com/pecompact/).
    I najładniej. Tylko exek się powiększy strasznei bo to jest dostarczanie wszystkiego zamiast tylko .exe, no ale jeśli zakładamy, że nie każdy ma potrzebne dependencies..

Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Keylogger na kompie, jakis inny wirus - jak usunac?
    Przez Master of the Xantera w dziale Sprzęt i oprogramowanie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 17-09-2014, 21:13
  2. jak sprawdzic, jaki ram ma w kompie moja dziewczyna xD
    Przez Dark angel on azura w dziale Sprzęt i oprogramowanie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-11-2013, 12:30
  3. [8.54][elfbot ng]lootowanie z cial o innym id
    Przez rysiekk w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-05-2010, 15:06
  4. Warto pomagać innym
    Przez Ice Rider w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 31-07-2008, 03:23

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •