No to powiem Ci, że według polskiego prawa kierowcą zawodowym jest się od pierwszego dnia wykonania swojej pracy. Czy ci się to podoba czy nie. :)
Wersja do druku
Kierowca zawodowym stajesz sie w momencie zdania egzaminu kwalifikacji zawodowej, czy to przewoz osob czy przewoz rzeczy. Mam nadzieje ze pomoglem aczkolwiek Gniewny pojezdzil jako kurier 2 tygodnie i jest w chuj doswiadczony na drodze, nawet bardziej od ludzi ktorzy 40 ton prowadza tylko spod rampy pod kolejna rampe. Przeciez to kazdy idiota potrafi usiasc za kierownica i jechac a kurierem tu myk miedzy pasem zieleni, tu myk przed samochod sie wjebac, tu na parkingu stanac, hyc biegiem na 8 pietro bo winda nie dziala. To dopiero wymaga umiejetnosci bycia kierowca
odkąd pojechałem po raz pierwszy uberem już nigdy do taksy nie wsiadłem
Tylko, że w uberze gość autem za 3k pln nie pojeździ. Maksymalny wiek auta dopuszczony przez ubera to 8 lat (podobno naciągają do 10 jeżeli stan techniczny pojazdu jest ok + wygląd wewnętrzny i wewnętrzny). Plus skąd 18 latek ma mieć pieniądze na prowadzenie własnej działalności gospodarczej? Z ubera? xD
nie dziwie sie, ze zabieraja sie za ubera,bo oni poprostu znalezli luke w prawie i na tym zerowali jakby uczciwie sie za to zabrali to by nikt nie mial do nich pretensji tak jak jest naprzyklad itaxi, z punktu widzenia uzytkownika to taki uber jest zajebisty, ale prawda jest taka, ze to cwaniaczki co zeruja na prawie
Ostatnio byłem w Pradze, rozmawiałem z 3 taksówkarzami, każdy chciał mnie zrobić w chuja. Każdy proponował przejazd za 300-400 koron ale i tak nawet nie byli pewni gdzie chce jechać.
Oczywiście wszedł Uber który bez najmniejszego problemu przewiózł mnie za 120 koron w wybrane miejsce.
W miejscu gdzie nie znasz miasta, jezyka lub w jakiś sposób masz problem z opisaniem miejsca gdzie chcesz dojechać Uber jest bezkonkurencyjny z klasycznymi taksówkami.
Więc @Gniewny ; obawiam się że zazwyczaj to taksówkarze są cwaniaczkami którzy prędzej ojebią cię na pieniądze.
Ale oczywiście nie każdy taksówkarz jest oszustem, i wiele razy spotkałem miłych i uczciwych. Ae kiedy porównasz Ubera i klasyczną taxi to nie ma szans żebyś wybrał taksówkę, ofc jeżeli masz możliwość Ubera.
kto sie ostro za ubery wzial? jak?
jakieś źródło tych rewelacji?
No jako źródło masz wszystkie posty Gniewnego w tym temacie
no ale przeciez w uberze moze wlasnym autem jezdzic, a jesli jest podwykonawca to na wszystkie moje przejazdy auta byly leasingowe xD
w sumie gniewnego kumpel potwierdza a on sie zna na rzeczy to temat chyba mozna zamknac xD
dobra gniewny w sumie wszystko mi wyjasnil dzieki za pomoc do zamkniecia
do uslug, ale dyskutujcie dalej ktos pewnie tez podzieli sie jakas zlota mysla czy cos, to byla moja wypowiedz moze ktos cos doda lub powie, ze jest wrecz odwrotnie i panstwo bedzie pomagac uberowi
Masz troche ............... ,,,,,,,,,,,,,,,
dzisiaj za kurs w jedną stronę, chwilowy postój i powrót zapłaciłem tyle, ile uber chciał za podróż w jedną stronę, więc może te taksówki nie są takie złe, tylko nie wsiadajcie do rumunów spod dworca :)
Jaka trasa i ile zabuliles
uber to nie uczciwa konkurencja, działają po za prawem i nie płacą podatków więc to że taksówkarze się wkurwiają wcale mnie nie dziwi xd
około 4km przez miasto (poznań) w jedną stronę, zapłaciłem łącznie (za ok. 8km + krótki postój, ze 3 minuty) 18,50, na https://www.uber.com/pl/fare-estimate/ pokazało mi 16-20 zł w jedną stronę za uber select i 11-14 zł za tę drugą opcję (nie wiem, czym się różnią)
co oni nielegalnego robią? pierwsze wyniki w google dot. nielegalności ubera stawiają ją jedynie pod znakiem zapytania, w żadnym nie ma podanych konkretów.
Ja tez kiedys z melanzu wracalem taksa to 30zl za 4-6km wzial uberem 13zl dokladnie ten sam dystans
Konkurencja i tyle, czemu hortex nie protestuje przeciwko tymbarkowi, przecież psują im biznes XD Nie rozumiem bólu dupy, zwłaszcza, że te licencje to są na chuj potrzebne. Mam prawo jazdy i nawigację to jeżdżę, po co mi licencja, żeby komuś dupe przewieźć. A na taksówkarzy jest prosty sposób, pytajcie się przed wejściem do auta ile zapłacicie, jak tak ostatnio zrobiłem to potem gość miał na miejscu ból dupy w głosie, bo mało policzył XD a tak to pewnie 2x tyle bym dał
No ale nie jest to zdrowa konkurencja, wyrownac szanse i wtedy niech sie bija o klientow, porownanie z, tymbarkiem i hortexem totalnie z dupy
Ból dupy to dopiero będzie konkretny jak za kilka lat ktoś wprowadzi taksówki gdzie będą jeździły automatyczne samochody bez kierowcy. :P
xDDD
Jeden za przewóz bierze 30zł ,drugi za ten sam 12 zł ale to ten pierwszy nazywa drugiego nieuczciwa konkurencją
Taksówki to gówno, nie dość ze ich ceny są kosmiczne to co drugi jeszcze sobie dolicza na lewo impulsy ,niech taksówki też odpalą aplikacje gdzie przed przejazdem będzie widoczna stawka to wtedy zobaczycie ile taksówkarzy wyjdzie na ulice,10 razy tyle co ostatnio bo nie będą mogli klientów na lewo okradać.
Jako klient chce mieć wybór czy jechać 30 letnim mercedesem z Panem Zenkiem za 30zl czy nowym samochodem z gościem bez licencji za 12zł i góno mnie obchodzi ,że Panu Zenkowi za 12zł by się nie opłacało,niech nie jeździ wolny rynek niech się przerzuci na budowlankę
Mają inne zasady bo pracują w innej firmie,jak im się to nie podoba to się zmienia firmę i tak to powinno działać
To tak jakby ktoś narzekał ,że na wózku widłowym w lidlu płacą 10zł/h i chcą licencję a w Tesco 15zł/h i w dodatku nie wymagają uprawnień bo robią by wewnętrzne szkolenie na wózki i z tego powodu miałby pretensję do tesco i rzadu
Skoro uber to sobie lepiej rozkminił to pretensję powinni mieć do siebie ,że oni tego nie zrobili
Zgadzam się. Wydaje mi się również, że problemem są korporacje taksówkarskie. Gadałem ostatnio z jednym taksówkarzem, to mówił, że 2 lata temu tam gdzie on jeździ było 100 taksówkarzy, a teraz jest 400. Tak to sobie rozkminiłem, że tym korporacjom zależy, żeby mieć jak najwięcej taksiarzy, żeby zawieźć każdego klienta jaki się nawinie, a mają w dupie to, że oni później mają mało kursów. Mogę się mylić :p
nigdy to duże słowo i nie używałbym go w kontekście technologi
sam musk mowil ze do konca roku w tesli bedziesz mogl polozyc sie dupa do gory i przejechac z LA do NY
technologia nie jest problemem, bardziej przyglupy w garniturach ktorzy chujwie ile czasu beda regulowac takie prawo
Ja nie mam nic przeciwko takim samochodom dopóki dalej będą produkowane normalne auta, prowadzone przez ludzi. Będę chciał gdzieś się przemieścić będąc dupą do góry to sobie samolotem polecę, albo czymś innym, prowadzenie auta to przyjemność, więc liczę na to, że jej innym nie odbiorą.
Czytałem gdzieś, że już testowali takie auta które objeździły całe USA i to nawet bezpieczniej jeździ niż człowiek, szybszy czas reakcji itp.