xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD D
Wersja do druku
xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD D
Wchodze tu tylko dla postów Xoltra
Nie trzeba niczego dodawać. W Tibii 7.4 gość nie wydał 20k pln na mlvl, tylko manasittował przez X czasu - zgadza się. Ale to manasittowanie było tyle warte, a nawet jeszcze więcej, bo taki był przelicznik. Kupowanie manasów jest tutaj niczym innym jak kupowaniem czasu, więc determinuje jego wartość. Dlatego nie ma żadnego znaczenia, czy bezpośrednim wkładem był czas, czy pieniądze, bo możesz tutaj jedno na drugie przeliczyć.
Jeżeli chcesz porównywać, to musisz sprowadzić do wspólnego mianownika. Nie możesz gadać, że jak dzisiaj ktoś odrobił mlvl za 100 złotych, a kiedyś odrabiałby manasittując przez 2 tygodnie, to znaczy że teraz jest większy deathloss. Bo dzisiaj wydał 100zł, a kiedyś wydałby 0. My nie liczymy kto ile wydał, tylko chcemy porównać wartość straty. A te 2 tygodnie manasittowania były wtedy warte więcej niż 100zł, więc i strata była większa.
Przecież napisałem w 1 poście wyraźnie, a więc powtórzę.
Nie jest do końca rozstrzygnięte czy deathloss w przeliczeniu na $ może być też wyższy niż na tibii 7.4 biorąc pod uwagę w szczególności to że obecnie duża część graczy z topki na sztucznie napompowany mlv i skille i biorąc pod uwagę to, że będą chcieli to odrobić i wrócić do stanu sprzed deski, mogą być zmuszeniu wydać więcej $ niż mag z topki na tibii 7.4 któremu w koszty deski wliczymy aol blessy i manasy na stracony mlv.
Teraz jest jasne? Jak coś to pytajcie i dyskutujcie z tą teza bez pisania bzdur w stylu " magowi z 7.4 też trzeba byłoby dać najpierw 20k zł żeby kupił sobie mlv" - bo ja z takim założeniem dyskutowałem i od początku o nic takiego mi nie chodziło.
O i nie róbcie też takich idiotycznych założeń jak ten tibiarz bo co ja mam mu napisać - no tak ziomeczku jeżeli weźmiesz od uwagę czas na mana sitowanie to masz rację - tylko że mój przykład tego nie dotyczył i było to jasno wskazane że chodzi o proste podejście w $$ na odrobienie mlv.
Jest rozstrzygnięte. Za te 20k pln, za które dzisiaj wbijasz do topki w mlvlu, w tamtych czasach też wbiłbyś do topki w mlvlu. Wychodzi mniej więcej na to samo. Ale przy deadzie wtedy straciłbyś 2% + 50zł na blessy, a dzisiaj stracisz tylko 1.3% i 2 złote na blessy, chyba że zginiesz w unfair pvp, to wtedy tylko 0.25%. Dlatego w tym porównaniu deathloss w starej tibii był 2x większy w pvm i 8x większy w pvp. Czego ty jeszcze nie rozumiesz?
E: I nie ma znaczenia, że tamta topka nie wbijała swojego mlvla za plny, tylko manasittując, bo to manasittowanie "w przeliczeniu na $" właśnie tyle było wtedy warte, więc skończ.
Pan 77 ma rację w tym sporze, co nie zmienia faktu że obecna tibia jest o niebo przyjemniejsza w rozgrywce i odbiorze niż 7.4.
Ty piszesz o czymś zupełnie innym. Zgadzam się z tym że jeżeli dalbys w 7.4 komuś 20k zł na wbicie mlvla i ktoś by padł to straciłby więcej niż ktoś kto teraz wpompował 20k tylko po co pisać takie oczywistości? Ja pisałem zupełnie o czymś innym. O tym jak było i jest w rzeczywistości. W niej jest tak że wtedy nikt nie wydał 20k na mlv, a teraz są tacy co wydali nie wiem o co tu się kłócić w ogóle.
To co piszę o mlvlu i koszcie ma bardzo duże znaczenie i nie wiem jak można z tym dilowac, ale spoko pisz sobie swoje nieziemskie historie dalej i próbuj mi udowodnić dalej ze ktoś kiedyś musiał więcej czasu poświęcić na odrobienie deski - z czym się od początku zgadzam xd, no ale jak mnie chcesz jeszcze przekonać to feel free czekam na posty.
ja pierdole tak swoja droga nie wyobrażam sobie kupienia na 7,4 za 20k manasów i picia tego ręcznie XD
Po wypowiedziach moich reali, dla których tibiantis to hcpvp lepiej się gra na realu. Tyle osób zaprosiłem i nikomu się nie chce bic z war Hammera rotów 30msem.
Co do starca i xoltro to juz się zgubiłem parę stron temu. Niebardzo wiem nad czym wy jeszcze dyskutujecie. Ja podzielam opinie, ze 20k wydane na 140mlvl na realu to strata kasy. Na tibiantisie tez, ale tu będziesz miał bułe i narobisz run. Tym samym powiększysz swojego internetowego siusiaka.
Widocznie znajomi to bobaski i nie wiedzą co to dobra zabawa i P R A W D Z I W A rozgrywka siedem czwórkowa gdzie możesz robić tyle ciekawych i rozmaitych rzeczy że na trzy lata spokojnie starczy
Nikt wtedy nie wydał 20k zł na mlvl, ale ludzie manasittując i regularnie grając wbili mlvl, który wówczas odpowiadał tym 20k zł. Powiedz, dlaczego jesteś takim dałnem?
Zobacz, co chciałeś porównać:
https://i.imgur.com/ISFc8iG.png
Więc liczymy koszt deada maga z topki 7.4 w $ - uwzględniając blessy, aola i manasy, które musiałby wypić żeby odrobić mlvl. A ty na to, że "no ale na 7.4 on by nie kupił tych manasów". Po czym znowu piszesz, że chcesz to porównać, a potem znowu, że "no ale na 7.4 nie kupiłby manasów" i tak 10 razy.
Nie, lol. To porównajmy to co napisałeś i ja napisałem jeżeli jesteśmy zgodni w tym co chcemy porównać. Czekam na wyliczenia bo ja nie mam ani danych ani w sumie chęci żeby je zrobić, ale bardziej danych. Jak je masz to je podaj i możemy spróbować. Mi chodzi o to że wy tu z profesorkiem zaczęliście powoli coś wymyślać że to trzeba by było też wziąć pod uwagę że ktoś wydał hajs na tibii 7.4 i wbił dodatkowo mlv i padł - nie.
Proste, oblicz ile gp trzeba wydać na manasy żeby najwyższy mlv w tibii odrobił to co stracił na desce na 7.4, do tego przyjmij że będzie robił runy i je sprzedawał dodaj do tego koszt aola i blessow i voila. I potem podobne obliczenia trzeba byłoby wykonać dla najwyższego mlvla w tibii - co jest akurat możliwe i proste
No bo nikt wtedy nie odrabiał mlvla na manasach i taki jest fakt, a teraz ludzie to robią i to też jest fakt. Mimo to można byłoby policzyć nawet przy założeniu że wtedy odrabiałalbys mlv też na manasach i podejrzewam że wbrew pozorom wynik nie byłby taki oczywisty jak Ci się wydaje - okej może kiedyś traciłeś więcej w odniesieniu do $ ale uważam że nie była to znaczącą różnica, czyli np. kiedyś 350 zł a teraz 250 zl
Boże odpisywanie na telefonie na tym forum to jest jakiś żart przysięgam że skasowałem już 10 postów podczas odpisywania bo coś tutaj ewidentnie nie działa.
Ad REM:
Przy jakim założeniu zrobiłeś te obliczenia? Ze top mlv na tibii 7.4 to był 94? Przyjąłes że mag sprzedawał runy z odrabiania mlvla? Skąd wiedziałeś jaka była cena gp na serverze na którym ten mag miał najwyższy mlv? Jeżeli gp były tam tańsze to uwzględniłes to w liczeniu kosztu aola i blessow? Jeżeli tak to wrzuć te obliczenia, a nawet zobowiąże się do tego że sam zrobię takie szczegółowe obliczenia dla rl tibii i je sobie porównamy
Wg kalkulatora, który podałeś, z 0 mlvla na 139 mlvl, przy 50% loyalty, double skillu i używaniu wandów, wychodzi 2.5~ miliarda gp. Przy deadzie straciłby 1.3% lub 0.25% z tego. Czyli 32.5 miliona lub 6.25 miliona. Do tego 200k na blessy, czyli razem 32.7M lub 6.45M.
Na starej tibii bierzemy ten 85 mlvl, to jest 13 milionów spalonej many. 2% z tego to 260k many. 1 bp manasów daje 1000 many. Przyjmujemy, że połowa hajsu się zwraca w runach i vialach, więc koszt bpka manasów to 1000gp. Czyli 260k na manasy + 100k na blessy i aola.
Przyjmujemy, że uśredniona cena gpków teraz to 10zł/1kk, a kiedyś to 10zł/10k (uśrednione ceny z allegro z wtedy i dziś).
Czyli top mlvl traci obecnie 327 lub 64 złote. Kiedyś tracił 360 złotych. I to dopiero mowa o wartości nominalnej.
Na koniec bierzemy pod uwagę parytet siły nabywczej pieniądza w 2005 vs w 2020.
Przeciętne wynagrodzenie w 2005: 2400, minimalne: 850. Przeciętne wynagrodzenie w 2020: 5000, minimalne: 2600. Tu masz przykładowe porównanie cen 2003 vs 2013:
https://media.wplm.pl/thumbs/5ad/ODM...c3X24ucG5n.png
Nie chce mi się szukać porównania cen dla 2005 vs 2020, bo już na tym etapie można bezpiecznie założyć, że strata w 2005 dla maga z top mlvl była przynajmniej 2 razy większa. A przy deadzie w pvp nawet z 10 razy większa. Tak, jak od początku pisałem.
Dodam, że porównywaliśmy najbardziej skrajny przypadek - absurdalnie napompowanego mlvla, jak sam mówiłeś. A to dotyczy tylko kilku graczy. Obniżając próg porównania, ta różnica będzie coraz bardziej w stronę starej tibii. Więc dla przeciętnego gracza strata nie była "tylko" 2x większa.
Bo casualowy 700 level traci obecnie ile? Z 20 złotych? Pewnie nawet nie. A casualowy 70 level w starej tibii na same blessy i aola tracił 100 złotych, za które mógł kupić 2x więcej niż dziś i na które pracował 2x dłużej niż dziś. Więc już nawet bez liczenia mu tych manasów wychodzi 10x większa strata, a przy deadzie w pvp to i z 50x większa.
Dlatego właśnie ludzie piszą, że "teraz się nic nie traci i gierka dla bobasów".
Mam nadzieję, że pomogłem. A jak jeszcze raz przeczytam, że "no ale kiedyś nie wydałby tyle na manasy", to chyba zrobię magika.
To fajne se założenia porobiles przy czym już pierwsze 2 linijki wskazują że źle to robisz, a dalej to tylko gorzej. 139 mlv loyality 0% a nie 50% i to zmienia wynik o dwukrotność, a wnioski Twoje są takie że teraz tracisz dwa razy mniej niż kiedyś. Wystarczy że zmienisz loyality na 0% i wychodzi na to że tracisz w zasadzie tyle samo.
No i skąd źródło o 85 mlv to dalej nie wiem, proszę o źródło.
ple ple ple buebuebuebuebue kuku bebe mama kupka
nie o dwukrotność, tylko o 50% (2.646 vs 3.969 miliarda gp), więc wciąż traci się dużo mniej niż kiedyś
przecież ty nie dość, że jesteś matematycznym impotentem, to jeszcze nie umiesz nawet skorzystać z kalkulatora, który sam podlinkowałeś
pomijam już, że nie wiem, dlaczego mielibyśmy nie uwzględniać tego loyalty, skoro każdy z tych typów ze 139 mlvlem ma loyalty na tym poziomie
szczerze mówiąc ty już dublujesz mandarka w wyścigu o debila roku
Bo nie masz pojęcia co liczysz jak widać. Mlv w highscores podany jest bez loyality. To oznacza że gość bez eq ma w kliencie tibii pewnie z 142 mlv, ale w highscores ma 139, więc dlaczego niby mamy to liczyć w taki sposób jak Ty to zaproponowałeś XD. Czyli nawet z Twoich obliczeń wynika że w przeliczeniu na złotówki teraz top mag traci więcej $ niż kiedyś. Co zresztą chciałem powiedzieć. Dopiero jak wyjechałeś ze swoimi argumentami o sile nabywczej $ to wyszło Ci że jednak kiedyś traciło się więcej. To ja też se mogę wyjechać - no ale to może nie zakładajmy że musi odrabiać na double expie tylko od razu i wynik znowu się zmienia o 180 stopni. Masz już to źródło że top mlv to był 85?
Jeszcze można zacząć rzucać argumentami że teraz średnio gracz w tibii wydaje więcej $ niż kiedyś ( bo to na pewno jest prawda ), więc czemu mam się odnosić do parytetu siły nabywczej skoro tibia coinsy to jest dobro luksusowe a Ty mi wypierdalasz z tymi ile cukru kiedyś i teraz możesz kupić za wypłatę. No cóż teraz więcej się wydaje na dobra luksusowe więc bawiąc się w ten sposób możemy zaraz dojść że teraz traci się jednak nie 2 razy mniej tylko 6 razy bo budżet gracza który idzie na gry to np. 15% wypłaty a kiedyś to było 5% wypłaty
Nie ile mogłeś kupić za wypłatę, tylko ile mogłeś kupić za X złotych wtedy, a ile możesz kupić teraz! ty gościu serio jesteś tak tępy, że to wykracza poza jakąkolwiek skalę.
Za TĘ SAMĄ kwotę wtedy mogłeś kupić 2x więcej chleba, 2x więcej mleka, 2x więcej wołowiny, 2x więcej oleju napędowego, 2x więcej biletów autobusowych i 2x większe mieszkanie. Więc nawet jeżeli w NAJBARDZIEJ SKRAJNYM przypadku ci wyjdzie, że nominalnie ktoś traci tyle samo, to de facto wtedy tracił 2x więcej, bo za kwotę odpowiadającą wartości tej straty mógł kupić 2x więcej dóbr niż dzisiaj.
I NIE MA TU JUŻ KURWA ZNACZENIA, KTO WYDAJE WIĘCEJ NA GRĘ, bo już to uwzględniliśmy, ty dałnie. Uwzględniliśmy to w momencie, gdy porównywaliśmy top do topu! W tym już się zawierało to, że dzisiejszy top wydał więcej na grę! Na tym właśnie polegało to porównanie, o które sam prosiłeś. Rozumiesz to kurwa?
Więc nawet w NAJBARDZIEJ SKRAJNYM przykładzie, który sam podałeś, wychodzi że wtedy traciło się dużo więcej! I to przy deadzie w pvm, bo przy deadzie w pvp ta strata dzisiaj jest jeszcze redukowana o 80%.
Tylko że ten przykład i tak NIE JEST miarodajny dla ogółu, i nie pokazuje rzeczywistej skali różnicy w deathloss obu gier. Bo po pierwsze nie porównujemy straty dwóch graczy z identycznym wkładem (to, o czym mówił Profesorek)! A po drugie, 99.999999% graczy nie ma 140 mlvla ani nie miała 85 mlvla wtedy, więc tych kilka osób nie jest żadną reprezentatywną grupą!
"Casualowy" 1000 druid ile dzisiaj traci? 30 złotych? Wtedy 100 lvl tracił 100 złotych w samych blessach i aolu, gdzie te 100 złotych miało 2x większą siłę nabywczą. Co już daje nam 7x większą stratę, gdzie nawet nie policzyliśmy jeszcze temu drugiemu odrabiania mlvla (a pierwszemu tak), i gdzie przy deadzie w pvp to by było już 35x. A casualowy 700 level? Dzisiaj traci z 10 złotych chociaż? Bo wtedy 70 level nadal tracił 100 złotych o sile nabywczej dzisiejszych 200 złotych. Czyli już jest 20x większa strata, a w pvp 100x większa. Gdzie dzisiejszemu graczowi liczymy pełną stratę, a ówczesnemu wyłącznie koszt aola i blessów! WIĘC KURWA MAĆ, jakbyś wyciągnął średnią, medianę czy inną dominantę, toby ci wyszło, że deathloss w starej tibii był 10-200x większy w zależności od modelu, ale nigdy nie był nawet zbliżony! Chyba że zaraz zaczniesz porównywać dzisiejsze 1500 levele do ówczesnych 6 leveli na rooku, bo patrząc na twoje logiczne fikoły, to wcale by mnie to nie zdziwiło.
A gdybyś jeszcze miał zamiar wymyślić, że "no ale wtedy też można było więcej zarabiać na grze, bo wszystko było więcej warte", to całe rozważanie można zamknąć w dwóch zdaniach: dzisiaj traci się 1.3% lub 0.25% i blessy, które są praktycznie darmowe. Wtedy traciło się 7% lub 2% + blessy i aola, które były relatywnie bardzo drogie (w przeliczeniu do majątku gracza, czasu poświęconego na zdobycie tych gpków, wartości realnej, czy czego tam chcesz). Więc te dwa czynniki decydują o wszystkim: większy % oraz wartość blessów i aola.
Fakt, że próbujesz kwestionować to, że deathloss był wręcz nieporównywalnie większy, świadczy o kompletnym zidioceniu i zaślepieniu. Nawet normalni ludzie, grający w nową tibię, ci napisali, że jest dla nich fajna właśnie dlatego, że jest "nie dla masochistów" i nie masz ochoty zrobić magika po dwóch deskach, a ty kurwa dalej swoje.
Proszę mnie już więcej nie tagować i nie cytować, bo nie mam już zamiaru dłużej toczyć dyskusji z niedorozwiniętym tibijskim płaskoziemcą.
Ale ja wiem co oznacza siła nabywcza pieniądza tylko kurwa zrozum to, że nie można odnosić wprost ile mogłeś chleba kupić kiedyś i teraz na to ile dóbr luksusowych mogłeś kupić kiedyś i teraz i ile to jest warte w tym znaczeniu, że kiedyś średni tibiarz wysyłał swoje ciężko zarobione pieniądze do niemiec w postaci 35 zł żeby sobie kupić pacca i cieszył się jak pojebany - przy tym czytał poradnik na torg.pl albo tibia.pl jak to zrobić, żeby dostał tego pacca, a teraz działa to zupełnie inaczej i typowy gracz sobie wypierdala 35zł na jakąś grę której nawet niekiedy nie włączy, a ludzie którzy obecnie grają tak na serio na FACC swoimi postaciami to chyba w obecnej tibii nie ma XD, a kiedyś to było 90% player poola. Chodzi mi o to, że takie zagrywki są chuja warte bo jest tyle zmiennych, że nie jesteś w stanie ich wziąć pod uwagę by wynik był rzeczywiście dobry. Bo biorąc pod uwagę to co wyżej wskazałem, to gracz teraz traci 5 albo 10 razy mniej, ale jak pisałem o $ to chodziło mi o NOMINALNĄ wartość pieniądza XD. Przecież kruwa chyba normalne że chodzi mi o NOMINALNĄ WARTOŚĆ skoro w następnym zdaniu napisałem, że teraz są ludzie co od buta potrafią wydać 20k zł na mlv który tak naprawdę i tak im chuja daje albo kupić jakiś łuk za 40k tc, który też niewiele im daje. Więc po co liczysz jakieś pensje minimalne skoro playerpool w 2005 roku to 90% ludzi którzy do pracy nie chodzili bo siedizeli w szkole. To weź tam sprawdź jakąś ankietę jakie dostawało się kieszonkowe i ile na komunie w 2006 roku i porównaj to z wypłatami w 2020 roku bo teraz 90% graczy to ludzie 25+, a kiedyś to było 12-15 lat.
Ale gościu ten przypadek od samego początku miał nie być miarodajny bo to był przykład anegdotyczny i ja wiem, że kiedyś death loss średniego gracza kosztował dużo więcej niż deathloss kosztuje średniego gracza obecnie. Przecież nawet to napisałem kilka stron temu, że dla mnie tibia 7.4 z tego względu to gra dla masochistów. Podałem tylko za przykład, że gość który wjebał gruby hajs w swój mlv możliwe że traci przy dedzie więcej niż top lv w tibii 7.4 ja nie wiem ile jeszcze razy to muszę napisać.
NIE LICZĘ ŻADNYCH PENSJI MINIMALNYCH, TYLKO PODAJĘ WARTOŚĆ 100 ZŁOTYCH TERAZ VS 100 ZŁOTYCH WTEDY.
Nie zaczynaj posta od "wiem co oznacza siła nabywcza", bo ewidentnie tego nie rozumiesz.
Wiek i kieszonkowe gracza nie wpływają na siłę nabywczą wartości straty. Ale jakbyś chciał patrzeć pod tym kątem, to dla dzisiejszego te 100 złotych stanowi pół dniówki, a dla ówczesnego kieszonkowe z 3 miesięcy, więc różnica dla przeciętnego gracza byłaby jeszcze większa, a nie mniejsza!
https://i.imgur.com/vSveY9F.png
Tjaaa,
Co nie zmienia faktu, że jeżeli chodzi o wartość nominalna $ to teraz top mlv traci więcej niż top mlv w tibii 7.4
Dziękuje, do widzenia.
W reszcie dyskusji wygrałeś - co prawda nagroda pocieszenia się tylko należy, bo wygrałeś sam ze sobą, bo ja z Tobą nie dyskutowałem na temat tego, że średni gracz traci teraz więcej niż kiedyś bo dla mnei oczywistym jest, że tak nie jest. Już tutaj nawet nie chodzi o $$ ale przede wszystkim o CZAS na odrobienie tego lvla, który kiedyś był kilkukrotnie wyższy.
XDCytuj:
Siła nabywcza pieniądza – realna wartość pieniądza. Określa, ile dóbr i usług można nabyć za jednostkę pieniądza
Przestańcie prosze
to juz jest chyba trolling
A sprawdziłem se na tym webarchive to na 7.4 najwyższy mlv to był 82- dużo to w obliczeniach nie zmienia jakieś -30 zł przy desce, a więc 330 zł tracił w takim razie ten top mag w tibii 7.4 z blessami itd.
Natomiast top mlv 139 na zrobienie tego mlvla stracił te 40k zł bo to tyle tma wychodzi z tego kalkulatorka, z tego 1,3% to jest 520 zł.
A więc nominalna wartość straty kiedyś: 330zł, teraz: 520 zł
Nawet jak weźmiemy te wysrywy @tibia77 ; pod uwagę to kiedyś w takim razie top mag tracił 660 zł, a teraz traci 520 zł. No to kurwa mniej więcej to co pisałem od początku - czyli strata obu graczy jest dość porównywalna.
Oczywiście trzeba rozróżnić tka jak mówiłem jedną rzecz bo np. @Profesorek ; tego nei rozumie
Rzeczywistość jest taka:
-top mlv w tibii teraz pali na double expie dużo real hajsu i pompuje sobie mlv - nie każdy tak robi, ale jest część pojebów co tracą na to bardzo dużo hajsu, przez co traci na desce 520 zł + czas który jest mniejszy niz w przypadku tibii 7.4 - to jest fakt.
- w tibii 7.4 żaden mag nie odrabiał mlvla na pewno na mana fluidach, może niektórzy robili runy na rohach albo lf żeby to odrobić w co też bardoz wątpię, przez co tracił na deskę 100zł na aola i blessy (200zł w przeliczeniu na dzisiejszą siłę nabywczą) + czas na odrobienie dużo większy niż gracz z RL tibii - i to też jest fakt
Rzeczywistość taka nie jest, ale hipotetycznie można policzyć:
- top mlv w tibii odrabia mlv po desce od razu, nie czekając na double expa bo niby czemu kurwa miałby. Może - wtedy oczywiście koszt deski należy pomnożyć razy 2 i jego strata przy desce to 1040 zł - to nei jest fakt
- top mag w tibii 7.4 odrabia mlv na manasach i wydaje wtedy na deskę 330zł. Biorąc pod uwagę, że realna wartość kasy była dwa razy większa to tracił tak naprawdę 660 zł. - i to też nei jest fakt oba przypadki nie miały odbicia w rzeczywistości
Podsumowując- przykłady z "Rzeczywistość jest taka:" mają odbicie w tibijskiej rzeczywistości. Przykłady poniżej są przykładami hipotetycznymi. Nigdy nie miały i nigdy nie będą mieć odbicia w rzeczywistości, chyba że znajdzie się jakiś idiota, kto po to żeby udowodnić, że jest inaczej postanowi spalić 20k zł bez double expa w tibii.
xoltro na madagaskar :bloodtrail
mysle ze mozna juz przyznawac debila roku glosowanie jest nie potrzebne xoltro zajmuje pierwsze trzy miejsca
No wyjątkowo oporny typ, białe jest czarne a czarnego nie ma, gorzej niż z płaskoziemcą albo z babką z filmiku wyżej.
Przyjąłem ten najbardziej skrajny (na korzyść jego twierdzenia) przykład, który sam wymyślił, zaakceptowałem nierówny wkład (co już podważało sens porównania), pominąłem nawet koszty związane z odrabianiem levela, gdzie kiedyś expienie tym top magiem było kosztowne. I mimo że porównanie było skonstruowane jak najbardziej na korzyść jego tezy, to i tak kurwa nie wyszło to, co on pisał xD
Więc na koniec zmienił swoje twierdzenie, ale w moim podpisie macie cytat jak brzmiała pierwotna teza: że na nowej tibii jest większy deathloss, bo ludzie więcej wydają na grę xd
Jeszcze ta wcześniejsza gadka, że "no to porównajmy stratę w przeliczeniu na $", gdzie zacząłem zatem porównywać, a typ na to że "no ale kiedyś by nie wydali tych $", po czym znowu, że "porównajmy stratę w przeliczeniu na $" i tak 10 razy xD to jakiś fikoł nad fikoły był xD
A jak jeszcze dodamy te dysputy o casualowym 1000 druidzie, co casualowo robi średnio 7h na dobę (a w majówkę 24h), nie to co te high levele ze starej tibii, co hardkorowo robiły po 8h na dobę xD to wychodzi że "debil roku" w tym wypadku będzie sporym eufemizmem.
E: A, i jeszcze na koniec dostał prostą grafikę z porównaniem cen: mleko 1.30zł za litr vs 2.70zł za litr; bilet autobusowy 1.40zł vs 3.50zł itd., żeby pokazać różnicę w sile nabywczej, i tego też nie potrafił ogarnąć, tylko zaczął coś pierdolić o kieszonkowym. xD
Już w przypadku mandarka trudno mi było uwierzyć, że ktoś, kto jest w stanie samodzielnie zalogować się na torgu i napisać posta, może być tak głupi, ale ten typ to go przebił mniej więcej o tyle razy, ile razy większy był deathloss na starej tibii.
wbilem do tematu jak mial 1 strone zeby zobaczyc o co chodzi, wbilem jak ma 25 stron i jakies klotnie o sile nabywcza i place minimalna wtf XDDDDDDD
Dureń roku xoltro
A srebrny dureń roku tibiarz który bierze wszystko na poważnie :bloodtrail
he time has finally come for the vocations to receive some adjustments! We have been collecting a lot of player feedback over time which shaped the changes we came up with, with a representative survey from last year being especially helpful, in which we asked about your opinion on current problems and challenges of the vocations.
The goal of this project was to remedy these identified problems and sharpen the profile of the vocations, so that each of them has their particular role.
Incorporating feedback does not stop here for us however, as we have invited a sizeable amount of players to an external test. While in-depth information is provided on the accompanying test forum, here is an overview of what is in store for you.
Strong mana potions for knights and challenge spell against distance fighters
Knights will finally be able to use strong mana potions, as the mana pool of high level characters has constantly grown, which made it difficult to fill up with normal potions. They will also receive a new healing spell which fills the gap between Wound Cleansing and Intense Wound Cleansing, to strengthen their healing abilities. On the other hand, while using Blood Rage, the knight will now take more damage, to make the spell's trade-off between attack and defense more pronounced. Knights will also get a new spell, which will temporarily turn distance fighters into melee fighters and challenge them, as a common criticism has been that knights do not have a good way of dealing with distance fighters.
More healing options for druids
Druids receive two new healing spells: Nature's Embrace, a stronger version of Heal Friend, and Restoration, which will be the most powerful self-healing spell. In turn, they can no longer use Heal Friend on themselves, as their overall healing capabilities have been strengthened. The mana costs for Terra Wave will also be lowered to reduce waste.
New attack and debuff spells for sorcerers
Sorcerers receive a new offensive spell, Great Fire Wave, which in terms of power lies between the Energy Wave and a Fireball Rune, to increase their attacking potential. Attack and critical damage of the wand of darkness will be lowered to curb its power. On the other hand, the sorcerer receives two completely new PvE debuff spells: Expose Weakness and Sap Strength. These new AoE spells weaken monsters by reducing their damage or making them more sensitive and thus provide the sorcerer with a wholly new facette to their gameplay, strengthening the vocation's role in a team hunt.
Something which affects both druids and sorcerers is the change of the Magic Shield. In its current state, it gives mages the ability to absorb a lot more damage than knights and paladins. The druid's and sorcerer's Magic Shield now only blocks a certain amount of damage before it breaks. The energy ring can now only be used by knights and paladins, but sorcerers and druids get a new item, which casts a Magic Shield that works like their new, modified one. With these adjustments we hope to strike a balance between giving mages a reasonable amount of protection while not outclassing knights and paladins in terms of defensive capabilities.
Quiver and elemental damage imbuements on weapons for paladins
Paladins get a new item with the quiver, which may hold either arrows or bolts and can only be equipped by this vocation. Ammunition is no longer used out of the backpack, but solely out of the quiver. Paladins can now make use of elemental damage imbuements, since bows and crossbows are going to be imbueable with elemental damage. This will apply the effect to the quiver's ammunition, while it also depends on the ammunition type how this manifests. Elemental damage imbuements do not affect diamond arrows. However, speaking of diamond arrows, the cooldown of Conjure Diamond Arrow and Conjure Spectral Bolt has been massively decreased down to two seconds, so that players no longer need to prepare ammunition a long time in advance of a hunt.
They will also be able to use great mana potions, similar to how knights can use strong mana potions now. The distance skill bonus that is gotten through Sharpshooter has been reduced a bit, since it is widely considered as too strong by players. On the other hand, they receive a new spell similar to the knight's one, turning distance fighters into melee fighters, though it does not challenge monsters and does not affect as many creatures, combined with a longer cooldown.
Increased healing and adjusted damage range
Intense Healing and the Intense Healing Rune now heal slightly more than before, to bring them in line with the new Supreme Healing spell. Moreover, to narrow the spread of damage dealt by single target, non-critical physical range and melee attacks, their minimum damage has been increased a bit while their maximum damage has been reduced a bit. Overall, this does not affect the power level of players, but makes the damage output more stable.
Test server
As mentioned above, in order for you to test these changes and have your say, we have launched a test server and invited a large number of players to it. The exact details, numbers and reasons for these changes can be found in the accompanying test forum. We are looking forward to you trying out the adjustments and giving your feedback in the respective threads to help us improve on them. We will closely follow the threads and incorporate feedback which helps in reaching the stated goals.
See you on Testa, Testera, and Testebra!
Your Community Managers
W skrócie
ek - gówno
ed - gówno
ms - gówno
rp - koks
Na bank dużo rzeczy pozmieniają więc zobaczymy co to będzie.
Kurwa gdzie dla mnie sens grania na ek w chwili obecnej XD
ta ja se kupilem 80 eka ze 115 skilem za 400 tc na bazarku mowie fajnie bedzie.. xD
to jest ten sam update jak z tymi nerfami respow, tylko tam bylo, ze zabrali za duzo hurr durr oddali i w rezultacie tak czy siak proficik dla cipsoftu
teraz niby tez cos dali ale tak naprawde wielki huj, a palek i ek dostali nerf na utito co i tak biorac pod uwage jak jest teraz, a ma byc daje rezultat gorszy niz dotychczas xD wiec no naprawde oklaski dla nich za wybitny rebalans postaci
Ale co Ty gadasz jak palek dostał nerfa utito 10% a w zamian za to arrowki bez cd, great mana poty i bicie z arrowek od żywiołów + kołczan a w miejsce arrow slota można wrzucić item z odpornością.
Dla rp to jest żaden nerf a raczej boost XD
Idź sobie ek na hlvl sprawdź jak 830ek na utito w falcon secie dostawał na isle takie pizdy że cały czas pół hp bo na utito dostajesz 20% więcej dmg od mobów, to jakbyś zamiast 8 mobów tankował 12, no kurwa XD
Albo ms/druid który na utamo vicie dostaje x dmg w manę, reszta hp gdzie taki bobeek na 1650lvlu dostaje za 10k many i leci mu hp XDD
Ewentualnie potki którego odnawiają "manę na utamie" za 3 sivler tokeny/sztuka XD
Jeśli to wejdzie to będzie sens grania tylko na rp'ku XDDDD
no tak, tak arrowki bez cd to duzy +, greaty tak samo (aczkolwiek 900 rp sie rozpisywal i pisal, ze i tak ma zawsze full mane), te zywioly no to jak sobie zrobisz typowo luk pod grimy do 150 lvla, bo z diamond arrowami to ponoc nie dziala
co do reszty to ta zgadzam sie czytalem ;p
wiec z potencjalnego nerfa rp i boost ms/ek dostalismy boost rp nerf dla ek i nerf dla ms xD