Cytuj Riot Scarizard napisał
Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
Witajcie, przywoływacze!

Witamy w patchu 5.21. Wiele się o tym nasłuchaliście – ale zbliżamy się do końca wypuszczania mniejszych patchów, tak samo jak prace nad przed-sezonem dobiegają końca – otwierając szeroko drzwi dla rzeczy, których nie wiedzieliście o League of Legends.

Ale na początek osłabiamy Riven.

Jeżeli dobrze się przyjrzycie, znajdziecie sporo zawartości podobnej do 5.20 i 5.19. Poprawka utraty synchronizacji przy podstawowych atakach Caitlyn (TO SIĘ DZIEJE) oraz kilka wzmocnień dla kilku naszych słabszych kumpli z Pustki (Cho'Gath, Kassadin), a także kilka kolejnych osłabień dla naszych nadzwyczaj silnych bohaterów (Gangplank, Mordekaiser). Ten patch może nie jest zbyt zabawowy, ale jest mądrzejszy i bardziej dojrzały. Trzymajmy się tego.

To na razie wszystko z naszej strony! Jak zawsze, sprawdźcie poniższe wyjaśnienia, aby poznać szczegóły wszystkich zmian (oraz tego, co Zilean wkłada do swoich butelek). A, i do zobaczenia w następnym patchu. W chwili, w której to czytacie, będziemy przygotowywać się do ogłoszenia naszych zmian sezonowych, więc będziemy mieli sporo do powiedzenia, gdy zobaczymy się ponownie. Do tego czasu, niech wszystkie błędy zostaną naprawione, a podstawowe ataki zsynchronizowane.

Bohaterowie


Caitlyn

Naprawiono błąd z podstawowymi atakami Caitlyn.

Grający jako Caitlyn cieszcie się: animacja podstawowych ataków pani szeryf nie będzie już tracić synchronizacji z zadawanymi obrażeniami, gdy Lulu (a właściwie to Pix) jest w grze. Jesteśmy całkiem pewni, że był to jedyny powód utraty synchronizacji, ale będziemy się uważnie przyglądać Cait w tym patchu, aby zobaczyć, czy nie pojawią się inne problemy.


Ogólne
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że animacja podstawowych ataków Caitlyn czasami traciła synchronizację z zadawanymi obrażeniami, jeżeli w meczu obecna była Lulu




Cho'Gath

Uczta daje więcej ładunków przy zabiciu bohaterów i uzdrawia przy pełnej liczbie ładunków.

Dla osób grających Cho'Gathem Uczta może być olbrzymią zaletą (pożeranie nawet najbardziej wytrzymałych celów) oraz wielką wadą (ciągłe próbowanie nadgonienia ładunków, jeżeli zostanie w tyle). Dodanie kolejnych wzmocnień do Uczty bardziej motywuje Cho do bycia głodnym, jednocześnie dając mu możliwość wyleczenia się, gdy będzie pełny.


RFeast
  • ŁADUNKI UCZTY PRZY ZABICIU BOHATERA: 1 ⇒ 2
  • NOWOŚĆ Zabicie stwora lub potwora przy maksymalnych ładunkach przywróci Cho'Gathowi 90/120/150 pkt. zdrowia (podwojone w przypadku bohaterów)




Gangplank

Podstawowe zdrowie zmniejszone, zdrowie co poziom zwiększone. Q zużywa mniej many, ale już jej nie zwraca.

Walka w alejach w wykonaniu Gangplanka jest niezwykle skuteczna – posiada gwarantowany dostęp do złota, a jego przeciwnicy nie mogą zrobić dużo, żeby mu w tym przeszkodzić. Jasne, zaczyna się od kilku Q w celu zdobycia dodatkowego złota, ale potem prowadzi to do pojedynczej beczki zabijającej Stwory Czarujące, a następnie do kilku beczek niszczących całe fale. Używanie Paktujemy? sprawia, że Gangplank będzie tonął w Srebrnych Wężach i potężnych ulepszeniach, przebijając każdego, kto stanie mu na drodze.

Taka sytuacja jest bardzo fajna dla Gangplanka, ale stawia jego przeciwników w bardzo kiepskiej sytuacji. Te zmiany trochę psują mu plany, sprawiając, że musi trochę bardziej uważać podczas farmienia. Nadal będzie postrachem mórz, ale powstrzymanie go będzie trochę łatwiejsze.


Ogólne
  • PODSTAWOWE ZDROWIE: 631 pkt. ⇒ 580 pkt.
  • PRZYROST ZDROWIA: 79 pkt. ⇒ 82 pkt.

QParrrley
  • USUNIĘTO Nie zwraca już many przy zabiciu.
  • KOSZT: 50 pkt. many ⇒ 40 pkt. many




Kassadin

W ma krótszy czas odnowienia i lepiej się skaluje.

Kassadin jest prawdziwym potworem w późnej fazie gry, ale bardzo często zdarza się, że przegrywa mecze na wczesnym etapie gry, zanim kupi potrzebne przedmioty. Nie chcemy przesadzać, ale... proszę. Wzmocnienia Kassadina.


WNether Blade
  • CZAS ODNOWIENIA: 9 sek. ⇒ 7 sek.
  • SKALOWANIE: 0,6 pkt. mocy umiejętności ⇒ 0,7 pkt. mocy umiejętności.




Kha'Zix

QTaste Their Fear
  • Wskaźniki graficzne odizolowanych wrogów w podstawowej skórce i skórce Kha'Zix Strażnik Pustyni posiadają teraz znacznik wokół wrogiego celu, podobnie jak w skórce Mecha Kha'Zix




Kindred

Naprawiamy kilka błędów u Kindred, podczas gdy gracze przyzwyczajają się do ich wyjątkowego sposobu grasowania w dżungli.

BiernaMark of the Kindred
  • Ikona znaku na minimapie teraz prawidłowo wyświetla kolory sojuszników/przeciwników. Sojusznicze cele Kindred będą zawsze niebieskie, a wrogie – czerwone.
  • Naprawiono błąd, który pozwalał Kindred na zyskiwanie ładunków umiejętności biernej z potworów, na które nie polowali.




Mordekaiser

Zysk doświadczenia przy zabijaniu stworów zmniejszony o połowę.

To dość proste. Mechanika podziału doświadczenia była kluczowa dla sukcesu Mordekaisera w podwójnej alei, ale wartość mocno się nie zgadzała – miało to pomóc mu przeżyć podczas walki z dystansowymi przeciwnikami, a powodowało, że zyskiwał jeszcze większą przewagę niż normalnie. Cofamy to, aby wprowadzić trochę równowagi, i zobaczymy, czy Mordekaiser nadal będzie skuteczny, czy sprowadzi się tylko do możliwości kontrolowania Smoka.


Ogólne
  • Tytuł zmieniony z Władcy Metalu ⇒ na Żelaznego Upiora. Dzięki dla przywoływacza z Ameryki Północnej, Veraski, za pomysł!

W - Harvesters of Sorrow
  • WARTOŚĆ DOŚWIADCZENIA PRZY ZABICIU: 0% ⇒ 50%

RChildren of the Grave
  • NAPRAWA BŁĘDU: Potwory z dżungli nie ignorują już ducha Smoka




Riven

Wydłużono czas odnowienia R.

Riven jest bohaterką, która jest zarówno imponująca jak i frustrująca, gdy odnosi sukcesy. Zamienia starcia w festiwal podrzuceń i alarmów o zagrożeniu, a jej przeciwnicy nie mogą z tym zrobić wiele. Jak na bohaterkę, której 3 podstawowe umiejętności są same w sobie potężne, czas odnowienia Ostrza Wygnańca zawsze zgrywał się dobrze z dostępnym dla niej skróceniem czasu odnowienia. Jednakże teraz, wraz z rosnącą popularnością takich rzeczy jak runy skracające czas odnowienia i Czarny Tasak, osiągnięcie 40% skrócenia czasu odnowienia, a łamanie praw fizyki nigdy nie było prostsze dla Riven.

Zwiększenie czasu odnowienia superumiejętności Riven nie zmieni dużo, gdy dotrze do tego momentu, ale powinno sprawić, że nie będzie mogła korzystać z niej tak często podczas potyczek i trochę utrudnić zyskanie przewagi.


RBlade of the Exile
  • CZAS ODNOWIENIA: 110/80/50 sek. ⇒ 130/95/60 sek.




Veigar

Podstawowe obrażenia Q i W zmniejszone.

Od niedawna marzenia Veigara o miażdżeniu przeciwników stały się rzeczywistością. W tej chwili jest prawdopodobnie najlepiej skalującym się magiem w League. Podoba nam się wzrost siły Veigara, więc osłabiamy trochę podstawowe obrażenia, aby musiał polegać na swojej zdolności do zyskiwania punktów mocy umiejętności przez Złowrogie Uderzenie (i utrudniania mu tego przez przeciwników) w celu odniesienia sukcesu.


QBaleful Strike
  • OBRAŻENIA MAGICZNE: 80/125/170/215/260 pkt. ⇒ 70/110/150/190/230 pkt.

WDark Matter
  • OBRAŻENIA MAGICZNE: 120/170/220/270/320 pkt. ⇒ 100/150/200/250/300 pkt.




Zilean

Nowa umiejętność bierna pozwala Zileanowi obdarowywać sojuszników poziomami. Q działa lepiej.

Umiejętność bierna Zileana jest jedną z tych rzeczy, które w teorii są bardzo fajne, ale w rzeczywistości sprawdzają się słabo. Manipulowanie doświadczeniem idealnie pasuje tematycznie, ze względu na jego wiedzę i bycie władcą czasu, ale trafiło na ten sam problem, z jakim z reguły borykają się aury – albo są bardzo słabe (nawet jeżeli są zrównoważone), albo są na tyle silne, że odczuwa się ich efekty (i w tym wypadku są przesadzone). Zamiast zajmować się problemami z aurą, która wpływa na niewidzialny współczynnik, dostanie on zupełnie coś nowego: Czas w Butelce.

W gruncie rzeczy czasowa butelka Zileana robi to samo, co poprzednia umiejętność bierna, tj. daje punkty doświadczenia pobliskim sojusznikom, ale rozdziela je na fragmenty, które możecie docenić wraz z sojusznikami. Teraz grający Zileanem mogą czuć się dobrze, pomagając drużynie – dokończenie poziomu dżunglera, aby mógł gankować ze swoją dopiero co zdobytą superumiejętnością, lub skupić się na jednym członku drużyny, co w połączeniu z Chronoskokiem powinno umożliwić mu dobre prowadzenie.

Na koniec, wprowadzamy trochę zmian do Bomby Zegarowej, aby działała lepiej. Może wydawać się to niewielkie, ale rozwiązaliśmy wiele problemów zgłaszanych przez graczy (głównie powiązane z użytecznością i przejrzystością graficzną), więc dajcie nam znać, co o tym myślicie. Jeżeli nie byliście największymi fanami Zileana, teraz jest najlepszy czas, żeby dać mu szansę (my już sobie pójdziemy).


Ogólne
  • Teraz posiada polecane przedmioty dla mocy umiejętności i wspierania

NOWOŚĆ BiernaTime in a Bottle
Zilean gromadzi punkty doświadczenia wraz z upływem czasu. Gdy będzie posiadał tyle punktów doświadczenia, aby dokończyć poziom sojusznika, może kliknąć go prawym przyciskiem myszy, aby przyznać mu i sobie przechowywaną ilość.
  • CZAS ODNOWIENIA: 120 sekund
  • GROMADZENIE DOŚWIADCZENIA: 2/3,5/5/6/12 pkt. co 5 sek. (na poziomach 6/11/16/18)
  • Time in a Bottle nie może być użyty w walce.

QTime Bomb
  • Bomby przyczepiają się krawędziami, zamiast środkiem. Funkcjonalność pozostaje taka sama, ale działanie powinno być bardziej przewidywalne (szczególnie w przypadku większych bohaterów).
  • Bomby przyczepiają się do sojuszników z większej odległości, gdy wylądują, jeżeli w pobliżu nie będzie przeciwnika
  • Naprawiono szereg błędów związanych z animacją i efektami graficznymi Time Bomb podczas rzucania




„Detonowane” umiejętności

Ten błąd był bardzo trudny do wyłapania, ale naprawiono go w wersji 5.20 (nie w tej!). Postanowiliśmy was poinformować, że został już rozwiązany. Detonujcie, ile wlezie!
NAPRAWA BŁĘDU Naprawiono błąd, który sprawiał, że umiejętności, które mogły być „detonowane” po wylądowaniu w docelowym miejscu (np. Q – Barrel Roll Gragasa, E – Lucent Singularity Lux, W – Satchel Charge Ziggsa) mogły przestać działać do końca meczu.




Przedmioty



Scrying Orb

Naprawiono błąd, który sprawiał, że Scrying Orb miał mniejszy promień po awansie.

  • PROMIEŃ WIZJI: 400 jedn. na 9. poziomie ⇒ 550 jedn. na 9. poziomie




System raportowania


Na podstawie najnowszych zmian w systemie natychmiastowego reagowania, wprowadzamy dwa ważne uaktualnienia w systemie raportowania. Po pierwsze - zmniejszamy liczbę kategorii raportu do siedmiu. Zwiększy to czytelność poprzez usunięcie zbędnych kategorii. Po drugie - raport może mieć ustalone aż 3 kategorie, co pozwoli lepiej opisać sytuację gdy raportowany gracz popełnił wiele wykroczeń. (Pamiętajcie, że wybranie kilku kategorii nie zwiększa surowości raportu a fałszywe raporty mogą prowadzić do kar.)



Naprawione błędy


  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że niektóre pliki były niepotrzebnie pobierane ponownie podczas pobierania patcha
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że obrażenia E – Molten Shield Tibbersa nie aktywowały efektów zaklęć przy trafieniu, które aktywowały się od tarczy Annie
  • Efekty graficzne ataków roślin Haunted Zyry są ponownie odpowiednio straszne
  • Naprawiono błąd, który powodował migotanie niektórych efektów cząsteczkowych, wliczając W – Wolf's Frenzy Kindred i tunele W – Burrow Rek'Sai




Nadchodzące skórki



W patchu 5.21 pojawią się następujące skórki:



Slayer Jinx
Slayer Pantheon
Zombie Nunu