No właśnie tak nie ogarnąłem i nie wiedziałem, że mam się śmiać xd.
Anyway, tak podsumowując, tak naprawdę co za różnica czy migniemy czy będziemy cały czas migać? Ważne, żeby zachować rozum i bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu.
Wersja do druku
Dzzej podsumowal chyba to w wystarczajacy sposob. Nie wazne jak to robimy wazne zeby bezpiecznie a wtedy to nie ma roznicy. Auto z naprzeciwka i tak nas widzi, i tak. Swoja droga czasem jak wyprzedzam bardziej sie skupiam na prowadzeniu, niz na wylaczaniu kierunku.. rozne sa sytuacje
gościowi chodziło o egzamin :P tak samo kolega mnie się teraz pyta o światło cofania... to było, że prosimy gościa czy może sprawdzić? Czy też możemy wyjść ?
mi gosc mowil ze wrzucam wsteczny i ide
w poniedzialek kumplowi na egzaminie gosc kazal sprawdzic swiatla stopu i akcja taka ze instruktor byl blizej drzwi kierowcy to wsiadl i wcisnal ;d beka
no czemu może ci wcisnąć i sam sprawdzisz ; d
Ja podczas wyprzedzania zawsze mam włączony kierunkowskaz, dopóki nie skończę tego manewru i nie wracam na swój pas(włączając prawy kierunkowskaz). Co prawda i tak wyprzedzanie trwa tylko kilka sekund( rzadko wyprzedzam kilka pojazdów na raz chyba,że jadę na autostradzie). Co do tylko kilkukrotnego mignięcia lewym, to robię tak gdy np jest jakaś przeszkoda na drodze(roboty drogowe czy chuj wie co).
Dla mnie wyprzedzanie bez włączonego lewego kierunkowskazu wygląda jakby ktoś po prostu zapierdalał pod prąd.
pierwsze podejscie do wewnetrznego - 3 bledy, kurwa...a co najlepsze uczylem sie :c
byli agenci, ktorzy mieli po 7-9, miazga
przerobic nauke, napisac na kartce ktore pytania ma sie zle i TYLKO JE TŁUC (wliczac tez te ktorych nie jestesmy pewni), potem eliminowac i poswiecajac mala ilosc czasu mozna sie szybko nauczyc, tak naprawde nie rozwiazujac zadnego 'testu'- a niektorzy tylko w taki sposob sie ucza, moim zdaniem to jest to zla metoda
-----------
Dzzej, Ty to jakis nerwowy chłopak jesteś, do kazdego tylko spina tylko, wez sie ogarnij, a nie jak jakis gimbus sie zachowujesz.
Farmer napisał poprawne użycie kierunkowskazów wg przepisów.
Dodałbym do tego tylko to, że jeżeli np jadą 3 samochody
1 2 3
i samochod nr 2 wyprzedza 1, a w tym samym momencie też 3 wyprzedza 1. I ta 3 chce też wyprzedzić samochód nr 2, to samochod nr 3 powinien ciągle trzymać lewy kierunek, (pozostajac na lewym pasie) lub ewentualnie wyłączyć i włączyć żeby dać informacje nr 2, ze chce sie go wyprzedzić.
Mnie uczono tak :
lewy kierunek -na rowni z przeszkodza wylaczam - jade odrobine do przodu- prawy kierunek-wracam na swoj pas
tak jak kazdy byl uczony inaczej robić łuk tak samo są inne metody nauczania innych manewrów jak kto lubi ; p
Mnie też tak na kursie uczyli, ale tato mi zwrócił uwagę, ja się z tym nie zgodziłem i z ciekawości się zapytałem.. Jakieś wielkie wykroczenie ani zagrożenie nie jest, ale warto robić to poprawnie.
Nerwowy jestem to fakt, ale uwierz mi nie spinam się ciągle, a przynajmniej staram się, musiałeś źle odebrać któryś z moich postów ;).
Może i napisał poprawne użycie kierunkowskazów według prawa, ale jak wiadomo, Polskie prawo nie funkcjonuje najlepiej. Co jest bezpieczniejsze? Mignięcie 3 razy kierunkiem czy ciągłe miganie? Wydaje mi się, że ciągłe i tak mnie nauczono, więc tak robię. Poza tym, już podsumowałem, że nie ważne jest jak się miga, a ważniejsze jest to czy zachowuje się odpowiednie bezpieczeństwo i mózg w głowie ;). Peace for all.
Serio w przepisach jest napisane, że wyprzedzając należy mignąć tylko kilka razy, gdy jesteśmy na lewym pasie nie migać nic, a gdy wracamy na swój mignąć prawym? Mogę Cię prosić o wskazanie mi takowego przepisu?
na youtubie jest masa filmikow z uwaga pirat, znajdz mi tam, ze ktos dostaje mandat bo
a) jechal lewym pasem (3 skrzyzowania mozna przejechac... jakby bylo tak jak mowisz, to po huj bylby krzyzowki z 2-3 pasami na wprost? skoro jezdzi sie prawym)
b) wyprzedzajac (b. duzo filmikow z autrostrad, polecam) nie mial caly czas lewego kierunkowskazu
ale znajac ciebie, to znowu sie wywyniesz jakims wyzwiskiem takze nie wiem czy nawet bedzie mi sie chcialo tu zagladac
nudzilo mi sie, wiec prosze bardzo, mam nadzieje ze to zakonczy ta denna dyskusje:
http://motoryzacja.interia.pl/news/j...skazow,1524101
Użytkownicy samochodów wprowadzają w błąd innych kierowców także podczas manewru wyprzedzania. Kiedy wjeżdżają na lewy pas, powinni włączyć kierunkowskaz. Jednak będąc już na lewym pasie powinni go wyłączyć. W praktyce często "migają" aż do czasu powrotu na prawą stronę drogi. To oczywiście może wprowadzać w błąd próbujących wyjechać z drogi podporządkowanej i doprowadzić do wypadku.
http://moto-trasy.pl/jak-uzywac-kierunkowskazow/
Wyprzedzanie. Zgodnie z przepisami należy sygnalizować zamiar wykonania manweru, więc w przypadku wyprzedzania będzie zmiana pasa ruchu. W tym momencie należy wyłączyć lewy kierunkowskaz i dopiero przy zjeździe na prawy pas należy włączyć prawy kierunkowskaz. Jazda z włączonym lewym kierunkowskazem przez cały manewr wyprzedzania może zostać odczytana jako próba skrętu w lewo.
http://www.autocentrum.pl/prawo-jazd...rzedzanie.html
3. Obowiązki kierującego przy wyprzedzaniu
Zachować szczególną ostrożność.
Zachować bezpieczny odstęp od wyprzedzanego pojazdu lub uczestnika ruchu.
Zachować odstęp co najmniej 1 m, przy wyprzedzaniu pojazdu jednośladowego lub kolumny pieszych.
Przejeżdżać z lewej strony wyprzedzanego pojazdu.
Z punktu widzenia techniki kierowania pojazdem samochodowym, wszystkie czynności związane z wyprzedzaniem można podzielić na trzy fazy (rys. 37):
faza początkowa (odcinek I); włączenie kierunkowskazu i zmiana pasa ruchu,
faza wyprzedzania (odcinek II); jazda z wyłączonym kierunkowskazem,
faza końcowa (odcinek III); włączenie kierunkowskazu i zmiana pasa ruchu. Po wyprzedzeniu kierujący nie musi zmieniać pas ruchu, jeżeli zamierza w dalszym ciągu wyprzedzać
http://technika-jazdy.wieszjak.pl/ma...kowskazow.html
Kierunkowskaz należy wyłączyć NATYCHMIAST po zakończeniu manewru, którego dotyczyło jego włączenie. W przeciwnym wypadku jego działanie będzie dla innych niezrozumiałe lub mylące.
Kodeks Drogowy
Rozdział 3: Ruch pojazdów
Oddział 4: Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu
Art. 22. par. 5.
Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
http://www.forumsamochodowe.pl/lewy-...zie-vt6589.htm
Piterek, mówiliśmy o ulicy, gdzie jest jeden pas w jedną stronę i wyprzedzając, musisz wjechać na pas, który przeznaczony jest do ruchu w innym kierunku. Nie o kilku pasmówkach, kumasz?
Więc to nie ma tutaj żadnego znaczenia.
W przypadku, gdy jesteśmy na drodze, która ma po jednym pasie w jedną stronę (najzwyklejsza trasa w Polsce), oznacza to, że powinniśmy cały czas migać, dopóki nie zjedziemy na odpowiedni pas, bo dopiero wtedy kończy się manewr.
W każdy razie, zakończmy już tę dyskusję.
Jutro egzamin na kat. C w Krośnie. Jak wrócę to zdam relację :)