Konkurencja nie śpi
Załącznik 367953
Wersja do druku
Konkurencja nie śpi
Załącznik 367953
Zapraszamy każdego. W tym wypadku akurat wiemy, że jest to fake. @Byczek ;
@Klamer ;
Poczytaj, może się skusisz
Również sie zgadzam, 4 dsy jeden paladyn i lurujacy knajt i mozna siedziec caly dzien bez waste, prawdziwy feeling 7.4 w szczególności, ze beda tu grały osoby które to znaja na wyrost i jest to łatwizna, Dl task jest? :].
Co do farmienia run, nawet Venezuelec który mialby siedzieć na jednym charze i klepac runy, to bedzie to robil (skoro mozna mu zaplacic 10$ za kilka bp gfb). Znam takich co maja poodpalanych kilka serwów, wiec jeden dodatkowy to nie problem, a kontakty mam poza grupą fejsbukowa.
wbije ze starym porobic runy z tego samego ip
Własnie dlatego najpierw rusza open-beta. Już na testach chcemy monitorować takie rzeczy, typu czy nie za dobrze expi się na niektórych miejscówkach (przykład poi dle). W czasie trwania beta-testów będziemy dopasowywać niektóre współczynniki (np resp time), bo jesteśmy świadomi, że każdy pamięta wyidealizowane 7.4, ale też każdy zapomina, że jednak te serwery nie były zbalansowane pod dzisiejszą wiedzę i umiejętności graczy. Jest możliwe, że jeśli ten spawn okaże się zbyt dobry zostanie znerfiony bądź całkowicie usunięty z gry (gdyż jest to custom-spawn), @Filia the Dragon ;
Taski na Tekani są objęte tajemnicą. Mogę powiedzieć jedynie, że cały custom-content nie jest przypadkowy i zachęcamy graczy do explorowania, wykonywania misji oraz rozwiązywania zagadek na własną rękę.
Polecam zapoznać się z galerią na naszym facebooku oraz na stronie.
Każdy ma prawo robić runy na Tekani do momentu gdy nie złamie jakiego kolwiek punktu naszego regulaminu.
Myslę, że w temacie farm i jak z nimi walczyć mam ogromne doświadczenie, więc zamierzam je w stu procentach wykorzystać na Tekani, @Pankar ;
śledzę ten projekt od samego początku jego powstania, sporo czasu spędziłem rozmawiając z tknem i ochmanem na discordzie, zreportowałem dziesiątki błędów i w sumie mogę powiedzieć tylko tyle
jeśli ten serwer nie wypali, to żaden low rate 7.4 nie wypali
trzymam mocno kciuki
To prawda. @Sebiq ; juz bardzo długo jest przy naszym projekcie. Jego pomoc jest nieoceniona dla Tekani, gdyż jest to jeden z czołowych 'bug hunterów' na naszej 'liście-śledzenia-błędów'.
Z racji, że alpha-testy już się skończyły, mogę zaprezentować Wam listę, którą rzetelenie prowadziłem od początku projektu, podobnie jak i kanał #fixed-bugs na naszym Discordzie.
Lista ta zawiera wszystkie osoby, które zdobywały punkty na closed-alpha testach poprzez wynajdywanie błędów (większych/mniejszych).
Nie ukrywając, początkowo Tekania miała setki błedów (niektóre małe, niektóre większe), lecz skrupulatnie zostały zreportowane a następnie naprawione.
W ramach podziękowania za czas poświecony na szukanie ów błędów, mogliśmy się odwdzięczyć chłopakom tylko w jeden sposób;
Każdy, kto zdobył powyżej stu punktów na naszej liscie dostanie drobny upominek na oficjalnej wersji w postaci unikatowego przedmiotu, który został stworzony i podpisany tylko dla tego gracza.
Chciałbym jednak z góry uprzedzić, iż te itemy w żadnym stopniu nie pomagają graczowi w rozgrywce i kompletnie nic nie wnoszą do gry poza tym, że jest to unikatowa ozdoba.
Jako ciekawostkę dodam, że każdy przedmiot ma za sobą jakąś historyjkę reportowanego błędu. Przykład golden bread:
Pewnego dnia Sebiq zreportował, że chleb, który pieczemy na Rookgardzie zamiast pojawiać się na piecyku (tak jak to było na wersji 7.4) pojawiał się w plecaku gracza. Własnie za to Sebiq dostanie złotą bagietkę :)
sebie grubasowi to zlotego dragon hama
to chyba heavy error wsad za 3Cytuj:
Pewnego dnia Sebiq zreportował, że chleb, który pieczemy na Rookgardzie zamiast pojawiać się na piecyku (tak jak to było na wersji 7.4) pojawiał się w plecaku gracza. Własnie za to Sebiq dostanie złotą bagietkę :)
o co chodzi z "Fixed excessive player killing on stack bug"? to znaczy że runy będą zadawać obrażenia tylko graczowi na górze stacka?
Nie, wszyscy na stacku będą dostawać obrażenia.
Na serwerze był po prostu błąd, że w chwili, gdy zabiliśmy "na jednego sdka" wielu graczy na raz (mowa tutaj o bardzo edgy-case, 20+ fragów "w jednym momencie"), to powstawał race condition pomiędzy każdym wątkiem z osobna (jeden kill = jeden wątek), w wyniku czego dochodziło czasem do memory access violation; czyli że któryś z wątków nie mógł "dodać" fraga. Mało realne, żeby wydarzyło się na rzeczywistym serwerze, ale w teorii możliwe - stąd fix.
Pewnie błąd istnieje na większości serwerów (obstawiam nawet jakieś 99%), a ilość charów potrzebnych do access violation zależy od prędkości serwera, ale nie zachęcam do testowania, bo ktoś może sie wkurzyć.
@Pankar ; blisko, tak chyba też było na samym początku :)
Podoba mi się motyw z tymi unikatowymi przedmiotami. Dobrze zaprojektowane będą bardzo wartościowe. Przeciez i w rl Tibii o wartości crown (korona) nie świadczy jej użyteczność, tylko to, że istnieje jeden egzemplarz na całą tibię, wyrzucony na podłogę przez Durina gdy wrócił z melanżu :klaun
już lepiej usunąć ankrahmun, bo to miasto jest źle zaprojektowane i niezbalansowane
to był pierwszy tak duży update w kierunku ery totalnego grindu, a w dzisiejszych czasach gdy ludzie już wiedzą co i jak, to 90% tibii 7.4 ogranicza się do biegania po ankrahmun
jest wokół niego w chuj dobrych i łatwo dostępnych spawnów na każdy level (gdzie przed wprowadzeniem ank przy 850 typa online często zajmowało się kolejkę na kopie albo hunciło pojedynczego dla), a do tego w samym mieście jest wszędzie pz i można po nim 100% bezpiecznie biegać (oryginalnie na piramidach nie było pzta, co było jeszcze bardziej zjebane i tylko potwierdza tezę o chujowym zaprojektowaniu) czy nawet afczyć, bo nie da się nic zlurować
przy x2 expie i x2 regenie to możecie pisać elaboraty o antycziterskiej polityce serwera do woli, ale i tak zaraz będą bite peninsula i stone tomb z gfb
no i te rejty + ank oznaczają zjebany balans profesji, bo za szybko i za łatwo będzie można wyexpić maga, a dużo high lvl magów powoduje, że inne profesje stają się guwnem + zaraz będą płacze żeby znerfić ue i gfb
polecam sprawdzić, jak w tamtych czasach wyglądał rozkład topki, bo to pokazuje dlaczego wtedy knight faktycznie był czołgiem, a nie padał jak szmata, i dlaczego potęga high lvl sorca była uzasadniona
jeżeli rzeczywiście chcecie taki "long-term slow-paced" serwer, że rozważacie zamknięcie poi, to sugerowałbym zmianę rejtów na x1 i mapę z 7.2 (bez ank), dodając do niej powoli dobrze zrobiony custom content
oczywiście, zapewne wielu pro elo oldskul plejerów to zniechęci, ale powiedzmy sobie szczerze, takich serwerów było już w chuj i koniec końców każdy wyglądał tak samo, a to by było w końcu coś innego
Podstawą Tekanii jest 7.4 i niestety nie ma możliwości, żebyśmy wywalili jedno z głównych miast. Nie zamykamy jednak oczu i nie udajemy, że z Ankrahmun nie ma problemu - wolimy jednak nasze zmiany adresować w sam problem, a nie usuwac pół mapy. Żeby jednak podjąć jakieś decyzje, które faktycznie będą miały sens, musimy posiłkować się pewnymi danymi - czulibyśmy się nieodpowiedzialnie podejmując decyzję opartą na domysłach.
Przykład, w jaki wolelibyśmy rozwiązywać problem (nie są to rozwiązania z serwera, tylko żeby zobrazować możliwości):
* Jeżeli problem będą stanowiły afk-runemakerzy, których zabić faktycznie się nie da lurując potwory, to można lekko zmodyfikować mapę - np otwierając jakąś "wyrwę" w murze;
* Jeżeli problem stanowić będą skyrocketujący magowie, bo będą w zabójczym tempie rzucac GFBki na penisuli - rozważyć można np., customizacje spawnów (np ucięcie jednego vampirka tu czy tam, dodanie jednego dsa tutaj), zwiększenie spawn time'ów;
* Jeżeli problemem będzie damage GFB, to rozwiązanie samo podsuwa się na myśl - można je nieco obniżyć albo zmniejszyć obrażenia od mlvla, tak by paladyni i knighci nie czuli się poszkodowani;
* Jeżeli problemem będzie "grindowanie", to rozważyć można zmniejszenie obszaru gfb;
To są tylko przykłady, które nie mają obecnie miejsca na serwerze, chcę tylko powiedzieć, że wolimy problemy rozwiązywać, niż iść na łatwiznę i usunąć pół mapy - która - bądź, co bądź, choć być może sprawia problemy, jest też dobrym miejscem RPG - dość ciekawy, długi i nie łatwy quest (HOTA); Djinn Towers, które są też pewnego rodzaju smaczkiem tej tibii itd itd
Jeżeli by okazało się, że z jakiegoś powodu Dwarf Guardy są jednym z lepszych expowisk - to też wolelibyśmy je zmieniać, a nie usuwać całe Kazordoon.
Wszystko zależy od rozwoju sytuacji na serwerze.
A rozważany spawn na PoI DLach jest nie tylko kontrowersyjny, ale także nie należy do 7.4 (tak jak zauważył Pankar) - dlatego został tutaj poruszony.
z argumentacji, którą przedstawiasz, zalatuje taką samą chujnią co z każdego typowego "real oldschool 7.4 antibot system" serwera
nie wiem, dlaczego piszesz "jeżeli problemem będzie...", tak jakby to nie było oczywiste
zakładanie, że wasz "slow hardcore gameplay" nie będzie polegał na nakurwianiu gfbkami na tombie, i że nie będzie każdy przesiadywał tylko na ank, jak na każdym innym serwie, to jest zwykła ignorancja
to są rzeczy, których nie rozwiąże się usunięciem jednego vampira, czy dodaniem dsa
miasto było źle zaprojektowane i nieprzystające do istniejącej już mapy, to było takie wczesne yalahar, po którym w dodatku można sobie bezpiecznie biegać wzdłuż i wszerz, bo wszędzie jest pz, co też nie pasowało do klimatu
po tym, co piszesz, widać, że nie macie pomysłu, jak to zbalansować i pewnie będziecie na żywca wymyślać 'fixy' typu podniesienie many na gfb ze 120 na 135, jak na medivii, później zmiana dmg ueka, runy tylko dla pacc, i cała reszta
nawiasem mówiąc, dodanie djinnów w tamtym czasie to też była chujnia i w dużym stopniu zjebało to rynek + napędziło inflację, ale już mniejsza o to
jedyne czego można faktycznie żałować to hota quest
ogólnie to nie czaję, czemu wszyscy hosterzy się czepili tego przeruchanego do cna 7.4 i wszystko jest robione na jedno kopyto, gdzie niewiele starsze wersje, poza dużo lepiej zbalansowaną mapą, oferowały inne ciekawe ficzery, jak np. respienie potworów, gdy istniejąca instancja odeszła z miejsca respawnu (mino hell na rooku to było wtedy prawdziwe piekło), stary quest system (do rozważenia po pewnych modyfikacjach), brak skulli (j.w.) itd.
no powiedzcie, czym tak właściwie ten serwer ma się różnić od tych wszystkich classicusów, classic tibii, tibianusów itp.? tak konkretnie, bez tego marketingowego bełkotu, że "mamy doświadczony team i ple ple ple"
tym, że u was będzie jakieś punio biegało po tombie i rzucało exana ina? a nie, czekaj, to nie to
może tą ślepą wiarą, że wyłapiecie wszystkich cziterów i wenezuelce nie będą farmić run i gpków, żeby sprzedawać je jakiemuś sir autismowi, który wbije 200 lvl w 2 miesiące?
No nie jest oczywiste dla nas - chcemy to podeprzeć danymi, które zbieramy - nie wszystkie zmiany na "hurra" i "jakoś to będzie".
Nie chcemy rzeczy balansować "na żywca" - po to są np beta testy. Dodatkowo raczej hotfixy rezerwujemy tylko na naprawę drastycznych błędów, faktyczne zmiany będą wchodzić paczkami jako patche - które ze względu na transparentność zamierzamy dobrze opisywać (jeżeli nie naruszają jakiejś tam tajemnicy custom contentu).
Nie mogę się wypowiadać za innych hosterów - do nas przemawia klimat 7.4 i nawet jeżeli zawiera znienawidzone przez Ciebie Ankrahmun; to nie zrezygnujemy z niego, gdyż trzymamy się wytycznych, które ustaliliśmy na początku. Jeżeli ktoś chciałby zrobić serwer 7.2, 7.0, 6.9 to nie mamy nic przeciwko - nam odpowiada 7.4 i hypokryzją by wiało gdybyśmy forsowali niższe wersje, o których mamy małe pojęcie.
Jestem w stanie zrozumieć, dlaczego to dla Ciebie są dobre systemy - dla nas nie jest to dobre rozwiązanie, dlatego ich nie chcemy. Nie zamierzamy Cię też w tej ani żadnej innej kwestii przekonywać - odpisuję na pytania, żeby rozwiać wątpliwości o tym jak my myślimy, na jakie tory chcemy postawić Tekanię i czego można się spodziewać.
TKN czy ja staraliśmy się już to wytłumaczyć, ale nie umiem dobrać słów lepiej niż w "marketingowy bełkot". Nie chcę rzucać frazesów typu "zaufaj mi" czy coś w tym stylu - bo wiem, że (zwłaszcza na arenie OTSów) mało takie słowa znaczą, dlatego powtórzę - nie chcę zmieniać Twojego zdania, ale mam nadzieję, że - być może - za jakiś czas sam je zmienisz - i nie dlatego, że przekonam Cię ja czy TKN, tylko po prostu serwer będzie dobry.
Nie mogę też przedstawić custom contentu i jak on różni się od innych serwerów, bo chcemy frajdę z odkrywania nowych terenów, questów i zagadek zostawić graczom.
Chcemy, by to gracze stanowili serwer - a sami chcemy im tą rozrywkę tylko urozmaicić.
na high rate nie zbalansujecie expowisk pod low rate
Duzo jest tego custom contentu wprowadzonego? Myslicie, ze wplynie on znaczaco na sposob grania ludzi na tym OTS? Zaczynalem na 7.4 i ze starych wersji najchetniej ogladam/wracam do niej, ale OTS na 7.4 czy to low rate czy h rate nigdy nie kojarzy mi sie z RPG graniem. Ta wersja ma to do siebie, ze przyciaga pvp grajkow i ludzi co chca sobie pograc z sentymentu chwile. W jendym i drugim przypadku spora czesc osob szybko odpada bo albo przegrali jakas wojenke i lepiej przejsc na inny serwer od poczatku powalczyc albo nacieszyli sie biciem z sd 20 sorcami. Pozniej zostaja ludzie co walcza o topke czyli siedza wlasnie w ankh na tombach z gfb. Dodatkowa sprawa to wiadomo rune makerzy, niby macie jakis system czy cos, ale zawsze bedzie na forach podejrzenia ze ten botuje, a jak zbanowany to pewnie i tak w tydzien narobil sobie gfb na kilka h grindu i tez jest o to placz i ludzie sie zniechecaja. Dlatego ciekawy jestem nie o to jaki ten custom content jest, ale czy jest go na tyle by ludzie inaczej patrzyli na ten serwer? W jakims tam stopniu Medivia sobie z tym poradzila. Oczywiscie ja nie mam jakos bardzo duzego doswiadczenia w OTS i to tylko moje subiekty odczucia, pewnie bardziej doswiadczeni grajkowie mnie zwyzywaja xD
Jest jakiś bonus xp w party?
bardzo mnie to uspokoiło, że będziecie to naprawiać patchami, a nie hotfixami, to zdecydowanie zmienia postać rzeczy
nie jestem pewien, czy wiesz, czym jest hipokryzjaCytuj:
Nie mogę się wypowiadać za innych hosterów - do nas przemawia klimat 7.4 i nawet jeżeli zawiera znienawidzone przez Ciebie Ankrahmun; to nie zrezygnujemy z niego, gdyż trzymamy się wytycznych, które ustaliliśmy na początku. Jeżeli ktoś chciałby zrobić serwer 7.2, 7.0, 6.9 to nie mamy nic przeciwko - nam odpowiada 7.4 i hypokryzją by wiało gdybyśmy forsowali niższe wersje, o których mamy małe pojęcie.
ogólnie, z tego co napisałeś, nie wynika totalnie nic
trzymacie się 7.4, bo starszych wersji nie znacie, no spoko, ale pomysłu na poprawienie ułomności tej wersji nadal nie macie żadnego
ba, w ogóle nie zdajecie sobie sprawy z tych ułomności, musicie najpierw "zebrać dane", tak jakby 1500 takich samych serwerów 7.4 to była zbyt mała próba do wyciągnięcia wniosków
każdy już to wszystko widział, a wy nie potraficie w prosty sposób powiedzieć, dlaczego z waszym serwerem ma być inaczej (lepiej), poza tym bełkotem, że "stawiamy na transparentność, chcemy by to gracze stanowili serwer i mamy nadzieję zapewnić wam frajdę ple ple ple", który nic nie znaczy
musicie zrozumieć, że pewna formuła się już wyczerpała, a ludzie nie są aż takimi idiotami i jak po raz sto pięćdziesiąty wciska im się to samo, tylko pod innym brandem, to w końcu się pokapują
jak na razie, to przypomina mi projekt tego serwera, niedoszłej konkurencji medivii, który reklamował byczek, już nawet nie pamiętam nazwy
no tak, ale za to stawiali na transparentność!
a na serio, nie chcę nikomu podcinać skrzydeł, ale fakty są takie, że tibianic odniósł sukces, tyle że teraz mamy rok 2019, a nie 2011, a przez te 8 lat praktycznie co tydzień startował jakiś "real oldschool experience hardcore 7.4 antibot system fair play from the beginning server" i od dawna żaden niczego nie wniósł, chociaż każdemu hosterowi się wydawało, że nowa wysepka z frost dragonem to będzie to!
widzę że administracja serwera też z piły, spotkajcie się pod vivo i sprzedasz kilka myków, które pozwoliłyby odnieść sukces na arenie otsowej
Chcemy dać graczom wolną rękę co do tego jak prowadzą swoją postać, gdzie nią zdobywają doświadczenie lub w jaki sposób zdobywają pieniądze / przedmioty, więc nie uzależniamy całkowicie serwera od custom contentu.
Gracz może kontynuować grę bez wchodzenia w nowe tereny - niemniej, nie ukrywamy, że trochę na tym będzie tracił i zawsze będzie miał mniej możliwości niż osoba, która decyduje się na zwiedzanie nowych ziem. Pamiętajmy jednak, że custom content to nie tylko nowe miejsca do expienia - to przede wszystkim obszyty zagadkami teren, którego celem jest rozwinięcie lore gry - a więc nie wykluczone, że gracze RPG dotrą do niego pierwsi. Samo wejście na nowy content nie powinno być skomplikowane - ale wymaga nieco wiedzy jak to zrobić, @Ryba ;
dajcie do tytulu date startu bety
Kiedy będzie możliwość tworzenia kont na bete ?
16tego od 12 I tak samo download
@Czukwe Bukwe ;
czy paka bedzie mozna kupic bitcoinem?? to wazne
Niestety, nie będzie takiej możliwości, @Zodiakk ;
Jakie będzie podejście do pk teamów które będą robiły uh trapy i rs trapy?
Jedni lubią bić dwarfy przez 10 godzin dziennie, inni lubią ustawiać się na "fair" walki 10 vs 10, żeby wykazać swoją dominację, jeszcze inni robią zasadzki na jednego gracza pozbawiając go ciężko zapracowanych przedmiotów - wszystkie te elementy są pewnego rodzaju "role playem", nawet te "zabawy w gildie/wojny". Dlatego tak długo, jak wszystko będzie działo się zgodnie z regulaminem, nie mamy nic przeciwko - a nawet zachęcamy do przybierania pewnych ról w społeczeństwie Tekanii - ktoś przecież musi odgrywać rolę "tego złego", żeby ktoś inny mógł grać "tych dobrych", prawda?
Nie ma dla nas też znaczenia czy ktokolwiek jakieś akcje podejmuje sam czy teamowo - każdy ban jest kwestią indywidualną, i chcemy karać tylko osobę, która regulamin łamie (a nie cały team) - nie znaczy to jednak, że możesz komuś pomagać łamać regulamin - w zasadach gry wspominamy o karze za Supporting Rule Violation.
Zasadzkitas będzie robione
chciałbym zostać piekarzem na otsku i piec chlebek w piekarni thais
czy jest mozliwosc wprowadzenia dodatkowych profesji takich jak rybak czy piekarz, zeby sobie troche dorobic?? moglbym tez pieczarki hodowac
wystarczy zwiekszyc ceny jedzonka ze sklepu i tacy ludzie beda potrzebni...
Ja bym chciał zostać listonoszem patem, chyba zrobię postmana
Edit; żeby było bardziej merytorycznie, to napiszę że z chęcią wejdę na testy Beta, pozdrawiam
Wbije z ewidencja i jego sklepem na plecach
Witajcie.
Został niecały jeden dzień do startu open-bety. Chcemy tylko przypomnieć, że rejestracja konta oraz możliwość pobrania klienta zostanie włączona na stronie jutro o godzinie 11:00.
Każdy gracz otrzyma 30 dni darmowego konta premium, które będzie możliwe do odebrania za pośrednictwem klienta gry wciskając guzik 'premium apple'.
Serdecznie Was zapraszamy!
tibjarz czemu nie założysz serwerka z sir adamzem na przykład z tego co piszesz to pomysł masz mogłoby to wypalić pograłbym na czymś innym niż kolejny 7 4 bez botów i mckow
no a tekania fajna fajna bardzo mi się podoba że administracja pisze ładnym oficjalnym językiem z zachowaniem zasad interpunkcyjnych pzdr