Reklama

Pokaż wyniki sondy: Jakiego jesteś wyznania/jaki masz stosunek do Boga?

Głosujący
3621. Nie możesz głosować w tej ankiecie
  • Katolicyzm

    1,465 40.46%
  • Chrześcijaństwo (inne niż katolicyzm)

    790 21.82%
  • Ateizm

    868 23.97%
  • Agnostycyzm

    92 2.54%
  • Deizm

    76 2.10%
  • Islam

    50 1.38%
  • Judaizm

    18 0.50%
  • Hinduizm

    30 0.83%
  • Rastafari

    232 6.41%
Strona 436 z 612 PierwszaPierwsza ... 336386426434435436437438446486536 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 6,526 do 6,540 z 9169

Temat: Wiara, religia, Kościół i sprawy z tym związane

  1. #6526
    Avatar Nosikamyk
    Data rejestracji
    2010
    Położenie
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Posty
    1,479
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,...jna.propaganda

    bardzo ciekawy artykul

    w ogole masa ciekawych artykulow znajduje sie na tej na tej stronie


    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,...janskiej.wiary


    "(...)Inna, opowiedziana przez Diderota w XVIII w., mówi o podróży katolickich misjonarzy na Tahiti – i jest dialogiem między przywódcą plemienia imieniem Orou i księdzem, który próbuje mu wytłumaczyć koncepcję grzechu.

    Orou mówi, że wiele rzeczy, które Europejczycy uważają za grzeszne, są na jego wyspie powodem do dumy.

    Nie rozumie idei cudzołóstwa, bo w jego kulturze szczodrość i dzielenie się są cnotami. Małżeństwo z jedną kobietą albo mężczyzną jest nienaturalne i samolubne. I z pewnością nie może być nic złego w nagości i cieszeniu się przyjemnościami z seksu dla seksu – inaczej, dlaczego istniałyby nasze ciała. Przerażony ksiądz wygłasza długie kazanie o chrześcijańskich wierzeniach i kończy mówiąc:

    — A teraz, gdy wyłożyłem wszystkie prawa naszej religii, musisz zrobić wszystko, by zadowolić Boga i uniknąć cierpień piekielnych.

    — Masz na myśli, że kiedy byłem nieświadom tych wszystkich przykazań, byłem niewinny, ale teraz, kiedy je znam, jestem grzesznikiem i mogę pójść do piekła – odparł Orou.

    — Tak właśnie jest — powiedział ksiądz.

    — Więc dlaczego mi o nich powiedziałeś? — zapytał Orou."


    haha, ta strona jest swietna
    Ostatnio zmieniony przez Nosikamyk : 14-09-2011, 15:04

  2. #6527
    Avatar Master_Tv
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    1,564
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    @up
    Pokaż mi chociaż jedno wiarygodne źródło tej rozmowy z XVIII w.

    Cytuj Mistyk napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.

    #Master_Tv

    Nie będę z Tobą zaczynał dyskusji na temat poczynań KK, ponieważ to by była rozmowa "obok siebie". Widzę, że jesteś tak zaślepiony tym, w co wierzysz, że nieważne jaki bym Ci podał argument i tak dalej będziesz mówił swoje, więc nie jesteś dobrym partnerem do dyskusji. Nie chodzi mi o to, abyś stał się ateistą i przestał wierzyć w Boga, ale chociaż uznał trafne argumenty i kontrargumenty rozmówców, którzy zdecydowanie mają trafne argumenty "przeciw" kościołowi, a Ty je próbujesz umniejszać/dementować. Co z tego, że chrzest/ślub ma się raz w życiu ? Chodzi o sam fakt.
    Ja jestem zaślepiony wiarą? Gdyby tak było to nie potwierdziłbym że chrzest jest o wiele za wcześnie - każdy powinien mieć prawo wyboru religii i nie powinien być "automatycznie" włączany pod jakiegoś Boga. Tutaj zgadzam się z ateistami i nie krytykuję takiego punktu widzenia.

    Cytuj Mistyk napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Przecież Ewangelia Filipa mówi:

    " Bóg rzekł : Nie budujcie mi świątyń z drewna ni kamienia, przełamcie drewno a ja tam będę, podnieście kamień a mnie znajdziecie"

    Przesłanie tych słów jest oczywiste, Bóg dał do zrozumienia, że jest wszędzie, w wodzie, powietrzu i nie potrzebuje świątyń. No tak ale to neguje sens przychodzenia do Kościołów więc dla Kościoła te słowa to zguba. Czyżby to było powodem, dla którego kościół neguje Ewangelię Filipa i uważa ją jako największe zło ? Zrozumcie wreszcie, że Biblia to spis "wyrywków", wybranych przez kler, spisanych wieleset lat po śmierci Jezusa. Te, które im pasowały się tam znalazły, a to co im nie pasowało zostało uznane za Apokryfy. Jakim prawem kościół decyduje która Ewangelia jest apokryfem, a która nie ? Przecież powstawały one zarówno przed naszą erą, jak i 2-3 wieki po Chrystusie. Kościół popiera tylko to, co buduje jego wizerunek i gruntuje jego zachcianki, a neguje to, co mogłoby mu zaszkodzić.

    Dla mnie to jest śmieszne. Księża pławią się w luksusach ( nie zaprzeczaj, błagam. Mam księdza w rodzinie i wiem, o czym mówię, wiem jak to wygląda ) a ludzie nie mają co jeść, żyją w skrajnej nędzy. Dlaczego kapłani i kościół zbierają majątek, zamiast pomóc biednym ?

    Aż dziwne, że babcia się nie wkurwia, jak z rentą 600 zł modli się o dobrobyt w świątyni za 100 milionów ...
    Jest masa ewangelii, nawet wg. Judasza. Te cztery, Mateusza, Marka, Józefa i Jana są natchnione Duchem Świętym. Możesz je czytać jako zwykłą książkę bo nie ma potwierdzenia kiedy w ogóle one powstały, równie dobrze mogą istnieć od 10 lat.
    Nawet jakby spojrzeć w ten fragment. Bóg nie potrzebuje świątyń, racja. Dlatego właśnie msza odprawiona w kościele za miliard czy na kajaku ma taką samą wartość. Tu nie chodzi o chodzenie do kościoła a o uczestniczenie we Mszy Świętej. Bóg jest wszędzie więc Msza może być odprawiona wszędzie, po spełnieniu kilku warunków. Msza Święta potrzebna nam jest aby przyjmować Sakrament Eucharystii. Jezus przecież jasno powiedział "“Kto spożywa moje ciało i pije moją krew, ten ma życie wieczne” J 6:54. Chodzi o samo spożywanie opłatka jako Ciała a wina jako Krwi. W Polsce Komunię pod dwoma postaciami daje się wiernym tylko parę razy w roku za to na Ukrainie, Komunia pod dwoma postaciami jest na każdej mszy. Nie chodzi o to, kto ile wina pije i je opłatków, liczy się sam gest przyjęcia Komunii a do tego potrzebna jest nam Msza Święta która odbywa się w budynku, zwyczajowo zwanym kościołem. Równie dobrze mogłaby być odprawiana na dworze.
    Nie jest też tak że ksiądz pływa w forsie. Racja, ma pieniądze ale skąd je ma? Od parafian, którzy starym zwyczajem traktują księdza z czcią. Po prostu kiedyś inaczej patrzyło się na kościół, na księży. Zwykli wikariusze przecież normalnie pracują w szkole. Mają pieniądze na samochody. Zastanawia mnie, dlaczego polityk jeżdżący dobrym samochodem jest traktowany normalnie, a ksiądz jeżdżący dobrym samochodem jest wyśmiewany i wytykany przez ateistów. Te i te pieniądze są od ludzi...

    Cytuj Mistyk napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Biblia, Ewangelia według św. Mateusza, Mt 19:24:

    "Łatwiej jest wielbłądowi przejść przez ucho igielne, niż bogatemu wejść do królestwa niebieskiego."

    Przesłanie też jest jasne - bogaci nie wejdą do nieba, a już na pewno bogactwo i dobra doczesne utrudniają sprawę - dlaczego więc księży to nie dotyczy, hm ?

    W Ewangelii Św. Mateusza, Jezus spotyka bogatego pana, który od młodzieńczych lat przestrzegał dekalogu. Był bardzo bogaty. Przyszedł do Jezusa i zapytał go, co ma zrobić, by zostać zbawionym. Jezus mu odpowiedział:

    "idź, sprzedaj, co posiadasz, i rozdaj ubogim, a będziesz miał skarb w niebie. Potem przyjdź i chodź za Mną!"

    Bogacz odszedł skruszony, bo nie mógł rozstać się z dobrami doczesnymi. Ponawiam więc pytanie, dlaczego Księża żyją tak dostatnio, skoro mogliby pomóc wieeelu ludziom ? Nie mówię, o osobistym działaniu, ale sama instytucja kościelna mogłaby tak zarządzać pieniędzmi, że by pół świata wyżywiła. Na prawdę. Nie chodzi mi już o to, żeby ksiądz żył w ascezie, no ale ludzie, niech żyje jak normalny Polak.
    Czy ktoś powiedział że księży to nie dotyczy? Oni też będą rozliczeni ze swojego życia. Jeżeli na prawdę któryś pływał w milionach i nie dzielił się z innymi, według Pisma Świętego, to zostanie odpowiednio rozsądzony.
    Ojcowie, czyli zakonnicy będący księżmi, ślubują życie w ubóstwie i dzielenie się z innymi tym co mają. Nie można kontrolować wszystkich księży. Bóg ich odpowiednio osądzi. Co do samego Kościoła to po prostu musi sfinansować to to, to tamto. Kościół pośrednio rozdaje te pieniądze, przecież nie wysypuje ich na ulicę Watykanu. Kościół finansuje różne wyjazdy, kolonie, sam musi się za coś utrzymywać. Jak najbardziej jestem za rozdaniem wszystkiego co mają ponad to co potrzebują.


    Cytuj Mistyk napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Mógłbym jeszcze długo żalić się na poczynania kościoła i kleru, ale nie chce mi się tyle pisać i pewnie nikt by tego nie przeczytał. W wielu innych kwestiach kościół stracił mój szacunek, np. przez księży pedofili. Wybaczcie, ale jak jakiś stary ksiądz obmacuje dziecko i jest przy tym bezkarny, to ja tam Boga nie widzę :/.

    Jest taka antyklerykalna gazeta - Fakty i Mity. Cały czas piszą tam prawdę o kościele, wytykają błędy i obnażają występki kleru. Jak myślicie, czemu ta gazeta istnieje tyle lat ? Bo piszą tam prawdę. Gdyby napisali tam choć 1 kłamstwo na temat kościoła, to kościół by ją zniszczył...

    Pozdrawiam
    Mistyk
    W moim mniemaniu ateiści stracili szacunek np. przez ludzi pedofili. Wszędzie zdarzają się normalni i mniej normalni. Takie akty też zdarzają się wśród ateistów. Ksiądz nigdy nie jest w takim wypadku bezkarny! Jest normalnie sądzony! Prawo jest takie samo dla wszystkich. Jeżeli ktoś mówiłby coś o tobie, czy to byłaby prawda czy nie ale byłbyś przedstawiany w złym świetle, to próbowałbyś przecież to skończyć. Kościół nie może interweniować bo prawo przecież mówi o wolności religii. Po prostu antyklerykalne gazety, pisząc w drastyczny sposób o KK, sami pokazują jak nisko upadają pisząc kłamstwa. Co innego spokojnie prowadzić dialog, tak jak chociażby w tym temacie, a co innego szukać czegoś na siłę a nierzadko cenzurować prawdę w celu wywołania sensacji.
    Właśnie muszę sobie przeczytać tą gazetę "Fakty i Mity" lub "Nie" i przeczytać dokładnie co oni tam ciekawego piszą.
    Ostatnio zmieniony przez Master_Tv : 14-09-2011, 15:34
    Przepraszam za moje posty - czasami nie mam czasu aby sformułować je krócej.

  3. Reklama
  4. #6528
    Avatar Nosikamyk
    Data rejestracji
    2010
    Położenie
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Posty
    1,479
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    Cytuj Master_Tv napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    @up
    Pokaż mi chociaż jedno wiarygodne źródło tej rozmowy z XVIII w.
    a jakie ma znaczenie, czy jest to prawdziwa rozmowa czy zmyslona?

    Cytuj Master_Tv napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Zwykli wikariusze przecież normalnie pracują w szkole.
    jesli lekcje religii nazywasz normalna praca, to moge tylko pokiwac glowa z politowaniem.
    Ostatnio zmieniony przez Nosikamyk : 14-09-2011, 15:48

  5. #6529
    kiki2
    Użytkownik dostał ostrzeżenie

    Domyślny odnośnie śmierci...

    czy kieruje tym los czy nie... nie wierzę w to żeby można było odgadnąć datę swojej śmierci.
    Znalazłam artykuł o tym, to bujda!
    http://sites.google.com/site/news048/

  6. #6530
    Avatar szalony88
    Data rejestracji
    2005
    Wiek
    42
    Posty
    568
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj Vyvin napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Widzisz, prosząc o jakieś przykłady odpowiadasz ogólnikami i tak jest cały czas, kółko się zamyka. To ja się Ciebie pytam, gdzie zauważyłeś jakieś błędy? Proszę o cytaty.
    Stary Twoja głupota poraża. Ile razy mam Ci pisać. Zapoznaj się przynajmniej z tym tematem bo dość szeroko tutaj te zagadnienia wcześniej poruszaliśmy. Nie ma sensu pisać tego samego X-razy tylko dlatego, że jakiemuś ignorantowi nie chce się zapoznać z tematem, w którym próbuje się udzielać...
    Death is only the beginning...
    Gdy czegoś w Biblii nie da się wytłumaczyć to obrońcy tłumaczą to symboliką. Gdy chce się coś zakwestionować to zrzuca się winę na symbolikę...

  7. #6531
    Avatar Vyvin
    Data rejestracji
    2009
    Położenie
    Leszno
    Wiek
    31
    Posty
    934
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    Cytuj szalony88 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Stary Twoja głupota poraża. Ile razy mam Ci pisać. Zapoznaj się przynajmniej z tym tematem bo dość szeroko tutaj te zagadnienia wcześniej poruszaliśmy. Nie ma sensu pisać tego samego X-razy tylko dlatego, że jakiemuś ignorantowi nie chce się zapoznać z tematem, w którym próbuje się udzielać...
    Proszę powtórz, jakie błędy są zawarte w Biblii. Czekam.

  8. #6532
    Avatar szalony88
    Data rejestracji
    2005
    Wiek
    42
    Posty
    568
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Wejdź w mój profil i prześledź posty. Jeśli jednak Ciebie to przerasta skopiuje specjalnie część z nich... Lub łatwiej - daj sobie spokój z udzielaniem się w temacie zanim się z nim nie zapoznasz... Ba, śmiem wątpić, że przeczytałeś swoją święta księgę skoro nawet tego tematu się nie chciało ;> Prosty (abyś zrozumiał) przykład niezgodności historycznej potwierdzonej wykopkami archeologicznymi. Wg starego testamentu potop miał miejsce w 2344 p.n.e podczas gdy w 3000-2500 p.n.e ludy zamieszkujące wybrzeże morza śródziemnego budowały wyłącznie małe pirogi, w okolicach 2000 p.n.e największe w ówczesnym świecie statki egipskie były w stanie pomieścić ok. 20 ludzi i kilkanaście sztuk bydła a pierwsze większe galery rzymskie w V. p.n.e miały długość 50m i szerokość ok. 15. teraz zajrzyj do swojej świętej księgi. Noe wg. niej wyprzedził cywilizacje o tysiące lat zbudował arkę o długości 170m. szerokości 28m. i wysokości pok. 17m. czy to możliwe dla jednego człowieka? Jak do licha zresztą zmieściłby w takiej arce 2-3 miliony par zwierząt?
    Jeżeli chodzi o arkę to Mojżesz mówi o trzech piętrach, Philon i Josèphe o czterech, Origen o pięciu dodając że Arka miała formę piramidy.
    Według Origena, świętego Augustyna, świętego Gregora Noe poświecił 100 lat aby ją zbudować, wydaje się niemożliwe gdyż: Noe posiadał dorosłego syna przed zbudowaniem arki, a po potopie ten syn miał około 98 lat według ST.

    Według Księgi rodzaju Jahve powiedział do Noego:
    6. 19 I że wszech zwierząt wszelkiego ciała po dwojgu że wszech, wprowadzisz do korabia, aby żywo zachowane były z tobą, samiec i samica będą.
    6.20 Z ptactwa według rodzaju jego, i z bydła według rodzaju jego, i z wszelkiej gadziny ziemskiej według rodzaju jej, po dwojgu z każdego rodzaju wnijdą z tobą, aby żywe zostały.

    Ale kilka wersetów dalej powiedział co innego do Noego:
    7.2 Z każdego czystego zwierzęcia weźmiesz sobie po siedem, samca i samicę; a z każdego zwierzęcia, które nie jest czyste, tylko dwa, samca i samicę;

    Uwaga:
    Raz Noe zabiera po dwa zwierzęta z każdego rodzaju, trochę dalej po siedem z każdego rodzaju ...coś tu nie gra ........

    Dodatkowo:
    Noe nie mógł odróżnić zwierzęta "czyste" od "nieczystych" gdyż ta różnica nie była objawiona przez Boga nikomu przed Mojżeszem ..nastąpiło to dopiero w Księdze Kapłańskiej (11) 2000 lat później według ST


    Szczegółowy opis biblijny Potopu i historii Noego:

    ST nie opisuje nam w jaki sposób Noe umieścił w tej Arce 2 czy 3 miliony zwierząt
    W jaki sposób kangury przedostały się z Australii aby znaleźć się w Arce,
    W jaki sposób ...anakonda, biały niedźwiedź , papugi ...przedostały się z Ameryki południowej itd..

    W jaki sposób Noe znalazł samca i samice ślimaków (uwaga dla czytelników: ślimak jest obojnakiem - hermafrodytą tzn ani samcem ani samicą )
    Co jadły 2 lub 3 miliony zwierząt, szczególnie dzikie zwierzęta przez 9 miesięcy albo i więcej ?

    gdyż według Ksiegi Rodzaju:
    8.5 I wód stopniowo ubywało aż do miesiąca dziesiątego. W miesiącu dziesiątym, pierwszego dnia tego miesiąca, ukazały się szczyty gór.


    oraz następnie zgodnie z legendą sumeryjsko - babilońską:

    8.6 A po czterdziestu dniach Noe otworzył okno arki, które wykonał.
    8.7 Potem wypuścił kruka i ten łatał na zewnątrz, wylatując i powracając, dopóki nie wyschły wody na ziemi.
    8.8 Później wypuścił od siebie gołębia, by zobaczyć, czy opadły wody z powierzchni ziemi.
    8.9 A gołąb nie znalazł żadnego miejsca odpoczynku dla spodu swej nogi, wrócił więc do niego do arki, gdyż wody były jeszcze na powierzchni całej ziemi. On zaś, wyciągnąwszy rękę, wziął go i wniósł do siebie do arki.
    8.10 I czekał jeszcze następnych siedem dni, i ponownie wypuścił gołębia z arki.
    8.11 Później gołąb przyleciał do niego pod wieczór i oto był w jego dziobie świeżo zerwany liść oliwki; i tak Noe poznał, że wody opadły z ziemi.
    8.12 I czekał jeszcze dalszych siedem dni. Potem wypuścił gołębia, ale ten już do niego nie wrócił.

    Uwaga:
    A co jadły zwierzęta po potopie ...czy lwy zjadły kangury a krokodyle pingwiny ?
    Według biblii na ziemi nie było nic.

    2.10 A z Edenu wypływała rzeka, by nawadniać ogród, stamtąd zaś zaczynała się rozdzielać i tworzyła jakby cztery główne odnogi.
    2.11 Nazwa pierwszej Piszon; ta okrąża całą ziemię Chawila, gdzie jest złoto.
    2.12 A złoto tej ziemi jest dobre. Jest tam także żywica bdelium i kamień onyks.
    2.13 Nazwa zaś drugiej rzeki — Gichon; ta okrąża całą ziemię Kusz.
    2.14 A nazwa trzeciej rzeki — Chiddekel; ta płynie na wschód od Asyrii. A czwartą rzeką jest Eufrat.


    Że o fakcie zaczerpnięcia mitu potopu z mitologii greckiej (tak greckiej)nie wspomnę ale to już temat na dłuższą dyskusję...

    A tu coś zupełnie z innej beczki (dla zwolenników cudów - za onet.pl)

    Zagadka "cudu" w Krośnie rozwiązana

    Policja rozwikłała zagadkę "cudu" w Krośnie. Okazało się, że tajemnicza substancja, która pojawiła się na głowie figury Chrustusa to sztuczna krew, którą rozlał tam 16-latek. Chłopak utrzymuje, że miał to być żart i nie zdawał sobie sprawy z konsekwencji swojego czynu.
    Przypomnijmy - w sobotę na głowie wieńczącej pomnik Chrystusa, stojący przy ul. Decowskiego w Krośnie, zauważono nieznaną substancję koloru czerwonego, przypominającą swoim wyglądem krew.
    Ponieważ zjawisko wywołało spore poruszenie w społeczności lokalnej i mediach, komendant policji w Krośnie uznał sprawę za priorytetową. W szybkim wyjaśnieniu sprawy policjantom pomogło zgłoszenie o innym przestępstwie, do którego doszło w tym samym rejonie miasta.
    W niedzielę mieszkaniec gminy Chorkówka ujął i przekazał funkcjonariuszom 16-latka, który wspólnie z kolegami dewastował budowany przez niego dom. Chociaż zatrzymany nieletni nie brał udziału w zanieczyszczeniu figury, policjanci ustalili, że sprawcą tego czynu jest jego 16-letni kolega z Krosna.
    Kupił sztuczną krew - to miał być żart
    Dzisiaj "żartowniś" został przewieziony do komendy i przesłuchany w obecności szkolnego pedagoga. Chłopiec przyznał się do uszkodzenia pomnika i wyjaśnił, że miał to być jedynie żart i nie przypuszczał , że takie będą konsekwencje tego czynu.
    Jak się okazało, 16-latek oblał figurę wykorzystywaną na planach filmowych sztuczną krwią, którą kupił w internecie z zamiarem robienia dowcipów. Kiedy wchodził na pomnik, obok stało kilku jego kolegów i obserwowało całe zdarzenie.


    Dobrze, że skończyło się to w ten sposób bo wątpię aby klecha dopuścił do jakichkolwiek badań tej cudownej krwi z uwagi na straty materialne jakie mógłby po owych ponieść ;)
    Ostatnio zmieniony przez szalony88 : 14-09-2011, 19:22
    Death is only the beginning...
    Gdy czegoś w Biblii nie da się wytłumaczyć to obrońcy tłumaczą to symboliką. Gdy chce się coś zakwestionować to zrzuca się winę na symbolikę...

  9. #6533
    Avatar Master_Tv
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    1,564
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Naturalną rzeczą jest znalezienie w Piśmie Świętym przeinaczeń. Zgadzam się z twoją dedukcją ale trzeba pamiętać że wszystko zostało spisane parę wieków po wydarzeniach. Do tego czasu wszystko było przekazywane słowem - takie przeinaczenia mogą mieć miejsce ale przecież to nie są kluczowe błędy teologiczne. To zwykłe błędy rzeczowe, żadne poważne.
    Ostatnio zmieniony przez Master_Tv : 14-09-2011, 19:44
    Przepraszam za moje posty - czasami nie mam czasu aby sformułować je krócej.

  10. #6534
    lawok00

  11. #6535
    Avatar szalony88
    Data rejestracji
    2005
    Wiek
    42
    Posty
    568
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj Master_Tv napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Naturalną rzeczą jest znalezienie w Piśmie Świętym przeinaczeń. Zgadzam się z twoją dedukcją ale trzeba pamiętać że wszystko zostało spisane parę wieków po wydarzeniach. Do tego czasu wszystko było przekazywane słowem - takie przeinaczenia mogą mieć miejsce ale przecież to nie są kluczowe błędy teologiczne. To zwykłe błędy rzeczowe, żadne poważne.
    Hmm... ale przecież ja nie pisałem tutaj o błędach teologicznych. Ale jeśli już takowych szukasz znajdź sobie biblijną wersję dekalogu i zastanów się czy kult jakim dziś otaczani są święci nie jest przypadkiem łamaniem przykazań bożych? Zresztą w dekalogu znajdujemy także inny, ciekawy smaczek ale o tym już innym razem. Zresztą podstawowym mankamentem samego pisma św. jest to, że bóg natchnął jego autorów a jak wiemy jest on nieomylny i wszechwiedzący wiec jakim do diabła cudem jest w nim taka masa błędów? Czym wytłumaczyć fakt, że poszczególne ewangelie w opisywaniu danego zdarzenia podają zupełnie inne fakty? Toż to wszystko nie wytrzymuje żadnej rzeczowej krytyki. Wracając do samej teologii katolickiej ładnie podsumował ją niejaki Thomas Paine w swoim ,,Wieku Rozumu":

    ,,Studium teologii, takie jakie mamy w Kościołach chrześcijańskich, jest studium niczego; nie jest oparte na niczym; nie opiera się na żadnych zasadach; rozwija się bez autorytetów; nie ma danych; niczego nie może wykazać; nie dochodzi do żadnych wniosków. Cokolwiek nie może być studiowane jako nauka bez posiadania zasad, na których się opiera; jako że jest to przypadek chrześcijańskiej teologii, jest to studium o niczym."

    I to w zasadzie wystarczyłoby za komentarz do tego wszystkiego.
    Ostatnio zmieniony przez szalony88 : 14-09-2011, 21:13
    Death is only the beginning...
    Gdy czegoś w Biblii nie da się wytłumaczyć to obrońcy tłumaczą to symboliką. Gdy chce się coś zakwestionować to zrzuca się winę na symbolikę...

  12. #6536
    Avatar Nosikamyk
    Data rejestracji
    2010
    Położenie
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Posty
    1,479
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    Cytuj Master_Tv napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Naturalną rzeczą jest znalezienie w Piśmie Świętym przeinaczeń. Zgadzam się z twoją dedukcją ale trzeba pamiętać że wszystko zostało spisane parę wieków po wydarzeniach. Do tego czasu wszystko było przekazywane słowem - takie przeinaczenia mogą mieć miejsce ale przecież to nie są kluczowe błędy teologiczne. To zwykłe błędy rzeczowe, żadne poważne.
    moim zdaniem w ksiedze natchnionej przez boga, jak chrzescijanie i zydzi uwazaja, nie ma miejsca na najmniejsze nawet bledy. w koncu co to za bog, ktory sie myli, wtf

  13. #6537
    nikita
    Użytkownik dostał ostrzeżenie

    Domyślny

    Bóg jest nieomylny ale czy ludzie też ? http://sites.google.com/site/news048/ Polecam

  14. #6538
    Avatar Vegeta
    Data rejestracji
    2009
    Położenie
    Aperture Science Laboratories
    Posty
    1,933
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    Tam nie ma błędów teologicznych, tam są błędy logiczne. Trzeba być kretynem żeby wierzyć w bajkę o Noem i jego arce. To są poważne błędy. Bo to kolejny dowód na to jakimi idiotami są chrześcijanie. Nawet nie potrafią wymyślić dobrej zmyły dla swoich wiernych. Mają szczęście że ludzie są tacy głupi, inaczej mieliby przewalone.

    bardzo proszę, wypowiadaj się kulturalnie, nie musisz wyzywać wszystkich katolików od idiotów, żeby przedstawić swoje racje. następny taki post = warn /drk
    Ostatnio zmieniony przez darkan : 18-09-2011, 15:06

  15. #6539
    Avatar Master_Tv
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    1,564
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Gdyby Kościół chciał to po prostu ułożył to logicznie. W końcu to trwa tyle wieków i to nie możliwe że Kościół nie zauważył takich błędów logicznych. Po prostu one nic nie znaczą, jakbyś znalazł wpis że Jezus miał żonę albo coś w tym stylu no to moglibyśmy jakoś to rozstrzygnąć. Na prawdę myślisz że cały świat został zalany przez wodę i tylko Noe, na jednej barce. wytrwał tyle dni? Niektóre fakty mają tylko charakter przenośny i czysto mija się z wyobrażeniem ludzi. Wydarzenia w Starym Testamencie dzieją się dużo wcześniej niż narodzenie Chrystusa - stąd mogą wynikać błędy.
    Przepraszam za moje posty - czasami nie mam czasu aby sformułować je krócej.

  16. #6540
    Avatar szalony88
    Data rejestracji
    2005
    Wiek
    42
    Posty
    568
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj Master_Tv napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Gdyby Kościół chciał to po prostu ułożył to logicznie. W końcu to trwa tyle wieków i to nie możliwe że Kościół nie zauważył takich błędów logicznych. Po prostu one nic nie znaczą, jakbyś znalazł wpis że Jezus miał żonę albo coś w tym stylu no to moglibyśmy jakoś to rozstrzygnąć. Na prawdę myślisz że cały świat został zalany przez wodę i tylko Noe, na jednej barce. wytrwał tyle dni? Niektóre fakty mają tylko charakter przenośny i czysto mija się z wyobrażeniem ludzi. Wydarzenia w Starym Testamencie dzieją się dużo wcześniej niż narodzenie Chrystusa - stąd mogą wynikać błędy.
    To było układane tysiące lat temu kiedy prości ludzie nie potrafili nawet czytać a interpretację pisma św. kościół zarezerwował sobie na wyłączność. Ciężko zmienić nagle później coś co znają tysiące ludzi. Co zaś do ,,wpisów" na temat żony Jezusa proponuje zapoznać sie z innymi ewangeliami (zresztą kolejny mit podobnie jak i sam Jezus - o jego historyczności pisaliśmy kiedyś dość szeroko w tym temacie) ;) Nawiązując zaś do przenośni: kiedyś za nie branie dosłownie pisma św. palono na stosach - dziś katolYe pieprzą bzdury o przenośniach. W samym zaś nowym testamencie nawet poszczególne ewangelie różnią się znacząco od siebie co do opisów poszczególnego zdarzenia. Zresztą, skoro pismo św. pisał nieomylny bóg co waść prawisz o błędach i przenośniach? :D
    Death is only the beginning...
    Gdy czegoś w Biblii nie da się wytłumaczyć to obrońcy tłumaczą to symboliką. Gdy chce się coś zakwestionować to zrzuca się winę na symbolikę...

Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Wiara i hip-hop.
    Przez Belve w dziale Muzyka
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 02-05-2014, 10:42
  2. [Szkoła] Nietypowa sytuacja i pytania z tym związane.
    Przez typowy nieuk w dziale Szkoła i nauka
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 21-02-2012, 16:41
  3. Tibia - piszczel(a może ma coś z tym jednak związane?)
    Przez konto usunięte w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 75
    Ostatni post: 12-05-2007, 09:10

Tagi tego tematu

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •