Ale to, ze to bylo odnosnie mojego postu nie napisales :/
I reszta: Maze of lost souls ma tylko nawiazanie/wskazowke. Ciekawsza rzecz znalazlem w kazo. Kilka wezy i dziure, co ciekawe jest to small hole + zablokowany kamieniem.
Wersja do druku
Avarion w swoim kompendium wspomina o:
Mikstura przypomnienia
Jeśli już zapomniałeś przepisu na tę miksturę, trudno będzie ci ją sobie przypomnieć. By ją pamiętać, powinieneś wypić miksturę, co oczywiście może sprawić problemy jeśli jej nie masz albo o niej zapomniałeś.
Wszystko co potrzebujesz, to:
martwy szczur
23 sztuki złota
róża
ości ryby
zegarek
skórke od banana
i, oczywiście
sztylet do zamieszania
i garnek by zagotować miksturę.
Wrzuć składniki do garnka i gotój przez 28 minut. Później, wypowiedz magiczne słowa "murana nur". Wypij miksturę, a odzyskasz pełną pamięć.
UWAGA: Mikstura nie pomaga nieumarłym. By zadziałać, zaklęcie potrzebuje mózgu w ciele. Bez mózgu, jest bezużyteczne.
Należy także zauważyć że mikstura przywraca pamięć jedynie na krótki okres czasu...
Powodzenia i wesołego gotowania!
i rowniez o:
Na wschód od Thais znajduje się samotna chatka, a raczej stocznia zamieszkana przez NPC Hoggle. Hoggle jest rybakiem maniakiem, niemal wszystko kojarzy mu się z rybami. Biedak stracił swoją łódź, ponieważ podziurawił jej kadłub będąc pewnym, że to uczyni łódź bardziej aerodynamiczną, i teraz łowi ryby po prostu pływając, co jest trudne, jak sam przyznaje. Hoggle niewielu ma znajomych, czasem tylko sprzedaje ryby Frodowi. Od zawsze ludzie usiłowali wiązać Hoggle z sekretami Jakundaf, jako że pustynia znajduje się rzut kamieniem od jego domku. Twierdzono jakoby Hoggle dostał się pod urok syreny (NPC wspomina o spotkaniu z nią), a jednym lekarstwem mogą być czary druida. Trudno jednak znaleźć cokolwiek na potwierdzenie tej teorii.
to moze by sprobowac przygotowac ta mikstura i dac ja NPC Hoggle.
Troche to naciagane, ale jakos tak mi sie skojarzylo ;p
Tylko ze ty wiesz jak wyglada ten quest, co innego gdy byl robiony po raz pierwszy, moze ktos myslal ze hotld jest miejscem z nagroda, jesli rozwiazal dobrze zagadke = przezyl, czyli zblizyl sie do rozwiazania desert questu wiedzac ze hotld jest zlym tropem, jezeli sie pomylil to pewnie wrocil zeby wejsc w dobre drzwi.
Edit: Ciekawi mnie skad Nemal ma klucz i kto zbudowal Hotld? Czyzby on sam ale przeciez jest slepy ;/
Może klucz dostał? Jeżeli Avarion ma rację to Nemal jest Cropwellem czyli Hala mogła zostać wybudowana przez jego ojca... Oczywiście to tylko domysły bo Avarion nigdy nie przedstawił dowodu na to, że Nemal jest jednym z Cropwellów.
Aqualek
@Aqualek
Zaznaczyłem, że moje domysły mogą mijać się z prawdą, ponieważ nie znałem żadnych innych zapisów dotyczących bazyliszka.
@br_demon
Nie napisałem, że to był Twój post, bo nie czytam, jaki użytkownik napisał posta, a czytam jego treść. Przepraszam :)
A może właśnie Hagor, który zesłał Nemala na pustynię, dał mu ten klucz, bo wiedział, że Nemal nic nikomu nie wyjawi, bo po prostu nie będzie wiedział o co chodzi graczom pytającym o ten klucz? Drugim wyjściem może być to, że Nemal znalazł klucz przed spotkaniem z bazyliszkiem, ale nie wiedział, co ma z nim zrobić, dlatego nie jest w stanie nam pomóc.
@up
Nemal doskonale wie... dając klucz mówi, że bez potężnego umysłu jest bez użyteczny. Nemal mało mówi, ale wg mnie wie dużo więcej niż mówi. Problem jest w tym, że trzeba dobrać key wordy. Tak samo jak Adrenius, gdy powiesz "Treasure" Pyta się "What is treasure for you" i czeka na odpowiedź... Możliwe, że da się mu odpowiedzieć na to pytanie.
Aqualek
@Down
Ja poświęciłem tydzień na testowanie mechanizmu, reszte czasu na kompletowanie fabuły itp.
a wogole ktos cos probowal zrobic chociaz jedna rzecz, ktora zostala przedstawiona w tym temacie?... przeciez gdybac mozna dopoki, dopoty pomysly sie nie skoncza, co raczej jest niemozliwe ;]
Jeśli elfy 'zbudowały' Jakundaf to może u nich trzeba pytać o Hotld ? Ktoś tam napisał, że Bazyliszek zamienia w kamień, otóż to była przypowieść o Bazyliszku który oślepiał ;) Może skojarzyło Ci się to z Harrym Potterem ;D Myślę że dobrze będzie spróbować z tą miksturą dla tego rybaka ;)
Mógłby mi ktoś podać linki do Tibian Earth, na których zaznaczone są te switche? Bo chciałbym pokombinować, troche z ich położeniem, a nigdy ich nie widziałem. BTW, są 4 switche i 4 drzwi, więc te switche są raczej związane z drzwiami.
wszystkie WIDOCZNE switche jakundafu (3 widac tylko na wykradzionej mapie):
http://tibia.pl/earth.php?x=32660&y=32109&z=8&q=262.23
http://tibia.pl/earth.php?x=32668&y=32150&z=12&q=210.67
http://tibia.pl/earth.php?x=32629&y=32089&z=10&q=147.48
a tamte 3 niewidoczne sa mniej wiecej tutaj:
http://tibia.pl/earth.php?x=32701&y=32146&z=7&q=56.70
tylko ze pod ziemia (nie pamietam ktore pietro :s)
Aqualek tez zajmuje sie ciagle Jakundaf Desertem od jakis 8 miesiecy. Nie czytalem nigdy zadnych spoilerow i poradnikow na temat Jakundaf Desertu, odkrylem wszystko sam i powiem ze jest tego bardzo wiele i mam na ten temat pewne teorie. Teraz wiem ze nie jestem sam i nie tylko mnie zainteresowal sam Jakundaf Desert, ale osobiscie uwazam ze jest on troche nie dokonczony badz pewne elementy zostaly kiedys usuniete w celu aby nie bylo mozliwe przejscie do dead villi, mozliwe tez ze chodzilo im o utworzenie kolejnej legendy w ktorej jak wiemy, w Tibi nie brakuje.
Wiem duzo wiecej niz opisales tutaj w tym "spoilerze" lecz narazie niestety nie zdradze tego publicznie gdyz moze to okazac sie jakims przelomowym odkryciem, mam tylko nadzieje ze ten czas ktory poswiecam calemu Jakundaf Desertowi nie poszedl na marne. Ale naprawde cieszy mnie fakt ze Aqualek sie tym zajmujesz :) jednak musze Cie zmartwic gdyz osobiscie uwazam ze teleport nie pojawia sie w bibliotece a troszke w innym miejscu...
Jednak zastanawia mnie cos, czy ta skrzynia w pokoju do ktorego mozna sie dostac poprzez wylamaniu drzwi lomem, moze miec jakis sens... jaki ? do tego dojdzie sie jeszcze...
I znów, wiem ale nie powiem ? Cieszymy się z tego że wiesz, jeśli chcesz pisać takie posty to lepiej wogóle ich nie pisz. ;)
@Ivv4n3k
Przeczytaj dokładniej. Napisałem że tp pojawia się na skorpionach za ścianą otwieraną dzięki switchowi w bibliotece. Bo tam jest oskryptowana kratka na polu z olejem. Sam też wiem trochę więcej niż napisałem, lecz trudno ocenić kto wie więcej skoro nikt tego nie rozwiązał. Mam nadzieje, że w następnym poście napiszesz coś konkretnego tak byśmy mogli podyskutować. Gdy znajdę czas bo na razie chce trochę lvl podbić, sprawdzę inne swoje teorie. Poza tym wcale nie musimy się teleportować do "dead villi" tylko na wysepkę z ciałem w której może się znajdować jakaś ciekawa książka która do początek następnym questom. Ja napisałem to co napisałem by uporządkować informację, oraz wysłuchać pomysłów innych bo skoro sam nie znam rozwiązania to może ktoś inny znajdzie coś więcej... Jak chcesz dalszej dyskusji zapraszam na pm, lub na forum. I tak btw. też zajmuje się desertem wiele miesięcy i jest to moje ulubione miejsce na Tibi...
@Popek
Te samo co hala straconych drzwi, i dlatego zawsze rozpatrywałem istnienie mechanizmu wymagającego 3 czynności. Książka z Monthy Pythona też to potwierdza...Cytuj:
a tamte 3 niewidoczne sa mniej wiecej tutaj:
http://tibia.pl/earth.php?x=32701&y=32146&z=7&q=56.70
tylko ze pod ziemia (nie pamietam ktore pietro :s)
Aqualek
Czy tylko u mnie nie widac tych mapek z tibia earth ?
Jaka książka Monty Python ? Mógłbyś napisać treść ? Czyli znów Monty Python ma związek z jednym z Tibijskich questów ? :o Ciekawe ;)
#edit
Sory, źle to ująłem ;d część tej książki która opisuje ten kawałek questa... o ;D
Chodziło mi o tą książkę w której jest cytat z filmu:
Czy książka poświęcona liczbie 3 jest przypadkiem gdy mamy 3 niedostępne switche? Wg mnie ten opis i "święta szpilka" to jest metafora tego co mamy zrobić na pustyni.Cytuj:
Armaments, Chapter Two, Verses Nine to Twenty-One.
And the Lord spake, saying:
"First shalt thou take out the Holy Pin. Then, shalt thou count to three, no
more, no less. Three shall be the number thou shalt count, and the number of the
counting shalt be three. Four shalt thou not count, nor either count thou two,
excepting that thou then proceed to three. Five is right out. Once the number
three, being the third number, be reached, then lobbest thou thy Holy Hand Grenade
of Antioch towards thou foe, who being naughty in my sight, shall snuff it."
Aqualek
To nie szpilka a raczej "swieta zawleczka" przeciez jest mowa o granacie. Ta plama oleju jest niedaleko trumien, to tez moze byc cos ankh->zycie, trumna->smierc. Ankh moglby byc zawleczka ale co jest metaforycznym granatem?? :P
Co do liczby 3 to mysle o tych dzwigniach zwiazanych ze spike sword questem, wkoncu ksiazka jest dosc niedaleko tego dungeonu a do desert questu nie sluzy na pewno...
Do wysepki chyba dostac sie mozna kontrolujac wysokosc wody w jeziorze, jesli dobrze pamietam, ta ksiazka o kontrolowaniu nie powstala bez przyczyny.
btw. tez najbardziej lubie Jakundaf ^_^
#up
Z zawleczką to kojarzy mi się pewien film Monthy Python i Święty Gral czy coś takiego.Tam mieli Święty Granat Ręczny , i zawleczką był tam krzyż.
Wielka mi wypowiedz ...
@Aqualek
Co do pojawiajacego sie portalu na oleju w pokoju z grobowcami nie jestem przekonany, ale samym faktem pojawiajacego sie portalu moze i ma jakis sens... jednak w pokoju z banshee jest portal ktory to prowadzi wlasnie do dead ville. Problemem byloby sie dostac do samego banshee, ale z tym moze a raczej napewno ma zwiazek spike sword quest, bo dzwignie na wysepce nie stoja od tak sobie... jak i te 3 dzwignie dostepne na podziemiach pustyni. Wydaje mi sie ze ten quest moze byc bardziej rozbudowany niz nam sie to jednak wydaje i na jego rozwiazanie nie koniecznie trzeba szukac tylko w podziemiach pustyni, widocznie sa jeszcze poukrywane gdzies jakies dzwignie lub inne metody otrzymania przejscia do smokow za m wallami (jakie? tego jeszcze nie odkrylem ale jestem blisko).
Dlaczego wykluczam pojawienie sie portalu na oleju? co prawda jest tam punkt akcji ktory nie oznacza odrazu ze bedzie cos sie tam pojawialo. Byc moze to ma z czym innym zwiazek a raczej jakis punkt kluczowy by dostac sie do dalszej dzwigni, myslalem tutaj tez nad pewnymi miksturami ktorych recepty sa wypisane w bibliotece i moze trzeba by bylo wylac w to miejsce. No ale konkretniej... dlaczego nie moze sie tam respic portal? otoz dlatego zeby dostac klucz od pewnego npc za zdany u niego egzamin ze znajomosci osob ktore umarly na pustyni, mozna wywnioskowac tylko jedno, ze te wszystkie miejsca do ktorych trzeba bylo sie dostac byly tylko taka wskazowka w formie ksiazki uzyskanej z cial zginionych podroznikow, a wiec te miejsca nie maja nam nic innego do zaoferowania... bo to troche bez sensowne by bylo by portal pojawial sie w pokoju w ktorym byla ksiazka...
Co do ciala bedacego na wyspie na pustyni to wydaje mi sie ze to do niczego nie prowadzi, moze i jest w ciele jakas cenna informacja ale wydostac sie z tamtad nie da... wiec smierc za uzyskanie cennych informacji - taka wersja jest najbardziej przypuszczalna o ile w ciele znajduje sie jakas cenna wskazowka.
Myslenie na temat czyj ojciec co wybudowal jest znikome i prowadzi do nikad... zauwazcie ze te questy sa tworzone przez ludzi dla ludzi... rozwiazania sa czasem latwiejsze niz nam sie wydaje...
Dlaczego miejsce nie może być użyte ponownie? Skąd wiesz że portal z banshee prowadzi do dead villi. Tego nie możesz wiedzieć, chyba że tam byłeś. Nawet rl mapa tego nie ujawniła bo nie było tam danych teleportu. Test u Adreniusa nie wyklucza, że to było jego ostatnie zadanie. Ja uważam, że Adrenius jest potrzebny również w drugim queście ponieważ jego filozoficzne wypowiedz idealnie pasują do hali. Wg mnie drugi quest jest związany z filozofią logiką. Banshee ewidentnie jest zasypana, nie wiadomo czy dziennik Morin jest w jej ciele czy Morin nie stała się banshee. Może trzeba jakoś spowodować zniknięcie tej ściany, można zauważyć, że beholdery prawie się do niej dokopały. W twojej wypowiedzi nie widzę żadnych argumentów, strasznie tego nie lubię. Wiem, że ja też nie podałem argumentów za wiele, ale tyle ile mogłem to dałem. I bagatelizowanie wyspy, czy to nie idealne miejsce na final room? Nie które klucze na desercie się respią więc nagroda też może się respić w ciele. Wiem, że trochę nie składnie napisałem , ale podsumowując mamy inne wizje tego questu, pełny desert może być połową zadania, polega na zdobyciu ankh który wykorzystujemy w drugiej części dlatego te same pomieszczenia mogą być użyte 2 razy. Zreszą kilka npc w tibi odgrywa rolę w więcej niż jednym queście.
Aqualek
Wiesz co to skypt?? Nawet same klikniecie na cialo moze nas przeteleportowac.Cytuj:
moze i jest w ciele jakas cenna informacja ale wydostac sie z tamtad nie da... wiec smierc za uzyskanie cennych informacji - taka wersja jest najbardziej przypuszczalna o ile w ciele znajduje sie jakas cenna wskazowka.
Teraz pare luznych informacji:
- teleporty maja opisane x,y tylko dla map do otsow, na rl mapie ZADEN portal nie jest opisany
- ankh, bodajze od wakacji 2007 ma funkcje "use with" o czym pisalem wiele razy ale chyba kazdy to ignoruje, tej funkcji nie mial wczesniej na 100%, minal juz ponad rok od tego czasu a dalej nie wiadomo w jakim quescie nalezy go uzyc, warto wiec o tym pamietac ;)
Dodatkowo radze poczytac sobie na wikipedii, ankh to pierwowzor krzyza ktory znamy dzis, do tego to symbol zycia noszony przez Isis, boginie egipska, Egipt->pustynia, czy to tylko przypadek? Nie sadze, dodatkowo ze zwloki w egipcie poddawano mumifikacji, uzywano do tego olejkow i masci. Moze to jest nasza plama oleju??
- "pola skryptowe" jak to okreslacie sa opisane 4 cyfrowym ID, jesli dobrze mysle kazdy switch ma inny numer (najprawdopodobnie sa to nastepujace po sobie liczby, sprawdze to editne). Sa tez pola np. miejsce gdzie mozna wykopac scaraba/coina ktore maja ten sam numer, dlatego ze maja ten sam skrypcik. Do czego zmierzam?? ;)
Mozliwe ze patrzac na numeracje skyptow na calym terenie pustyni/pod nia/w okolicach i ukladajac je chronologicznie mozemy stwierdzic kolejnosc "zadan" jakie mamy wykonac
np. biblioteka->plama->hotld (to tylko taki przyklad)
Avarion tez zwracal uwage na to ze Crowley byl z swoim zyciu w egipcie i napisal tam pare ksiazek, sugerujac biblioteke Jakundafu.
Dzis lub jutro postaram sie wrzucic wszystkie "numerki" jakie znajde razem z opisem i wspolrzednymi, jak ktos chce zaoszczedzic mi roboty moze podac x,y,z tych pol ;D
Hm, zawleczka od granata ;) Może coś z tym być, znacie jakiś 'niedokończony' przedmiot jak naprzykład lampa bez wkładu ? Oczywiście ten przedmiot w jakiś sposób musi przypominać granat (chodzi mi o eksplozje lub wyglad granatu). Wszystko fajnie, ale gdy już byśmy 'złożyli' ten granat to co z nim zrobić ? Mówiąc szczerze nigdy nie byłem w 'środku' pustyni tak o, pozwiedzać. Tylko desert quest i tyle, ale to co tu piszecie dostarcza naprawde bardzo dużo wiedzy ;) Powoli zaczynam kojarzyć fakty.
@up
Granat jest symbolem, więc ankh to może być tylko taki wyzwalacz jakiegoś zdarzenia.
Crowley pisał o pustyni ale nic konkretnego. Czytałem fragmenty te które w internecie znalazłem. Po drugie Crowley też używał olejków w różnych obrzędach., zresztą jak większość okultystów. Nad ankh się zastanawiałem już dość dawno temu bo to jedyna nie przydatna nagroda z desert questa. Na Tibi można znaleźć trochę nawiązań do mitologi więc część pustyni mogła być tym inspirowana. Chociaż bardziej pasuje mi Ankrahmun do używania ankh oraz nawiązań do egipskiej mitologi.
Aqualek
Takie małe skojarzenie mi przyszło...
Jakundaff to pustynia, położona miedzy dwoma rzekami... Żyła kiedyś tam stara cywilizacja Gharnok... Nie kojarzy Wam się to z Summerami? Też żyli daaawno i miedzy eufratem i tygrysem... Może poszukajcie coś w ich historii :) Może coś znajdziecie ;)
Ja szukac siły na razie nie mam... Nigdy nad jakundaffem nie rozmyślałem, ale tak jak teraz sobie Jakundaff skojarzyłem, to tak mi się jakoś z Summerami skojarzyło ;d Może coś Wam to da :)
Pozdrawiam, Masaker
#up
Chodzi Ci o Mezopotamię ? To jest możliwe, jednak Mezopotamia nie była położona na piaskach. :)
"Prowadzili oni osiadły tryb życia, zajmując się uprawą ziemi, hodowlą bydła, rybołówstwem, handlem i rzemiosłem."
Na piaskach raczej nie uprawia się zboża.
A tu link:
hxxp://pl.wikipedia.org/wiki/Sumerowie xx=tt
#down
Dobra nie ważne, o Mezopotami uczą też w 1 gimnazjum. ;D
@up
Zadziwa mnie twoja zanjomość histori...
Zamieszkiwali tereny pomiędzy dwoma rzekami: Tygrysem i Eufratem. Nad rzeką teren jest nawadniany, a skoro to rzeka to jest to woda słodka. Reasumując nad brzegami Tygrysu i Eufratu znajdują się żyzne gleby i to właśnie tam uprawiali ziemię.... No fakt na piaskach nic nie urośnie ale tam jest taki klimat, że pomiędzy tymi rzekami jest piasek, a jedynie nad brzegami jest kawałek dobrej gleby. To tak samo jak w Egipcie. Pan up pewno myśli, że importowali zboże z zagranicy, no bo Egipt leży na pustyni.... A tak apropo to o Mezopotami i Egipcie uczą w 4 klasie podstawówki -.^
Co do teori to powiem tyle, że to prawdopodobne, że odpowiednia kombinacja otwierania i zamykania drzwi może nam coś odblokować (takie zastosowanie istnieje w jednym z tombów, gdy chcemy dojść do faraona to musimy zargać w odpowiedniej kolejnosci na instrumentach), lecz jeżeli otworzymy drzwi to przecież musimy iść dalej. Moim zdaniem jest to ciut nielogiczne, poniewać nie byłoby zejść, gdyby trzeba było otwierać drzwi w odpowiedniej kombinacji.
Historia "ankh" jest trochę dłuższa sięga czasów Atlantydy, po czym powędrował do Egiptu 5000 tys. lat przed wybudowaniem piramid! Z przyczyn oczywistych znikł z Atlandtydy po zagładzie kontynentu. Wówczas w Egipcie panowali bogowie-potomkowie Atlantów. Oznaczał on początek powstawania Egiptu co tłumaczy "życie" Prawdziwy Ankh zawiera jeszcze dżetę i laskę Ozyrysa.
Dead Vila = otoczenie grawitacją, kosmosem?Cytuj:
Dżety utożsamiane są z kolumnami podtrzymującymi niebo, pobierającymi kosmiczną energię. Przeważa jednak pogląd, że są urządzeniami wytwarzającymi wibracje mogące zmieniać częstotliwość i amplitudę drgań, wykorzystywanymi między innymi do manipulacji grawitacją za pomocą dźwięku. Warto zauważyć, że korona Ozyrysa jest podobnie zbudowana.
Było to urządzenia wytwarzające nieznaną nam energię, również często porównywano go z wodą > życie<
Najprawdopodobniej kluczem do zagadki był by Ankh ale gdzie go u użyć. Być może na ołtarzu znajdującym się w podziemiach pustyni?
Może Nemal był by zainteresowany krzyżem?
P.S
Wiem że tym postem wiele może nie wniosę ale chciałem przybliżyć historię krzyża.
Crowley też opisywał Atlantydę i o dziwo mieli tam dość dziwny sposób liczenia (469?). Samo Banshee wzięte z skandynawskiej mitologi, ankh z Egiptu, filozoficzne zagadki i Adrenius który gada jak filozof... Już po chwili widzimy, że Jakundaf Desert to wiele różnych mniejszych symboli. Trzeba również pamiętać, że nie wiemy co wymyślił maper w tamtym miejscu i trzeba odszukać te rzeczy do których on się odnosił. Nie długo zajmę się testowaniem samego mechanizmu. Trzeba przetestować ustawienia pewnych switychów.
Aqualek
A to blessed ankhCytuj:
W mitologii celtyckiej, Badb (kruk), w języku nowoirlandzkim pisane Badhbh, była boginią wojny przybierającą postać kruka (lub wrony padlinożernej), skąd wzięło się jej imię Badb Catha (kruk bitewny). Pola bitwy nazywano "krainą Badb", i mówiono, że Badb pojawia się na nich w postaci kruka lub wilka. Często wywoływała pomieszanie w szeregach żołnierzy, aby przechylić szalę bitwy na korzyść faworyzowanej przez siebie strony. Kojarzono ją z beansidhe (banshee) i mówiono, że pełniła kluczową rolę w bitwie przeciw Fomorianom.
Nie wiem czy ten kruk ma jakies znaczenie ale moze sie przyda.Cytuj:
You see the engraving of a white raven on its surface.
Mozliwe ta Banshee brala udzial w jakiejs starozytnej bitwie na pohu albo jest posrednikiem miedzy swiatem zywych i zmarlych (tez z wiki).
White raven to chodzi raczej o Klasztor Białego Kruka na Wyspie Królów (?). Tam przecież jest White Raven Monastery, uznawane powszechnie za miejsce święte. Nawet w misjach inquisition quest wykorzystywane są holy water z fontanny (chyba) White Raven Monastery, więc to, co napisałeś to jest tylko jakby ukazanie Mocy, jaką został pobłogosławiony/poświęcony Blessed Ankh, która swoje źródło ma w tym klasztorze.
Jeśli to prawda, to wystarczy tylko użyć Ankh na tej fontannie. Lecz co dalej ? Może trzeba położyć go w jakieś miejsce tak jak na Vocation Queście, pall kusze itd...
@white raven: Nie zapominajmny, ze nie sam knighmare robi tibie, co wyraznie widac przy nowych updatach. Przeciez nowe questy sa wyraznie robione przez inna osobe. Wiec ktos inny ktory dodaje nowe questy - np. inkwizycje, nie mogl wiedziec wszystkiego o zamyslach knightmare co do tej swiatyni. Po za tym chyba zauwazyliscie, ze nowe questy w 99% polegaja na hi>quest/mission>yes>yes>bye. I nie trzeba nawet czytac, bo wszystko jest ladnie w quest logu.
@"death villa": I ja sie zgadzam, ze death villa jest miejscem na 99% nie dostepnym.
1. Nie wyglada by byla updatowana.
2.Nawet na antice nie wiedzieli nic o tym.
@ankh: Na pustyni mamy symbol smierci: banshee i symbol zycia/swietosci: ankh. Mamy zywioly: ogien, ziemia, energia. Mamy wiec, glowne zywioly tibijskie. + W wierzy obok pustyni mamy magow (triangle tower).
@npc: Wedlug mnie warto bylo by spojrzec wlasnie na npc na pustyni.
@
posta poprawie troche pozniej, teraz dopiero wstalem i sie spiesze :(
Keywordem w tym momencie jest samo "doors" bo napisales z bledem ort. a mimo to Adrenius odpisal :D
btw. kiedy to czytalem skojarzylo mi sie z Matrixem:
Robi sie coraz ciekawiej. ;)Cytuj:
"I'm trying to free your mind, Neo. But I can only show you the door. You're the one that has to walk through it."
Aha i trop z blessed ankh jest mylny, Bialy kruk jest wygrawerowany na amulecie tzn. ze nie jest to blogoslawiony ankh z DQ(nie sugerujac sie opisem), tylko Ankh z zakonu Bialego Kruka, a ze jest to miejsce swiete ma dopisek blogoslawionego. Ogolnie Ankh jest w Tibii tym co my znamy jako krzyż, tak jak np. na tibijskim niebie sa dwa slonca ;)
Czegoś nie rozumiem, Aqualek napisałeś temat o połowie spoilera do Hotld, a widzę, że są to tylko przypuszczenia.
Choć nie zaprzecze, że są one trafne, bardzo wiarygodne, lecz to tylko Twoje domysły.
Przeczytałem każdego posta w tym temacie, stwierdzam, że nagle odeszliśmy od sprawdzania drzwi i wybiegliśmy w dalsze domysły, a czy ktoś sprawdził każdą możliwą kombinację?
Inna sprawa czy drzwi wystarczy otwierać i zamykać kilkakrotnie, a może tylko raz, do tego to ograniczenie raz na dzień bardzo spowalnia proces poznawania Hotld :(
Druga prawdobodobna teoria to taka, że Nemal po prostu chce żeby nasz bohater zginął, wprowadza nas w błąd po to byśmy nie zdobyli 10k z questa.
PS. drzwi nr 4 były moim ulubionym miejscem do skillowania na afku :)
@Up
Tak domysły lecz potwierdzone jakoś... Tzn jak na razie najbardziej trafna teoria. Opisałem to, dla ludzi po to by razem coś robić a nie wciskać jakieś wskazówki... Masz coś przeciwko temu?
Wg mnie quest albo jest aktywny raz po codziennym ss albo co kilka miesięcy kiedy występuje generalny reset serwera... Pewne jest, że skoro go nie rozwiązano to albo jest trudny albo coś utrudnia jego wykonanie ;) Nie widzę powodu też, by Nemal z wdzięczności chciał nas zabić.
Aqualek
A moze to jest quest dla paru osob? moze ropeplace jest po to zeby oszukac licznik? trzeba sprobowac w kilka osob tyle ze jeden wejdzie normalnie a reszta "tylnym wejsciem" jak zdobede team to sprawdze i editne
Wiem ze mialem wrzucic to juz dawno, ale lepiej pozno niz wcale, na poczatek info z mapeditora:
My skupimy sie na ID 4328 to ID 4393, czyli wszystkich starych questach/skryptach (do tibii 7.5 oraz pare otwartych pozniej)Cytuj:
<!-- Items from ID 4328 to ID 4393 are all blank -->
<!-- Item id 4841 is blank -->
<!-- Item id 4844 is blank -->
<!-- Item id 5090 is blank --> itp...
Jak przypuszczalem wczesniej kazdy skrypt w Tibii ma inny nr (wzorujac sie na ots gdzie kazdy ma inny Action ID), jednak w tibii zrobione jest to inaczej, kazde pole "skryptowe" to pole o niespotykanym ID (nie mylic z action ID ;P), niestety po samym numerze "pola" nie jestesmy w stanie okreslic jak dziala dany skrypt. Teraz pare przykladow ID:
Jak widac np. 4363 to chest zwrocony w strone poludniowa, mimo ze wszystkie maja ten sam nr. to nagroda z kazdego jest inna.Cytuj:
4328 - plama oleju, tile na shadowthorn, stare poi, ogrod hoogla, znikanie SS na rooku (w takim razie chodzi o dirt)
4329 - oba miejsca do rozkopania kilofem na Spike Sword quest, silver brooch quest, pickhole
4343 - scarab/scarab coin tile (sand)
4360 - klucz kolo zerkow (key 4009) (jesli dobrze pamietam tutaj byl box a nie chest ;p)
4361 - kawalek trumny na silver brooch quest
4363 - Amazon camp, Desert quest final room, BS quest, panpipe quest (wyraznie chodzi o Chest)
4368 - voodoo doll quest, niedaleko wydy (box ale inny niz wyzej)
4369 - klucz na BK, bloodherb quest (a tutaj o dead tree)
4374 - spike sword quest, dead skeleton (32568,32085,12)
4377 - trumna pod domkiem Wydy
4378 - beczka na giantsmith hammer quescie
4379 - klucz do panpipe quest (kamien z ID:1290) (32652,32107,7)
4392 - inventory tree, outlaw camp
4626~4631 - jeziorko niedaleko domku Wydy, woda pod BK house, jezioro na fermour hills, jakas specjalna woda?
Tak samo jest z plama oleju (a wlasciwie wazna jest tylko gleba pod nia), taki sam nr. ID skrypt ma np. znikajacy spike (trzeba nadepnac 3 "pola" w okreslonym czasie) i ogrod hoogla (tu wystarczy poprostu nadepnac). Mozna po tym wnioskowac ze na plamie oleju trzeba stanac (raczej w 99% trzeba wykonac cos wczesniej), ale tez nie koniecznie, moze trzeba cos tam postawic, rozlac.
Jedyna podpowiedzia jest to ze na tym polu nie pojawi sie teleport poniewaz tylko "przyczyny zdarzenia" sa oskryptowane, natomiast ich koncowy efekt (miejsce gdzie ma pojawic sie rzekomy portal) wygladaja jak kazde inne. Wyjatkiem w skryptach sa np. kamienne przelaczniki i drzwignie, rowniez drzwi maja ukryte, nawet dla tej mapki akcje ;)
Wiec teoria z otwieraniem drzwi, deptaniem po przelacznikach moze byc trafna ale plama oleju dalej pozostaje tajemnica.
Edit: Dodam taka ciekawostke ze Cipsoft Action ID uzyl tylko w miejscach wejsc na tomby, w sumie niewiadomo dlaczego xD
Mozliwe ze jesli kazdy "przezroczysty sprite" z tibia.spr podmieni sie na cos wyraznie widocznego to pomoze to w znalezieniu wszystkich "skryptow" jakie sa na tej mapie ;)
Wystarczy zedytowana tibia.dat :P
Żadnego wymuszania reputacji! - Aqualek
1. "wykradziona" mapke cipsoftu, trudno w.g mnie zaklasyfikowac jako cos wiarygodnego
2. Tibia to nie ots. To moze dzialac zupelnie inaczej. (a raczej napewno). OTS jest zrobiony przez "fanow", a nie cipsoft.
3. Czy to nie podchodzi pod wymiane reputacja? ...
4. Tak jak ty to zasugerowales, proponuje zajac sie "techniczna" strona tego questu i cos zrobic w praktyce :P (oczywiscie warto bylo by zajac sie mozliwymi fabulami)
5. Zastanawiam sie ile rzeczy dodano w update z desert questem. Wtedy moze bysmy wiedzieli co jest "kluczem". :]
Widocznie dla ciebie trudno, w tym wypadku raczej sie myslisz, mapka ta zostala wrzucona szybciej niz otwarto ogrod Hoogla, a skrypt na niej i na rl mapie jest w tym samym miejscu...
!!~Cytuj:
2. Tibia to nie ots. To moze dzialac zupelnie inaczej. (a raczej napewno). OTS jest zrobiony przez "fanow", a nie cipsoft.
Nie wiem czy ty w ogole przeczytales mojego posta? Tam jest opisane ze w Tibii dziala to inaczej niz na OTS, malo tego jest nawet opisane na przykladach z gry jak to dziala, tzn ze NIE DA SIE TEGO SPRECYZOWAC po samym numerku. Prosze cie czytaj posty ze zrozumieniem albo poczytaj cos o skryptach na otsach ;o
Nie wiem czy to ty doniosles swojemu ziomkowi Aqualkowi czy nie, niewazne. Ale wymuszenie to chyba jakbym napisal: "wyslij reputa bo ubije twoja stara nozka od krzesla", nie chce sie klocic co do regulaminu wiec EOTCytuj:
3. Czy to nie podchodzi pod wymiane reputacja? ...
Cipsoft ma znany chyba wiekszosci(?), system wprowadzania questow, czesto robi to poza wszelka logika np. najpierw daje zamkniety obszar potem dodaje quest i go otwiera lub najpierw robi potworka (np. gazer) a za pol roku jego resp na mapie. Wiec nie doszukasz sie tu niczego bo "oni" robia co im sie podoba (i w jakiej kolejnosci chca) np. dam tu taka ciekawostke, wszyscy macie na swoich dyskach w tibia.spr potwora ktory wejdzie w halloween ;)Cytuj:
4. Tak jak ty to zasugerowales, proponuje zajac sie "techniczna" strona tego questu i cos zrobic w praktyce :P (oczywiscie warto bylo by zajac sie mozliwymi fabulami)
5. Zastanawiam sie ile rzeczy dodano w update z desert questem. Wtedy moze bysmy wiedzieli co jest "kluczem". :]
To ostatni post w tym temacie, powodzenia w poszukiwaniach "Sekretu zycia i smierci", ktory rowniez pojawia sie w tym quescie jak i w wielu innych...
1 slysze o tym quest ;p
Spojrzalem, ze ktos na pisal cos w tym temacie I juz mialem nadzieje na cos ciekawego :(
No, ale zawsze mozna ruszyc temat samemu ; P
Wiec w zwiazku z pustynia byly pomysly
-banshee,
-stara cywilizacja
-HotLD
-ktorys z npc
-beholdery.
-void - pustka/dead willa...
no I jeszcze jako odejscie od tematu mozna bylo by sie nad innymi zagadkami zastanowic: np jak Fire Devile, ktore wg legedny pochodza wlasnie z tej pustyni :)
Stara cywilizacja i beholdery byly opisane w innych tematach.
HotLD mamy w tym temacie.
Tak samo o npc.
Najciekawsza dla mnie rzecza jest void. Po co go umiescili ? Czu ma to zwiazek z PoH i szalonym magiem w domku z ghoulami, czy z desertem i byc moze desert dungeon quest (vocation)? :P
Void może być kolejnym miejscem związanym ze snami... Jeżeli pustynia była elfia to jest całkiem logiczne. Poza tym void może być pozostałością po innym świecie, możliwe że to jest ta elfia dolina która wróciła z zaświatów. Ja bym się raczek skupiał na oskryptowanym sqm, dlaczego koło grobów i dlaczego akurat na niej jest olej? W tym małym pomieszczeniu na desercie za rope spotem ze skorpionem też są oleje i dziwna książka. Te 2 miejsca łączy to, że bez pomocy przyjaciela tam nie dojdziesz, i że w obu miejscach jest olej. Olej, może być używany do podtrzymania ognia lub do mumifikacji zwłok. Również w wielu kulturach był stosowany przy wielu obrzędach, nawet u Crowleya.
Aqualek
@Br_demonie
Mógłbyś nie dawać tych obrazków tak bez celowo? Strasznie rozpraszają i dłużej się wszystko wczytuje.
@Aqualek
a może ktoś wylał tam olej bo myślał ze dźwignia nie działa?
jesli chodzi o mechanizmy to raczej sie wylewa na nie olej a nie mechanizm stawia na oleju
co do scryptow to pan ktory objasnil numerki prawie wszytko opisal z malymi wyjatkami :>
- nie WIDAC wszystkich scryptow na real mapie
(scrypty na podlodze utwardzonej sa niewidoczne -jak rowniez scrypty na przedmiotach wysokich na ktore sie cos kladzie lub w nie sie wklada)
zeby bylo smieszniej niektorych nie widac a jednak jak sie maca dokladnie mape -kratka po krtce to sie je da znalesc w edytorze
kiedys sie w to bawilem przy okazji SM ale ostanio prawie nie gram w tibi wiec i zapalu brak
a na marginesie mi to bardzo pasuje do questu na 4 osoby - kazda profesja idzie innymi drzwiami - ale to tylko moje domysly (jednak takie cos jest juz w tibi uzyte --POI -- wiec moze byc to i tu)
Co do oleju mamy wskazówkę w samej bibliotece... poza tym że można go zapalić nadaje się do naprawy pewnych mechanizmów. Możliwe że plama wskazuje miejsce w którym uaktywniono mechanizm czyli np zamknięto banshee a my musimy się skupić na tym by nie był aktywny? Banshee jest wyraźnie zasypana, lecz może celowo została tam zamknięta... Oczywiście banshee można czytać jako element questu z beholderami które obserwują pewne sygnały w wielu miejscach tibi lecz tutaj banshee, może być nie zależnym elementem obu tych questów. Na początku wprowadzenia pustyni tej banshee tam nie było lecz nie mogę odnaleźć żadnych screenów z dawnego deserta... Odnalazłem jedynie z innych miejsc jak bliskiej okolicy hali.
Gdyby przez chwilę założyć, że quest tam był, nagrodę skasowali lecz zostawili możliwość wejścia do banshee, komnaty na spike sword queście i możliwe, że dead villi która nie jest elementem przyszłego questu lecz już skasowanego. Wtedy rozwiązywalibyśmy zagadkę bez znaczącego elementu np. książki. Cały czas mam wrażenie, że albo czegoś nie mamy, albo coś pomijamy. Książki w bibliotece mają drugie znaczenie np ta o oleju może coś ukrywa. W tej chwili skupiam się na analizowaniu ich tekstu, szukaniu wskazówek...
Aqualek