Reklama

Pokaż wyniki sondy: Czy hip hop to muzyka?

Głosujący
143. Nie możesz głosować w tej ankiecie
  • tak

    80 55.94%
  • nie

    56 39.16%
  • nie wiem/brak zdania

    7 4.90%
Strona 1 z 15 12311 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 1 do 15 z 218

Temat: Rap to nie muzyka?

  1. #1
    Avatar Oryks
    Data rejestracji
    2010
    Wiek
    31
    Posty
    2,672
    Siła reputacji
    15

    Domyślny Rap to nie muzyka?

    Cytuj PeZeT777 napisał
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    nie wiem czy zwiazane do konca z tematem, ale uwazam ze hiphopersi powinni zostac wyrzuceni do jakiegos innego tematu, bo, jak sama nazwa wskazuje, ten temat nazywa sie ocen piosenke, a nie ocen TRACK czy ocen jak BAMBUS SIE GIBIE

    wydaje mi sie ze obie strony beda zadowolone, bo ludzie nie moga przylaczyc sie do zabawy jesli hiphopers wrzuci jakies cos, co nawet nie jest piosenka
    Zakładam ten temat nie tylko ze względu na ten post, ale kiedyś również gadałem na ten temat sporo ze swoimi znajomymi z kręgów tej ostrzejszej, gitarowej muzyki i niektórzy z nich twierdzili podobnie.
    Czy opinia 'metalowców' jest taka ujednolicona pod tym względem i większość z was uważa rap, za coś, co nie jest muzyką?

    Moje pytanie jest poważne, bo tak, słucham tego gatunku, ale mam za sobą 10 lat edukacji w Państwowej Szkole Muzycznej, jestem z rodziny uchodzącej za muzykalną i jestem tym zaciekawiony, co taki przykładowy PeZeT777 uważa za muzykę, a co nie i dlaczego według niego moja opinia jest błędna.


    @edit
    ROZWIĄZANIE ZAGADKI

    Patrząc na panujący flejm nie mogłem pozostać obojętny, oto rozwiązanie
    Generalnie dyskutowaliście na ten temat:
    (z Wikipedii)
    Elementy dzieła muzycznego:
    melodyka
    rytmika
    harmonika
    dynamika
    agogika
    artykulacja
    kolorystyka
    W muzyce współczesnej także akustyka.

    Każdy zgodzi się co do pozostałych elementów, pozostaje tylko melodyka, której definicji również możemy doszukiwać się np. w Wikipedii (jeśli nie zgadzasz się, sprawdź co oznaczają pozostałe elementy dzieła muzycznego)

    Wertując hasło 'melodyka' na wikipedii dochodzimy do podziału na melodykę ze względu na tzw. rodzaj śpiewu:
    sylabiczną – na jeden dźwięk przypada jedna sylaba
    melizmatyczną – na jedną sylabę przypada kilka dźwięków; najczęściej łączy się ona z melodyką figuracyjną lub kantylenową
    deklamacyjną – muzyczna recytacja (melorecytacja).

    jest to melodyka wokalna, recytatywna
    Wynika z tego, że mamy do czynienia z muzyką.
    Dziękuję dobranoc
    Można zamknąć ankietę
    Ostatnio zmieniony przez Oryks : 17-02-2014, 19:45

  2. #2
    Avatar Halunek
    Data rejestracji
    2010
    Położenie
    Szczyt
    Wiek
    29
    Posty
    4,864
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    rap to cos wiecej niz muzyka i mysle, ze o to chodzilo pezetowi :)
    innego wytlumaczenia nie widze
    The object of life is not to be on the side of the majority, but to escape finding oneself in the ranks of the insane.
    Marcus Aurelius

  3. Reklama
  4. #3
    Avatar Hibo
    Data rejestracji
    2010
    Położenie
    Bielsko-Biała
    Posty
    1,684
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    ja to uwazam ze te wasze gitarki to nie jest muzyka...XD co ne?

    oczywiscie popieram Halunka

  5. #4
    Avatar Zakon
    Data rejestracji
    2011
    Położenie
    Bydgoszcz/Katowice
    Wiek
    29
    Posty
    1,888
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    Myślę, że nie ma nawet o czym gadać, o gustach się nie dyskutuje. Lecz patrząc z technicznego punku widzenia rap to dźwięk robiony w kompie + "recytowanie" tekstu.

  6. #5
    Avatar Grimekk
    Data rejestracji
    2011
    Posty
    2,693
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    Nie chcę wzbudzać tutaj żadnych bitew, ale ja osobiście nie brałbym komentarza w którym jest napisane 'bambus się gibie' jako post który jest warty jakiejkolwiek dyskusji. Niemniej jednak, odpowiadając na pytanie - każdy ma jakąś opinię, dla mnie np. metal jest kompletnie asłuchalny i jeżeli mam być szczery, to w życiu nie wyobrażam sobie zapuszczenia włosów do pasa i chodzenia w bluzie iron maiden.
    Opinia danej osoby bazuje na jej perspektywie i otoczeniu, i to w sumie jest kurde smutne, że niektórzy nie umieją tego uszanować.

  7. #6
    Avatar Aulerius
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    4,463
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj Zakon napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Myślę, że nie ma nawet o czym gadać, o gustach się nie dyskutuje. Lecz patrząc z technicznego punku widzenia rap to dźwięk robiony w kompie + "recytowanie" tekstu.
    Lol, gdzie Ty żyjesz. Ofc. nie muszę chyba mówić, że się mylisz. Serio jeszcze ludzie tak uważajo :v

  8. #7
    Avatar Absherr
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Kraków
    Posty
    578
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    Cytuj xReaper napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    ... każdy ma jakąś opinię, dla mnie np. metal jest kompletnie asłuchalny i jeżeli mam być szczery, to w życiu nie wyobrażam sobie zapuszczenia włosów do pasa i chodzenia w bluzie iron maiden.
    Znam masę ludzi, którzy słuchają metalu i nie mają ani żadnych gadżetów związanych z metalem, ani długich włosów ;d

    Jako osoba, która na codzień słucha death metalu, powiem że czasami lubię odpalić sobie jakiś kawałek rapowy, ale musi być tam albo zajebisty flow albo zajebisty bit. Cała reszta rapu jest dla mnie nienadająca się do słuchania ;d
    Ostatnio zmieniony przez Absherr : 14-02-2014, 00:28

  9. #8

    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Leżąco-olewające
    Wiek
    32
    Posty
    689
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj Oryks napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Bez hejtu, kocham was, liczę, że jakaś osoba spoza środowiska hip-hopowego udzieli konstruktywnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie
    Raczej nie słucham rapu/hip hopu i nie utożsamiam się z tą kulturą. Oczywiście zdarzy mi się od czasu do czasu przesłuchać jakiś kawałek nadesłany przez znajomego lub po prostu coś sobie wygrzebać w necie i posłuchać bo taki mam nastrój. Nie rozumiem jak można mówić, że rap nie jest muzyką. Nie wiem może nie każdy tak ma, ale mi po prostu niektóre piosenki bardzo pasują(czy to przez charakterystyczny bit, czy przez przekaz). Przecież tak można powiedzieć o każdym innym gatunku i podać argument typu "bo nie ma słów" lub "bo nie ma w niej prawdziwych instrumentów". :D Muzyki też trzeba nauczyć się słuchać. Po co ograniczać się do jednego gatunku i tracić przy tym(nieświadomie) wiele przyjemności tocząc jakieś wojny z innymi rozmawiając o gustach. Sam najczęściej słucham muzyki elektronicznej, ale to nie zmienia faktu, że jeżeli znajdę jakiś kawałek, który mi odpowiada to nagle sobie nie uświadamiam, że "o nie to hip hop/rock/metal/poważna/pop wyłączam, ale gówno". :D
    Ostatnio zmieniony przez Miczel : 14-02-2014, 00:29

  10. #9
    Avatar Taca
    Data rejestracji
    2012
    Położenie
    Kraków
    Posty
    9,479
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Cytuj Zakon napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Myślę, że nie ma nawet o czym gadać, o gustach się nie dyskutuje. Lecz patrząc z technicznego punku widzenia rap to dźwięk robiony w kompie + "recytowanie" tekstu.
    a dabstep to wciskanie klawiszy na urzadzonku hehe
    Cytuj Lord Xivan napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    jak riot games zakrecony niekumaty sam nie wie

  11. #10
    Avatar Damovsky
    Data rejestracji
    2012
    Położenie
    Wrocław
    Posty
    1,144
    Siła reputacji
    12

    Domyślny

    potwierdzam rap to nie muzyka i nigdy nie stało i nie będzie stało koło muzyki

  12. #11
    Avatar Smoku_666
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Kepno
    Posty
    269
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Cytuj Damovsky napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    potwierdzam rap to nie muzyka i nigdy nie stało i nie będzie stało koło muzyki
    Tys debil i nigdy nie stales i nie bedziesz stal kolo normalnego czlowieka.

    argumenty
    Roots and culture

  13. #12
    Avatar Fixty
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Konin
    Wiek
    32
    Posty
    194
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    @up
    Zgadzam się.

    @topic
    Użytkownik wyżej powiedział to co było trzeba. Rap to nie jest muzyka. Brak instrumentów i śpiewu go wyklucza. Ogólnie MOIM ZDANIEM jest to dno totalne (przynajmniej polski rap, bo zagraniczny nawet lubię, co prawda tylko wyjątki, ale zawsze). Natomiast jeżeli ktoś lubi proszę bardzo, niech słucha, nie moja sprawa. Mam wrażenie, że brak akceptacji dla rapu bierze się z przekonania, że to "muzyka" dla debili stojących pod blokiem z piwkiem w ręku (zauważcie, że mówię tu o pewnym poglądzie, nie chodzi o obrażanie kogokolwiek). Mam wielu znajomych, którzy rapu słuchają i mogę wymienić kilku, którzy są inteligentnymi ludźmi. Mogę też wskazać palcem całą masę, którzy nie są. Wydaje mi się, że w tym przypadku to kwestia "wychowania" na tej "muzyce", której głównym "przekazem" jest "napierdolmy się z ziomkami, wypierdolić psy, jesteśmy z blokowisk, yo, yo, elo, elo 3-2-0".

    Wiem, że niektórzy od razu podniosą, że "rap to nie tylko to co wymieniłeś" - wiem - ale takie są moje doświadczenia z rapem i patrze z takiej perspektywy (patrząc na znajomych o których wspomniałem).



    @edit
    Widzę, że duża część osób nie zrozumiała tego posta albo to tylko ta część "jebiąca" policję. Gratulacje.
    Ostatnio zmieniony przez Fixty : 14-02-2014, 14:28
    Smite: Bitwa bogów. Jeśli masz ochotę pograć, zarejestruj się proszę z mojego linku, Ty nic nie tracisz, mnie pomoże. W razie czego może będę mógł jakoś pomóc :)

    https://account.hirezstudios.com/smi...campaign=email

  14. #13
    Avatar Taca
    Data rejestracji
    2012
    Położenie
    Kraków
    Posty
    9,479
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Cytuj Fixty napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    @up
    Zgadzam się.

    @topic
    Użytkownik wyżej powiedział to co było trzeba. Rap to nie jest muzyka. Brak instrumentów i śpiewu go wyklucza. Ogólnie MOIM ZDANIEM jest to dno totalne (przynajmniej polski rap, bo zagraniczny nawet lubię, co prawda tylko wyjątki, ale zawsze). Natomiast jeżeli ktoś lubi proszę bardzo, niech słucha, nie moja sprawa. Mam wrażenie, że brak akceptacji dla rapu bierze się z przekonania, że to "muzyka" dla debili stojących pod blokiem z piwkiem w ręku (zauważcie, że mówię tu o pewnym poglądzie, nie chodzi o obrażanie kogokolwiek). Mam wielu znajomych, którzy rapu słuchają i mogę wymienić kilku, którzy są inteligentnymi ludźmi. Mogę też wskazać palcem całą masę, którzy nie są. Wydaje mi się, że w tym przypadku to kwestia "wychowania" na tej "muzyce", której głównym "przekazem" jest "napierdolmy się z ziomkami, wypierdolić psy, jesteśmy z blokowisk, yo, yo, elo, elo 3-2-0".

    Wiem, że niektórzy od razu podniosą, że "rap to nie tylko to co wymieniłeś" - wiem - ale takie są moje doświadczenia z rapem i patrze z takiej perspektywy (patrząc na znajomych o których wspomniałem).
    nie pisz nic lepiej
    Cytuj Lord Xivan napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    jak riot games zakrecony niekumaty sam nie wie

  15. #14
    Avatar Nebula
    Data rejestracji
    2013
    Położenie
    Allenstein/ Krakau
    Wiek
    29
    Posty
    1,113
    Siła reputacji
    11

    Domyślny

    Cytuj Oryks napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Zakładam ten temat nie tylko ze względu na ten post, ale kiedyś również gadałem na ten temat sporo ze swoimi znajomymi z kręgów tej ostrzejszej, gitarowej muzyki i niektórzy z nich twierdzili podobnie.
    Czy opinia 'metalowców' jest taka ujednolicona pod tym względem i większość z was uważa rap, za coś, co nie jest muzyką?

    Moje pytanie jest poważne, bo tak, słucham tego gatunku, ale mam za sobą 10 lat edukacji w Państwowej Szkole Muzycznej, jestem z rodziny uchodzącej za muzykalną i jestem tym zaciekawiony, co taki przykładowy PeZeT777 uważa za muzykę, a co nie i dlaczego według niego moja opinia jest błędna.

    Bez hejtu, kocham was, liczę, że jakaś osoba spoza środowiska hip-hopowego udzieli konstruktywnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie
    Witam, z tej strony osoba spoza środowiska HH, słuchająca bardzo dużo muzyki metalowej.

    Technicznie rzecz biorąc rap i HH są muzyką - posiadają takie elementy jak rytm, tempo, melodia (choćby i w tle/ refrenie), dynamikę itd. Tutaj wątpliwości nie ma. Muzyką jest zarówno rap jak i muzyka poważna, disco polo czy technical deathgrind.

    Problem z odbiorem rapu jako muzyki wiąże się raczej z tym, że zamiast śpiewu użyta jest melorecytacja tekstów, rytm jest prosty i powtarzalny, podobnie podkład pod tekst. Zdaję sobie sprawę, że nie jest to reguła i wielu wykonawców urozmaica swoje utwory, jednak właśnie te dwa czynniki - recytowanie tekstów oraz sprymitywizowanie warstwy muzycznej (nierzadko tworzonej wyłącznie przy użyciu elektroniki, a nie "prawdziwych instrumentów") stanowią o tym, że rap jest postrzegany jako coś gorszego. Dobrej prasy na pewno nie robi "otoczka", czyli w Polsce "ziomale", blokowiska, JP na 100% itd. a w USA "Gangsta Nigga", SWAG, smoke weed everyday itd. Nie jest to oczywiście cała treść rapu, ale w każdym środowisku najwyraźniej widać te negatywne elementy.

    Jak ja odbieram rap? Nie przepadam i często reaguję wręcz alergicznie na większość rapu i HH na jaki codziennie trafiam. Jednak bardzo lubię Eminema (mam nawet jego płytę w swojej "metalowej" kolekcji, choć muszę przyznać, że szybko mi się nudzi. Od czasu do czasu lubię sobie posłuchać Słonia (podobne odczucia jak przy oglądaniu starych, kiczowatych horrorów, choć niektóre kawałki potrafią zrobić też dobre wrażenie na poważnie). Jednak na dłuższą metę szybko mnie to nuży. Nie jest to muzyka na tyle bogata (przynajmniej w wartości, jakich ja poszukuję) żeby na dłużej przy niej zostać lub głębiej ją eksplorować.

    Cytuj Zakon napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    o gustach się nie dyskutuje.
    Bardzo elegancko brzmiąca sentencja, niestety niezmiernie głupia. Niepodważalne są tylko fakty, dyskutuje się właśnie o opiniach.
    Ostatnio zmieniony przez Nebula : 14-02-2014, 03:20

  16. #15
    Avatar czarymary
    Data rejestracji
    2009
    Posty
    165
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    Zostawcie rap! Nie rozumiecie chyba ze to muzyka mlodziezy i blokowisk! Tak, MUZYKA. jestem sluchaczem rapu i zaden brudas nie zabierze mi wartosci jakie wkrecili mi tacy muzycy jak m.in. chada, peja, slon, hemp gru, bonez, sulin, zbuku.!
    RAZOR BLADE STILO HOMMIE

Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Amerykanski rap - rozmowy ogolne
    Przez chemik w dziale Muzyka
    Odpowiedzi: 3797
    Ostatni post: 11-09-2023, 12:58
  2. Kawałek - rap.
    Przez mlody100200 w dziale Muzyka
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-07-2012, 15:47
  3. Jeśli czaisz rap.
    Przez Grabarz w dziale Muzyka
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-05-2012, 12:59
  4. Słowianski Rap
    Przez Ertevu w dziale Muzyka
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-02-2012, 20:45
  5. Spokojny rap
    Przez tom914 w dziale Muzyka
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 22-10-2011, 21:18

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •