Ale ja nie chcę być ekspertem20
Wersja do druku
Ale ja nie chcę być ekspertem20
Zna ktoś kogoś zaufanego kto sprowadza sprawdzone auta ze Szwajcarii i wystawi fakturę vat23%? Zabieram się za zmianę samochodu jak pies do jeża, a jak wyklikam swoje filtry na otomoto do tego dowalę FV23% to mam garstkę aut do wyboru ;/ budżet 30k brutto
Wymagania:
SUV/sedan/kombi
150km+
automat
FV 23%
benzyna/gaz - tylko silniki podatne na normalne zagazowanie tj. bez dotrysku benzyny
brak skłonności auta do rdzewienia
a6c6 2.4 - obawiam się o ogólne koszty utrzymania, skrzynie no i na forach wyczytałem, że z rozrządem tam jest średnio i kosztowna naprawa
e60 z silnikami m54b30/m54b25 - ogólne koszty utrzymania, na forum bmw mi nawet odradzali pchać się w tak stare auto z taką elektroniką bo to będzie skarbonka bez dna (nie wiem, nie znam się, może to były opinie ludzi którzy jeżdżą tylko furkami w leasingu i dla nich auto powyżej 5lat to stary trup)
w211 - przedlifty podobno zżera rdza, polifty niepodatne na lpg oprócz chyba tego 1.8k który jest za słaby
subaru legacy - z zewnątrz i wewnątrz w miarę ok, jakieś opinie?
volvo s60/s80 II, v50 - nie za dobre opinie o automatach
Kia Sorento I - jakieś opinie?
XC 90 - koszty utrzymania
a4 b6 z 1.8t - ch*jowy automat [multitronic]
nissan murano z50 - automat cvt no i wbiłem na 10 minut na jedno z ich for to też odradzali, pewnie dlatego te auta takie tanie?
fiat freemont/dodge journey - no auto wporzo wygląda, silniki też ok, tylko coś to szybko na cenie spadło, poczytałem trochę opinii, podobno zbyt słabe podzespoły jak na taką budę i sypie się cały napęd :|?
citreon c5 III 2.0/3.0? - jak koszty utrzymania, jakieś opinie?
hyundai santa fe 2 - w pl nikt nie sprzedaje na fv23% benzyniaka
Kia sportage II - ?
hyundai tucson - ?
chervrolet captivia - ?
hyundai sonata - z zewnatrz w miare ok, w środku jedna wielka skorupa plastiku :( zresztą podobnie te kie i hjundaje powyżej
No i ogólnie znajomy lakiernik mi mówił, że te wszystkie japońce i koreańce strasznie cienkie lakiery mają ;/
Co ktoś poleci?
Koreańce do tego mają dość cienkie blachy, no ale nie kupuje się auta z zamiarem by nim przypierdolic. Od siebie dodam, że jezeli nie mieszkasz w pcimiu dolnym to w każdym większym mieście bedzie przynajmniej jeden gazownik, który założy zwykła sekwencję do bezpośredniego wtrysku benzyny, jest to opłacalne jezeli autem bedziesz jezdził częsciej w trasie niż po miescie, koszt nie jest dużo wiekszy niż zwykła sekwencja, dlatego takiego 2.0TFSI można brac pod uwagę. E60 zadbane może mieć swoje fanaberie, większośc usterek zdiagnozujesz sam, bo na forach są miliardy tematów, do tego INPA i jakoś sobie poradzisz - co do silników to czy b25 czy b30, pierścienie mogą prosić się o wymianę, a to może wygenerować i 10k na remont silnika, więc generalnie warto brać je pod uwage, ale tutaj bym sie kontaktował z bimmer-checkiem, bo może być chuj. Jeżeli chodzi o W211 to jest tam dużo silników, które mają pośredni wtrysk paliwa i gazowanie go nie będzie problemem, plus nie pamiętam czy w mocniejszych silnika w ogóle były manualne skrzynie. Podejrzewam, że mex poleci c5, ja bym dodał hondę accord 7, może 8, ale niestety nie spełniają one warunku o nierdzewieniu.
Chrysler 300C zobacz, astinus polecal wielokrotnie
skoda superbII albo może jakaś oktawja
Panowie, wszystkie wynalazki VAG typu TFS/TSI/FSI to bezpośredni wtrysk. Do niektórych z tych silników da się założyć instalację LPG (dobiera się ją po kodzie silnika) i są to z tego co wiem dedykowane zestawy, koszt takiej instalacji to pewnie lekko 4,5k i nie zrobi to pierwszy lepszy mietek (choć nawet zwykłej sekwencji nie dałbym takiemu do założenia) bo trzeba ogarniać temat, i takie silniki potrzebują dotrysku benzyny co powoduje że instalacja LPG zwraca się jeszcze dłużej - dla mnie ODPADA.
w211 po lifcie nie wiem jak z blachami, widzę żę energy gaz polska coś z 2008r gazowali i tylko lpg pali, w przed liftowych jest drogie w wymianie jakieś SBC /kilka tyś/ w poliftowych jakieś wycierające się wałki. Poza tym te pierwsze tsi/fsi to chyba też niezbyt udane a i tfs i wcinają olej tak samo jak i nie bardziej niż te m54b30. VAG to dopiero podobno od końca 2011r można patrzeć, ale pozostaje kwestia LPG. Accord 7 mi się nie podoba, 8 ładniejszy, w grę wchodził by tylko 2.4, ale nie ten budżet.
Superb2 i okatwia odpadaja, tsi/fsi...
Wszystko co mówisz jest prawdą, ale dlaczego odpada :o Dotrysk benzyny to maks 1-1,5l/100km. Ojciec ma teraz CX-5 koło 2007 z 2.3 turbo na bezpośrednim i pali więcej niż moja E60 z V8. W Szczecinie jest dwóch dobrych gazowników. Jeden z nich chciał 4800zł, drugi za ten sam pakiet 5600zł.
nie odpadałyby jeśli zarzucony do superba silnik 3,6 miodzio ale to nie ten budżet imho
A ja tak z ciekawości, dlaczego zależy Ci na fv vat?
Masz firmę i chcesz odbić czy jakiś inny powód?
Jak kupowałem F10 to też chciałem vat bo na firmę ale prawda jest taka ,że jak odliczę tylko 50% vatu (nie prowadze kilometrowki a homologacja osobowa) to na jedno mi praktycznie wychodzi czy kupie auto z otomoto z fv23%(droższe) czy z vat marza lub umowa kupna sprzedazy (tansze)
bo zazwyczaj te auta bez vatu stoja po prostu taniej na rynku. Taki przynajmniej moje obserwacje sprzed pol roku.
No właśnie do odliczenia na firmę tych 50% vat, ale zaczynam też wychodzić z takiego założenia, że chyba na jeden ch wyjdzie kupić auto odpowiednio taniej na vat-marże. Umowę kupna/sprzedaży też można od dochodu odliczyć?
No i ile mu pali lpg+pb w mieście a ile na trasie?
to silnik fsi
Ogólnie o tych wszystkich fsi/tfsi z początku produkcji wiele złego się naczytałem, więc wolał bym ich unikać. Na młodsze roczniki gdzie te silniki pewnie były już trochę poprawione pewnie nie ten budżet.
Jest jakieś dobre v8 z napędem na 4 kółka i w kombi albo SUV za no nie wiem 20-30k?
Audi s6???
Grand cherokee??
Jeszcze e46 330xi daje rade, ale coś poza tym?
Zakup i tak pewnie pod koniec roku albo i w przyszłym, bo póki co przestrzeni bagażowej wystarcza xD
W sumie takie v70r też fajne autko
Subaryny niby fajne ale dokładać 10k rocznie do tych silników to średnio
Kurwa chyba za tanio audi wystawiłem bo telefony się urywają a i dzisiaj oglądać było dwóch to jeden po drugim nawet do domu nie wchodziłem, szkoda że bez konkretów ale jeden ma jutro z miernikiem zajechać i był ewidentnie podjarany a drugi z mechanikiem na dniach i też był bardzo zaciekawiony. Nic dziwnego jak 3.0 quattro za 16 wystawione, albo diesle po 17 XD
m1lw0rm pisałem wcześniej, jeżeli jeździsz trasy to taka instalacja się opłaca, jak do roboty np. 5-10 km w jedną stronę to może być dotrysku nawet do 5L, więc wtedy średnio.