Najwazniejsze, ze PIS nie rzadzi. O tym byly te wybory :lewy8s
Wersja do druku
:klaun:klaun:klaun
Ciekawe czym by ten PSL przycisnal skoro to partia pivotowa xD jak nie z tuskiem to by sobie z kaczorem robili coop, reszta i tak sie dziwie ludowcom pokroju Sawickiego ze wytrzymuja w tym cyrku zwanym koalicja
xDDD nie chcialem juz tripleposta robic ale nasz kochany wasiewicz znany z gifa na ktorym nie ma dzwieku a i tak slychac (skandowal donald tusk) nagral nitrasa i chyba szlapke przy takich spiewankach xD
Nowotadkom tylko dodam ze cytuje kalete bo jako jedyny na ta chwile mial wideo dluzsze niz 5 sekund
ladnie tam po juz planuje uwalac porodówki w imię oszczędności, upierdalać inwestycje ze względu na "demografie", antyPOlskie pomysły o obniżce składki zdrowotnej, zwijanie państwa
:lewak
niemożliwe, nowotadek ufa donaldowi i wgl tusk :wybory-ko obeciał to tak pewnie nie bedzie :kekw
Z kierowcami jest już turbo chujowo, a będzie tylko gorzej, demografia też leży.
Są miejsca gdzie trzeba zbudować połączenia ale drogi ekspresowe to już nie są kluczowe inwestycje jak kiedyś, gdy zwyczajnie ich brakowało wszędzie.
Nigdy nie osiągniemy sieci dróg jak np. w Niemczech i myślę, że nawet nie ma sensu w to brnąć - u nich jest to wręcz wymuszone przez strukturę gospodarki niemieckiej, mittelstand, nie jesteśmy się w stanie nawet porównywać pod tym względem, a powinniśmy wykorzystywać ich sąsiedztwo.
Z samolotami, no z jednej strony tak, mogłyby latać bliżej, do nas, korzystalibyśmy na tym. Tylko, że tu wchodzi cały łańcuch logistyczny, zaufanie, szlaki, tego nie da się przestawić z dnia na dzień. Nie znam danych ile procentowo towarów lądujących w DE mogłoby korzystniej lądować u nas i ile moglibyśmy na tym zarobić, ale bardziej zastanawiałbym się nad tym, kiedy taka inwestycja by się nam zwróciła?
Dodatkowo należałoby stworzyć nowe połączenia drogowe lub zwiększyć przepustowość aktualnych, mało to nie kosztuje a nie służyłoby tak jak w Niemczech, gdzie jest to wykorzystywane bardzo efektywnie.
Na pewno by to na siebie zarabiało (po jakim czasie?), ale powtarzam pytanie kiedy (lub czy) by się zwróciło i czy nie lepiej włożyć te pieniądze w coś innego (np. do kieszeni polityków).
Hurr durr bez centralnego hubu nie bedzie polskiego transportu!!!11 :nosaczco:nosaczco
Tymczasem polski transport bez centralnego hubu
Załącznik 384530
No zapewne gdzies tak na przelomie 2150 i 2151 roku, po 3 i 4 wojnie swiatowej takze worth it, tak samo jak i ta via carpathia w polsce Y. xD Ogolnie tlumaczenie tych pierdolnietych projektow ekonomią to jest xD
No wlasnie zarabialoby i to sporo, wg BI:
Zakładając, że państwo miałoby wyłożyć kilka miliardów (przypominam plasujemy sie gdzies w top 20 gospodarek na świecie) i miałoby solidnych inwestorów (którzy pojechali sobie robic cpk na Węgry) to byśmy się uwineli z budową infrastruktury w mniej niż dekade. Z resztą zaczęto już budowy węzłów np. w Łodzi ale no niestety rząd nie ma woli politycznej aby projekt kontynuować. To oczywiście optymistyczny scenariusz. Znając życie budowy by się ciągły w nieskończoność xDCytuj:
Według CPK nakłady budżetu państwa na budowę lotniska zwrócą się po 12 latach tylko z dodatkowych dochodów z cła i VAT. Według raportu EY w ciągu pierwszych 32 lat działalności inwestycja CPK wygeneruje blisko 200 mld zł.
W każdym razie, do takich tematów właśnie trzeba podchodzić apolitycznie, bez podziałów na lewo i prawo tak jak prezentuje to Matysiak z Horałą. CPK plus rozwinięta infrastruktura kolejowa (KDP) pod cargo i połączenia drogowe dużej przepustowości do każdego sąsiedniego kraju zapewniłoby piniążki i z pewnością zachęciło zagraniczny kapitał. W skrócie rozwój gospodarczy. Mam nadzieję, że kolejna władza wznowi pierwotny pomysł, bo moim zdaniem warto
Załącznik się Panu nie wgrał, także poprawiłem:
Załącznik 384531
podobno teslę mają się zwrócić użytkownikom do 2157 jak twierdzi elon musk