https://www.youtube.com/watch?v=o3QI1rWwq7g
Wersja do druku
Mały update techniczy wjechał. Parę tweaków po stronie serwera i clienta. W cliencie jest teraz nowa opcja (w 'extras option', tych co się otwiera plusikiem na prawo od eq), domyślnie będzie włączona. Likwiduje ona opóźnienia na poziomie socketa clienta, zalecamy pozostawić włączoną, chyba że ktoś płaci za dane, to można wyłączyć, bo zwiększa ona ruch sieciowy (który jednak w przypadku tibii i tak jest śmiesznie mały).
https://i.imgur.com/TOQsNzS.png
Różnica względem tego, jak było wcześniej (tak, jak napisałem, po stronie serwera też są poprawki), powinna być zauważalna. Jeżeli ktoś gra na windowsie 7 to wręcz spora. Ale oczywiście zależy od wielu czynników.
Przy okazji, przypominamy o ustawieniu sobie wysokiego 'repeat rate' i jak najkrótszego 'repeat delay' w opcjach klawiatury. Wielu graczy o tym nie pamięta, a domyślne ustawienia powodują tego laga po pierwszym kroku przy zmianie kierunku biegu.
https://i.imgur.com/CniQ3OY.png
kozak update na kturego czekalismy od kwietnia chyba wruce do bicia dwarf guardow na kopie
Dla mnie ten update to zbawienie, mimo swiatlowodu 300 mb to postac mi czasem się cofała, to bylo uciazliwe dalo sie grac ale to nie bylo to. Z tego update jestem bardziej zadowolony niz z odkrytego ankh . Thanks Mate Kay :)
na moim zlagowanym necie z 2000 roku o wiele przyjemniej sie tera biega na 300lvlu
to wina implementacji TCP, kiedyś ten sławny leatrix latency fix częściowo pomagał i ludzie go używali do tibii, wowa itp.
ale te zmiany dają więcej, zwłaszcza na starszych systemach powinny być odczuwalne i na wysokim speedzie
mi na windowsie 7 z 70 pinga tak przycinało przy 750 speeda
https://i.imgur.com/bUeejCW.mp4
a w trakcie testów na 950 speeda biegałem bezlagowo
https://i.imgur.com/iuXtBvj.mp4
przy logowaniu też np. widać że się kanały otwierają bez takiego delaya
https://i.imgur.com/5qJHzTG.mp4
polecam też klawiaturę sobie ustawić jak tam w poście wyżej, kiedyś ludzie o tym wiedzieli, ale teraz niektóre clienty na bazie OTC mają własne ustawienia, i potem po przejściu na klienta tibiantisa się dziwią że ich stopuje 1 krok na zmianie kierunku biegu, dlatego o tym przypominamy
kozak ale se klawiature ustawie bede smigal na guardzicach od jutra
Jeśli chodzi o klawiaturę już miałem tak ustawione ale to tcp no delay dużo dało , postać chodzi o wiele plynniej także Wielkie Dzięki :)
Jeśli chodzi o te cofnięcia, to sproboje dokladnie wyjasnic na czym polegaja. Otoz jesli sam sie pushne na skos (polnocny wschod) i od razu po pushnieciu chcialbym wykonac 2 ruchy( w lewo i dol) czyli wrocic do tej samej pozycji przed rozpoczeciem skosu to sie nie da, poniewaz postac cofnie sie do pozycji ( polnocny wschod) i od tego miejsca pojdzie mi w dol czyli zakonczy swoj ruch na wschod od poczatkowej pozycji a nie na poczatkowej. Jesli sam zrobie skos i wykonam ta sama sekwencję czyli skos (polnocny wschod) lewo i dol postac normalnie wroci na poczatkowa pozycje bez cofki. Natomiast gdy sie pushne na skos (polnocny wschod) moge wykonac tylko 1 ruch od razu zeby mnie nie cofnelo, jesli chce wykonac 2 ruch musze chwile odczekac i dopiero zrobic ruch. A na innych ostach (sprawdzalem) moge od razu wykonac 2 ruchy po pushnieciu siebie (bez czekania) i wrocic na ta sama pozycje z ktorej zaczynalem. 1 osoba mi odpowiedziala ze tez tak ma. Zastanawialem sie wlasnie czy tylko ja tak mam czy wszyscy. Jesli sytuacja opisana jest niezrozumiala , teleportujcie sie do mnie nick : Balderon, zademonstruje o co mi chodzi :)
Po zrobieniu skosa masz delay na kolejny krok, dlatego cię cofa. Jak wykonasz to normalnie klawiszami na numerycznej, to klient o tym wie (tzw. pre-walk system) i sam cię zatrzyma na czas tego delaya, więc wykonasz tę sekwencję bez cofek ale z wyraźną pauzą po skosie.
A jak się pushujesz po skosie, to client nie aktywuje pre-walka i nie bierze tego delaya pod uwagę, w związku z czym nie robi ci tej pauzy tylko od razu pozwala na kolejny krok, ale nie pozwala na to serwer. I client dostaje odpowiedź z serwera, że krok nie był możliwy i cię cofa.
To jest normalny mechanizm, gdybyś po pushnięciu odczekał tyle czasu, ile trwa ta pauza po normalnym skosie, to nic by cię nie cofnęło i mógłbyś wykonać tę samą sekwencję w takim samym czasie. Ty próbujesz tę pauzę ominąć, więc cię cofa.
Tej pauzy po skosie nie ma tylko jak zmieniasz piętro (skaczesz po schodach robiąc skosy) i przy multiple-pushu (gdy cię kilka osób pushuje tak, że lecisz kilka kratek). A pushowanie samego siebie cię nie przyspiesza, to jest tylko złudzenie, więc nie ma sensu tego robić. Lepiej chodzić strzałkami.
Jeżeli na tych innych otsach pushowanie się nie ustawia ci czasu kolenego kroku po stronie serwera, to jest źle (tzn. inaczej niż w tibii, jeżeli ktoś tak woli to ok).
Znaczy wiem, ze pushowanie samego siebie nic mi nie daje , to byl tylko przyklad zeby wytlumaczyc o co mi chodzi. Chodzilo mi o samo pushowanie czy to ja sie pushuje czy ktos mnie to wyglada to tak samo. Rozumiem, że po zrobieniu skosa jest delay na kolejny krok, ale jednak od razu przy pushnieciu po skosie mozna wykonac 1 ruch np w lewo i postac od razu wykonuje ruch ( nie ma opoznienia) ale nie 2 to jest ciekawe :) Moj post nie jest atakiem tylko zapytaniem czy tylko ja tak mam , jesli to normalna sprawa i tutaj tak jest to nie mam z tym problemu . Po prostu ciezko mi sie przyzwyczaic bo jak ktos mnie pushuje od razu automatycznie robie 2 ruchy a tu mozna zrobic tylko 1 i trace kontrole nad postacią bo jest w innym miejscu niz planowalem ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia. Ale dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam :)
Jest opóźnienie, tylko że u ciebie go nie widać. Dlatego napisałem, że to jest złudzenie, gracze obserwujący z boku widzą to normalnie.
Chodzenie w tibii jest oparte na tzw. pre-walku. Chodzi o to, że kiedy wciskasz strzałkę, to client 'dopiero' wysyła pakiet 'walk' do serwera, więc technicznie wciąż jesteś na starej kratce, ale w tym momencie już widzisz jak twój char idzie. To jest ten pre-walk i można go zrobić na maksymalnie 1 krok, klient nie pozwoli na kolejny krok, dopóki nie dostanie potwierdzenia, że poprzedni się udał.
To jest dlatego, że gdyby client miał przed tym 1 krokiem czekać - tzn. wysłać pakiet walk, dostać odpowiedź i dopiero przesunąć chara, to chodzenie nie byłoby płynne. Przy każdym kroku miałbyś tę pauzę na tyle, ile wynosi twój ping. Dlatego client robi tak jakby 1 krok do przodu, zanim zostanie on zarejestrowany na serwerze. I jeżeli potem dostanie odpowiedź potwierdzającą, zanim postać skończy ruch, to pozwoli na kolejny krok. A jak dostanie negatywną, to cofnie chara. Dzięki temu chodzenie jest płynne. I dlatego też jeżeli czas potrzebny na przejście z kratki na kratkę jest dłuższy niż twój ping, to chodzisz bezlagowo, w przeciwnym razie cię przycina.
W opisanej sytuacji, gdy się pushujesz, to omijasz ten mechanizm blokujący pre-walka, bo client nie wie o delayu za skosa (inaczej niż gdybyś wykonał go przez zwykły 'walk'). Ale serwer nie daje się oszukać, wysyła zwrotne info, że ten krok był niemożliwy i client wtedy koryguje do właściwej pozycji.
Zróbcie nowy serwer, najlepiej x2. Obecnie jest lipa, nie da się sprzedać loota, a na serwerze została topka, która za wypłatę kupuje sdki i wenezuelskie farmy. Jedyne co można robić to peacefull rpg ciąganie worków 80 knightem na kopalni.
To, że pierwsze tygodnie serwera są najlepsze. Administracja mogłaby zrobić jakiś edycyjny serwer x2-3, który by się resetował co kilka miesięcy. Dopracowanie Tibiantisa, wyższe (lub nawet takie same) raty i nowy serwer co kilka miesięcy - to byłoby to.
po prostu brakuje djinna/rashida czy innych podobnych npc. znaczy pewno COŚ JEST, może z zaniżonymi cenami, ale jest na ankrahmun do którego nikt jeszcze nie dotarł
to jest hit ze ja majac pare kk w loocie do djinna musze wracac na jakies guardy albo ofa bo tak
1) nie kupie duzej ilosci run ktora mi wystarczy bo po prostu typy maja odbiorcow ktorzy im placa bezposrednio w $$$
2) duzej ilosci run na mf nie zrobie bo nie ma opcji jak nie moge nawet loota z tego hunta sprzedac do djinna
teraz jak jest wojna i ktos ma odlozone kase i checi na dalsze gre to se kupi hmmki bo mniejsze zapotrzebowanie jest ale zas po wojnie to jest tragedia bo 40 osob kupuje hmmy na spam a 1/4 z tych 40 osob jeszcze podkupuje za dolary runemakerow zeby robili tylko dla nich runy na zamowienie xD wiec kekw i siedzisz na jebanych orkach 3 miesiace i nawet se dobijesz ten 170 albo 180 lvl i co dalej kurwa na jebane orczyce idziesz bo loota sprzedac sie nie da nawet jakbys mial 300lvl to nie pojdziesz tak jak na tym lvl powinienes bic jakies behemothy z explo czy burstow raz na jakis czas bo juz zapierdolony rynek bedzie tak gsami ze ludzie zamiast mlotkarzy beda robic swordziarzy a steel bootsy to buty dobre na expienie bedmaga na krasnalach
no ja pierdole jak mozna tak zkasztanic dobrego otsa to ze jeszcze 4 miesiace temu giant swordy szlo sprzedac za te 50k-100k to tylko dobra wola tych co se wypierdalali dziennie po 60-80 bp kul w demony casualowo bo nie chcialo im sie dawac jebania i sellac gsow tylko wpierdalali do depo czy do chaty i kupowali nastepne sdki za real cash
dobra profesorek daj mi chara ktory przezyje bieganie po tej drefi zajebanej i ci odkryje to ankrahmun w tydzien
chuja mozesz jebany nieudaczniku cie jakies dwa 10lvle wyniosly na 40 knightcie pod thais depo
gosciu stara cie z wanny na wuzek musi przenosic a ty cos pierdolisz do mnie o wynoszeniu i byciu nieudacznikiem
https://i.imgur.com/ybedY55.png
https://i.imgur.com/nMFeiYU.png
tylko ze ty sie wypierdalales od jednego typa albo dwoch gosci pod depo bo cie typ odpychal i garnkiem bloczyl ze nie mogles do pz wbiec XDDDDDD
i tak przez jednego czy dwoch ludzi mam na mysli lacznie tyle osob na ekranie + twoj char xD
oni to musza sie zastanowic jak zatrzymac ludzi juz grajacych ew sklonic do powrotu tych co sa retired a nie nowych sciagac bo to sie tak samo skonczy
postawienie nah'boba w thais i alesara na carlin by dalo 100% boost do liczby online
"Elastyczne podejście" nie oznacza stawiania serwerów na życzenie, bo ktoś chce zacząć od nowa. Tibiantis to jest longterm server a nie resetado-ot co 2 tygodnie nowa edycja. Nie zbudujesz community takiego serwera w oparciu o ludzi, co chcą pograć na starcie i quitnąć po 2 tygodniach.
Ale nawet pomijając nasze upodobania i cele, z czysto rynkowego punktu widzenia, to co zaproponowałeś również nie ma sensu i wątpię, żeby ktokolwiek na takim "temporary x2-x3" grał.
Bo kto miałby być targetem tego typu serwera? Nie będą to gracze, którzy chcą lowrate'a, bo oni nie wejdą na serwer, który z góry wiadomo że ma postać max parę miechów, ponadto dla dużej części z nich x2-x3 to nie będzie lowrate. Nie wejdą też gracze, którzy chcą highrate'a, bo tym co prawda nie przeszkadza tymczasowość tego serwera, ale dla nich x2-x3 nie będzie dostatecznie "high". Nie wejdą też zbytnio tzw. "rpgowcy", którzy chcą pograć, ale "nie mają już 15 lat", choć im by te rate'y najbardziej pasowały, ale ich też odstraszy tymczasowość. To są raczej ludzie którzy oczekują takiej Medivii, czegoś łatwiejszego ale stałego.
Więc albo robisz "longterm hardkor lowrate" x1; albo taki x2-x3 z ułatwieniami, też longterm, jednak to zupełnie zmienia balans i godzisz się z tym że po pewnym czasie to już nie będzie Tibia, tylko będziesz musiał wszystko przerobić pod te 500 levele (właśnie jak Medivia), za co zostaniesz zwyzywany; albo robisz seasonal high-rate tylko po to, żeby się ludzie pobawili parę tygodni/miechów. Mieszanie tych cech w jakichś kombinacjach x1 rate shortterm, albo high-rate longterm, nie ma sensu i się nie sprawdza.
ale sie psorek splakal no ja nie moge, ciekawe jak dlugo na dwarfach soldadach nad tym myslal, jak myslicie?
miał jakieś 12h dziennie przez puł roku na obmyślanie planu w jaki sposób dojechać serwer igłę na lata, a skończyło się jak zwykle na pierdoleniu głupot i wyzywaniu na torgu
to moze 3 miesieczne highrate (czyli stage co sie zaczyna od 5x) a za bycie w topce na koniec edycji gracze otrzymuja nagrody na glownym serwerze... jakis ice rapier z 3x uzyciami a moze swiniak
w ten sposob kaczory staja sie mekka tibijczykow bo wszystkie retrocorsy i inne takie gowno na 3 miesiace zdycha...
tobie to juz grubasie mózg się otłuszczył
Może i masz rację, ale uważam że mając tak dobry produkt (dopracowany OTS, w sumie najlepszy w jaki grałem) skupianie się na jednej grupie klientów - graczy long-term na low rate - jest marnowaniem potencjału. Serwer "edycyjny" z regresywnymi rate'ami i resetem co 3 miesiące nie spowodowałby przecież upadku obecnego serwera, tylko podebranie graczy z jakichś retrocores i innych syfów.
Czas zrobi swoje, ciężko mi sobie wyobrazić że za 5 lat - gdzie większość obecnych graczy tibiantisa będzie miała po 30 lat i więcej, założone rodziny, kredyty hipoteczne, własne działalności gospodarcze itp. będzie miała czas i chęci do ciągania dwudziesty rok lootbaga na guardach. Już nawet takie psychole jak profesorek zaczynają dostrzegać bezsensowność tej gierki. Gdyby nie pandemia i przejście u mnie na pracę zdalną to wątpię że znalazłbym więcej niż 10 godzin tygodniowo na tibię - podejrzewam, że jak i wiele osób obecnie grających.
No nic - pomysł z edycyjnym mid ratem to tylko moja sugestia.
problem lezy w samych graczach, ktorzy od pewnego czasu (nawet casualowi) probuja dorobic na grze i tworza z niej biznes zamiast po prostu grac ale to dziala w dwie strony bo jesli jest popyt to zawsze znajda sie gracze (ostatnio bardzo duzo jest takowych), ktorzy to uszczupla
dopiero na tym serwerze przekonalem sie jak mocno jest to zakorzenione w rozgrywce wiekszosci graczy
MATURA TO BZDURA PFFFFFFFFFFFFTFUUUUUUUUUUUUUU
DZIEKI za delay
odkrycie ankrahmun spowodowałoby wzrost graczy (ale czy na długo?) także pewno soon będą jakieś leaki/official wskazówki jak zrobić tego questa
jeżeli już jakiś 2 serwer to ew zlokalizowany w ameryce dla brazoli lub po prostu pvp enfo i exp za ludzi pzdr
po update i odkryciu ankh a z miesiac-dwa przed planowanym kolejnym update i tylko 1x w ameryce server zadne pvp-enfo czy mid/hrate
pzdr
@Tibiarz ;
proszę zwiększyć liczbe slotów w dp bo mi się udka nie mieszczom
to sobie wyślij parcelem
tak robie ale to mało wygodne...
bardzo podoba mi sie sytuacja typu ze facc moze sobie kupic domek do 20 sqm z 1 lozkiem albo bez wiec jak taki domek kupi z rentem 1k (albo o wiele mniej bo sa i chatki z rentem 300gp), to jak ma w dp 20k to moze sobie zrobic quita z otsa a domek sie zwolni za 2 czy tam 5 lat
dobre rozwiazanie, proste i logiczne
no ztymi domqami troche przypal sie zrobil za niski lvl wymagany moze czy cos... kurwy wszystko pozajmowaly i poszly afk.
no te male chatki na faccu to wychodzi na to ze kto kupil to juz na stale, bo 300gp miesiecznie to moze sciagac do konca swiata, bo miec w dp 5 czy 10k to nie jest zadna sztuka, a gosc juz moze dawno nawet nie pamietac ze gral kiedys na igielce xD
co kolega o tym mysli @Lord ;
dlaczego gracz o nicku komandos jezusa pomimo notorycznego lamania regulaminu i zglaszania tego, nie jest banowany za pisanie obrazliwych tresci na czatach publicznych w grze?
bo posiada paszport Tibiantisa