Jako, iż dość długi czas nie zaglądałem na forum, wypada się przywitać! :)
Ostatnimi czasy poprzerzucałem swoją starą kolekcję polskich, jak i zagranicznych produkcji, natrafiając przy tym na naszą rodzimą pozycję - Polanie 2. Niestety, po kilkunastu minutach na Google'ach, zmuszony zostałem, do postawienia maszyny wirtualnej z klasycznym "IksPekiem", gdyż owa produkcja na "Siódemce" ni w ząb nie rusza [chyba, że jakimś cudem coś mi umknęło ;)]. Na całe szczęście, grać się da. Tu się właśnie pojawia moje zapytanie, do Was, użytkowników, którzy tak, jak ja, mają sentyment, do "starszych" gier, oraz mają czasem odrobinę wolnego czasu. Czy ktoś byłby zainteresowany, pomordowaniem wspólnie hord potworków, w godzinach wieczornych, w trybie "ErPiDżi", przez Hamachi? Co prawda, wspólnie ze znajomym, już przesiedzieliśmy bite parę godzin, jednakże im nas więcej, tym lepiej :). Oczywiście chodzi o nam dobrą zabawę, żadnych "czitów", o ile jakoweś istnieją :). Zainteresowanych, proszę o wypowiedzenie się w temacie :).
A poniżej, dla nieznających produkcji, zamieszczam recenzję, zapożyczoną z serwisu GRYOnline, wraz z gameplay'em, być może ktoś się skusi ;).
Polanie II to sequel pierwszej całkowicie polskiej strategii czasu rzeczywistego, kontynuujący wszystkie dobre tradycje poprzedniczki (Polanie) i jednocześnie przenoszący serię w XXI wiek. Akcja osadzona została w świecie znanym w pierwszej części gry, spotkamy się tu ze znanymi już postaciami, tzn.: krowami, pastuszkami, niedźwiedziami i rycerzami, ale oczywiście nie brakuje też nowych bohaterów oraz wielu ciekawych ulepszeń. W grze zaimplementowano elementy znane z gatunku cRPG, dzięki czemu nasze postacie zdobywają doświadczenie, używają różnorodnych typów broni, czarów i innych przedmiotów, a każda z nich posiada unikalne imię np. Maćko syn Kowala. Zależności ekonomiczne pozostały podobne jak w pierwszej części, tzn. ekonomia świata Polan oparta jest na mleku, którego produkcję możemy zwiększyć stosując na przykład specjalne techniki wypasu krów. Całkowicie trójwymiarowa grafika oparta jest na zmodyfikowanym engine serii Earth, z możliwością obserwacji terenu z dowolnie umieszczonej kamery
Gra składa się z 3 kampanii połączonych ze sobą wątkami fabularnymi układającymi się w historię księcia Mirko. Cel każdej kampanii jest odmienny, a do jego osiągnięcia prowadzą inne drogi. Każda z kampanii rozpoczyna się i kończy filmem prezentującym fabułę oraz podsumowującym historię, której stał się świadkiem i twórcą. W Polanach pojawia się ponadto rozbudowany tryb potyczki i gry sieciowej. Daje to graczowi dodatkowe możliwości przetestowania swoich zdolności taktycznych i zmierzenia się nie tylko z AI, lecz również z umiejętnościami innych graczy. Gra sieciowa oferuje kilka różnych trybów rozgrywki, w każdym z nich do osiągnięcia zwycięstwa wymagane jest spełnienie innych warunków.
Gra składa się z 3 kampanii połączonych ze sobą wątkami fabularnymi układającymi się w historię księcia Mirko. Cel każdej kampanii jest odmienny, a do jego osiągnięcia prowadzą inne drogi. Każda z kampanii rozpoczyna się i kończy filmem prezentującym fabułę oraz podsumowującym historię, której stał się świadkiem i twórcą. W Polanach pojawia się ponadto rozbudowany tryb potyczki i gry sieciowej. Daje to graczowi dodatkowe możliwości przetestowania swoich zdolności taktycznych i zmierzenia się nie tylko z AI, lecz również z umiejętnościami innych graczy. Gra sieciowa oferuje kilka różnych trybów rozgrywki, w każdym z nich do osiągnięcia zwycięstwa wymagane jest spełnienie innych warunków.
Zakładki