https://i.kym-cdn.com/photos/images/...38/025/db0.jpg
wcześniej coś płakałeś, że torgi to lamusy, także ić jurz stont xD
Torgi, dziala tu jakis cavebot ? Pobocilbym sobie na jakims au albo us serwie.
otóż nie
No pewnie ze nie
Nie ma żadnych magicznych antybotów. Nawet ten battle eye to pewnie zwykły spyware i gdyby zrobić swojego bota, który się podszyje pod coś innego, to podejrzewam, że będzie normalnie działać, tylko jak go rozpowszechnisz, to w końcu go dodadzą do bazy i zablokują.
Na takim otsie to trzeba mieć po prostu ogarniętych gmów, którzy wiedzą jak boty działają i jak je rozpoznać + bocenie musi być nieopłacalne. Wy tutaj piszecie o pluciu gmowi w twarz, bo się ma alarm. No tak, jak gm jest takim dzbanem, że pojawia się na ekranie to xD pewnie jakby na niewidce napisał "hi", to już połowa botów wysiada, bo nie ma alarmu na chat, a to jeszcze nic trudnego. Jakby np. położył ci na ziemi jakiś item (na niewidce) albo zaczął przerzucać ciała potworów, żeby sprawdzić czy zareagujesz, to już wysiada 99.99% botów. I wiadomo, że potem twórcy botów mogą pisać bardziej zaawansowane alarmy, ale już jest to utrudnienie, więcej roboty dla nich, a i tak zawsze będzie jakaś luka. Jak do tego dodamy częste updaty klienta i protokołu + deletera na wszystkie chary dla złapanego (a nie tylko na tego boconego), to staje się uciążliwe. Jakieś proste "zabezpieczenia" też można dodawać, np. na medivii było kiedyś coś takiego, że klient jak wysyłał dany pakiet, to wykonywał jakieś proste działanie matemayczne i na podstawie wyniku ustawiał jakieś tam 2 bity, a tu na torgu ten lordcompi, czy jak on tam miał (ten, co sprzedawał magicznego antybota xD), wypuścił bota, który wysyłał pakiety zawsze zostawiając te bity puste i potem leciały autobany, a chłop nawet nie wiedział o co chodzi. Zbierając to wszystko do kupy, można spokojnie wyeliminować 99.9% bocenia, gdzie to 0.1% to by był w chuj zaawansowany prywatny bot, o którym nikt by nie wiedział (o ile ktoś by sobie takiego zrobił). Tylko że to jest ciągła walka, a nie kurwa jakiś hur dur super antibot igła na lata, którego po tygodniu każdy będzie omijał.
Pozostaje kwestia opłacalności, bo jeżeli zrobienie runemakera nawet ręcznie zajmuje 10 minut, jak na mastercorsie, to i tak wenezuelce będą je robić i ustawiać na taskera, bo wystarczy, że zrobią te 2 bp gfb każdym charem i już zarobią na kanapkę. Ale na prawdziwym lowrejcie, gdzie wbicie 11 lvla zajmuje dobrych kilka godzin ręcznej gry + potem trzeba przez kolejnych kilka wbijać mlvl na uhy, i to wszystko po to, żeby zrobić bp uhów na taskerze i wpaść na pierwszym patrolu, to już się nie opłaca nawet wenezuelcowi. Więc zostałyby zwykłe - ręczne farmy, które też bardzo łatwo złapać (a zdeletowanie takiej boli, jeżeli chary expiłeś ręcznie), chyba że ktoś wierzy w bajki o 20 współlokatorach z akademika.
Więc jest to jak najbardziej do ogarnięcia w skali otsa i jest dużo prostsze niż się wydaje, tylko że hosterami otsów są przeważnie maciusie i janusze biznesu aka "no jak będę banował za bota, to nikt nie zostanie, bo wszyscy używają", którzy nie potrafią spojrzeć szerzej i nie rozumieją, że wszyscy używają właśnie dlatego, że się nie banuje, a nie na odwrót.
A co do rad od słynnych "war teamków", to wiadomo jak to wygląda: plz 5 mc dozwolone bo nie mamy już 15 lat, żeby grać całe dnie (ale i tak będziemy grać całe dnie), plz szybki mana regen, żebym miał gfb na peninsule itp. itd. a jak coś nie po ich myśli, to "ej zrób tak, bo ja i moich 30 kolegów nie będziemy grać" xD
Tak to standardowo wygląda. Zresztą, jak chcecie odwzorowywać mechanikę 7.4, to warto sobie zdawać sprawę, że ci tzw. "pvperzy" w zdecydowanej większości znają to pvp tylko z otsów. Pierwszy z brzegu przykład, to exhaust po mana fluidzie. Na ŻADNYM, ale to na ŻADNYM otsie 7.4 tego nie ma, a normalnie w 7.4 był i nie dało się np. na raz użyć manasa i gran hura. Spróbuj tak zrobić na swoim serwie, to zobaczysz, co będą ci pro elo true 7.4 players pisać xD
Nie mówię już o innych rzeczach, typu zmiana ringów w biegu itp. czy wzorach na dmg, które chyba też nigdzie nie są dokładne.
Zawierają współrzędne.
Kiedyś było chyba inaczej i każdy potwór miał swoją kratkę, na której się respił, nie wiem tylko do której wersji. W plikach cipsoftu 7.7 jest tak, że jest wyznaczony obszar, na którym respi się X potworów i one się respią w granicach tego obszaru, ale nie zawsze dokładnie w tym samym miejscu. Aczkolwiek nie ma to większego znaczenia i najlepiej właśnie z tego skorzystać. Można odwzorować 1:1 łącznie z czasem respawnu każdego potwora.Cytuj:
spawn spoty możecie spokojnie wyciągnąć z plików cipsoftu i wtedy macie spawny 1:1
A tak swoją drogą, to nie wiem, czemu wszyscy się tak czepili tej wersji 7.4 i jest ona wałkowana do porzygu, jak takie 7.2 czy nawet 7.1 były dużo lepiej zbalansowane.
Skoro robią 7.4, to 7.1 nie jest problemem. Nie trzeba całej mechaniki downgradować, nawet lepiej tego nie robić, bo niektóre rzeczy były w chuj uciążliwe (np. sprzedawanie lootbagów, gdy nie dało się napisać sell 10 mace, tylko trzeba było 10x pisać sell mace xD brak skosów u potworów to też przesada jednak).
Wystarczy mapa (głównie wywalenie tego zjebanego ank i przywrócenie starych mostów) + przywrócenie farmienia potworów + stary quest system i by był sztos w chuj.
Nie, że jak robisz questa, to macie jedną nagrodę. A nie że idzie 20 osób na ofa i wyciąga 20 fire swordów, a następnego dnia kolejne 20 osób wyciąga kolejnych 20 fire swordów, przez co po miesiącu (na lowrate, bo na highrate to po dwóch dniach) itemy są gówno warte, bo każdy może mieć darmowego fire sworda, a nie każdy go potrzebuje.
czyli 1 dzień 1 osoba może odebrać nagrody za questa, tak? przecież my jesteśmy dorośli i nie mamy czasu siedzieć 15h/dzień żeby tak grać, doktorku daj więcej itemów z questów
@tibia77 ;
a co do bocenia tibiarz, to dla mnie sprawdzanie gma to jest chuj serio, bo co za problem napisać funkcjonalność, że jakakolwiek zmiana, która nie wynika z akcji twojej postaci włącza alarm + na gracza i tak musisz mieć alarm, to co ci gm zrobi/udowodni, chuja se może, powkurwiać cię co najwyżej
prawda taka, że trzeba poutrudniać niskim kosztem proste boty, żeby maciek nie zrobił + dla mnie dzienne modyfikacje klienta i pakietów to wystarczy, bo który bot-maker będzie maćkom co ss to robił, żaden
do tego tak jak mówisz - musi być low rate, żeby strata bolała i eldo, myślę, że na pewno nie byłoby żadnego cave'a, a i taskerzy by się zastanowili 3x, bo jak serwerek zaopatrzony w dobry system logowania, to widać do kogo runki albo hajsik z nich trafiał, tylko wtedy ktoś może bomby robić xD i tak graczy eliminować, więc też nie do końca można banować za coś takiego - i tak się musi ip zgadzać, także vpn i elo, ale strata makera expionego pół dnia wystarczająco zaboli
a w 7.1 się te itemy chyba pojawiały co server save, nie? więc jeśli nie ma od chuja ludzi, to jednak też będzie tego nasrane, bo clear codziennie
o jakim farmieniu potworów mówisz i jakich mostach?
a dla mnie, to by wystarczyło z tibijki 7.x gfbki wyjebać, ale żaden ekspert here
W teorii możliwe, w praktyce nikt na jakimś otsie nie będzie w stanie napisać bota, który przewidzi każdą ewentualność. Wiele rzeczy dzieje się nie z akcji twojej postaci i musiałbyś to wszystko uwzględniać. Np. gnicie ciał potworów na respie musiałbyś ignorować, a wtedy może przyjść gm na niewidce i będzie ci cały czas podmieniał na zgniłe i czekał na reakcję, czyli w bocie znowu musiałbyś to uwzględnić i zapamiętywać czas zabicia i rozkładu itd. itd., i stopień skomplikowania cały czas rośnie. Nikt na żadnym otsie nie zrobi 100% alarmów na wszystko, jak się pomyśli, to zawsze można typa złapać. I nie wiem, czemu mówisz, że "chuja se może". Jak ci gm będzie rzucał mpa na ziemi, albo zrobi ci dyskotekę włączając i wyłączając światło, gdy będziesz bił krasnoludy, a ty to olejesz i będziesz dalej łaził i je bił, jakby nigdy nic, to raczej oczywiste, że afk bot = deletera elo (nie mówię, że jak ktoś raz zignoruje, że mu podebrałeś zdechłego krasnala, to od razu ban, ale przy odpowiedniej analizie idzie rozpoznać). No chyba że ktoś kupuje tłumaczenia, że "jestem daltonistą i kolor mpa mi się zlewa z tłem".
W praktyce to jest tak, że te maćkowe boty pisane pod otsy, to można rozpoznać w 10 sekund. Przykładowo na medivii jak już były te bardziej zaawansowane, to i tak np. typek expił i skórował moby, to mu rzucałem z innego piętra ciała i on stał i je skórował i już było widać, że bot.
No to tak samo można powiedzieć, że da się napisać bota, który sam będzie w stanie updatować adresy i protokół. Tylko że w praktyce nikt tego nie zrobi, bo a) nie będzie umiał, b) ewentualny zysk będzie niewspółmiernie mały do kosztu pracy.Cytuj:
prawda taka, że trzeba poutrudniać niskim kosztem proste boty, żeby maciek nie zrobił + dla mnie dzienne modyfikacje klienta i pakietów to wystarczy, bo który bot-maker będzie maćkom co ss to robił, żaden
do tego tak jak mówisz - musi być low rate, żeby strata bolała i eldo, myślę, że na pewno nie byłoby żadnego cave'a, a i taskerzy by się zastanowili 3x, bo jak serwerek zaopatrzony w dobry system logowania, to widać do kogo runki albo hajsik z nich trafiał, tylko wtedy ktoś może bomby robić xD i tak graczy eliminować, więc też nie do końca można banować za coś takiego - i tak się musi ip zgadzać, także vpn i elo, ale strata makera expionego pół dnia wystarczająco zaboli
Dlatego ogarnięci gmowie + częste apdejty + jakieś małe "zabezpieczenia-utrudnienia" w kliencie (typu tamtego na medivii) i nie będzie bocenia, bo zanim ludzie to porozkminiają i napiszą w tajemnicy te w chuj zaawansowane i niewykrywalne boty, to w najlepszym razie minie kilka lat. Biorąc pod uwagę, że np. na medivii jak przeszli na customowego otclienta, to minęło chyba z pół roku, zanim pojawiły się publiczne boty, a nie było tam żadnych szczególnych zabezpieczeń, tylko tyle czasu tym maćkom zajęło poznajdowanie wskaźników i rozkminienie struktur typu lista dwukierunkowa.
Nie co server save, tylko co większy reset mapy (w praktyce kilka miesięcy), ale system można zmodyfikować. Ten obecny jest zjebany, że każdy na X levelu bierze sobie darmowe itemy praktycznie zerowym kosztem.Cytuj:
a w 7.1 się te itemy chyba pojawiały co server save, nie? więc jeśli nie ma od chuja ludzi, to jednak też będzie tego nasrane, bo clear codziennie
o jakim farmieniu potworów mówisz i jakich mostach?
a dla mnie, to by wystarczyło z tibijki 7.x gfbki wyjebać, ale żaden ekspert here
Z mostami chodzi o to, że na 7.1 były na 1 poziomie, przez co można było przez nie lurować potwory (dwarven brige, king's bridge, do tego do venore była drabinka a nie schody).
A "farmienie potworów" to było tak, że jak potwór odszedł X kratek od miejsca swojego respawnu, to już się respił ponownie (poprzednia instancja nie musiała zginać). Przez co były np. takie jaja, że szedłeś na mino hell na rooku, a tam 20 minosów siedziało. Teraz to każdy wie z pamięci, że tu i tu jest tyle i tyle potworów = nuda, a kiedyś mogłeś trafić na jakąś niespodziankę.
Ale największą ułomnością 7.4 to jest to zjebane ank. Totalnie niezbalansowane miasto. Cała masa respów w bliskiej odległości (żadne inne miasto nie miało takiego natężenia expowisk w pobliżu), w tym OP respy typu tomby. Do tego w samym mieście wszędzie masz pzta + masę stacków. Oryginalnie to na piramidach w ogóle nie było pzta i można było sobie skakać w nieskończoność i być nieśmiertelnym xD potem zrobili wszędzie pz, żeby to "naprawić", co już samo wskazuje na złe zaprojektowanie miasta.
A na dokładkę jeszcze djinny = łatwy hajs, zwłaszcza w połączeniu z tym quest systemem (nie jest przypadkiem, że w 7.2 wszedł obecny quest system, a w 7.3 już musieli dodać djinny, bo itemy tak straciły na wartości) + łatwy dostęp do ringów i amuletów.
dobra tibia pierdolisz głupoty, idziesz grać liderować swoim teamem na masterkorsa?
19:15 You see a dead human (Vol:10).
You recognize Johnny. He was killed by a bog raider.
jakis 60rp go porobil i od razu xloga jebnal
akurat motyw ze starymi mostami calkiem smieszny i takie gsy biegajace po veno brzmi jak dobra zabawa, ale ten z questami to strzal w stope dla ots
no i to co tibiarz pisal o teamkach to realia 1:1, oni zawsze chca czegos w zamian, nawet jesli bezposrednio nie napisza
zawsze jak mialem kontakt z tymi ludzmi to bylo
1. daj kase/ itemy lvl dla team
2. daj gm
3. we pomusz
albo nie bedziemy grac/ zmotamy ludzi
i jesli ktos mysli, ze nikt nigdy nie poszedl na takie deale na otsach utrzymujacych przez dluzszy czas 1 strone ots list to niech sie puknie w czolo, bo sam tepowalem ludzi po akcjach/ dawalem itemki i lvl (raz zajebalem knighterowi przypadkiem 90 mlvl zamiast melee i przypal byl troche xD) a dzialo sie to na otsach po srednio 400+ online w czasie boomu na rl mapy
a co powiesz na bota, który drze pysk, jeżeli na respie po 1 kółku pojawi się cokolwiek nowego niż było, zezwala tylko na ciała i ich rozkład, wtedy lipa, bo takie typy, które blokują expy noobcharami, co jest dozwolone albo dominando gildie osiągają se niestety monopol na bocenie, wg. mnie gdybyś miał zabezpieczoną w miarę miejscówkę + taki skrypcik + alarm na wiadomości + delay na moby itd. to nie jest szczególnie dużo
ewentualnie lista czegokolwiek cennego - pojawia się - alarm
przemieszczanie się przedmiotów nie przez ciebie - alarm
nigdy na medivce nie dostałem bana za cave'a w sumie a parę razy sprawdzany byłem, może chujowi gmi, nie wiem
miałem randomowe spoty i pathy + właśnie alarm na wszystkie drogocenne idki + alarm na ruch przedmiotów z pizdy + alarm na respowane moby + alarm na tekst + delay przy atakach + alarm jeżeli nie mógł przejść, wszystko randomizowane, oglądałem se film albo robiłem coś innego i zawsze zareagowałem, bo bot stopował, ja przeprowadzałem interakcję z cm madragorem i jazda dalej
tu się zgadzamy, dla mnie tylko kwestia, że im trudniej bota napisać, tym rośnie intratność takiego przedsięwzięcia i będzie przyciągać kogoś sprytniejszego niż maćków
a, no to na to nie zwróciłem nigdy uwagi z noobskich lat
nie wiem czemu, ale przysiągłbym, że na 7.4 też tak było, może mi się tylko wydaję, ale pamiętam mino hell albo robienie trapa z 50 ropniętymi trollami na tej wieży na snake'ach na rooku xD
i mam wrażenie, że to jednak było na 7.4
no ale tu nawet nie chodzi o takie obvious faworyzowanie, że będą im dawać kasę i tepekować, bo jestem w stanie uwierzyć, że administracja na to nie pójdzie, jeśli tylko ma trochę więcej rozumu niż typowy hoster-maciek
tu chodzi głównie o to, że takie teamki będą wywierać presję przy każdej dyskusji nt. jakiejś zmiany, żeby było dla nich wygodnie
przykładowo, teamek grający magami będzie chciał zachowania dmg ue, a teamek mieszany/z większością innych profesji będzie się domagał osłabienia ue i znajdzie na to milion racjonalnych argumentów
i jeżeli już na etapie tworzenia otsa jakieś "war teamki" mają wpływ na jego kształt, to nie wróżę sukcesu
nie mówię już o płaczach, że ej wysoki mana regen i mc dozwolone plz bo jak inaczej wyexpić maga??? nie mamy już czasu grać po 15h (ale i tak będziemy grać po 18h)
trzeba mieć swoją koncepcję i umieć samemu analizować, a nie posiłkować się radami pro elo pvperów itp. którzy zawsze chcą mieć jak najwygodniej
wystarczy też popatrzeć na medivii jakie propozycje zostały w podobny sposób przeforsowane, a jakie są nadal forsowane
od 16;40 do 17;10 tak wlasnie widze profesorka i doktorka grajacego knajtami
https://www.youtube.com/watch?v=5Dn13MWxceQ
przecież dobrze tu zrashował i zatrapował śmiecia garnkami, tylko te kopry nie ogarnęły
w 16:50~ dopiero zjebał, że dał się pushnąć
co prawda ciężko rzucić f-bombę, jak się nosi same uhy xDDD ale mógł się trashować
problem taki, że profesorek nie chodzi na akcje, ustatkował się i prowadzi hotel
ale na takim zaludnionym 7.x bez botów i relatywnie nowym, to bym pograł xD, najlepiej właśnie z takim multirespem i majstrował trapy jakimi trolami i orcami
#dowód anegdotyczny
Madragor nie robił żadnych bardziej szczegółowych sprawdzeń ponad typowe "napiszę hi i zobaczymy", a później (jak się trochę wyrobił) "zablokuję mu drogę i zobaczymy"
Taki niewykrywalny bot istnieje tylko teoretycznie, tak jak mówię. W praktyce wymaga zbyt dużych zasobów czasu, pracy i kombinowania, żeby tworzenie go miało sens. A już zwłaszcza pod gierkę z 500 graczami. Te rozkminy to jest "co by było, gdyby...", gdzie w rzeczywistości 99.99% boterstwa na otsach to są publiczne maciuś boty, których rozpoznanie ogarniętemu gmowi powinno zająć 10 sekund.
I pewnie twojego z medivii też bym rozpoznał, mając w tej gierce spore doświadczenie zarówno w rozpoznawaniu czitów, jak i tworzeniu.
No i też mówię, że nie samo sprawdzanie przez gmów, tylko ogarnięci gmowie + ciągłe apdejty + dodawanie różnych randomowych zabezpieczeń, właśnie typu, że klient wykonuje jakieś działanie i wysyła wynik na serwer, co będzie dokładać jeszcze więcej pracy twórcom botów (dużo więcej niż ty jako admin otsa w to włożysz).
To jest tak samo jak z mckami. Teoretycznie można tak robić, żeby nie zostawić żadnego śladu powiązania danych charów, ale w praktyce każdy te ślady zostawia i przy odrobinie ogarnięcia wyśledzenie nawet manualnych farm nie jest żadnym problemem.
no to się zgadza, tylko czy proporcjonalnie rośnie zysk? nie sądzęCytuj:
tu się zgadzamy, dla mnie tylko kwestia, że im trudniej bota napisać, tym rośnie intratność takiego przedsięwzięcia i będzie przyciągać kogoś sprytniejszego niż maćków
w pewnym momencie to zaczyna mieć sens tylko czysto hobbystyczny, jako wyzwanie programistyczne dla kogoś zainteresowanego AI i RE i ile takich osób, przy tym odpowiednio zawziętych, będzie wśród potencjalnych 500 graczy?
na 7.4 już się tak nie respiły, na 7.1/7.2 jeszcze tak, a później już nie pamiętam, ale na 99% nieCytuj:
nie wiem czemu, ale przysiągłbym, że na 7.4 też tak było, może mi się tylko wydaję, ale pamiętam mino hell albo robienie trapa z 50 ropniętymi trollami na tej wieży na snake'ach na rooku xD
i mam wrażenie, że to jednak było na 7.4
trapa mogłeś robić po prostu lurując i ropając całego respa
Dronder 56 Gruby Wali Bolty, assisted by Gruby Ssie Pale, Janek Trap, Koper, Orc Leader of Janek Trap, (unjustified)
ioioioioi janusze trapy nas jadom wzywam radiolke z pomocom
może, ja kojarzę tylko, że grałem na 7.1 bo były inne pajonki xD na modemie jeszcze, ale drogo wychodziło i ojciec darł japę, także potem przerwa i dopiero dalej się coś grało i w sumie nawet nie wiedziałem, że są jakieś uptejty czy coś, dopiero przy tiquandzie na tyle ogarnięty byłem, ale mino hell z 20 minosami na pewno pamiętam, troll był ten sam, tak samo trapy na tym queście z miśkiem, co chyba backpack się tam dostawało?, to co był pokoik i kamień z dźwignią
cóż, może kiedyś powstanie ogarnięty serwer, ale player-base jest tylko nostaligczny i retro, i większość jednak przestaje grać i spada populacja, a tibia ma to do siebie, co niestety każde mmo, że jednak populacja odgrywa sporą rolę dla prawidłowego działania serwera, więc chyba się już nie doczekamy, bo jednak pracy na zrobienie dobrego 7.x jest nieporównywalnie więcej niż można na tym zarobić
sugeruję, że teraz dobre 7.4 nie powstanie, bo mała pula graczy, no a bolek też jednak trochę lat pracował nad medivką
programistów też jest więcej, lepsze też są narzędzia, bota też prościej napisać itd. itd.
ile mogłoby kosztować zrobienie takiego naprawdę igiełka na lata serwera 7.x? jestem totalnie poza tematem, a ciekawi mnie czy dałoby się to sfinansować w kilka/kilkanaście osób nie mając kokosów
duzo roboczogodzin i pytanie czy wezmiesz macka eldricka z monarchii czy gma romka z torga czy moze gma maciusia z mastercorsa
ciężko to wycenić, bo poza pracą i wiedzą programistyczną, jest też potrzebna wiedza tibijska, no i dużo wyzwań jest jak niekompletne mapy + napisanie wyciągaczy info z plików cipa nie taka prosta sprawa, bo cip jak małpy gówniany silnik mix c i c++, chujowe formaty i w ogóle to pierwsze otsy miały lepszą architekturę niż to ich gówno, dalej silniki są zabugowane, więc najlepiej by to było przepisać i może niekoniecznie c++ i lua w 2k18
i dużo też takiej chujowej pracy dla małp, ale ktoś to zrobić musi, a teamy do otsów to jednak 2-3 osoby, żeby to miało sens i dzielenie się zyskami i jednak trzeba sobie ufać, więc są to zazwyczaj dobrzy koledzy, którzy też nie muszą być orłami
zrobienie takiej naprawdę igły, z przepisaniem silników, porobieniu dobrego logowania(w sensie logi, nie logowanie do gry xD), systemów backupów, chujów mujów, anty-haxy, mapy, wzorowanie się na plikach cipa i ich re + porządne testy(programistyczne) etc. etc. to ja bym powiedział 2-3 lata pracy w normalnym systemie dla jednej osoby, która też wie, co robi, a taka osoba jako programista, no to te 10k na miesiąc może spokojnie(spokojnie, czyli stać ją na więcej i jak jest obrotna, to jako freelancer 20, 30k) zarabiać do rączki, także nie wiem, kto i po co miałby się tym na dzisiaj zająć równocześnie będąc wystarczająco kompetentnym
no czyli marzenie o takim serwerze legło w gruzach, bo najzwyczajniej nie ma komu tego zrobić samemu czy w dwójkę, a nikt nie zapłaci kilkuset tysięcy żeby to było zrobione przez kompetentny team w ciągu ~roku
szkoda
można liczyć na nie igły, ale jakieś w miarę konkretne serwerki, może ochmarowi się uda, zobacyzmy
Dobra programiści weźcie mi odpowiedzcie dlaczego client.exe nie startuje na win7 xd podpowiem ze 3 dni temu śmigła elegancko
@Smoke ; mi na win7 działał, tylko launcher jakiś zjebany, bo wyskakiwało, że nie można uruchomić klienta, a i tak się uruchamiał xD
ktoś ma jakiegos 30+ sorka na sprzedaż?
wygrać w totka czy inną zdrapke i postawić wszystko na igła oteesa xD
kup od profesorka obiecuje, ze legit szanowany user here
Potrzebowalbys takiego hmmmmmmmmmmmmm Psa tylko z wiedza z mixa lekarz15/januszwons/spleen
Prawdopodobnie kogos takiego nie ma wiec tym samym nie ma szans na taki serverek. Lekarzowi tez wszyscy pierdola od lat zeby swoj server zrobil, ale gostek zapewne zdaje sobie sprawe z tego jaki ogrom prac trzeba wykonac zeby server byl przyzwoity. I to tylko przyzwoity, bo taki by byl serio odwzorowany 1:1 z 7.1 lub 7.4 (gdzie taka naprawde rzetelna wiedze na ten temat ma pewnie kilka osob bo wiekszosc z tych, ktorzy grali ponizej 7.4 ma juz po 30 lat +, ewentualnie ludzie jak ja, ktorzy grali i dalej tu siedza, ale juz sie tego nie pamieta bo 7.4 to w ogole ostatnia tibia, w ktora jakkolwiek wiecej gralem, ale to nie bylo granie na takim poziomie by zapamietac jakies formuly, dokladne mechaniki itd.) to juz jest w ogole w kurwe roboty niewyobrazalnej dla 1 osoby. Takze lepiej przestac marzyc, ewentualnie odpalic sobie brabrexie na 1/1 warserverek i sie tam rzucac kulkami bo nic wiele lepszego juz w tej zdechlej gierce nie spotkamy. Z wspominanym l2 bylo o tyle lepiej, ze tam byl wyciek (taa xD) plikow serverowych i to od najwczesniejszych wersji gierki do duzo pozniejszych bo chyba od c1 do gracii (?? w owym czasie kiedy mnie to interesowalo) to byly 100% retail pliki i nic nie trzeba bylo w nich zmieniac.
no to ja proponuję zrobić, zamiast sprzedam skodę, sfinansuję otsa, gdzie siądziemy, odpalimy ducha puszczy i najebiemy się wspominając piękne czasy, gdy byliśmy młodzi, mieliśmy w chuj czasu na tibijkę i walenie konia pod kołdrą.
https://i.imgur.com/Izex5p8.png
https://i.imgur.com/fwoPRMU.png
ale mi sie przykro dla pana wenezuelca zrobilo
https://vignette.wikia.nocookie.net/...20180523070340
no i odpalając igłę, nigdy nie wiesz, czy nie nadejdzie ten dzień, że cipsoftowi odjebie i dostaniesz pozwik
nie oszukujmy sie, takiej igly z przepisaniem silnika nie oplaca sie robic, chyba ze hobbistycznie i do tego pewnie najlepiej byloby pisac w c++, a napisac dobry i optymany kod to nie byle szymon da rade, zeby to bylo lepsze niz ten burdel bez dokumentacji co jest w tfs obecnie
zakladam, ze testy tez musialby odpadac, ew jakies podstawowe, logi tez do boba, chyba ze jakies specyficzne (typu trade itd)
ogolem duze uproszczenie prac jesli ots mialby powstac w jakis sensownym czasie i budzecie
problemem jest, ze obecny silnik jest jaki jest i jesli ktos kiedykolwiek babral sie w cudzym kodzie i to jeszcze bez dokumentacji (szczegolnie w problematycznych jezykach) to wie jak to wyglada, wiec stawianie takiego ots to pojscie na wiele kompromisow, duzo systemow da sie wdrozyc do tego tfsa, i wyjdzie to o wiele szybciej i taniej niz napisal janusz ale to nie bedzie ten legendarny igla ots, a bardziej cos w stylu ulepszonej medivki
5 minut wytrzymalem prowadzac ten team skladajacy sie obecnie z 5 ludzi tibia77 ma racje
akcja na 2x 40 ms na stone tombie szkoda fraga troche bo idziemy 70 ed 60 rp i 50 ek zalozenie 1 wchodze ekiem probuje ich zalurac lub zeby sie na mnie odpalili/zrobili yellowe oczywiscie ed i rp juz przy schodach na -2 mimo tego ze 2x ostrzegam ich zeby sie cofneli niee hurr durr nie bedziemy sie czaic na 40lvle co ty pojebalo cie xD no dobra wbiegam typy obsrane od 50 eka uciekaja wiec ich walimy na fraga pada jeden a drugi wbiega w srodek tomby
eee dobra chlopaki to 40 sorek nawet nie ma sie czym odparalowac bo leci z predkoscia 1 kratki na 5 sekund poczekajcie tu ja za nim pobiegne padnie od mobow nieeee kurwa raaaaaaaaaaaaaaaaaaaszujemy za typem
no i tak stracil 70 ed DWA FRAGI na 40lvlach super sprawa hui wam w dupe torgi ide do janusza sracza
jak patrzyłem na te silniki, to są dziurawe i tak średnio napisane, więc potem się okaże, że tibjarzowi źle działa każda pierdoła, że jak się pushnie na skos to ktoś po 1 sec się może dopiero uhnąć i coś tam i się okazuje, że do przepisania jest pół systemu movementu
potem się okazuje, że mapclick jest zjebany i do przepisania
potem chcesz logować te rzeczy, bo musisz, żeby wyłapywać, że ktoś bugował, dupe'ował itemy, to się znowu okazuje, że logowanie ciężko sensownie tam dodać i trzeba każdy kawałek przepisać
potem byś chciał zrobić jakieś randomowe sztuczki i zmiany pakietów, znowu do przepisania sporo systemu
dlatego ja bym się wziął ze rewrite od początku, gdybym miał robić igłę, potem by się to prościej modyfikowało i myślę, że długoterminowo i tak by wyszło lepiej, no i bym pisał to w c#, bo do tibijki wystarczy i byłoby dużo szybciej i możnaby też potem pierdoły w stylu questów i skryptów dopisywać w c#, a nie w lua
a jeżeli c++, to chociaż w najnowszym standardzie i używając inteligentnych wskaźników xD
myślę, że wersje 7.x nie są na tyle obszerne, żeby przepisanie silnika się nie opłaciło, nie ma tam aż tyle tego kodu znowu, no ale trzeba mieć jednak pojęcie o pisaniu pętli gry itd.
malpy wykurwiac do malpiego tematu co? zalozcie se temat rozmowy o silnikach ots a nie spamujecie temat
bez kitu, typki gorsze niz te mexeminory z motoryzacji co pierdolą o wyzszosci silnika mb52kx z bawary nad silnikiem mb52kz tez z bawary i o dynksach poprzepcznych przy bulbulatorze