https://www.youtube.com/watch?v=-_f1E2cq68U
Kochamy cię, Tibio :*
Kiedy zaczynaliście grać?
Wersja do druku
https://www.youtube.com/watch?v=-_f1E2cq68U
Kochamy cię, Tibio :*
Kiedy zaczynaliście grać?
20 lat a dalej muzyki nie ma xD
TIBIAAAA
MOJA JEDYNA MIŁOŚĆĆĆĆ
W ogóle Venore doszło około 2002 roku. Myślałem że cały główny kontynent od razu
ja od tibii 7.3 jako, kurwa ile to lat temu xD jak ktoś skonstruuje time maszajn to ja chce znowu do 2004 roku i ogladania filmikow nemtora i masakrowca i przeżywania każdego deda jak smierci rodzicow
Ja dość późno bo tuż przed 8.0. Pamiętam jak rozjebalem klawiaturę, kiedy po dedzie spadły mi bohy xd
Ja sie kiedyś popłakałem bo spadł mi na rooku copper shield w ten sam dzien w ktorym zrobilem questa :(
Ja tibia 7,72, pamietam jak czekałem na manę zeby moc dalej expic ( z rózgi na guardach. )
Ja kiedyś obraziłem się na tibię na jakieś 2 tygodnie bo padłem i spadło mi orcish axe które wydawało się pro elo bronią na jakiś 15 lvl
Jak myślicie, czy:
1. Gierka "dożyje" do 30 rocznicy? (a jeśli tak, to ile mniej więcej będzie grać osób?)
2. Czy przez ostatnie 10 lat gra zaliczyła progres, czy regres? Oczywiście nie chodzi mi o liczbę graczy, bo tutaj odpowiedź jest oczywista, tylko o samą grę, jej mechanikę, świat, poprawki, usprawnienia itd.
W 2004 rozpoczalem swoja kariere.
Ech.. tyle wspomnien, tyle poznanych osob dzieki jednej grze.
Tibia na zawsze w moim sercu.
zaczalem przed 7,3 ta gra zniszczyla mi zycie
Cieżko powiedzieć.
Z jednej strony firma ma się dobrze, od 14 lat (pomijam 2 małe wpadki) zwiększa przychód i liczbę pracowników:
https://www.cipsoft.com/images/conte...N_half_936.png
Z drugiej strony sama gra jest teraz łatwa i przyjemna, mniej surowa niż była kiedyś co dla wielu starszych graczy jest minusem.
Czy dożyje 30? Pewnie tak :) Sam zdziwiłem się że Yala ma już 9 lat. Dla mnie to nadal jest 'nowa miejscówka'. Jak dochodziło Yala to już były głosy o upadku Tibi a gra (i firma) ma się dobrze :)
ja zaczełem na tibi 6,4 jakoś edron i paccek wchodził
Ten wykres pokazuje dokładnie co innego.
Biorąc pod uwagę, jak wyglądał rynek gier mmo kilkanaście lat temu, czy powszechność dostępu do internetu, i mając na uwadze fakt, że wtedy jedynymi źródłami przychodu były pacce (do tego jedynie na bodaj 3, 7 i 12 miesięcy, bo np. na miesiąc się nie dało kupić) oraz zmiana płci (czyli de facto też dni premium), a teraz masz outfity, mounty, zmiany nicków, zmiany serwerów, jakieś vouchery, tibia coinsy i inne chuje muje, a dodatkowo jak stosunkowo niewielką korzyść w tamtym czasie dawał pacc (dostęp do 2-3 miast więcej, kilka czarów, promocja i domki, ogólnie 80% gry było dostępne dla facc, co nie ma porównania do obecnego p2w), no i jeszcze dodając, że wtedy nie był cały potencjał wykorzystany przez fakt, że było za mało serwerów i wszystkie były zapełnione - to ten obrót niecałe 3 miliony przy 16 pracownikach w 2004 wygląda o wiele okazalej niż obecna sytuacja. Zwłaszcza, że zanotowali wtedy ponad 300% wzrost w ciągu roku i kolejne 50% w następnym.
Ta gra się dynamicznie rozwijała w latach 2002-2005, może do 2007. Dalsze lata to już stanie w miejscu. Co to jest wzrost obrotu o 50% w przeciągu ostatnich 10 lat, patrząc jak rozwinął się w tym czasie rynek gier? To ma być rozwój? Biorąc za punkt odniesienia cały rynek, to oni się nie rozwinęli, tylko cofnęli w rozwoju i to znacznie.
I nie mówcie, że gra po prostu "przeminęła", bo gracze się zestarzeli i tak być musiało. Jakoś w tym czasie taki tibianic/medivia się rozwinął i np. wczoraj na 3 serwerach miał ~2600 ludzi, przy ~15000 w tibii. Czyli JEDEN OTS ma już 1/6 tego co tibia, co uwzględniając skalę oraz punkty wyjścia, wygląda dla cipsoftu wręcz żałośnie, a pewnie będzie już tylko gorzej.
ten grafik przychodow zwiekszyl sie dlatego ze wtedy 95% graczy to byla dzieciarnia ktora biegala bez paccow bo nie mial im kto kupic a teraz kazdy pracuje to w wolnym czasie moze sobie pograc i wydac te 30 zl bo to smieszne pieniadze
to nie ma znaczenia pod wzgledem biznesowym lepiej robic 9kk z 10 tysiecy ludzi niz 3kk z 200 tysiecy ludzi
jednak im szybciej spada liczba graczy tym szybciej skonczy sie jakikolwiek dochod
te mikroplatnosci juz dawno powiedzialy ze niemcy wola robic pieniadze na mniejszej ilosci graczy, jednak to jest zgubne bo w koncu ta garstka przesanie kupowac cokolwiek jak juz prawie nikt na serwerach nie zostanie
Turnover to jest obrót a nie dochód.
I owszem, może i lepiej robić więcej z mniejszej liczby ludzi. Ale tu chodzi o to, że wtedy był jeszcze niewykorzystany potencjał ponad ówczesne możliwości, a teraz ciągną każdy grosz, gdzie się da i więcej już pewnie nie wycisną, dlatego porównanie suchych liczb nie jest miarodajne.
Przecież gdyby w tym 2005 było więcej opcji, poza samym paccem (nie mówię o płatnych zmianach serwerów czy typowym p2w, bo m.in. te rozwiązania odstraszyły wielu ludzi, ale np. jakiś płatny outfit czy płatna zmiana nicku raczej nikogo by aż tak nie zraziła, a jakaś kasa by płynęła) + dostateczna liczba serwerów, żeby mieścić wszystkich chętnych (a nie zapchane serwery i ciągłe kolejki), to ten obrót mógł być o wiele wyższy. A utrzymywali wtedy raptem naście osób, w tym pewnie sprzątaczkę, sekretarkę i ciecia. A teraz niemal setkę ludzi, czyli zapewne całe sztaby jakichś grafików, marketingowców i innych darmozjadów.
Nie wspominając już o możliwościach płatności wtedy i teraz, czy tym, ile mogłeś kupić za te 90zł na pacca te 12-13 lat temu, a ile teraz (co z punktu widzenia potencjalnego konsumenta ma spore znaczenie), i wielu innych rzeczach, które się zmieniły. Cały rynek gier mmo poszedł mocno do przodu w tym czasie.
Może nie jestem ekonomistą, ale wg mnie porównując możliwości jakie były wtedy, a teraz, to wtedy stali o wiele lepiej.
No to prawda, ale wtedy w ogóle większość ludzi grała na faccu, i stanowili oni dużą bazę potencjalnych klientów i jeszcze niewykorzystanego potencjału, do tego był ogromny napływ nowych graczy, a teraz praktycznie nie ma ani jednych ani drugich, co oznacza, że cipsoft już doszedł do ściany.
Wyobraź sobie, co by było, gdyby w 2004 czy 2005 wprowadzono premium scrolle, czy inne premium rose, i ta wspomniana cała "dzieciarnia, która nie miała pacców, bo nie miał im kto kupić" nagle mogłaby je bez problemu kupować od jakichś szwedów czy innych amerykańców. Pewnie sprzedaż pacców momentalnie wzrosłaby wtedy 2-3 krotnie.
(w tamtym czasie sprzedaż pacców za gp to był margines, bo opierało się to na zaufaniu i generalnie 99% to były scamy, a chętnych na sprzedaż i kupno byłaby masa)
Więc widzisz, że bez sensu jest pisać, jak to teraz mają wyższe słupki, nie patrząc na szerszy obraz.
Nawet posiłkując się tylko tymi słupkami można bardzo łatwo spostrzec, że ich zysk wcale nie musiał się zwiększyć względem roku 2004 czy 2005. Te dodatkowe 80 osób pobiera niemałe pieniądze w ciągu roku, ile to może być na głowę, średnio 30-40k euro? Odejmijmy więc z miejsca te 3 miliony na same płace, nie wspominając o utrzymaniu tych wszystkich serwerów itd. Zyski mogą być więc bardzo zbliżone z tymi sprzed 12 lat, a to nie świadczy zbyt dobrze o Cipsofcie.
Ciekawe czy sytuacja finansowa Cipów pogorszy się kiedyś do tego stopnia, że otworzą oldschoolowe serwery, o które tak długo błagają fani - pomimo, że otwarcie takich serwerów to jak przyznanie się do błędu, że nowsze wersje Tibii są gorsze.
Czy ja wiem czy to takie straszne i przyznanie się do błędu? W gierce dofus była podobna sytuacja, wielu graczy chciała powrotu do wcześniejszej wersji i w koncu otworzyli serwery 1.29. Napisali, że po wielu prośbach graczy otwieraja stare serwery i będą one sobie stały nie ruszane w sensie bez uptade itp. Oczywiście na serwery można wbić tylko z premium, ale mozna je kupic za kase w grze na nowych serwerach. Teraz gracze zadowoleni bo moga pograć w stara wersje, a firma też ma sie dobrze bo ludzie graja na 2.0 zeby zarobić na premium i pozniej graja na 1.29 Jak dla mnie bardzo dobre rozwiązanie i myśle, że tutaj mogliby zrobić podobnie.
Pierwszy char gdy mialem 6 lat w 2004 roku... Gram w tą grę 2/3 swojego życia lol
Trzeba dodać fakt że w tym 2004 mało było tak zwanych odsprzedających, resellerów czy innych ludzi oferujących pacce za przelew, a poza tym pacc na 3-6-12 miesięcy. Ten pacc na 7 miesięcy był przez krótki okres czasu i z tego co pamiętam za kupienie go dostawało się rzadką tarcze Unholy shield? (nie pamiętam dokładnie). Ale w zasadzie to o czym piszesz @tibia77, to podpisuje się "renkoma i nogami".
W czym jest problem, że cipsoft nie chce otworzyć tego 7.6?
tibia 7.7, wiosna 2006
może jakiś nostalgia thread?
https://www.youtube.com/watch?v=1-zVWPuV-jE
od 1999 roku grałem
Najbardziej okrutna, niszcząca psychikę i wyzbywająca człowieczeństwa gra ever.
Ile razy bym kurwa nie odstawiał tej gry to zawsze ale to zawsze się do niej wraca, jak nie na OTSy to na real.. i tak już 6 lat od kiedy przestałem napierdalać grać systematycznie
runescape tez otworzyl serwery oldschool, wiec mozliwe, ze cipsoft zrobi podobnie, i mean skoro wprowadzaja juz az takie herezje jak kasa irl za potiony, to czemu by nie poszli za kasa i stworzyli pare swiatow 7.8 na przyklad.
ta gra zniszczyla mi zycie...
Zaczynałem gre jakoś 2-3 klasa podstawówki
2005/2006 rok
nie pamiętam
Ile bym dał żeby móc się cofnąć w czasie
Tyle wspaniałych ludzi ile się poznało w tej grze siedząc w depo to nigdzie później grając w jakikolwiek inny tytuł nie poznałem ;/
Te stare czasy <3 :D
zobaczycie, jeszcze bedzie oficjalny serwer z tibia 7.x
Grałem regularnie naprzemiennie z World of Warcraft od 4 klasy podstawówki, czyli gdzieś od 7.4 do roku 2012, potem wracałem co jakiś czas na miesiąc/dwa, by w lipcu 2015 odejść na dobre. Teraz, mimo że bardzo miło wspominam grę, wróciłbym jedynie na Tibianic.
Nawet tutaj zostało puszczone oczko dla mitów - deszyfrowanie języka beholderów/bonelordów. Ja zacząłem grać na Tibi 7.6 i pamiętam ten wielki graficzny skok w czasie tzn. dodanie addonów, kamyczków na ziemi czy podrośniętej trawy w aktualizacji 7.8. Wtedy wywołało to na mnie duże WOW.
Ja wciąż liczę że cipy kiedyś połasza się na hajs i otworzą te servery old school
To już i tak nie będzie to samo co kiedyś bo community się zmieniło ale przynajmniej namiastką jakaś może tylko będzie :(
ziomeczki oplaca sie ubijac te pinata dragons eventowe? nie bede robil nowego tematu
Nie musisz ubijać, wystarczy, że zadasz hit. Nagrody i tak są losowe. Praktycznie z każdego się dostaje niebieski suprise bag. U mnie to jakieś 3k+. W ciągu godziny powiedzmy zdobędę ich koło ~100, to zawsze jest plus xd Do tego kilka czerwonych (30k+). Bpki pewnie będą warte koło ~60k później (tak jak te na 15, stoją koło 30 jakoś), a te śmieci jak czekoladowe dsl czy feru haty to pewnie też jakieś grosze. Osobiście godzinkę sobie biegam i mi starczy. I tak nie ma pacca, to nie mam co robić xd
Btw.
Ja mam pytanie dot. tych smoczych bossów, słyszałem, że mają być one dostępne co roku, to prawda? Taka informację mi podał jeden z graczy na wc, pisał, że Mirade gdzieś na ten temat odpisała, a nie chce mi się przeszukiwać tyle stron.
Ja ubiłem dwa dragony , z drugiego wyleciał mi 20 letni bp , trochę puszek postrącałem na wysepce i to by było na tyle
Mam pytanie dotyczącego tego outfitu nowego. Da się go zdobyć z jakichś itemów po evencie, czy tylko po zabiciu all bossów się go dostaje?
@dół
Kurde, to chyba trza pacca aktywować xD
Dzięki!
Po zabiciu main bossa dostajesz outfit, jedyna opcja.
1 addon oddanie 3 masek
2 addon oddanie 50 piórek
Maski i piórka dostępne tylko z main bossa, każdy zabity to 1 maska i 3 piórka
Pierwszy raz chyba zalogowalem sie w 2005r, i to w sumie byl najlepszy okres wg mnie tej gry. Pamietam, ze nie mialem wtedy stalego lacza internetowego to chodzilo sie grac do osiedlowej biblioteki (rezerwowało się kompa na godzine czy dwie) i napierdalało się z ziomeczkami z osiedla w te tibie. No piekne czasy, lezka w oku ale coz tosenevrati :D
@
Nie mam za duzo czasu ale jakby cipsoft wypuscil klasyczne serwery takie 7.4-7.6 na pewno bym wrocil i pykal w miare mozliwosci :)