pocwicz czytanie ze zrozumieniem i jeszcze raz przeczytaj pierwszy post
Wersja do druku
STAIRHOPPING co w tym trudnego? Up sru ue i po zabawie, teraz jak jest to opoznienie to przynajmniej jakies waste many bedzie, a questy typu behe solo 100 magiem sie juz nie zrobi. Nie chce sie kłócic jednak uważam, że wcale takie złe to nie jest. Był płacz, że gra była załatwa więc robią coś w kierunku utrudnienia. ;s
Sprostowanie, wyszły nowe informacje:
Na światach PvP można normalnie wszystko robić w stacku, atakować, leczyć innych itp.
Dopiero jeśli stoi tyle osób, że gracz przestaje być widoczny (nie podali ile to jest, ale od pewnego momentu kolejni gracze w ogóle nie pojawiają się w oknie gry), wtedy pojawiają się te wszystkie ograniczenia i jedyne co można zrobić to sie leczyć, nic innego.
Na non-pvp jest tak jak w teaserze, ten na samej górze działa normalnie, reszta nie może atakować graczy (potworki można), używać czarów obszarowych, leczyć innych, otwierać pojemników (na mapie, w swoim eq można).
Jest też dokładnie info w sprawie transferu postaci (co wolno, czego nie, jakie warunki trzeba spełnić, itp), ale to się załatwi przy okazji drugiego teasera ;d
Ta i to są takie nie potrzebne komplikacje ... w tej jakże prostej tibi ;d po jakiego chuja nam te opcje wojny na non-pvp? ci którzy wybrali taki świat to nie chce walczyć ;dd ale myślałem ze bedzie można to pożytecznie wykorzystać do skilowania..I byłem uradowany ;d a tu cip zrobił mi wielkiego wała ; / na enfo nie gram i mnie to mało w sumie obchodzi ;p no ale usuniecie expa za zabijanie graczy to jakby sami sobie zaprzeczali :D te serwery w końcu po to powstały ;dd
Lekko wywrócą system dotychczasowej tibi do góry nogami. :d
@down no można by bylo afk skilować :DD
Pomyśl co by było gdyby pozwolili wam skilować w taki sposób na non pvp -.- Jak sobie to wyobrażałeś? ;s
I tak jestem zdania, że usunięcie stairhoppingu to UPROSZCZENIE gry. Dlaczego? Bo teraz żeby coś wyczyścić trzeba móc blokować, tzn. mieć odowiednie eq i lvl. Nie ma już finezji ruchów. To tak jakby paladynowi zabrać możliwość ucieczki przed atakowanym potworem... Gdzie trzeba się popisać zręcznością i taktyką, nie tylko lvlem.Cytuj:
STAIRHOPPING co w tym trudnego? Up sru ue i po zabawie, teraz jak jest to opoznienie to przynajmniej jakies waste many bedzie, a questy typu behe solo 100 magiem sie juz nie zrobi. Nie chce sie kłócic jednak uważam, że wcale takie złe to nie jest. Był płacz, że gra była załatwa więc robią coś w kierunku utrudnienia. ;s
Stairhopping to jednak nie jest prosta rzecz. Trzeba często celować manualnie, nie na battle, bo np. potwór stojący najbliżej Ciebie jest gdzieś po środku listy i zanim przelecisz po całej, żeby go znaleźć jest już po turze.
Komplikowało to system gry; dzięki temu można było sobie wynająć czyściciela questów, czyścić je komuś będąc nie tylko drużyną bloker+shooterzy, ale solowym usługodawcą.
Pozorne utrudnianie gry tak naprawdę ją upłaszcza. Nie ma tej głębi i tak wielu możliwości. Sprowadza do pewnej schematyczności.
A zmienianie starych schematów na nowe też wiele zmienia. Np. niegdyś używało się uhów, dając zarobić druidom, teraz kupuje się healthy w sklepach, nie dając zarobić nikomu. Druidzi dostali nowe czary i muszą zarabiać i expić tak jak sorcowie tylko na innych żywiołach. To ujednolica rozgrywkę i jest nieprzyjemne.
Zacieranie granic między postaciami i balansowanie ich daje naprawdę przykre efekty.
Wolałbym tibię, w której każda profesja jest mocna w czymś, ale znów niektórych rzeczy nie osiągnie. Jak kiedyś, kiedy nie było różdżek-magom grało się trudniej, ale mieli super efekty w pvp.
Każy mógł odgrywać swoją rolę, a nie być do wszystkiego.
No nie mówię, że teraz nie ma granic między profesjami, ale stają się one sobie coraz równiejsze. A tak nie powinno być. Równowaga owszem ale na podstawie jakichś dalszych czynników-np. trudne expienie i wielka moc w pvp, łatwe expienie i mniejsza moc w pvp-niby różnica, ale jednak balans jest, bo ten który ma większą moc w pvp będzie zawsze kilka lvl do tyłu. Ale jest zabawa z tego, że jest się wyjątkowym, ma się inne zdolności niż inne profesje.
To co stało się np. z magami mnie totalnie dołuje. SORC I DRUID różnią się żywiołami i możliwością "heal friend" oraz robieniem SD. (oprócz innych run żywiołowych, ale o tym niejako wspomniałem wyżej).
Bez sensu.
@Gray
Jeżeli chodzi o botting to równie dobrze można postawić knighta na cave i też będzie to niesprawiedliwie większy zarobek.Cytuj:
Albo załączyć skrypta na trzymanie celu.
CipSoft zdaje się właśnie tłumaczył decyzje o usunięciu stairhoppingu tym, że gracze używali botów i 50 druid potrafił zabijać najsilniejsze potwory w grze bez straty hita i wyciągał więcej expa i kasy niż 100+ knight.
Ale też uważam że usuniecie stairhoppingu było błędem i nie podoba mi się to (mimo że nie gram magicznymi).
CipSoft uzasadnia wiele swoich decyzji na prawdę kosmicznymi wytłumaczeniami. Częściowo mają rację, ale powinni się kierować przedewszystkim zabawą graczy a nie "dobrem społeczeństwa" tibijskiego. Kryzysu ekonomicznego może by z tego nie było, choć ceny przedmiotów na prawdę skakały... I tak jakoś by się ustabilizowało. W porównianiu do tego co Cip pododawał z questów, to jest i tak pryszczyk ekonomiczny... :>
Takie małe czynniki wpływają na zmianę zasad gry i całego klimatu. Źle czy dobrze, zawsze jest inaczej.
Albo załączyć skrypta na trzymanie celu.Cytuj:
Stairhopping to jednak nie jest prosta rzecz. Trzeba często celować manualnie, nie na battle, bo np. potwór stojący najbliżej Ciebie jest gdzieś po środku listy i zanim przelecisz po całej, żeby go znaleźć jest już po turze.
CipSoft zdaje się właśnie tłumaczył decyzje o usunięciu stairhoppingu tym, że gracze używali botów i 50 druid potrafił zabijać najsilniejsze potwory w grze bez straty hita i wyciągał więcej expa i kasy niż 100+ knight.
Ale też uważam że usuniecie stairhoppingu było błędem i nie podoba mi się to (mimo że nie gram magicznymi).
Ludzie, ludzie, ludzie !
Ten patch tak naprawde ma więcej plusów niż minusów!
Jedynym minusem wg. mnie jest to, że na światach typu Inferna za zabicie gracza nie będzie się już dostawać expa.
Za to plusem jest to, że gra na non-pvp będzie o wiele, wiele bardziej urozmaicona! będzie można się bić! a nie jak zawsze tylko exp. exp. exp. dp. exp.
A te różne sprawy typu m. wale podczas wojen czy przesówanie się krate na innego gracza też nie wygląda żle, no chyba, że ktoś lubi jak go nooby w Warze trapują lub na Demonie oraz gdy nooby m. wale żucają.
Oczywiście m. wale będą działać normalnie w wojnie ale inaczej na osoby trzecie.
whatever! hail Cipsoft!
System wojen jest super ale pvpenfo. to przesada ze by nie było expa to poco tam grac ?