Rzucaja paczkami gdyż algorytm pathfindingu im tak nakazuje
Wersja do druku
Rzucaja paczkami gdyż algorytm pathfindingu im tak nakazuje
Naprawiliśmy po cipsofcie kilka oczywistych bugów, m.in. ten ze wpychaniem ludzi do niedostępnych miejsc. Jeden drobny bug jest jeszcze do naprawienia, ale to w wolnej chwili, bo ma zerowy wpływ na rozgrywkę i nikt go nawet nie zauważył.
Natomiast nie widzę w jaki sposób ruszanie paczki przez moba jest bugiem. Jaka jest w ogóle podstawa by sądzić, że to bug? Bo na otsach tak nie ma, to znaczy że bug? Bo ochmar sobie tak wymyślił, że to pewnie bug?
Po prostu, moby się tak zachowywały i tyle.
Wrzucanie tutaj ankrahmun, questów i armora to w ogóle jakaś aberracja, bo wszystko to zostało zmienione z konkretnych powodów, dokładnie wyjaśnianych, i w celu przybliżenia rozgrywki do tego, co kiedyś było, z uwagi na różnice w sposobie gry itp.
Zabawne, że gość który miał powody, żeby korytka dało się rozwalać, a stołki nie, teraz się czepia moba rzucającego paczkami.
Nie opierają i nie jest to żadne nadużycie. Taki Nostalrius jedyne co zrobił to wyciągnął parę wzorów i to wszystko.Cytuj:
To nie jest prawda, tak samo Nostalrius jak i OTHire jak i pewnie jakaś starsza pre-wersja TFSa opierają się na plikach cipsoftowych do pewnego stopnia (ten pierwszy to chyba nawet NPC, monstery itd itd ma od cipsoftu).
Jasne, nie jest to ten sam kod źródłowy ale "nie opierają się" to mocne nadużycie które mogło paść przypadkiem
ale mogło też paść z premedytacją, żeby zdyskredytować te inne serwery czy silniki gry.
Dlaczego "naprawiliście" kilka "oczywistych" bugów? Dlaczego wpychanie ludzi do "niedostępnych" miejsc jest bugiem? Jaka jest w ogóle podstawa by sądzić, że to bug? Bo tibia77 sobie tak wymyślił, że to bug?
Bo widzisz, w mojej ocenie i Twojej ocenie różni się tylko oceniający, a cienka linia między co jest bugiem a co nie, nie jest cienka bez powodu.
Ale gdzie wy macie bug?xD Przeciez dsy normalnie przesuwaja meble, parcele etc.
naprawdę, nie trzeba być tytanem intelektu, żeby dojść do wniosku, że wpychanie ludzi przez ścianę do zamkniętych pomieszczeń raczej zamierzone nie było, oraz żeby przewidzieć skutki takiego "ficzeru", ani uznać, że taka mechanika jest poza jakimkolwiek "common sense"
również reakcja cipsoftu na zgłoszenie tego wskazuje, że był to bug, a nie ficzer czy nawet game weakness, bo naprawili to od razu jak się dowiedzieli, a nie kiedyś przy okazji apdejtu
a ostatecznie można jeszcze dodać fakt, że nawet gdyby to był "ficzer", to za czasów 7.4 i tak nikt o nim nie wiedział, więc chcąc odwzorować ten czas - i tu nie powinien być używany
a taki pathfinder istniał przez wiele wiele lat (nie zdziwiłbym się, gdyby nadal tak było na real tibii) i w tym czasie dziesiątki tysięcy ludzi były świadkiem jego działania, i co? i nic, nikt wtedy nie mówił, że to bug
a wiesz dlaczego? bo nikt nie miał wtedy przyzwyczajenia z otsów, że 'powinno' być inaczej, więc nikt tego nie rozkminiał w ten sposób, po prostu moby przesuwały parcele i tyle
pomijam już, że konsekwencje tego są nieporównywalne z konsekwencjami wpychania ludzi do niedostępnych miejsc
może chodzić o to, no ale nie wiem, pewnie to tylko moje widzimisię i ochmar naprawiałby moby, a zostawił wpychanie charów do wiecznego więzienia
Zobacz jak łatwo zmienić Twoją narrację:
Zresztą to zdanie o "nikt o tym nie wiedział więc usunęliśmy" to perełka na torcie; tak samo jak odwrócenie tego zdania "każdy o tym wie więc to nie jest bug".Cytuj:
naprawdę, nie trzeba być tytanem intelektu, żeby dojść do wniosku, że rzucanie paczkami, które stjoą na drodze potwora, a które ma miejsce podczas gdy potwór się nie porusza raczej zamierzone nie było, oraz żeby przewidzieć skutki takiego "ficzeru", ani uznać, że taka mechanika jest poza jakimkolwiek "common sense"
również reakcja cipsoftu na zgłoszenie tego wskazuje, że był to bug, a nie ficzer czy nawet game weakness, bo naprawili to od razu jak się dowiedzieli, a nie kiedyś przy okazji apdejtu
a ostatecznie można jeszcze dodać fakt, że nawet gdyby to był "ficzer", to za czasów 7.4 i tak mało kto o tym wiedział, więc chcąc odwzorować ten czas - i tu nie powinien być używany
A to ostatnie zdanie z personalnym atakiem to sobie daruj, bo i tak ni chuja nie rozszyfrowałem o co chodzi. Może po prostu jestem za głupi, tak samo jak za głupi jestem by zrozumieć dlaczego pathfinding przy poruszaniu się moba ma wpływ na moba, który się nie porusza (bo za takie nie mogę uznac zmiany kierunku).
No i ostatecznie gdzie jest ten common sense w zachowaniu tego DSa? Gdyby tam stał, powiedzmy, pająk, to by go zabił, bo "blokuje" mu przejście? Skoro paczka mu przeszkadza, to czemu pająk mu nie przeszkadza?
pytasz, co decyduje o tym, czy jest to bug, czy nie, więc ci wypisałem
wpychanie do niedostępnych miejsc jest oczywistym błędem, tak zostało potraktowane przez cipsoft, i nikt normalny nie będzie tego podważał, jak się o tym dowiedziałem za czasów tibii 8.0/8.1, na krótko przed naprawieniem, to od razu wiedzieliśmy, że to bug, który za max 2 dni będzie naprawiony
natomiast przez X lat tej gry nie traktowano przesuwania parceli przez moby jako buga, ani w przypadku graczy ani samego cipsoftu, i jestem pewien, że gdyby nie fakt, że na otsach jest inaczej i teraz się ludzie do tego przyzwyczaili, to w ogóle byśmy o tym nie gadali
jeśli nadal nie widzisz różnicy między tymi dwiema rzeczami, to trudno, możesz sobie przyjąć że tibiarz to ustala przez swoje widzimisię, twoja sprawa
jeżeli żadne argumenty do ciebie nie przemawiają, to równie dobrze możesz twierdzić, że bugiem może być fakt, że ze szczura wypadają gpki, bo to bez sensu, po co szczurowi monety, a fakt że tak jest od 20 lat i wszyscy to wiedzą, to żaden dowód, że tak ma być
kompletnie jałowa dyskusja
wszystko pięknie, wszyscy wiemy, że potwory przesuwają parcele, ale to że przesuwają parcele za nimi samymi, żeby uderzyć cel przed sobą, to chyba nie jest jakś common sense? co innego gdyby to był jakiś fire devil i po zaznaczeniu targetu miałyby odejść kilka sqmów, ale ten ds miał zamiar bić w zwarciu i zrobił to, co zrobił xD
@ochmar ;
Real Tibia AD 2020
https://i.imgur.com/w29QlyY.gif
chciałeś coś jeszcze dodać?
A pokaz caly ekran cwaniaczku. 4 sqm obok kumpel parcele podrzuca. Ha tfuuu
Nie było nikogo, ja byłem tym parcelem
To znaczy co mam dodać i dlaczego?
Argument, że "tak było i dlatego tak zostanie" jest błędny już u podłoża, bo prowadzi do totalnej stagnacji - i myślę, że z tym powinniśmy się zgodzić.
Gif z 2k20 od Cipsoftu, gdzie ta mechanika dalej istnieje to jest jakieś potwierdzienie, że to nie jest bug tylko faktyczna (celowa) mechanika i jeżeli tak jest to faktycznie - być może - powinna zostać.
Ale mówienie, że tam jest jakiś common sense i "wszyscy to wiedzą, więc to nie bug" (zdanie złożone współrzędnie, wynikowe) to trochę nadwyrężenie autorytetu.
A, i teraz zobaczyłem w sumie - bądź taki miły i nie edytuj postów na które już odpowiedziałem np tu:
Nie wiem jaka jest etyka w internecie w tym zakresie, ale dla mnie śmierdzi chamstwem nawrzucanie jakiś passive-aggresive wycieczek personalnych w taki sposób, że odbiorca tego (najpewniej) nie przeczyta.
powiem tak
wedlug mnie nie powinien przesuwac i tyle
ja tu nie widze zadnej logiki dlaczego mialby przesuwac i zadne "kiedys tak bylo" i "teraz tak jest" tez mnie nie przekonuje
ale to nie ja tu zarzadzam serwerem i nie mam nic do powiedzenia