Cytuj:
wystarczy, że żółty rozpocznie manewr i robi się pełno miejsca, nawet dla osobówki, auta jadące prosto naprawdę nie muszą czekać aż żółty oddali się na 100m, zresztą co za różnica, auto jadące z naprzeciwka, które chce wkręcić w lewo musi się upewnić, że wszystkich przepuści, to, że żółty mu zasłania nie upoważnia go do nieupewnienia się czy jest czysto
żółty nie rozpoczyna manewru bo z naprzeciwka leci 20 samochodów prosto i musi je wszystkie przepuścić. A już wtedy samochody z za niego go wyprzedzają. Nikt nie mówi o jakiejś skrajnej sytuacji gdy żółty ma już wolne i w połowie przecina ten pas tylko znajduje się na swoim pasie.
Cytuj:
możesz zmienić pas ruchu ale nie na zebrze, poza tym to nie jest zwykła linia przerywana tylko znak P-1 o podwójnej grubości co dodatkowo informuje nas o ruchu powolnym lub zanikającym, nie wali się takich znaków bez przyczyny więc należy zachować ostrożność a nie hur dur jak to piszesz wyprzedzam na pasach 100k/h bo jest ciągła, nieważnie, że nie rozumiem co oznacza
To jest znak P-1 który znajduje się przed linią ciągłą tam gdzie jest autobus. I ten znak informuje że za jakiś czas będzie linia ciągła na której już nie będziesz mógł zmienić pasa ruchu i nie ma nic wspólnego z pasami jak się przyjrzysz to widać tą linię na zdjęciu . A na tym przejściu dla pieszych jak najbardziej możesz zmienić pas ze środkowego na prawy.
Cytuj:
o ile mi wiadomo taka sytuacja nie jest rozstrzygnięta przepisami, należy to zrobić w taki sposób na jaki pozwala nam skrzyżowanie, wyobraź sobie, że na drogach nie każde skrzyżowanie jest takie idealne jak tutaj, są węższe, szersze itd dlatego jeśli szerokość pozwala to można się bezkolizyjnie wyminąć albo zrobić to na zakładkę co przy szerszym skrzyżowaniu nie będzie wymagało zatrzymywania się kogokolwiek bo manerw można wykonać płynnie, jak skrzyżowanie jest małe to trzeba to zrobić na zakładkę, czyli zatrzymać się na środku i przepuścić
A jak będzie tak idealne jak tutaj i z za samochodu wyleci motor to czyja będzie wina jak dojdzie do kolizji?
Cytuj:
edit : jeszcze wrzucę odnośnie tych pasów bo mi aż żal takiego ignoranctwa
nic tutaj nie ma o możliwości wyprzedzania jeśli przed pasami jest ciągła, szczególnie o podwójnej szerokości...
no akurat w tym miejscu nie ma też nic np o tym że jeżeli przejście dla pieszych jest przekreślone żółtym/pomarańczowym kolorem to znaczy że zostało zlikwidowane. To jest jeden punkt, jak by miał zawierać wszystkie wyjątki do tej reguły tak jak właśnie o tym że znaki o pomarańczowym/żółtym kolorze mają wyższy priorytet to ten punkt by miał pewnie z 3 strony długości i był nieczytelny. Zapytasz się kogokolwiek z drogówki, albo kogokolwiek doświadczonego, albo 99% ludzi którzy w tym miejscu codziennie zmieniają pas o to czy możesz zmienić pas to ci powiedzą że możesz. I co teraz?
Cytuj:
Dobra, ale o co ten cały dym, jeśli nie jest się pewnym czy w danym momencie ma się pierwszeństwo to jaki problem poczekać te 10 sekund, przepuścić gdy ma się wątpliwości i dopiero skręcać ?
Tak, ale po to się pyta na forum żeby mieć pewność. Bo ty do końca życia nie będziesz pewnym czy masz pierwszeństwo i będziesz za każdym razem czekał te 10 sekund?