Załącznik 377892
np. tutaj odkrywa się ewidentnie po linii, chociaż jak widać linia ściany na tym poziomie jest nieregularna przy krawędzi góry
Wersja do druku
Załącznik 377892
np. tutaj odkrywa się ewidentnie po linii, chociaż jak widać linia ściany na tym poziomie jest nieregularna przy krawędzi góry
odkrywa się tyle, ile jest wysyłane do klienta, czyli 6 kratek na north, 7 na south, 8 na west i 9 na east
nic nie oznacza
przecież widok jest prostokątny, a nie okrągły, więc odkrycie mapy nie będzie odzwierciedlać nierówności ściany
jak stoisz w miejscu najbardziej wysuniętym na north, to ta północna krawędź odkrytego terenu jest długa na 17 kratek
Najlepiej zacząć od sprawdzenia czy się dokładnie odkryło, bo u mnie to wygląda tak :ezy (a i tak widać że też nie odkryłem niektórych części co Ty)
Załącznik 377894
Biorąc pod uwagę że nie jest się w środku odkrywanego prostokąta + przy ścianach często bywają skały/rumowiska, to może to wychodzić na pierwszy rzut oka nieintuicyjnie.
Załącznik 377895
no ale mi nie chodzi o ten cypel, tylko o to, ze idac przy scianie gory od strony jej south strony widzimy, ze ze nie idzie sie ciagle po jednej koordynacie Y, a nieodkryte miejsce jest zawsze w jednej koordynacie. dlaczego nieodkryte miejsce nie ma podobnego ksztaltu?
o to mi chodzi. nie wiem czy sie rozumiem, albo czy ja juz teraz was rozumiem
Załącznik 377896
nie wiem czy dobrze rozumiem. wchodzac tutaj w te zatoczke, ktora jest na oko wysunieta o kilka dobrych sqm na north, nie powinna jakos inaczej odkryc tej mapy? idac wtedy w lewo przy scianie wg mnie powinno byc to chociaz lekko odwzorowane. teraz jest odrysowane jak od linijki.
Teraz już rozumiem. Myślałem, że system działa inaczej - ze wektor jest po prostu tak jakby skierowany w jedna strone, czyli x sqm na north w danym punkcie, nie patrzac wtedy juz na kierunek east i west w tym wypadku. teraz rozumiem, ze wchodzac w zatoczke ustawia sie punkt ktory odkrywa mi mape w czterech kierunkach o okreslonych sqm dlugosciach.
Miałem na myśli, że nim drobiazgowo zaczniesz analizować czy się dobrze mapa odkrywa to po pierwsze trzeba tę mapę drobiazgowo odkryć xd wiem, że nie o cypel chodzi ale po cyplu widać że masz jeszcze jakieś braki. Tak samo dalej po lewej mi schodzi bardziej schodkami, a Ty masz ostrzej ścięte.
A druga sprawa, to że mapa odkrywa się szerzej niż wyżej (tj. w kierunku północnym), co może na pierwszy rzut oka trochę mącić w porównywaniu krawędzi, bo nie dość że proporcje będą inaczej zachowane, to jeszcze te niesymetrycznie odkrywane tereny się na siebie nakładają.
17 czy 18?
Bo z tego co pisałeś to 9E+8W ale jeszcze 1 kratka/kolumna na której stoisz. To by 18 było.
@down
aaa, dobra, już czaję sytuację, ujebało mi się, że tamtą okolicę przeszukałeś wzdłuż góry, a jak rozumiem podczas robienia screena wlazłeś na razie tylko w tę wnękę xD
zgadza się, 9 w prawo, 8 w lewo + oś w której się znajdujesz, czyli 18
dokładnie, mapka zawsze się odkrywa w 4 kierunkach, tak jak widzisz ekran w grze
odkrywa się dokładnie to, co widzisz na ekranie + te dodatkowe 1-2 rzędy z każdej strony, które są dodatkowo wysyłane do klienta (to na potrzeby pre-walka, żebyś nie widział pustki na skraju ekranu przy chodzeniu + żeby pokazywać obiekty, które są poza ekranem, ale powinny częściowo wystawać na nasz ekran, np. łeb chara, kawałek drzewa itp.)
:psyduck
https://i.imgur.com/Ra9OzpQ.png
tak sie czuje czytajac jakies wektory
Przeszło mi przez głowę ostatnio, w czasie czytania o custom updatach itemów (jak znalazłem info o świecącym golden armie), że można by rozważyć dodanie różnokolorowych lightwandów. Tak jak to miało miejsce na pewnym serverze, na którym wszyscy tu obecni jeszcze jakiś czas temu graliśmy (chyba, że już są - to sorry).
Mogą być z questów + rare drop z jakichś potworów lub bossów.
Żeby nie było za OP, światło z nich by mogło być limitowane i tworzyłoby się wymaganie odpłatnego ich ładowania.
Reasumując - świecą lekko z natury, ale żeby walnęły mocniejszym światłem trzeba naładować u NPC lub jakimś itemem.