Grałem kiedyś na takim ots w ok. ~10-15 osób i było genialnie. Pewnie sprawdzę jak coś z tego wyjdzie i może pogram dłużej.
Wersja do druku
Grałem kiedyś na takim ots w ok. ~10-15 osób i było genialnie. Pewnie sprawdzę jak coś z tego wyjdzie i może pogram dłużej.
Oczywiście pochwalam wszystkie idee roleplayowe i piszę się również na tą. Przeczytałem wszystkie posty w tym temacie, i strasznie mnie cieszy to, że ludzie piszą również swoje pomysły, a nie ograniczają się do 'Fajne, zagram'. Na początku sceptycznie podchodziłem do pomysłów, gdzie byłbym panem od tkanin i robił questy w mieście na inne rodzaje tkanin, gdy strażnicy miejscy walczą z hordami orków, a ja mogę się tylko bezczynnie przyglądać. Trzeba urozmaicić i zbalansować rozgrywkę w taki sposób, by 50% graczy nie byli to wojownicy, ale też klasy stworzone tylko i wyłącznie do zarobku, nie ograniczały się tylko do tego.
Grał ktoś kiedyś w runescape? Tam nie ma podziału na klasy, jednak niektórzy skupiają się na rąbaniu drewna, są też górnicy, kowale jak i również magowie i łucznicy. Oczywiście, nie jestem za takim systemem jak w wyżej wymienionej grze, ale można niektóre rzeczy z tamtej gry wprowadzić również tutaj.
Co by było, gdyby wprowadzić jednak system klasowości? Górnik, który jednocześnie jest wojownikiem. Łucznik, który jednocześnie jest łowcą, i zaopatruje miasto w pożywienie (oczywiście nie z każdego rodzaju zwierzyny, dałoby się pozyskać jedzenie). Jakaś profesja ze sztyletami (raczej to nie będzie Łotrzyk, choć nie wiem), która potrafi jednocześnie oprawić zwierzynę i dostarczyć potrzebne materiały do miasta. Drwal, który skupiał by się wyłącznie na władaniu Siekierami, mógłby być również wojownikiem, ale bardziej ofensywnym niż na przykład wcześniej napomniany górnik. Alchemik, który by pozyskiwał rośliny do sporządzenia potrzebnych specyfików, zaklęć, mógłby być również magiem i wykorzystać swoją wiedzę w praktyce. Na takiej zasadzie można by również zrobić resztę klas.
Chodzi mi głównie o to, żeby takie podstawowe umiejętności survivalowe, były dostępne dla każdego klasy, bądź profesji - jest jednak jedno ale. Każda z danych klas, nigdy nie mogłaby być MISTRZEM w tym co robi, a podstawy górnictwa dla alchemika byłyby nie lada wyzywaniem (do wykonania, jednak robiłby to o wiele wolniej. Wcześniej wspomniane mistrzostwo - jest taki moment, kiedy do wydobywania coraz to lepszych rud na przykładzie górnika, będzie mógł robić tylko on sam. Rozumiecie już? Wszyscy robią wszystko, ale klasy wyspecjalizowane w swoim fachu będą robić to szybciej.
Można by też pomyśleć nad zrobieniem zawodów. Miałoby to polegać na tym, że każda klasa miałaby jeden lub dwa zawody specjalne(np. kowal) i szerokie możliwości rozwoju. <tutaj nie będę się rozpisywał, bo nie wiem dokładnie jak by to można było załatwić>.
Cały projekt byłby ciężki do zrealizowania, poczynając od map, a kończąc na bardzo skomplikowanych pomysłach.
Od siebie mogę zaoferować jakąkolwiek pomoc, co tylko potrzebujecie. Czy to pisanie, czy opisy klas, czy testowanie tego wszystkiego jak to wygląda w praktyce.
Ciężko było by taki serwer zrobić.. Lepiej już wbić na rl i grać sobie spokojnie "rpg" jak za 7.4 :P
Po to powstał ten temat. Na rlu nie ma miejsca na grę RP. To, że coś jest ciężkie do zrealizowania, nie znaczy, że jest niemożliwe do wykonania.
http://images3.wikia.nocookie.net/__...w-about-no.jpg
odpowiedziałeś sobie na to ogromne zainteresowanie tą grą jak i szansa, że będzie więcej niż 5 osób.. (zainteresowani będą o tym wiedzieć)
Grało się kiedyś na takim. Był zajebisty, bo zaczynało się bez niczego. Fabuła tak nas prowadziła, że znajdowało się jakąś maczugę. Po drodze spotkało się niedźwiedzia (siła mobów była zmieniona), po jego zabiciu miało się mięcho na zregenerowanie hp, idąc dalej znajdowało się nóż, a przy nim wilka. Po zabiciu i oskalpowaniu go ze skóry, można było zrobić sobie baga ;d. Zabawa nieziemska.
Jedynie nie podoba mi się pomysł na wiele profesji / klas. To znaczy, bez sensu robić oddzielnie kowala i górnika, bo wtedy potrzeba by wielu aktywnych ludzi, a trzeba od raz założyć, że setek tutaj nie będzie. Przecież taki kowal może znać się na przerabianiu rudy metalu w metal (tak xD?) oraz jednocześnie wytapianiu mieczy (tak się mówi xd?). Łucznik dostarczałby jedzenie, drwal mógłby być "rycerzem" i waliłby z aksa na mobach itd. Tylko trzeba by to jakoś sprytnie rozkminić.
Jaka frajda z gry na serverze, na którym jakiś 12 letni grubas ma odpalonego kompa 24/7 i zabija wszystkich bo ma bota na exure gran, jest inflancja, powerabusing, questy to pisanie hi yes yes i biegnięcie do lokacji + trzeba płacić 30zł/miesiąc za stek gówna.
Ja pomysłów swoich nie mam, bo w tym kiepski jestem, ale jeśli by coś takiego powstało, i było by powiedzmy tych 15-20 graczy aktywnych, to czemu nie.
Zawszę możemy wbić na tibianica.
Oczywiście, że wole ten pomysł o którym pisałeś aien ale wątpię żeby ktoś był wstanie taki serwer zrobić.
Tibianic ma ponad półtora roku.
na rl to niefajnie bo to bylaby prowizorka wymagajaca duzo wyobrazni
a silnik otsa daje praktycznie nieograniczone mozliwosci, skrypty mapa itp.
Ja mogę zaoferować jedynie wsparcie finansowe, ew. spróbować namówić starego kumpla do pomocy (zajmował się OTSami, nieźle mu to wychodziło).
Anyway, chętnie bym pograł.