@Abovner ; mój rocznik :D
U mnie w szkole większość kojarzy tibię, trochę mniej grało a z tej grupy kilkadziesiąt osób gra dalej czasem na różnych serwerach :)
Co do roczników to '98 nie wie co to tibia.
Wersja do druku
@Abovner ; mój rocznik :D
U mnie w szkole większość kojarzy tibię, trochę mniej grało a z tej grupy kilkadziesiąt osób gra dalej czasem na różnych serwerach :)
Co do roczników to '98 nie wie co to tibia.
Zależy od tego kto w jakim towarzystwie sie obraca. Jeśli widać jakieś nowe gildie na serverach o nazwach pokroju "Ogar Team", albo jakieś "Rashujemy Ostro" to wiadomo, że pryszczate gimbusy. Ja spotykając ludzi w teamach na lunarze i galanie widziałem mało młodziaków a grupa wiekowa zaczyna się gdzieś od 20/21lat.
Myślę, że na to nie ma reguły jednak Tibia to teraz gra bardzo starych graczy mających naprawdę wysokie ~500lvle oraz tych którzy dawniej nic nie znaczyli i nie potrafili się przebić gdziekolwiek i teraz pokazują siłę na swoich świecących łosiach.
17 lat here
Pamietam ze w podstawowce grala w tibie polowa klasy(wiekszosc nie umiala przejsc rooka a reszta nie przebila 20 lvla )
Druga polowa grala w metina
Obecnie jestem w 2 lo z paroma osobami z ktorymi kiedys przegralem w to mase godzin.
Wiekszosc z nich wypiera z glowy ze kiedykolwiek w ta gre gralo a wszyscy ja wysmiewaja
Mamy polaczone liceum z gimbaza - w gimbazie nikt nie wie co to za gra jest.
Aczkolwiek wczoraj loglem z ciekawosci na chwilke na starego chara i w dp spotkalem 4 typkow z 6 podstawowki ktorzy dopiero zaczynaja gre i prosili zebym im blokowal dragi wiec chyba ktos jeszcze czasem zacznie na nowo.
jestem ciekawy co powie nowy gracz o ile tacy sa, jesli przeczyta poradnik i dowie sie ze musi skillowac 10000godzin do 30lvla zeby przyjemnie sie gralo to pozdro, offline training to jeden z lepszych pomyslow... pomijajac to ze niektorzy skiluja 8lvllem do 100 za 'free' i moga to wykorzystywac np w pvp wg mnie powinni wyjebac skile w pizdu albo dac limit skila na dany lvl
tibia 7.6 knight 1000lvl 100skila taki sam dmg weaponem jak knight 8lvl 100skila, jedyna roznica to taka ze taki knight juz nie bije weaponem tylko explosive runami... wspanialy styl gry klasa ktora powinna "bic mieczem" nie mowiac juz o ogromnej przewadze w sile klas magicznych za lvl
jakbym mial porownac tibie dzisiejsza z tym co bylo 10 lat temu to jak cukierek z psim gownem, tylko nostalgia przyslania fakty
w kazdej innej grze mmo po 1 dniu gry (nolife) mozna juz niezle skorzystac z tego co gra oferuje(kontent), w tibi na szczescie powstal dawnport i exp boost do 50lvla zwiekszyli movement speeda na low lvlach
gdyby nie to to po calym dniu siedzialbys na pierdolonych trolach(tych samych co jebales pare godzin na rooku) majac 10/10skile ...nikt w 2014 roku nie chce grac w takie gowno, tibia idzie w dobrym kierunku ale o pare lat za pozno
gra ma byc przyjemna i dosc szybka, a nie zmudna i jednorodna / gry typu hack and slash np diablo sa bardziej grywalne niz gry typu stara tibia, zaznacz moba i sie z nim pierdol przez 10minut
gra jest latwiejsza? w pewnych aspektach na pewno, ale jak szukasz hmmmm nie wiem intelektualnego/fizycznego wyzwania, to moze zacznij grac w szachy albo calymi dniami kurwa liczyc ziarenka w piaskownicy / biegac dookola miasta a za kazdym razem gdy minie 10godzin dopisz sobie do kartki +1 lvl,
cofniecie gry do stanu 8.0 i nowe servery ? ciagly spadek ilosci graczy i otwaieranie nowych sercerow..po to zeby byl 1000 servverow z 1 graczem online na kazdym?
"stara" tibia byla probotterska jeszcze bardziej niz teraz, miales bota mialem skile, trafiales runami i nawet bys nie pomyslal o otrzymaniu bana
Co do tego ułatwiania to po prostu im jest się starszym tym lepiej się ogarnia, nie do końca jest tak, że cipsoft wszystko ułatwił (nie mówię tu o wprowadzaniu hotkeyów, chodzi mi o późniejszą tibię)
Oczywiście, że ułatwił. Teraz wszędzie jest pz (na statkach, na blessach, w bankach, praktycznie wszędzie, nawet na desert queście już cię nie zabiją), wszędzie są schody zamiast rope spotów, nie da się lurować już w ogóle, nie ma boat trapów i uhtrapów, nie da się trapować potami, do tego wszędzie się ma profit praktycznie, wszyscy srają kasą, offline trening i wszyscy mają skille po 100/100+, nie handluje się na trade tylko na markecie, jak cię zabiją, to nic nie tracisz i tak dalej, i tak dalej. Książkę by można napisać o tym, a ty twierdzisz, że nie ułatwiają. A te wszystkie ułatwienia odbyły się kosztem interakcji graczy i to przez to ta gra stała się gównem. Po prostu z mmo-rpg, zostało już samo mmo. Kiedyś nie wchodząc w interakcję z innymi, nie dało się grać, bo wszystko się na tym opierało. Teraz już tego nie ma, a grać możesz praktycznie jakby to był single player.
najlepsza odpowiedz jakiej sie spodziewalem, najlepiej napisac gowno nic nie wnoszacego
no i co z tego ze ulatwiaja w drobnym stopniu i to jeszcze w wiekszosci rzeczy ktore w ogole nie powinny byc brane pod uwage jako miernik trudnosci gryCytuj:
tibia77 napisał
cipsoft zrozumial ze traci graczy to chociaz chcial uratowac tych ktorzy jeszcze zostali umozliwiajac im toszke tego "single playera"
utrudnienia (debilne zreszta) nie sa przyjazne dla nowych graczy, a takich trzeba zeby gra sie rozwijala
no chyba ze chcesz jako ostatni wytrwaly tryhardowac w gre ktora ma 20 lat i blagac zeby nic nie zmieniali bo nie ogarniesz sie albo nie bedzie ci sie chcialo updatowac bota
Mógłbym napisać dużo więcej, ale zwyczajnie szkoda mi czasu na jałową dyskusję z takim fraglesem. Powiem tylko tyle, że jeśli trudność gry odstraszała nowych graczy - tak jak twierdzisz - to wraz z jej ułatwianiem, napływ nowych graczy powinien rosnąć. A fakty są takie, że teraz nowych graczy już prawie nie ma (co gorsza, starsi też się stopniowo wykruszają), gra jest praktycznie w stanie agonalnym, a największy rozkwit przypadał na czasy sprzed ułatwiania. Dziwne.
Cipsoft słuchał takich płaczków jak ty, bo oni zawsze byli najgłośniejsi, i spełniał ich życzenia, notorycznie ułatwiając tym samym grę i doprowadzając ją do upadku. Chcieli wam dogodzić i zwyczajnie przedobrzyli. Wg ciebie, żeby przetrwać, powinni teraz dalej ułatwiać grę, bo to przyciągnie nowych graczy, którzy są niezbędni. Tymczasem jednak zaczęli cofać niektóre ułatwienia, wprowadzając jakieś "retro" pvp servery (co to za "retro"?), które notabene cieszą się dużą popularnością, jak na razie, co jednoznacznie wskazuje na to, że to dotychczas obrany kierunek był zły.
tibia77 dobrze mówi, a cipsoft przynajmniej w końcu poszedł po rozum do głowy i zaczynają robić coś porządnego
Nie chodziło o to, że nie ma ułatwień, tylko o to że mając to co dzisiaj i gdyby bylibyśmy w 5 klasie podstawówki to dalej gra byłaby trudna. Dorastając ogarnia się coraz więcej. Nie wiem czy dobrze myślę tylko tak mi się wydaje.
A ja wam powiem tak, że kiedyś jakieś 10-15 lat temu tibia nie miała tak dużej konkurencji na rynku mmorpg jak ma teraz, powiedzcie mi jakie dziecko w wieku 10-15 lat wybierze tibie skoro ma do wyboru multum innych gier mmorpg z grafiką 3D gdzie na takiej grafice się wychowało. Prawda jest taka, że tibia upada i jeszcze max pociągnie jakieś 10 lat~~ Bo nowi gracze nie ma szans żeby przyszli, a starszy ile będą grali? Skoro już chłopy mają po te 18-30 lat. Nie mam pojęcia co trzeba żeby się to zmieniło ale jedno jest pewne, że nie wazne czy będą ją ułatwiać czy utrudniać i wracać do 7.4 jak i tak graczy nie będzie przybywać, nie ma na to żadnej szansy, po prostu nie te czasy, że młodzi chłopacy będą grali w grę z taką grafiką, gdzie ich postacie nie ruszają mieczem przy walce czy nie widać na nich ubranego ekwipunku. Żeby tibia się utrzymała to trzeba po prostu jakiejś wielkiej rewolucji w tej grze. :(
@up akurat moim zdaniem się mylisz, wiadomo, że czym jesteś starszy tym inaczej myślisz i gry są dla ciebie w jakimś tam stopniu łatwiejsze, ale bez przesady dzisiejsza tibia, a tibia sprzed lat to jest niebo, a ziemia jeśli chodzi o jej łatwość czy trudność. ALe powiem wam prawdę, najprawdziwszą i nie każdy może się z tym zgodzić. Mianowicie gdyby tibia przez cały czas się nie rozwijała i cały czas by wyglądała jak tibia 7.4-7.6 to grałoby w nią 2x mniej ludzi niż gra aktualnie. Dzisiejsza tibia może nie jest tyle co lepsza od starszej, ale na pewno ma większe możliwości rozwoju, prawda jest taka, że wystarczy pozmieniać kilka rzeczy tylko i tibia nie byłaby wcale tak łatwa jak jest aktualnie i można by było z niej zrobić solidną markę. ALe co jak cipsoft nie słucha się graczy i nie gra w tą gre, przez co nie ma pojęcia co w niej jest złego, a co dobrego. Oj co ja bym dał żeby tibie wykupił jakiś Blizzard hehe.
Dziwne, że nikt nie zwrócił uwagi na samą jakość tej gry. Kiedy zaczynałem grać miałem kompa z 128mb ramu i kartą graficzną zrobioną prawdopodobnie z kawałka drewna. Myślicie, że chłopak ~12 lat który dostał komputer na urodziny/komunię/whateva z 16gb ramu, i7 itd zamiast ostatniej części Wiedźmina będzie się bawił w Tibię?
Oddajcie honor grze która właściwie w niezmienionym stanie (pomijam edycje interakcji między graczami, mounty i inne dziwne sprawy) przetrwała tyle lat.
Umiera? No i dobrze. Kiedyś przyjdzie taki czas że wyłączą serwery. Taka naturalna kolej rzeczy. Coś się kończy, coś się zaczyna.