Ta przetłumaczę za 30 minutek
Wersja do druku
Ta przetłumaczę za 30 minutek
kazde slowo chuje sam tlumaczylem ze slownikiem w dloni jak nie znalem jakiegos slowa :) dajcie repootka
Serwer testowy Tibiantis działa już od 3 tygodni, co pozwoliło każdemu wypróbować prawdziwą mechanikę 7.4 (lub jak najbliższą możliwą). Teraz nadszedł czas, aby rozpocząć wprowadzanie niestandardowych zmian! Jak zapowiedzieliśmy na początku projektu, chcemy odtworzyć starą Tibię, ale nie bez pewnych zmian. :)
Zacznijmy od ostatnio poruszonego tematu - polowań drużynowych. Niektóre osoby poprosiły o udostępnienie exp, podczas gdy inne zdecydowanie nie zgadzały się z tym pomysłem. Wyjaśnij: NIE zamierzamy wprowadzać udostępniania exp. Powód, dla którego polowania zespołowe nie są opłacalne, jest naszym zdaniem zupełnie inny. W Tibii polowania zespołowe działały dobrze bez dzielenia się expem, ale już nie z dwóch głównych powodów.
Po pierwsze, przez lata ludzie zdawali sobie sprawę z tego, jak niewiele zyskują na lepszym wyposażeniu (z wyjątkiem broni). Pancerz odgrywa dużą rolę we wczesnej fazie gry, ale formuła jest liniowa, a wraz ze wzrostem poziomów staje się coraz mniej istotna. 2 punkty pancerza między 4 a 6 dają dokładnie tyle co 2 punkty pancerza między 14 a 16. Jednak gdy jesteśmy na niskim poziomie w polowaniu na potwory niskiego poziomu w Rookgaard, różnica potencjałów jest stosunkowo znacznie większa - zarówno w stosunku do naszej sumy zdrowie i obrażenia, które otrzymujemy - niż gdy osiągamy 100 poziom, mając znacznie więcej zdrowia i polując na mocniej uderzające potwory. Modernizacja skórzanej zbroi na zbroję łańcuchową jest zdecydowanie warta, ale DSM do MPA jest prawie niezauważalne. W tamtych czasach nie było to takie ważne, ponieważ ludzie marzyli o lepszym sprzęcie niezależnie od tego i byli bardziej skłonni włożyć w to wysiłek. Nawet paladyni i magowie wysokiego poziomu często używali pełnego zestawu. W dzisiejszych czasach prawie wszyscy wolą wydawać tę gotówkę na runy (lub oszczędzać ją) podczas używania śmieciowego sprzętu.
Po drugie, ogromna większość przedmiotów to zdobywanie zadań za niewielką opłatą lub za darmo.
Szybki przegląd ścieżki ulepszania zbroi: pancerz skali - zadanie, ciemna zbroja - zadanie, szlachetna zbroja - zadanie (poziom 35), zbroja rycerza - zadanie (poziom 40), zbroja koronowa - zadanie (poziom 50), niebieska szata i złoty zbroja - zadania (poziom 60). Oznacza to, że każda zbroja, z wyjątkiem DSM i MPA, ma pochodzić z zadań. Dlaczego więc ktoś miałby chcieć je ograbić? I dlaczego, u diabła, ktoś miałby chcieć kupić zbroję? Czy tarcza? Nie ma problemu, tylko w zakresie 32-35 def dostajesz 7 tarcz z zadań! SIEDEM przyzwoitych tarcz na gracza! Rynek jest przeciążony lub dosłownie zalany tymi produktami. Kiedy 8 osób ukończy misję Banshee, ilu z nich zamierza użyć miecza? Jeden? Reszta jest natychmiast wprowadzana na rynek, gdzie nie ma wystarczającego popytu (nawet bliskiego) na wszystkie te rzeczy.
Gdy Cip wprowadził ten system zadań ponownie w 7.2 dopiero pół roku później, dodawali Djinny, ponieważ w krótkim czasie spadły wartości, które zasadniczo zniszczyły całą gospodarkę na wielu serwerach.
Dzisiaj wszystko, czego będziesz potrzebować (i wiele, wiele więcej), po prostu dostajesz „przy okazji”. Rynek przedmiotów jest prawie martwy, a sprzedaż czegokolwiek jest prawie cudem. To także zabiło wiele interakcji.
Ale jaki to wszystko ma wpływ na polowania zespołowe? Cóż, potwory, na które ludzie polowali w zespołach, to te, które najbardziej straciły na wartości łupów. Behemoty? Olbrzymi miecz i stalowe buty pochodzą z zadań. Bohaterowie Pancerz koronny, tarcza koronowa, hełm korony, miecz ognia, młot wojenny pochodzą z zadań. Obejmuje to każdy większy łup z wyjątkiem nóg korony. Czarny Rycerz? Ponownie wszystko oprócz nóg można uzyskać z zadań: zbroja rycerza, hełm wojownika, topór rycerza, smocza lanca, buty pośpiechu ... Czarnoksiężnik? Niebieska szata, złota zbroja, laska czaszki - wszystko w zadaniach. I tak dalej. Nawet dla demonów wiele się zmieniło. Oczywiście nadal możesz plądrować rzadkie przedmioty: MPA, MMS i g-nogi, ale gigantyczne miecze, topory ognia, tarcze demonów, platynowe amulety, diabelskie hełmy itp. Wszystkie one są dostarczane przez misje (tarcze demona nawet o dwa ...) . Ma to również duży wpływ na ceny rarów, gdy mają one tylko nieco gorszy odpowiednik za znacznie, znacznie niższy koszt.
Więc wszystko to wyjaśnione teraz, oto, co zamierzamy zmienić: zadania, które najbardziej zalewają grę przyzwoitymi przedmiotami (i najłatwiej) zostaną zmienione. Nie ma już żadnych darmowych przedmiotów tylko za bieganie obok czarnego rycerza przez 5 sekund i tak dalej (wszystkie pozostałe zadania będą działać tak, jak działają, nie martw się o to.) Po drugie, zbroje w środkowej i końcowej grze są ponownie zbalansowane, aby zwiększyć ich wykorzystanie nagradzanie i tworzenie większych przerw między poszczególnymi etapami. W tym przedmioty boskie, które pierwotnie miały większą wartość kolekcjonerską niż praktyczną. Oto lista:
Kod:
- hełm wojownika: 8 -> 9 (+1)
- hełm krzyżowców: 8 -> 9 (+1)
- maska ceremonialna: 9 -> 10 (+1)
- królewski hełm: 9 -> 11 (+2)
- hełm ze smokiem: 9 -> 11 (+2)
- hełm demona: 10 -> 13 (+3)
- skrzydlaty hełm: 10 -> 14 (+4) [+40 prędkości]
- hełm z rogami: 11 -> 16 (+5)
- złoty hełm: 12 -> 17 (+5)
- HOTA: do odkrycia (brak w TS)
- niebieska szata: 11 -> 12 (+1)
- zbroja rycerza: 12 -> 13 (+1)
- pancerz koronny: 13 -> 15 (+2)
- złota zbroja: 14 -> 17 (+3)
- Smocza łuska
sprobujcie sie kurwy smiac z takich rzeczy jak zbroja łańcuchowa to jaja poucinam kurwy nie po to tlumacze sam elegancko slowo w slowo, zeby potem jakies ha tfu torgi sie smialy z mego tlumaczenia
cz II z III
poczta w skali smoka: 15 -> 19 (+4)
- zbroja demona: 16 -> 22 (+6) [3% ochrony przeciwpożarowej]
- magiczny pancerz płytowy: 17 -> 24 (+7)
- nogi rycerza: 8 -> 9 (+1)
- nogi korony: 8 -> 9 (+1) [waga 65 -> 45]
- złote nogi: 9 -> 12 (+3)
- nogi demona: 9 -> 13 (+4) [waga 70 -> 50]
- nogi smoczej łuski: 10 -> 15 (+5)
- stalowe buty: 3 -> 5 (+2)
- złote buty: 4 -> 8 (+4)
Niektórzy z was pewnie teraz pomyślą „czekaj, co? To wygląda na OP!”. Nie do końca.
Typowy zestaw niskich poziomów: zbroja rycerza + nogi rycerza + hełm wojownika + szalik + skórzane buty; zyska 3 punkty uzbrojenia (30 -> 33). To średnio ~ 2 dmg.
Zestaw średniego poziomu wyższego poziomu: złoty pancerz + nogi korony + hełm krzyżowca + platynowy maulet + buty pośpiechu; zyska 5 punktów uzbrojenia (32 -> 37). To rzeczywiście coś, ale wciąż nie przełamuje gry. Średnio ~ 3,5 mg. I pamiętaj, że podaż tych przedmiotów będzie znacznie niższa, dlatego niektóre przedmioty są trudniejsze do zdobycia.
Tak zwany pełny zestaw: MPA + złote nogi + hełm demona + aol + buty pośpieszne / stalowe; zyska 12 punktów uzbrojenia w wariancie boh (36 -> 48) i 14 punktów uzbrojenia w wariancie stalowych butów (39 -> 53), i tutaj zaczyna odgrywać większą rolę. To średnio ~ 9-10 dmg. Może zdecydowanie zaoszczędzić mnóstwo uhs podczas codziennych polowań, również wartych rozważenia dla każdego powołania, nie tylko rycerzy. Nawet w PvP, ponieważ wpływa na uszkodzenia SD i UE. Chociaż zawsze ma to wadę polegającą na podejmowaniu ryzyka i braku możliwości wymiany amuletów. I wymaga przede wszystkim bardzo dużego wkładu, aby zdobyć te przedmioty w powolnym świecie.
Mamy nadzieję, że zmiany te przywrócą emocje i satysfakcję, które odczuwaliśmy podczas ulepszania naszego sprzętu, i pomogą gospodarce poprzez dostosowanie podaży i popytu na przedmioty.
Zmiany pozycji (z wyjątkiem HOTA) są teraz stosowane na serwerze testowym. Zmiany w zadaniach nie są stosowane na TS. Pamiętaj, że podane wartości nie są ostateczne i mogą ulec zmianie przed rozpoczęciem Tibiantis.
Przejdźmy teraz do innego gorącego tematu - równoważenia druidów.
Podczas gdy - naszym zdaniem - powołania w starej piszczeli były dość dobrze wyważone, a każde z nich miało swoje cechy, druid zawsze wydawał się nieco oderwany. Rycerz - czołg z dużą ilością HP i kapelusza, niskie obrażenia w PvP, nudne, ale skuteczne. Paladyn - niższe obrażenia i mniej HP, bardziej wrażliwe, ale ataki z dystansu i lepiej w magii. Sorcerer - maszyna do zabijania, absurdalnie wysokie obrażenia, ale kosztowne, trudne do grania i najbardziej wrażliwe. I oto pojawia się druid, który jest ... no cóż, w najlepszym razie niepełnosprawnym czarodziejem.
Chcemy, aby różniła się bardziej od innych zawodów, aby nie była to tylko kwestia wyboru między UH vs. SD a Paralyze vs UE. Cechą, którą proponujemy druidowi, jest „trudna i wspierająca”, a nie zadawanie bezpośrednich obrażeń. Oto jego zmiany:
Nowe czary, unikalne dla druidów:
Gasić („exana flam”) - usuwa warunki spalania 30 many (wymagane 3 mlvl). Tak, w tym ogień duszy.
Rozładowanie („exana vis”) - usuwa stan energii na 30 many (wymagane 3 mlvl).
Desintegrate Spell („exito tera”) - zaklęcie inspirowane oryginalnym bóstwem Cip „alito tera”. Działa tak samo jak runiczna dezintegracja, ale rzuca się natychmiast i działa na kwadracie przed postacią. Zajmuje 60 many (wymagane 7 mlvl).
Zmienione czary:
Paraliż - zabierze teraz 600 many zamiast 900 (zarówno do tworzenia, jak i używania).
Mass Healing - teraz zajmie 120 many zamiast 150.
Heal Friend - leczy teraz 160-240 jako bazę, czyli taką samą moc jak Mass Healing (w przeciwieństwie do 80-160 oryginalnych exura sio). Zużycie many pozostaje na poziomie 70.
Wild Growth - teraz zajmie 150 many zamiast 220.
Nieumarły Legion - teraz będzie miał większy promień i zabierze 400 many zamiast 500 (może być trudne, ale dobre do pułapkowania).
Poison Storm - teraz zabierze 400 many zamiast 600.
Anuluj niewidzialność - będą teraz dostępne dla druidów zamiast czarowników. Zużyje też więcej many - 250 zamiast 200, ale będzie miał szansę równą 20%, aby zerwać pierścień ukrycia celu (jak w starej Tibii na serwerach PvP-Enfo).
Te zmiany są teraz stosowane na serwerze testowym. Pamiętaj też, że nie są ostateczne, dopóki Tibiantis nie zacznie.
Inne zmiany:
Używanie „zabierz mnie do” jest teraz możliwe, ale na razie tylko na statkach i parowcach (nie obejmuje tratw i dywanów) i tylko wtedy, gdy NPC jest zajęty. Kosztuje również 3 razy więcej niż zwykła podróż. Początkowo w starej Tibii nie było „zabierz mnie”, a ja osobiście nigdy nie podobało mi się to, że możesz bez końca skakać z łodzi na łódź na serwerach OT. Chcieliśmy tego uniknąć w Tibiantis. Jednak oryginalna mechanika byłaby bardzo nadużywana przez znaki Nooba, bez wątpienia. Mieliśmy kilka pomysłów na naprawienie tego, ale nie chcieliśmy zbytnio komplikować rzeczy, więc na razie to jest to. Teraz gracze mogą być obsługiwani poza kolejką, ale za wyższą cenę (przed pomnożeniem brane są pod uwagę wypisy listonosza).
cz III/III
Czas odrodzenia jest teraz krótszy w zależności od graczy online w zakresie 1-600, w przeciwieństwie do oryginalnych 201-800. Oznacza to, że 200 online w Tibiantis będzie równe 400 online w starej Tibii pod względem wskaźnika odradzania. Wynika to z faktu, że dzisiejsi gracze są bardziej świadomi efektywnej gry (rzadziej tracą czas na nic nie robiąc), a także dlatego, że nie pozwolimy na żadnych MC (które naprawdę istniały w tamtych czasach, nie tak wielu jak niektórzy twierdzą dziś). Doprowadziło to do wniosku, że odsetek ekspedujących postaci będzie zauważalnie wyższy w Tibiantis, stąd ta modyfikacja.
Dezintegracja nie powoduje już blokady PZ (wciąż daje krzyże), ale odtąd używanie m-ściany i dzikiego wzrostu blokuje PZ.
Aby przetestować wygodę, zresetowaliśmy wartości zadań w NPC Tobias, więc ponownie da gotówkę każdej postaci (zgodnie z jej poziomem, jak poprzednio). Nauczy także każdego druida trzech nowych zaklęć, a także anuluje zaklęcie niewidzialności. Od teraz możesz także otrzymywać darmowe błogosławieństwa i aol. Po prostu zapytaj go o „gotówkę”, „zaklęcia”, „błogosławieństwa” i „amulet straty”.
Wkrótce więcej informacji, w międzyczasie podziel się swoimi przemyśleniami :)
Jakaś czapka dla maga przydałaby się bo kiszona w postaci gówno żeby nie zapychac capa>cokolwiek na co nas stać>35 DTD crowny czabka> i co dalej demon helmet? Hota na 75?
Tibiarz tink abot yt
to jakie nagrody beda z banshee questa kurła
Musisz rozdać trochę punktów reputacji innym forumowiczom zanim będziesz mógł przyznać je użytkownikowi @Well Skilled ponownie.
Dzienkuje za profesjonalne tłumaczenie Tibiantisu.
"magiczny pancerz płytowy"
Wygrały wszystko
Wg mnie top kekiem jest 'poczta w skali smoka', zrobiła mi dzień.
W końcu ktoś podjął się zwiększenia pancerza i mam nadzieję, że się to dobrze przyjmie, aczkolwiek pewnie ciężko się będzie przestawić.
No ciezko bedzie sie przestawić, ale starczy tych zmian bo zaraz bedzie medivia v2
Ale i tak zajebanie wszystkich questów i broni z nich sprawia, że Knighty to będą dzieci z autyzmem a palki + magiczne sobie będą rollować, nie wiem kto wpadł na pomysł, żeby wyjebać takie questy jak OF (nagrody z nich) bo będąc sobie knightem na 7.4 to masz bronie w Swordach: Two-Handed Sword a potem fire sword z DLa/Hero a w Axe po barbarianie z Edron masz Knight Axe z Black Knighta albo Fire Axe z Demona, no zajebista gierka 10/10 xD
Hurr durr najlepsze bronie (sword) być może nie są już najlepsze i trzeba się będzie zastanowić czym bić
"Czarnoksiężnik? Niebieska szata, złota zbroja, laska czaszki - wszystko w zadaniach." XD tak brzmiała by Tibia po polsku
ja podejrzewam, że bronie typu bright sword, naginata, dwarven axe itp. co są jedynie dostępne z questów nadal będzie się dało z nich zdobyć - tylko odpowiednio utrudnione/ograniczone
no bo przecież nie usuną ich z gry całkowicie ani nie dodadzą do loota jakimś istniejącym stworom (no chyba że do loota customowych potworów)
i tak questy, z których chcesz te bronie zdobywać miały bramki lvlowe, więc na starcie serwera był problem z broniami i tu będzie tak samo
To się kurwa nie doczekasz xD
Serio wyjebali nagrody z questów? xD
Czyli knight jednak two handed sword przez 2 lata do pierwszego anihilatora a nie pół roku do pierwszego OFa?
Conajmniej 1 rok i 10 miesięcy, i bardzo kurwa dobrze hardcore rpg , pvp , pve dla wszystkich magowie bez tomby knighty bez eq xD
To niezły knajt bedzie xd
I tak lepszy od palka xD
Już kurwa nie płaczcie tak, pewnie bronie będą dostępne z potworów i/lub innych questów
Knight bez broni, ms, ed bez run no to palkowi może by tak w łeb zajebać co by zeza miał i missował co drugi strzał
ja bym dal taki hardkore rpg pvp, zeby tylko kazdy z fista mogl bic i chuj zobaczymy kto jest najlepszym wojarzem tibiantitsa, fajne zmiany
Pogubiłem się o co chodzi w projekcie, dlaczego poprawianie kamyczków i krzaków trwało pół roku, co miało na celu odwzorowanie tibi 7.4, skoro teraz są wprowadzane zmiany nie mające nic wspólnego z tamtą wersją i tworzące nową rozgrywkę?
Bo to nie jest tibia tylko tibiantis lol
Ale co jest trudnego że zrozumieniem dlaczego chcą ograniczyć dostęp do broni? Przecież nikt ni kurwa nigdy nie pójdzie huncic takie behe bo po co? Zanim dropniesz gsa to po serverze będzie już biegało 30 najtow z gsem z banshee questa i takiego zdropionego gsa to se możesz zwodować albo ojebac djinowi bo nikt tego nie kupi.a tak dropisz gsa dla swojego ziomeczka ek który od tej chwili jest najlepiej wyposażonym rycerzem na serwie albo opierdalasz na trade za 100k i jesteś królem zycia
Ta, lepiej jest grać kniczem bez broni bo ma być trudniej i ludzie mają chodzić na TH żeby coś wylocić no niezłe rozwiązanie
no ja widzę różnicę jak chcą knightowi wyjebać fire sworda i k axe z questów żeby dostęp do broni był mega ograniczony albo żeby trzeba było czekać aż się znajdą wariaci którzy będą kampić BK od 50lvla żeby zloocić k axe
(nie mówiąc już o Fire Swordzie z DLa)
Ale kumpel spójrz na to szerzej a nie tylko na swoją grę single plejer knicz. Przecież taki bs czy FS napewno będzie dostępny tylko nie w takiej ilości. Questa zrobi 20 osób z czego bs dostanie nie wiem 2? (zakładam że tak to mniej więcej będzie wyglądało). Jak masz szczęście to bs trafia w ręce twojej dryznki jak pecha to wykładaj wyfaemione do tej pory pieniążki. Zrozum że takiego questa może zrobić każdy a zapotrzebowanie na takiego GS czy bs to z 10% populacji. Zdajesz sobie sprawę w takim razie że reszta opierdoli taki item djinowi przez co serwer sztucznie dodrukuje kasę?
na mwalle odpisałem na discordzie
a z bring me to to w jakim sensie zabusowane?
jeśli chodzi o to pływanie, to kwestia jest problematyczna, osobiście wolę oryginalny starotibijski system, w którym można zablokować NPCa, a nie że sobie latasz po boatach bez ograniczeń, ale kiedyś ludzie tak tego nie abusowali, jak zrobiliby to teraz
w efekcie zamiast ficzera 7.4 mógłbyś mieć prawie jak za czasów pz na boatach, zabijasz kogoś na darashii i utknąłeś na wyspie, bo NPC zablokowany przez noob chara
były różne pomysły, ale nie chcieliśmy zbytnio komplikować, więc jest tak
jak ktoś ma lepszy, to może się podzielić :]
co do broni, to przecież ludzie je zdobędą z potworów normalnie
na starcie serwera i tak topka biega z two handed swordem do 40-45 levela, nawet jak są questy
a tego fire sworda to można spokojnie wyloocić nawet zanim są takie levele
Moim skromnym zdaniem wszystko ide w dobrym kierunku :)
to szkoda ze nie widzieliscie jaka byla impreza na discordzie, chlopy tak sie zagrzali ze teraz pallkami beda bic w typa w full secie 50 zamiast 59 bo full set jest troche mocniejszy ze tibiarz musial chlopu spodnie sciagac na gierce xD
Paladynki na 7.4 zawsze były cieniutkie dlatego na innych otsach dostają boosty jak np na medivii wiecej rodzaji amunicji, a tu to chyba nikt nie bedzie nimi grał. Po 1 zeby zaatakować musza się zatrzymac więc do PVP się wgl nie nadają bo nie dość ze mają takie marne hity to jeszcze musi się zatrzymać zeby zaatakowac to taki Master lub ED im ucieka jak chce to juz bez z tego byli nie do zlapania a jak musi sie jeszcze zatrzymac to juz jest Paladynek bez szans. Po 2 zwiększone defy na eq, zawsze to jednak mniejsze hity. Jedynie na początku servera moze bedzie paru grało bo najszbyciej cos zloocic mozna Paladynkiem ale potem jest cienki jak barszcz , mysle ze beda biegaly same MS i Ed (po booscie) i pare Knightow bo blokerzy sa zawsze potrzebni. A im wyzszy Lvl to roznica sie robi coraz wieksza bo i moze na poczatku troche szybciej przyexpisz Paladynkiem ale co z tego jak nie masz DMG. Taki 100 lvl to po 80 bije w typa do tego co 3 hity miss i jeszcze musisz sie zatrzymać a MS ma taki DMG ze nie pytaj a tutaj wgl nie jest znerfiony wiec tym bardziej. Dla mnie to i lepiej i tak gram MS ale szkoda mi Paladynków więc sie nie dziwie , ze placza. (bo zawsze byla z nich była beka na 7.4 a tu bedzie jeszcze większa ) :poggers
Z questow nie, ale ja bym proponowal usuniecie broni z potworow, zeby czasem nie wypadl z behe gs, ani z innego potwora jakas lepsza bron, to bedzie lepsza rywalizacja
Będzie tu działać trap z edron za 280gp? Bo jeśli tak to ms ots bedzie xD
ale jeszcze wczoraj dość powszechny był pogląd, że będzie paladyn ots, a magiem to się grać nie da, bo został straszliwie znerfiony przez brak tombów i mcków
ja od początku pisałem, że paladyn owszem - będzie najlepszy na początku i zapewne pierwszy 100 lvl to będzie paladyn (ew. knight, zależy, ale paladyn ma szansę), natomiast paladyn z czasem traci, podczas gdy sorcerer odwrotnie - ma słaby i trudny start ale z czasem rośnie w siłę, na tym właśnie polegał balans na starej tibii po prostu
i nie raz zwracałem uwagę na to, że tu nie ma żadnych super łuków i fikuśnej amunicji, tylko zostajesz z boltami 30 atk, dlatego wcale nie jest tak zajebiście jak się niektórym wydawało
choć teraz to przesadzasz w drugą stronę, bo nadal paladyn ma sdki i parę innych zalet
co do medivii, to obecnie na każdym otsie paladyn i knight jest zboostowany dlatego że przez mcki i tomby masz pełno hlvl msów
Tak z ciekawości spytam bo teraz naszła mnie ta myśl jaką role ma paladyn na tibi 7.4?
knajt wiadomo bloker
druid leczenie
sorc hity
a paladyn? XD
tani dystansowy dps postac ktora jak dobrze grasz ma 0 waste (speary/melee weapon z tarcza w lapie) bo exura vita op
Jack of all trades, master of none :kappa
W skrocie jepl.
Jebany etatowy podpierdalacz loota
Mam nadzieje ze wyjasnilem
Rolę w czym?
W PvP był bardzo pożyteczny, szczególnie gdy miał 15 m lvl.
Jego ciągły DMG z boltów + możliwość używania SDków dawały sporo opcji na wojnie, jeżeli drużyna miała ręce i więcej niż 2IQ.
Palek to była jedyna postać którą można było grać przyjemnie solo. Drugiej takiej postaci nie było.
W sensie wiadomo że każdą można grać solo, ale granie Magiem i Druidem bez blokerów to katorga.
Rycerz bez ekipy był skazany na huncenie przez miesiące w zasadzie jednej miejscówy, więc szybko się nudził.
Paladynem sobie szedłeś to tu, to tam, cały czas mogłeś zmieniać. Najlepszy dla RPGowych grajków.
ja pierdole w tibii chodzi o to że masz profesje i każda profesja to plusy dodatnie i ujemne, taki palek jest do grania solo głównie i jak ktoś chce se grać solo to bierze palka, ale niestety przez to że fajnie się nim gra solo to nie jest już tak potrzebny do grania w grupce. czyli tak jak każda postać plusy dodatnie i ujemne.
paladyn - słaby dmg, bolty tylko 30 ataku, musi nosić amunicję na którą ciągle nie ma capa i musi refillować co pół godziny, nie ma slota na światło i wastuje manę na utevo luxa, nie ma jak skillować, bez lootbaga ma ciągle waste, w pvp bezużyteczny i w ogóle jest gówniany
knight - nudny, musi skillować, nie ma broni na start, musi expić na słabych potworach, kiedy palek sobie idzie na gsy, nikogo nie zabije w pvp chyba że na waste, nie ma porządnej magii, nawet mwalla nie rzuci, chodzący garnek
mag - tragedia, nie da się grać, na hunta musi robić runy przez tydzień, kiedy palek i knight sobie elegancko expią, ma mało hp i praktycznie zero capa, sam nic fajnego nie pobije, wszędzie ma waste i ciągle brakuje kasy
vs
paladyn - OP, nie musi skillować tylko od razu expi, nie potrzebuje runek ani broni do expa, tylko amunicję ze sklepu, a expi szybko, na niskim levelu może bić dobre potwory, wali na dystans, ma sdki, mwalle i w ogóle zajebisty
knight - OP, ma bronie po 50 ataku, jak się wyskilluje to duży dmg, wszędzie profit i zawsze dużo kasy, capa ma w opór, szybko expi i ciężko go zabić
mag - OP, ma wyjebany dmg, na wysokim levelu wali sdki po 1k, a nie jakieś śmieszne bolty, nikt go nie może złapać, najlepszy do pvp i ogólnie kozak
tak że zawsze każdy widzi co chce widzieć
Rookstayer, zabija wszystkie moby jak leci, budzi respekt na rooku, nie ma co robić z sianem, nie ma czarów, więc nie musi robić całe dnie run. Jednego dnia może bić z melle, a drugiego z łuku.
Wybór jest oczywisty
Nie robienie chara, masz dużo wolnego czasu, zarabiasz więcej pieniążków, możesz realizować swoje pasje, walić koks, ruchać loszki
Ta profka chyba najlepsza
jak tam wasza iglica?XD