W ciągu kilku miesięcy, od początku lata aż do dzisiaj, podróżnicy odkryli mnóstwo kreatur - mniej i bardziej niebezpiecznych. Dzisiejszy Teaser ma was przygotować do nieoczekiwanych spotkań z nimi.
Jak zapewne wiecie, na jednej z wysp Yalahar odkryto tajną kryjówkę wampirów. Okazuje się, że te bestie dzielą się na kilka gatunków.

Oczywiście, wielu z was, a w szczególności niedoświadczeni gracze, nie będzie chciało spotkać się z takim przeciwnikiem w ciemnym lesie. Szczególnie, że ostatnimi czasy inteligencja wśród wampirów uległa znacznej poprawie - postanowiły wykorzystać wrodzoną bystrość i rozpoczęły trening mający na celu wyćwiczenie alchemii i magii, co jest bardzo przydatne w ogromnie bolesnych torturach swoich więźniów, a w konsekwencji - prowadzące do śmierci. Lubią także otaczać się nieumarłymi, m.in zombie.
Walka z nowymi potworami takimi jak undead gladiators, zalecana jest dla wysokopoziomowych postaci. Wbrew powszechnym opiniom o powolności trupów, są one prawdziwymi maszynami do zabijania. Zdzierają skórę z żywych ofiar, przy okazji zasypując ją dziesiątkami szybkich ciosów.
Odkrycie Yalahar dało okazję do spotkania wielu zmutowanych zwierząt. Nie dziwcie się, kiedy w ogromnej dżungli spotkacie zmutowane nietoperze, szczury, oraz tygrysy. Do dzisiaj nikt nie zna przyczyny zmiany przyjaznych nietoperzy w żądne krwi bestie. Niestety, mutacja tygrysów jest wynikiem badań mieszkańców tamtych terenów, mających na celu kradzież witalności i zręczności. Krążą też pogłoski o niejakich ludzkich mutantach. Podróżnicy, którzy cudem przetrwali spotkanie z nimi, opisują je jako pół-zwierzę, pół-człowiek, często spotykane w grupach, którymi dowodzi najsilniejszy z nich. Wszystkie zmutowane istoty, które wcześniej nie stanowiły zagrożenia, są teraz śmiertelnie niebezpiecznie, zwłaszcza dla niedoświadczonych graczy.
Kolejnym z niewidzianych wcześniej stworów jest goozler, którego cechą charakterystyczną jest wieczny głód. Pomimo swojego niskiego wzrostu nie powinien być wyśmiewany przez poszukiwaczy przygód. Wręcz przeciwnie - potrafi pożerać przedmioty będące od niego aż czterokrotnie większe! Na szczęście, rzadko można spotkać je w grupie. Pamiętajcie - kiedy spotkacie jednego z nich nie podejmujcie pochopnych decyzji.
Kompletną nowością są nawiedzone drzewa. Dzielą się one na dwa rodzaje: pierwszy stanowią drzewa nawiedzone przez duchy natury, szukające zemsty na tych, którzy dopuścili się jej skażenia; drugi należy do gatunku opętanego przez demony, które dążą do dominacji nad światem. Obie formy do złudzenia mogą przypominać zwykłe drzewo, więc miejcie się na baczności.
Równie niebezpieczne są niejakie blobs. Jak dotąd odkryto trzy rodzaje potworów. Mercury blob wygląda jak srebrny glut, który atakuje wszystkich znajdujących się w jego pobliżu. Dodatkowo posiada on, podobnie jak jego bracia - acid blob i death blob - zdolność powielania się w nieskończoność.
Potwierdzone zostało także istnienie dwóch nowych gatunków demonów. Nightstalkers służyły jako straszna historia dla niesfornych dzieci. Jak się okazało, terroryzują one całą ludność Tibii. Wolą żyć w ciemnych i opuszczonych miejscach, takich jak ruiny i jaskinie, czasami w małych koloniach, lecz zdecydowana większość z nich jest osławionymi samotnikami.
Ciągłym tematem dyskusji poszukiwaczy przygód jest istnienie nightmare scion, znanego głównie jako słynny koszmar. Chodzą najczęściej w bardzo licznej grupie, lecz swoje ataki planują z niezwykłą dokładnością. Krąży plotka, iż te demony potrafią godzinami śledzić swoją ofiarę, wzbudzając w niej poczucie niebezpieczeństwa, prowadzące prawie do paranoi. A kiedy uznacie, że jesteście zbyt zagrożeni, nie będzie odwrotu... Ich ulubioną kryjówką jest cień.
Odkryto też dwie nowe odmiany golemów. Workers golems służył mieszkańcom Yalahar jako maszyny budowlane, transportowce, strażnicy lub kamerdynerzy. Obecnie bardzo rzadko można je spotkać poza terenami miasta. Według mieszkańców, lubią ukrywać się w opustoszałych fabrykach miasta. Nie są tak miłe jak dawniej - atakują intruzów ze swoich wbudowanych magicznych narzędzi. Z biegiem doświadczenia będziecie mogli atakować także ich braci, war golems. Są jeszcze rzadziej spotykane niż poprzednicy, jednakże są dużo silniejsze. Nie powinniście atakować ich nieprzygotowani.
Ci z was, którzy będą zdolni przeciwstawić się tym golemom nie powinni mieć większych problemów z hellspawns oraz werewolves. Zaznajomione z magią wilkołaki są niezwykle na nią odporne. Co więcej, ich zdolność regeneracji traktuje się jako legendę. Hellspawns uwielbiają walczyć grupami, chociaż są całkiem silne. Czasami jednak zaczynają się niecierpliwić i zaczynają przemierzać świat w poszukiwaniach nowego terenu.
Także istniejące kreatury, takie jak wilki, zyskały nowy wygląd.

Pomimo wielu strasznych opowieści, nie wszystkie potwory są takie okropne na jakie wyglądają, ale nie należą też do słabych. Przykładami są: crazed beggars, gang members, gladiators, mad scientists, a jeśli jesteście bardzo odważni i niezwykle silni, walka z infernalists, osobnikami lubiącymi eksperymenty z magią, będzie sprawiała wam niezwykłą radość.
CipSoft zachęca was, graczy, do odwiedzania supported and promoted fansites. Na tych stronach znajdziecie wiele innych zdjęć oraz szkiców przedstawiających nadchodzący update. Miłej gry! ; )
Zakładki