Jeśli chodzi o klawiaturę już miałem tak ustawione ale to tcp no delay dużo dało , postać chodzi o wiele plynniej także Wielkie Dzięki :)
Wersja do druku
Jeśli chodzi o klawiaturę już miałem tak ustawione ale to tcp no delay dużo dało , postać chodzi o wiele plynniej także Wielkie Dzięki :)
Jeśli chodzi o te cofnięcia, to sproboje dokladnie wyjasnic na czym polegaja. Otoz jesli sam sie pushne na skos (polnocny wschod) i od razu po pushnieciu chcialbym wykonac 2 ruchy( w lewo i dol) czyli wrocic do tej samej pozycji przed rozpoczeciem skosu to sie nie da, poniewaz postac cofnie sie do pozycji ( polnocny wschod) i od tego miejsca pojdzie mi w dol czyli zakonczy swoj ruch na wschod od poczatkowej pozycji a nie na poczatkowej. Jesli sam zrobie skos i wykonam ta sama sekwencję czyli skos (polnocny wschod) lewo i dol postac normalnie wroci na poczatkowa pozycje bez cofki. Natomiast gdy sie pushne na skos (polnocny wschod) moge wykonac tylko 1 ruch od razu zeby mnie nie cofnelo, jesli chce wykonac 2 ruch musze chwile odczekac i dopiero zrobic ruch. A na innych ostach (sprawdzalem) moge od razu wykonac 2 ruchy po pushnieciu siebie (bez czekania) i wrocic na ta sama pozycje z ktorej zaczynalem. 1 osoba mi odpowiedziala ze tez tak ma. Zastanawialem sie wlasnie czy tylko ja tak mam czy wszyscy. Jesli sytuacja opisana jest niezrozumiala , teleportujcie sie do mnie nick : Balderon, zademonstruje o co mi chodzi :)
Po zrobieniu skosa masz delay na kolejny krok, dlatego cię cofa. Jak wykonasz to normalnie klawiszami na numerycznej, to klient o tym wie (tzw. pre-walk system) i sam cię zatrzyma na czas tego delaya, więc wykonasz tę sekwencję bez cofek ale z wyraźną pauzą po skosie.
A jak się pushujesz po skosie, to client nie aktywuje pre-walka i nie bierze tego delaya pod uwagę, w związku z czym nie robi ci tej pauzy tylko od razu pozwala na kolejny krok, ale nie pozwala na to serwer. I client dostaje odpowiedź z serwera, że krok nie był możliwy i cię cofa.
To jest normalny mechanizm, gdybyś po pushnięciu odczekał tyle czasu, ile trwa ta pauza po normalnym skosie, to nic by cię nie cofnęło i mógłbyś wykonać tę samą sekwencję w takim samym czasie. Ty próbujesz tę pauzę ominąć, więc cię cofa.
Tej pauzy po skosie nie ma tylko jak zmieniasz piętro (skaczesz po schodach robiąc skosy) i przy multiple-pushu (gdy cię kilka osób pushuje tak, że lecisz kilka kratek). A pushowanie samego siebie cię nie przyspiesza, to jest tylko złudzenie, więc nie ma sensu tego robić. Lepiej chodzić strzałkami.
Jeżeli na tych innych otsach pushowanie się nie ustawia ci czasu kolenego kroku po stronie serwera, to jest źle (tzn. inaczej niż w tibii, jeżeli ktoś tak woli to ok).
Znaczy wiem, ze pushowanie samego siebie nic mi nie daje , to byl tylko przyklad zeby wytlumaczyc o co mi chodzi. Chodzilo mi o samo pushowanie czy to ja sie pushuje czy ktos mnie to wyglada to tak samo. Rozumiem, że po zrobieniu skosa jest delay na kolejny krok, ale jednak od razu przy pushnieciu po skosie mozna wykonac 1 ruch np w lewo i postac od razu wykonuje ruch ( nie ma opoznienia) ale nie 2 to jest ciekawe :) Moj post nie jest atakiem tylko zapytaniem czy tylko ja tak mam , jesli to normalna sprawa i tutaj tak jest to nie mam z tym problemu . Po prostu ciezko mi sie przyzwyczaic bo jak ktos mnie pushuje od razu automatycznie robie 2 ruchy a tu mozna zrobic tylko 1 i trace kontrole nad postacią bo jest w innym miejscu niz planowalem ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia. Ale dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam :)
Jest opóźnienie, tylko że u ciebie go nie widać. Dlatego napisałem, że to jest złudzenie, gracze obserwujący z boku widzą to normalnie.
Chodzenie w tibii jest oparte na tzw. pre-walku. Chodzi o to, że kiedy wciskasz strzałkę, to client 'dopiero' wysyła pakiet 'walk' do serwera, więc technicznie wciąż jesteś na starej kratce, ale w tym momencie już widzisz jak twój char idzie. To jest ten pre-walk i można go zrobić na maksymalnie 1 krok, klient nie pozwoli na kolejny krok, dopóki nie dostanie potwierdzenia, że poprzedni się udał.
To jest dlatego, że gdyby client miał przed tym 1 krokiem czekać - tzn. wysłać pakiet walk, dostać odpowiedź i dopiero przesunąć chara, to chodzenie nie byłoby płynne. Przy każdym kroku miałbyś tę pauzę na tyle, ile wynosi twój ping. Dlatego client robi tak jakby 1 krok do przodu, zanim zostanie on zarejestrowany na serwerze. I jeżeli potem dostanie odpowiedź potwierdzającą, zanim postać skończy ruch, to pozwoli na kolejny krok. A jak dostanie negatywną, to cofnie chara. Dzięki temu chodzenie jest płynne. I dlatego też jeżeli czas potrzebny na przejście z kratki na kratkę jest dłuższy niż twój ping, to chodzisz bezlagowo, w przeciwnym razie cię przycina.
W opisanej sytuacji, gdy się pushujesz, to omijasz ten mechanizm blokujący pre-walka, bo client nie wie o delayu za skosa (inaczej niż gdybyś wykonał go przez zwykły 'walk'). Ale serwer nie daje się oszukać, wysyła zwrotne info, że ten krok był niemożliwy i client wtedy koryguje do właściwej pozycji.
Zróbcie nowy serwer, najlepiej x2. Obecnie jest lipa, nie da się sprzedać loota, a na serwerze została topka, która za wypłatę kupuje sdki i wenezuelskie farmy. Jedyne co można robić to peacefull rpg ciąganie worków 80 knightem na kopalni.
To, że pierwsze tygodnie serwera są najlepsze. Administracja mogłaby zrobić jakiś edycyjny serwer x2-3, który by się resetował co kilka miesięcy. Dopracowanie Tibiantisa, wyższe (lub nawet takie same) raty i nowy serwer co kilka miesięcy - to byłoby to.
po prostu brakuje djinna/rashida czy innych podobnych npc. znaczy pewno COŚ JEST, może z zaniżonymi cenami, ale jest na ankrahmun do którego nikt jeszcze nie dotarł
to jest hit ze ja majac pare kk w loocie do djinna musze wracac na jakies guardy albo ofa bo tak
1) nie kupie duzej ilosci run ktora mi wystarczy bo po prostu typy maja odbiorcow ktorzy im placa bezposrednio w $$$
2) duzej ilosci run na mf nie zrobie bo nie ma opcji jak nie moge nawet loota z tego hunta sprzedac do djinna
teraz jak jest wojna i ktos ma odlozone kase i checi na dalsze gre to se kupi hmmki bo mniejsze zapotrzebowanie jest ale zas po wojnie to jest tragedia bo 40 osob kupuje hmmy na spam a 1/4 z tych 40 osob jeszcze podkupuje za dolary runemakerow zeby robili tylko dla nich runy na zamowienie xD wiec kekw i siedzisz na jebanych orkach 3 miesiace i nawet se dobijesz ten 170 albo 180 lvl i co dalej kurwa na jebane orczyce idziesz bo loota sprzedac sie nie da nawet jakbys mial 300lvl to nie pojdziesz tak jak na tym lvl powinienes bic jakies behemothy z explo czy burstow raz na jakis czas bo juz zapierdolony rynek bedzie tak gsami ze ludzie zamiast mlotkarzy beda robic swordziarzy a steel bootsy to buty dobre na expienie bedmaga na krasnalach
no ja pierdole jak mozna tak zkasztanic dobrego otsa to ze jeszcze 4 miesiace temu giant swordy szlo sprzedac za te 50k-100k to tylko dobra wola tych co se wypierdalali dziennie po 60-80 bp kul w demony casualowo bo nie chcialo im sie dawac jebania i sellac gsow tylko wpierdalali do depo czy do chaty i kupowali nastepne sdki za real cash
dobra profesorek daj mi chara ktory przezyje bieganie po tej drefi zajebanej i ci odkryje to ankrahmun w tydzien
chuja mozesz jebany nieudaczniku cie jakies dwa 10lvle wyniosly na 40 knightcie pod thais depo
gosciu stara cie z wanny na wuzek musi przenosic a ty cos pierdolisz do mnie o wynoszeniu i byciu nieudacznikiem
https://i.imgur.com/ybedY55.png
https://i.imgur.com/nMFeiYU.png
tylko ze ty sie wypierdalales od jednego typa albo dwoch gosci pod depo bo cie typ odpychal i garnkiem bloczyl ze nie mogles do pz wbiec XDDDDDD
i tak przez jednego czy dwoch ludzi mam na mysli lacznie tyle osob na ekranie + twoj char xD