dlaczego piszesz po japońsku? :hmm
Wersja do druku
Skillowanie
Jak to było z tymi chmurkami, co ile trzeba sie przebić, jak ja nie przebije się przez moba a on mi walnie bh to tez się zalicza? Skillowanie bez shielda czy z jeżeli po expie bede popylał z 2h?
tak
jedyne co sie liczy to Twoj blood hit, musisz zadac jeden na 30 hitow zeby nabijac weapon skill, jezeli chcesz rowniez skilowac shielding, to trzeba zadawac co 15 hitow z jednym potworkiem, lub co 10 hitow z dwoma potworkami (bo tickujesz trzy progresy tak jakby, jeden na weapon i dwa na shielding, wiec 30/3 = 10)
jak grac bedziesz w swordzie to mozesz skilowac tylko sword fighting bez shielda, expisz wtedy z gsem a potem z sovem bez tarczy, wiec shielding jest zbedny (jedynie jezeli planujesz grac 4-5+ lat i miec b wysoki level to polecam skillowac shielding tez ze swordem, ale roznica bedzie niewielka)
j/Lemurek wyjaśnił
najłatwiej to sobie wyobrazić tak, że po wbiciu blood hita masz tak jakby 30 training pointsów do rozdysponowania, zanim progres się zablokuje
i każde twoje uderzenie lub uderzenie w ciebie (o ile masz tarczę i def nie jest przebity) zużywa 1 pkt
więc jak trenujesz z 2 mobami, to 3 pkt na turę schodzą; a jak nie trenujesz shielda to tylko 1 pkt na turę
jak znowu walniesz blood hita, to się resetuje itd.
Czyli sumując wszystko = Z dwoma mobami musze zadawać bh 1 na 10 tur (chmurek) w przeciwnym razie zablokuję mi się progres. Czy ten progres odblokowuję się zaraz po tym jak zdam bh czy to ma jakiś dłużysz czas? Czyli najbezpieczniej dla mnie jeżeli tak często nie bloodhituje trenować z jednym mobkiem. Wcześniej myślałem że progres blokuję sie osobno dla shieldingu i osobno dla sf a okazauję się że jeśli nie zadam hita przez 10 tur to blokuje mi się wszystko, tak?
zadajesz blood hita od buta dostajesz tick na melee czyli 29 tickow left* i potem dostajesz 2 hity od mobow juz jest 27 i potem hita zadajesz znow ty i tak ticki do 0 chyba ze walniesz znow blood hita to sie odswieza
*tu moge sie mylic i np blood hit sam nie zuzywa tego ticka
po blood hicie masz 30 ticków zawsze
jeżeli przed blood hitem byłeś zablokowany, to ten pierwszy blood hit jest bez progresu, bo miałeś 0 ticków left przed nim; ale po nim już masz 30
dlatego jak trenujesz z 2 mobami, to najpóźniej dziesiąty hit od ostatniego blood hita musi być znowu blood hitem, wtedy się nie zablokuje
jak z 1 mobem, to najpóźniej piętnasty, a jak bez shielda to najpóźniej trzydziesty
odblokowuje się od razu, tylko ten "hit odblokowujący" nie daje progresu, ale od razu po nim już normalnie lecą skille
tak, jak nie zadasz blood hita przez 10 tur, to się zablokuje wszystko (tzn. melee skill i shielding)
no ten skilling system ciekawe rozwiazanie takie niby glupie ale jak pomyslisz o ile latwiej wyskillac sworda (a np axe) + dostep do sword ringow to koniec koncow wychodzi ze te 2 ataku z sca vs magic sword to ci huja da bo cala droga do tego sov'a/sca jest latwiejsza na swordziarzu
jeszcze wiekszosc sie zatrzymuje na giant swordzie to juz wgle stratny jestes potem jak zapierdalasz z jakas dragon lanca czy fire axe+demonka na expie nie wspominajac o tym jaka roznica w cenie jest gs vs d lanca
ja pierdole tibiarz to co Ty piszesz to dla mnie jakis rocket science :psyduck
no niby tak, ale koniec końcow z sca masz jednak staty 50/37 a z sovem 48/35, więc jeżeli masz opcję efektywnego skillowania, np. monk z przebitym defem, to jednak oddaje, jak lubisz stać ze slimem to też
a droga łatwiejsza, ale też zanim do tego sova dojdziesz, to nie masz zbytnio nic z defem, jakbyś chciał coś komuś poblokować, np. skoczyć na demce na jakimś 80 levelu
tak że imo balanced, wszystko ma swoje wady, zalety...
zjebane to było, jak cipsoft dodał te bronie z anni, osoba która je wymyśliła, to chyba sama nie wiedziała jak def działa, bo avenger dostał staty 50/38 xD więc lepsze niż sca+mms, a uwzględniając że def szedł ze sword fightingu, a nie shieldingu, to jeszcze lepiej
do tego jak zaczęli robić service poi, to w krótkim czasie ceny spadły do 30k i za grosze był endgame weapon 2atk i 3 defa więcej od sova, jeszcze bez aola mogłeś latać
to było potem przyczynkiem do dodania jednoręcznym broniom tego współczynnika do defa shielda, bo się skapnęli, że trochę broken, ale z tym +3 do defa mmski sca nadal było gorsze od avengera, o sovie już nie wspominając
I tak dalej debile lataly nawet w 2015 roku z emeraldem i mmska zamiast avengerem mimo ze emerald po 400k chodzil a avenger za 40k xD jeszcze mniej ataku mial od avengera
jeszcze utito tempo dawal sword fighting i chyba zabieral shielding(tego akurat nie jestem pewien) wiec biegajac z 2 reczna bronia na expie miales jeszcze wiecej defa niz taki typ z tarcza no chyba ze tam w utito tempo byl hidden mod ze breakowal ci calkowicie defa
oczy sie raduja jak przyjazn dalej kwitnie miedzy tymi dwoma panami :peepo
:nazipepe
:feelsokayman
Załącznik 379345
czyli ze dobrze robie????
niektórym nerwica natręctw kazałaby pewnie "zrookować" te 15 shielda do 10 :kekw
Z ciekawości: ile sworda by spadło chłopu przy takiej operacji?
Myślałem że takie rzeczy to Pan na kolanie w dwie minuty szacujesz z grubsza
A to oszust jeden
:feelsspecialman
to se liczysz szybko na tibiantis.info z kalkulatora skillów.
w sumie to chuja chyba jednak
@Tibiarz ; co ciekawe nigdy nie próbowałem tracić skilla, jest możliwe spaść do 10 skilla bez rookowania się? bo w sumie spada 10% albo 7% całego skilla, a żeby mieć 10 shielding trzeba wyzerować licznik, ale pomnożenie liczby większej od 0 przez 0,9 czy 0,93 daje zawsze więcej niż 0 sekund wbijanego skilla łącznie, czy może gra zaokrągla do pełnych 2 sekund w dół i jak masz skillowane przez 1.8 sekundy to zaokrągla do 0 sekund skilla czyli 10 skilla??
Ja bym tego nie liczył na sekundach, bo to tylko zobrazowanie, jak już to na tickach które muszą w tym czasie wejść.
No ale właśnie jak dokładnie działa ten system skilla i jego tracenia?
To po prostu leci procent wszystkich ticków z zaokrągleniem w dół? Tylko wtedy np. postacie magiczne przy śmierci traciłyby dużo znacznie mniej shieldingu niż rycerz (np. przy 10% strat na 20 shieldingu sorek by tracił ok. 30% skilla, a knight niecałe 70%), a chyba tak nie jest :hmm
Czy może raczej te ticki się w odpowiedniej proporcji przeliczają na skillowego expa, którego to dopiero jakiś procent się traci? To by miało większy sens.
No i czy jest jakaś "bazowa" minimalna ilość skillowego expa (czy tam ticków), którą się traci przy śmierci, czy to jest po prostu procent z zaokrągleniem w dół? Tylko w tym drugim przypadku do zbicia skilla z 11 na 10 by było trzeba paść naprawdę wiele razy.
I jak z mlvlem?
https://i.imgur.com/xAkeNh2.gif
normalnie 10% wbitych punktów się traci
Trochę nieprecyzyjnie się tu wyraziłem, w tym miejscu chodziło mi o % progresu między lvlami tzn. jeśli liczyć to bezpośrednio od wbitych punktów to przy śmierci z równym 20 shieldingiem knightowi spadło by do 19skilla i ok. 70% "to go", a sorkowi "tylko" do 19 i ~~30% "to go". Faktycznie tak jest? (Abstrahuję tu od tego ile by trwało odbicie tego skilla)
I czy te punkty przy stracie się zaokrąglają?
no tak, przecież im większy gap pomiędzy skillami, tym większa część z tych 10% się w nim zawiera, więc tym "mniej" wizualnie tracisz
tak samo masz z mlvlem, że jak knight ma z 6-7 mlvl i padnie, to się wydaje że mu tam spada cały chuj za przeproszeniem
w rzeczywistości też traci 10% całości, tylko że jak z 7 na 8 mlvl musi wbić tyle many co z 0 na 7 (przykładowo, żeby zobrazować), to oznacza że ogromną część swojej many spalił już na tym 7 mlvlu, więc 10% całości odpowiada np. kilkunastu % tego progresu do next mlvla
a jak gap pomiędzy skillami jest niewielki, to analogicznie w progresie z aktualnego skilla do kolejnego jest bardzo mała część całości, więc jak się od tej całości odejmie 10%, to tsię okazuje że tracisz np. 2 skille
mam nadzieję, że pomogłem
Ta, dzięki, o to mi chodziło. No właśnie matma mi podpowiadała, że
ale nietrzeźwość i małe tibijskie doświadczenie jakoś mi nie pozwalały się pogodzić z tym że ta różnica wizualna między śmierciami różnych profesji faktycznie jest (i to w niektórych przypadkach dość znaczna), stąd kmina czy to nie jest jakiś bardziej skomplikowany system.Cytuj:
im większy gap pomiędzy skillami, tym większa część z tych 10% się w nim zawiera, więc tym "mniej" wizualnie tracisz
A jak jeszcze z tym zaokrąglaniem tej utraty?
Bo jeśli ilość utraconych punktów się zaokrągla w dół (w tibii chyba sporo rzeczy się zaokrągla się w dół? coś chyba kiedyś wspominałeś że specyfika samej funkcji zaokrąglającej), to wtedy nie dałoby się zbić meele poniżej 10 skilla 20% progresu (a shieldingu poniżej 10%)
Za to jeśli liczba utraconych się zaokrągla w górę (czy też to liczba pozostałych pkt zaokrągla się w dół), to i tak do zbicia z 11 do 10 meele skilla trzeba by było paść ponad 20 razy, z czego ok. 10 razy między 10 i 20% a 10 i 0%.
Bo dziwne żeby miały się tu pojawić ułamki, a nawet jeśli by tak było, to tak jak Delusjant mówił – czysto matematycznie nie dałoby się zejść do absolutnego 0% progresu, a w praktyce pewnie zależałoby od tego kiedy program jeszcze widzi liczbę, a kiedy już zaokrągla do zera, czy od innego epsilona maszynowego (nie wiem, na tych sprawach to się znam jeszcze mniej niż na mechanikach tibijskich xd)
Bo, jak rozumiem, nie ma ustalonej jakiejś minimalnej ilości traconych skillowych punktów?
@Tibiarz ;
jeszcze jedno pytanko, jak działa poison storm, początkowy hit zależy od lvla i m lvla czy zawsze stałe hity i ile one w takim razie wynoszą?
Kupno postaci jest legalne czy ban idzie? Jeśli jest, to czy istnieją już jakieś recover keye czy coś takiego aby móc się zabezpieczyć przed poprzednim właścicielem?
Edit:
W FAQ widzę, że nie jest popierany ale sam w sobie nie jest tępiony, natomiast mamy tam napisane, że możliwy będzie system recovery key - jest to już czy jeszcze nie ma? jak będzie dało się to zmieniać? Czy będzie dało się zabezpieczyć przed poprzednim włascicielem?
Czy ustawienie hotkeyów w myszce to już macro i banicja?
a ja wam muwie że kiedyś mojemu koledze wypadł posion dagger z minotaura na rukgardzie:apuapustajapropelle
Nie ma żadnej funkcji zaokrąglającej. Zaokrągla się tam, gdzie jest wykonywane dzielenie na intach (liczbach całkowitych) i to dzielenie zawsze jest zaokrąglone w dół, po prostu reszta z dzielenia przepada. Natomiast zaokrąglenie samego wyniku zależy od całego działania.
Np. przy full atk masz mnożnik ataku 1.2 i to się zaokrągla w dół, a przy full defie masz 0.6 i to idzie w górę. Dlatego że w pierwszym masz: atk + (atk * 2 / 10) a w drugim: atk - (atk * 4 /10). W oby przypadkach to w nawiasie masz zaokrąglone w dół, ale w drugim całość jest zaokrąglona w górę, bo jest odejmowanie.
Punkty tracone przy deadzie zaokrąglają się w dół (a więc punkty, które zostają po deadzie - w górę). Więc tak, jak piszesz, nie zejdziesz poniżej 18% progresu skilla w melee fightingu (18, nie 20, bo przy 20% progresu masz wbite 10pkt, więc 1 stracisz).
Mam nadzieję, że pomogłem.
Łączny dmg bazowo 150-250 (UE ma 200-300). Przeliczasz normalnie wg spellpowera, jak Lacho napisał. Im większy łączny dmg, tym wyższy pierwszy hit, normalnie jak z poisonem.
Ogólnie wielkiego zastosowania ten spell nie ma, ale można np. tanim kosztem wyczyścić sobie -2 na OFie, bo warlordy i leadery nie są odporne. Taniej niż uekiem, bo u nas poison storm ma obniżony koszt many z 600 na 400, czyli połowę tego co ue, a ma średnio 80% dmg ue.
Nie ma recovery keyów, faq na torgu jest nieaktualne. Polecam faq na oficjalnej, tam jest odp. odnośnie hotkeyów w myszce: https://tibiantis.online/?page=faq#rules
Q: Can I bind spells (hotkeys) to my mouse buttons?
Yes, this is perfectly fine. The mouse software should not be used to play programmed mouse macros but binding or remapping keys is not disallowed.
Więc w skrócie: nie dostaniesz bana za hotkeye, ale za macro lubi inną automatyzację możesz.
Racja, do 18%
Dzięki, to już wszystko co chciałem w tym temacie wiedzieć :feelsokayman
Czyli nie da się zbić skilla całkiem "do zera" bez rookowania się.
A dzięki uzyskanym informacjom i danym z tibiantis.info rozwiązałem zagadkę jak mocno spadłby sword temu ancymonowi, gdyby zachciało mu się jednak zbić shielding z 15 do 10 (tj. do spadku z 11)
Wychodzi, że, w zależności od (ukrytego na screenie) % progresu w skillach, trzeba by paść 18-20 razy, co skończyłoby się spadkiem sworda z 73 na 51-54 poziom :eriksen
Przy zejściu z 15 do możliwego minimum, czyli 10 skill i 9% progresu to już 47 dętek i sword na 24 xD
Taka ciekawostka choć chyba tylko mnie to ciekawiło xd
pokazesz %? shieldingu
mogl wyjsc z rooka bez shielda :feelsokayman
Zwiedzam sobie tę mapkę z tibiantis.info i trafiłem na to na -8 pod POHem. Nigdy tego na oczy nie widziałem, jakiś sekretny resp BK itd, czy to jest to, co było na POI przed dodaniem questa? Jak to z tym było, domyślam się, że nie było opcji się tam dostać i po prostu CIPy sobie grzebali powoli?
Załącznik 379445