ponawiam pytanie ^^
~~nieaktualne~~
Wersja do druku
roznica w wymiarach jest widoczna, jakies 5cm na siedzeniu i ok 7cm na kierownicy. jesli chodzi o moc to IMO nie ma sensu kupowac dt 80 jesli juz miales jakis plastik lub komarynke.
czesci do 125 jest duzo a do 80 troche wiecej.
zdecydowanie polecam dt 125, sam mam od pol roku i nie narzekam.
Troche za słaby wydech. Lepiej kupic cos pokroju RS70/RS II lub Yasuni R. I zamiast hebo ng lepiej malossi multivara. Wg. wielu lepszy od hebo i ma rolki 16x13 czyli dużo łatwiej dostępne. A no i jesli seryjny wał nie ma luzów to nie trzeba go zmieniać, same łożyska spokojnie wystarczą.
Siemka, pisze tutaj pierwszy raz..
Cos o sobie:
Jestem pasjonata prawdziwych motorowerow.. nie jakies plastiki itp :P.W garazu mam duzo pojazdow.. motoryna,komar,romet 50-T1, Ogar 205, Jawa Babeta 3 kolowa, narazie jedyna w Polsce, i Simson Skuter :P.
Co wam moge doradzic?
Masz 13 lat i chcesz zaczac przygode z motorowerami?
Romet:
Kup Sobie rometa, dobry start, 2 biegowa skrzynia biegow. Romet jak na wage w wieku 13 lat ma duzo mocy, ja mam 16 i to juz nie jest to xD. Sa modele Rometow co maja 3 biegowe silniki, czyli Romet 50-T1 z 19 calowymi kolami. Ja taki posiadam i osiagi sa dobre.. te 50km/h sie ma :P. Z czesciami nie ma problemow.. jesli mieszkasz na wsi, wystarczy pochodzic po ludziach i sie wszystko znajdzie xD.
Cos dla wieku 16+
Polecam simsona.. tuningowac mozna dowoli. Ten silmik wszystko wystrzyma xD a 100 km/h mozna osiagnac latwo, lecz koszt tuningu jest drogi :|, ktos napisal ze przy cylku 70cc mozna osiagnac 120km/h? <lol2> <lol2>. Rada: jesli masz simsona i chcesz tuning.. to wez cylka przerob na 4 kanalowy, a gaznik rozwierc na 19mm, jesli masz 16n1.
Jawa/Ogar.
Nie polecam tych motorowerow, nie wierze ze w wieku 13+ lat bedziesz miec kase zeby ciagle wydawac na benzyne. W tych silnikach sa "dziurawe gazniki", ktore polykaja w calosci baki z benzyna.. xD, ale za to silniki sa mocne, 3 biegowa skrzynia daje rade, i 60km/h mozna osiagnac bez problemu, silniki nie sa raczej klopotliwe.. tylko ten gaznik. Tak samo cylek mozna przerabiac dowoli.
Romet Chart.
Ten model Rometa jest trudno dostepny i zarazem drogi. Motorower bardzo podobny do Simsona, 3 biegowa skrzynia, zdarzaly sie tez i 4 biegowe. Latwosc tuningu, cylek mozna przerabiac dowoli. Te motorowery prawie doruwnuja Simsonom, a posiadanie tkaiego zadkiego motoroweru to juz jest cos :D.
Cennik:
Romet: 300zl..
Jawa/Ogar: 400zl
Simson:2k+
Romet Chart 1300zl+
@up:
Hmm.. simson za 2k+ to jakas rakieta chyba 0.o.
Ja mojego simka kupilem za 500 zl z papierami (sr50 89 r).
Razem z tata wladowalismy w niego okolo 300 zl.
I simek do dzis jezdzi bez problemu (tzn. byly wymiany simeringow, ale to tylko czesci ktore sie zuzywaja). Dzis jednak simkowi sie cos zjebalo z biegami, bo coraz bardziej nie dalo sie wrzucac biegow az dupa bam xD teraz w zime sie jakiegos mechanika przyprowadzi bo niestety nie wiem co jest w nim nie tak i simek bedzie smigal dalej.
Do lakieru niestety mozna sie przyczepic, bo lakier orginalny i wiecie jak to wyglada (moj pierwszy moto), wiec bylo na nim kilka gleb.
Jeszcze jestem posiadaczem mz etz 150, jednak z jej kupnem nie udalo mi sie zbytnio :/ Co chwile musze cos kupowac, bo wszystko sie zuzylo (moto kupiony od niewyrzytego chlopaka ktory wstawal o 12 w nocy i po kryjomu szedl jezdzic po lasach 0.o.
Narazie mz mi wystarcza bo nie mam nia nawet gdzie sie rozpedzic, a na wysokich obrotach ciagnie jak marzenie xD
Tyle ode mnie.
Pozdro
Jaki doradzacie wariator do yamahy aerox? Chodzi mi o przyśpieszenie i niech napisze to ktos kumaty ;] a nie jakis dzieciak. I jeszcze sprzegło później tłumik. Chodzi mi o jak najlepsze malossi hebo itp.
malossi multivar jeżeli chodzi o wariator ;)
a co do wydechu to zależy jaki masz cylek i czy ewentualnie niedługo zmieniasz na 70, ale napewno dobre będzie yasuni r, tecnigas rs70/ rs II
Zrezygnowałem z aprili rs 125, chcę coś mocniejszego od razu. Co polecacie do 6k?
cbr 600 f3
<tu cos bylo ale juz nie moze byc>
a jakies inne propozycje?
gsxra starego
mi sie mazy mzka 150 baaardzo fajny motor oczywiscie w nowej budzie kumpel bardzo fajna za 1.3k wychaczyl i ogolnie kocham ten motor
@Assasin
Było to wałkowane miliard razy... Hebo ng działa zajebiście na przyśpieche często v-max sie zminiejsza o 2-3km/h
@Arienn'ek
Cb 500cc
@Gevo
aleosochozi?
a warto to kupowac czy lepiej dolozyc i cos lepszego ?
Raczej warto. Jak na początku kariery motocyklowej rozwalisz się takim moto za 6k to nie bedzie Ci tak szkoda jakbys rozbił sprzęt za 20k. A to, że moto jest z 95r wcale nie oznacza, że jest gorsze, moze tylko ma przestarzały wygląd. Mi osobiście f3 sie podoba.
Wiadomo, że nikt nie kupuje motoru żeby mieć wypadek, ale uwierzcie mi, że niedoświadczony kierowca może zaliczyc glebe nawet na lekkim zakrecie. Wiem po sobie ;]. Po roku czasu nabrałem duzego doświadczenia w poruszaniu sie po drodze. Mam jako tako wyrobione nawyki. Ale wiadomo, że dobrym kierowcą staje sie po kilku latach jazdy i po tysiącach przejechanych kilometrów.
@CzArNy__
100% racji sam jeżdżę 3 (prawie 4)lata; p
ale to nie znaczy że nie będę miał wypadku bo przecież na zakręcie który znam może być olej czy coś i mozna nieźle wyjebać po drugie każdy sprzęt ma innaczej skrzywioną rame i innaczej sie zachowuje
; d
Witam
Nieznam sie na motorach i chcialem sie poradzic, jaki skuter byscie mi polecili ?? Zeby byl szybki itp. , poprostu dobry ;p
Cena nie gra roli
Yamaha Aerox
Peugeot Speedfight II
Aprilla Sr 50
Malagutti nie pamietam jakie
Kymco Super 9 - chyba tak to sie pisze ;p
Kolejnosc jest zamierzona
a malagutti ma silnik od roxa i jest typowym sportowym skuterem + wmiare wyglad
Szczerze to nie mam motoru ani skutera ale interesuje sie nimi ;d
Stara nie chce mi kupic bo mieszkam w bloku i nie mam garazu...
Kiedys zrobie sobie prawko i bede smigal ale jeszcze conajmniej z 5 lat ;d (teraz 14)
Moj stary nigdy nie siedzial na motorze i zdal prawko za 1 razem no siedzial mial rometa kiedys ze 2 dni ;d i sprzedal
Ale to bylo z 20 lat temu :P
Teraz tez tak latwo zdac ??
Teraz tez jest latwe :d?
@Lil Scrapy
Zdecydowanie Aerox (bierz mojego!)
@up
Praktykę łatwo bo masz zawsze tą samą trasę : ) ćwiczysz ją na kursie i na egzaminie jedziesz tą samą a testy jak testy trzeba wkuć na pamięć i git
:)
Mam do wyboru piaggio nrg mc3 z 04 i apke sr z 20. Co wybrac? Nie pytac o cene, sa w tych samcyh pienaidzach. Stan podobny. Bez tuningow zaden. Apka na gazniku.
To zalezy czym sa chłodzone oba kible. Lepiej weź LC. Byłoby dobrze gdyby apka była na silniku minarelli horizontal, dostaniesz do niego pełno części tuningowych, zamiennych, nowych, uzywanych w bardzo przystępnych cenach, no i podatnośc na tuning jest b. duża. Z piaggio tak samo, wkońcu silnik P/G.
napisałeś, że apka jest na gaźniku, a nrg to wtrysk? jak tak to nie bierz nrg...
aha co do silnika bankowo będzie minarelli horizontal tylko nie wiadomo czy AC czy LC, LC były do 2000r. w SR'kach (ofc minarelli), a AC do 2001r.
NRG nie ma na wtrysku !!!!!!!! tylko apka sr wymyslila takie cos ;p dobra chlopaki bo wlasnie zapomnailem looknac czym sa chlodzone sqty ;p moglibyscie mi powiedziec jak to sie odroznia czym jest chlodzony? Bo chlodnica to jak jest to jest gdzies ukryta nie tak jak w zwyklym moto, wiec tak patrzac na silnik jak to rozpoznac.
No i moglibyscie mi doradzic co wkoncu by kupic przyjmujac wszystkie wersje chlodzenia ;p tzn taka rospiska ze apka ac nrg lc ; apka lc nrg ac ; apka ac nrg ac ; sr lc nrg lc <<<i co lepiej w kazdej z sytuacji kupic. Mnie kusi nrg bo jest nowszy o 4 lata.
chlodzony powietrzem - nie ma chlodnicy, przy silniku ma "wiatrak", na cylindrze ma zeberka, nie ma wskaznika temperatury
chlodzony ciecza - ma chlodnice umieszczona pod przednim plastikiem, do silnika ida przewody z ciecza, cylinder nie ma zeberek, ma wskaznik temperatury
taka pogoda ze juz nie pojezdzi :/
no chyba wiem ze najlpeiej LC !!!!! ale sie pytam co w kazdej z wyrzej wymienionych sytuacji zrobic. Chyba jeszcze raz to napisze.
Co wybrac w poszczegolnej sytuacji:
-jezeli sr bedzie lc a nrg ac
-jezeli sr bedzie ac a nrg lc
-jezeli sr bedzie ac i nrg ac
-jezeli sr bedzie lc i nrg lc
I teraz moje pytanie co kupic w kazdej z powyrzszych mozliwosci. Apka za mna troche nie przemawia bo jest 00 a nrg 04, zreszta i tak nie bede na tym dlugo jezdzil (tak z pol roku-rok)i trzebaby bylo to sprzedac a zeby duzo nie stracic to bym wolal to nrg.
Opcje tunigu mnie nie iteresuja ;p przynajmniej narazie. Dlatego sie pytam zebym nie stracil na nim duzo i zeby jakos szybko sie sprzedal. Bo bede mial zamiar kupic cos wiekszego i wtedy kazda zlotowka jest potrzebna i nadodatek wszystkie okazje trafiaja sie kiedy nie mzona czegos sprzedac i nie ma chajsu ;p
Zachowujesz sie jak pięciolatek...
Bierz cos co ma silnik LC i co bardziej Ci się podoba. Normalna gadka do Ciebie nie dociera.
P.S.
Mniej stracisz na nrg.
bierz piaggio bo mlode to latwiej sie sprzeda i mniej stracisz na wartosci , ale lipa jest jak jest AC :D
Moto w Belgii kosztuje 2000 ojro. Jakie podatki płaci sie zeby sciągnąc moto do Polski? Akcyza, cło? Wielkość podatków zalezy od ceny moto (ileś % wartości motocykla?)?
Czarny widac ze nie czytales moich postow wczesniej. Chodzi o to ze na dniach jade po to, a ostatnio jak bylem obejrzec to wylecialo mi z glowy zeby sprawdzic ktory sqt czym jest chlodzony. I dlatego sie kurwa pytam co w kazdej sytuacji wybrac bo nie bede tam jezdzil po 100 razy. A typ jest za granica wiec nie moge zadzwonic i sie spytac... Nie zachowuje sie jak piecolatek, tylko sie nie znam na skuterach bo nigdy takowego nie posiadalem i chce sie dowiedzec zeby chajsu w bloto nie wyrzucac...
Było wyraźnie napisane, że LC.
Jeśli oba będą chłodzone tak samo to pozostaje patrzeć na stan silnika, plastików, czy przód nie jest cofnięty (czasami można trafić na "bezwypadkowy" z lagami cofniętymi do samego plastiku), sprawdź czy po puszczeniu kiery jedzie prosto. Jesli masz jakiekolwiek wątpliwości to najpierw się zapytaj kogos obeznanego w temacie.
Chyba nie wyraznie ;/ Ale nie bede sie klucil bo mam troche honoru. Mimo wszystko dzieki Czarny za rady.
Mam jeszcze jeden problem. Ten skuter jest z Anglii i naczytalem sie w internecie ze musze jakies druki na dowodzie V5 albo V5C i wysylanie czesci tych papierow do jakiegos DVLA w Anglii. Troche sie przestraszylem, a nie chcialbym sie naciac i kupic cos czego nie da sie zarejestrowac.Gevo pisal ze wystarczy dowod V5C i umowa, a ten typ co sprzedaje ma wlasnie orginalny dowod i umowe, tylko czy to napewno wystarczy i nie bede musial czegos tam wysylac za granice?
vat 24 chyba jeszcze potrzeba
Kupilem tego ngr mc3 ;p i jest w cieczy ;D Tylko jest problem bo kreci mi sie do 9 tys obrotow i nie wiem czy to tak ma byc czy jest blokada na module czy blokada jest jeszcze gdzies indziej i to blokuje(czytalem na necie ze ten model piaggio nie ma blokady na module).
Co tutaj tak cicho ? Zeby nam tematu nie wywalili :)
Moze byc blackbox
a gdzie znalest ten blackbox? i jak to usunac?
Co sądzicie o Yamasze YBR 125?? Bo zastanawiam się nad 3 motorami:
-Yamaha Dt 80 (Niska cena ale ponoć szybko się grzeje)
- Romet Z-125 (Niska cena ponoć nawet trwały jak na chińczyka. Ale to w końcu chińczyk więc nic nigdy nie wiadomo :d)
- Yamaha YBR 125
To zalezy z jakiego roku chcesz ta dtke bo wiadomo ze te stare sie beda grzaly ;p ybr 125 to 4 suw na wtrysku wiec uwazam to za niemale gowno, a romet jak romet nie bralbym bo chinol jeszcze mu kola odpadna podczas jazdy i bedzie ;D. Wez powiedz do czego ci ta bestia i w jakich pieniadzach to sie moze cos doradzi ;p
Tak wogole to mam do sprzedania niedrogo piaggio nrg mc3 z 04 roku jak by co to pisac na priv or gg 7804123 ;D
Na te polne drogi to yamaha dt 50/80
Jakbym mial 9k to kupilbym yamahe tzr 80. Używki po 6k chodzą w nezłym stanie. Bylaby tez opcja kupna simka za 500zl z papierami i remont na BB4, wpizdu chromu, ladny lakierek itp. Pomazyc zawsze mozna ;p
Dobra jak masz tyle szmalcu to mozna szalec i szalec ;D Powiedz jeszcze tylko czy to ma byc z blacha i do jakiej pojemnosci? (blacha czyt. czy ma byc zarejestrowane)
#down O.o jak sie z sima da zrobic 130ccm? ;D;D;D wez no daj jakiegos linka do tego kitu ;p Bo mi sie cos zdaje ze 130 to by nie wlazlo do 50 bo chyba by kartety na dole byly zawaskie na takiego tloka duzego ;D;D;D
BB4 - Big Bore 4 - gotowy kit 130 ccm do simson(koszt ok. 900euro)
Simek dostaje ok 30km mocy i rozwija wartość prędkosci ~140km/h
Szukasz czegos na A1/A czy motorower?