Nie. Random z trade.
https://i.imgur.com/0RgsVvE.png
Wersja do druku
Nie. Random z trade.
https://i.imgur.com/0RgsVvE.png
A czym się różni bicie rotów z macą jakimś 10 lvlem od bicia guardów 60 lvlem czy dragów 140 lvlem? Przecież to w praktyce jest to samo. To, że będziesz miał wyższy lvl i bił silniejsze stwory nie sprawi, że gra będzie ciekawsza. Wystarczy spojrzeć na obecną tibię. Idź tam jakimś 300 lvlem bić jakieś dle, czy coś, przez kilka godzin i powiedz mi, że to ciekawsze od huncenia jakichś ghouli na classic tibii.
To, co sprawia, że gra jest ciekawsza, a wbijanie kolejnych lvli daje satysfakcję to tylko aspekt społeczny. Expienie czy trenowanie jest tylko kwestią powtarzania tych samych bezsensownych czynności przez X czasu i nikt by tego nie robił w grze single player. Problem polega na tym, że jak dasz wyższy exp, to wszyscy inni też będą expić szybciej, więc relatywnie wyjdzie na to samo. Mimo szybszego expienia, satysfakcja nie będzie większa. Kiedyś expiło się w chuj razy wolniej, ale ten aspekt społeczny, interakcja z innymi itp. były dużo bardziej rozbudowane, miały większe znaczenie i dlatego gra była lepsza i ciekawsza.
Nie chodzi o sam brak dobrych expowisk. Dobre expowiska spowodowałyby, że ludzie expiliby jeszcze szybciej i dalej, co tylko pogłębiłoby problem. Chodzi raczej o brak wyzwań.Cytuj:
Co do tych problemów które się pojawiają na wyższych poziomach , to nie są one według mnie jakoś znacząco istotne:
Zapewne chodzi ci o to że nie ma dobrych expowisk na większych lvlach , ten problem skomentuje tak: co z tego niech zajmą się wojnami , a jeśli to gracze rpg niech expią na upartego gdzie się da , jak nie ma dobrych expowsik to przytamują z lvlowaniem tym lepiej.
Drugi problem to zapewne szybkość większych lvli , tu tez większego problemu nie ma , może gm obniżyć speed boost , jeśli już będą jakieś ogromne 300-tne lvle i po problemie.
Ludzie się zajmą wojnami, ale wojny i ogólnie pvp też są o wiele lepsze na mid lvlach niż na jakichś 150.
A głównie chodzi tu o cały system. Jak damage ze spelli rośnie liniowo wraz z lvlem, a damage z dista/melee nie. O to, jak rośnie speed i parę innych rzeczy. Ta gra nie była projektowana pod wysokie poziomy. Wszystko jest skorelowane i świetnie działa, ale do pewnego momentu. Właśnie dlatego cipsoft wprowadzał te zmiany we wzorach na damage, zmieniał spelle, speeda, hotkeye, potiony i tak dalej. Wyszło z tego gówno, ale zmiany były konieczne. Teraz medivia przechodzi to samo. Niestety, wprowadzając takie zmiany, łatwo wszystko spieprzyć.
Dlatego zakładając, że serwer nie ma być tylko na chwilę, to o wiele lepiej, żeby były niskie rejty.
Chodzi ci o to, żeby dać jeszcze większy przelicznik skilli, np. x3? Przecież to krok w ogóle nie w tę stronę i jakiekolwiek próby zbalansowania w ten sposób profesji na nowo, będą tylko generować nowe problemy. Zawsze tak było. Najlepiej nie wtykać w to palców w ogóle. Podstawą balansu profesji jest to, że różnie się sprawują na różnych etapach gry. Zwiększanie expa psuje ten balans, bo pomijane/skracane są pewne etapy. Dodatkowo przyspieszanie regeneracji nie jest w równym stopniu korzystne dla wszystkich, bo najbardziej dla magów.Cytuj:
Co do tego że magowie są najsilniejszymi profesjami to tak zawsze było , zwłaszcza na większych lvlach , co z tego że szybciej wtedy będą mieli dobre i mocne czary , sam chcesz wszystkie staty x 1 , a nie pomyślałeś o tym że gdyby zwiększyć skill rate to bardziej zbalansowało by inne profesje?
Ale masz rację, skoro się uparli na x2, to nie ma sensu dłużej się nad tym rozwodzić.
Tak, to nasz miszcz SD under roof, oldskulowa legenda, krul pvp. @Dzordz Klunej ;
co z tego jakie rate'y beda skoro i tak ci ktorzy o nie placza nie pograja tutaj dluzej niz 2 tygodnie-1 miesiac? takich ludzi nawet nie warto sluchac
@Tibia77
Czyli twierdzisz ze przez rok serwa sie ukrywalem i nikt nie wiedzial ze ja to ja?
aha xd
Czym się różni bicie rotów 10 lvlem od dragów , czy demonów większym , tym się różni że expisz runami , a nie jakimś gównem , ioot jest o wile lepszy i tracisz mniej czasu na expienie , a masz więcej czasu na pvp przy szybszym expie.Cytuj:
A czym się różni bicie rotów z macą jakimś 10 lvlem od bicia guardów 60 lvlem czy dragów 140 lvlem? Przecież to w praktyce jest to samo. To, że będziesz miał wyższy lvl i bił silniejsze stwory nie sprawi, że gra będzie ciekawsza. Wystarczy spojrzeć na obecną tibię. Idź tam jakimś 300 lvlem bić jakieś dle, czy coś, przez kilka godzin i powiedz mi, że to ciekawsze od huncenia jakichś ghouli na classic tibii.
To, co sprawia, że gra jest ciekawsza, a wbijanie kolejnych lvli daje satysfakcję to tylko aspekt społeczny. Expienie czy trenowanie jest tylko kwestią powtarzania tych samych bezsensownych czynności przez X czasu i nikt by tego nie robił w grze single player. Problem polega na tym, że jak dasz wyższy exp, to wszyscy inni też będą expić szybciej, więc relatywnie wyjdzie na to samo. Mimo szybszego expienia, satysfakcja nie będzie większa. Kiedyś expiło się w chuj razy wolniej, ale ten aspekt społeczny, interakcja z innymi itp. były dużo bardziej rozbudowane, miały większe znaczenie i dlatego gra była lepsza i ciekawsza.
A co do satysfakcji i przyjemności to w expieniu na czymkolwiek nie widzę żadnej , bo może nie gram rpg dla lvli , czy qestów , ale na pewno wole expić runami niż jakąś macą , wiadomo że na wyższym exp inni też będą expili szybciej to chyba logiczne po co o tym piszesz , wiem o tym że pvp na mniejszych lvlach jest fajniejsze , ale nie można mieć 2 rzeczy na raz to także jest logiczne , albo jedno , albo drugie.
Co do zwiększania skili u innych profesji jest mi to obojętne , wiadomo że wtedy inne profesje będą miały lepsze hity i zaczną szybciej lvlować i niektórzy grający magicznymi profesjami zaczną coś mlaskać , tak jak ty wcześniej że magowie są już pro op , nigdy wszystkim naraz się nie dogodzi.Cytuj:
Chodzi ci o to, żeby dać jeszcze większy przelicznik skilli, np. x3? Przecież to krok w ogóle nie w tę stronę i jakiekolwiek próby zbalansowania w ten sposób profesji na nowo, będą tylko generować nowe problemy. Zawsze tak było. Najlepiej nie wtykać w to palców w ogóle.
A regen x2 to znacząca zmiana, nie w równym stopniu korzystna dla wszystkich profesji.
Ale masz rację, skoro się uparli na x2, to nie ma sensu dłużej się nad tym rozwodzić.
To wszystko jest logiczne nie wiem ogólnie po co takie rzeczy piszesz.
I tak jak napisałem i potwierdziłeś napisali że nie zmieniają exp to nie zmieniają koniec tego tematu.
Ja tu widzę że ty musisz praktycznie każdego posta skomentować , żeby tylko sobie pogadać , to nie ma się co dziwić że cie tu atakują typy na tym forum , wrzuć na luz trochę i się nie spinaj tak , przedstawiłem ci swój punkt widzenia tak że już się chyba jaśniej nie da.
Ja mam taki punkt widzenia , ty masz inny bo tak jak napisałeś expinie czy questy jakieś wyzywania mają dla ciebie jakiś sentyment , dla mnie nie , dlatego też szybkość expa może mieć dla nas różne znaczenie
Ale jak napisane wyżej nie będzie on zmieniany koniec tematu jeszcze raz powtarzam tak dla przypomnienia.
Bo drogi kolego bijesz roty zeby sie rozwijac miec wiekszy lvl moc expic na lepszych mobach i miec przewage nad przeciwnkiem gdy to osiagniesz nie ma po co dalej grac.
Nie ma pvp na rotach bijac moby z mace? Jezeli tak uwazasz to znaczy ze nigdy nie grales na serverze z mniejszym rate niz 15x
Po prostu nie mogę jacy tu ludzie są na tym forum masakra , czy ty kolego umiesz czytać ze zrozumieniem?Cytuj:
Bo drogi kolego bijesz roty zeby sie rozwijac miec wiekszy lvl moc expic na lepszych mobach i miec przewage nad przeciwnkiem gdy to osiagniesz nie ma po co dalej grac.
Nie ma pvp na rotach bijac moby z mace? Jezeli tak uwazasz to znaczy ze nigdy nie grales na serverze z mniejszym rate niz 15x
Napisałem że bicie potworków nie sprawia mi przyjemności rot , bug czy smok jeden h..
A co do grania na ots to grałem nawet na takim gdzie exp był mniejszy niż x1.
Była jedna edycja kilka lat temu , o ile dobrze pamiętam na orginaltibia to było , ale długo nie trwała.
Gdy się wbije lvle to się gra dla pvp , a nie że nie ma po co grać , ja pie... co za człowiek.
Nie będę nawet więcej pisał na tym forum , bo tu takie śledzie są co piszą aby coś napisać i nawet nie umieją czytać ze zrozumieniem , będę tylko śledził informacje dotyczące startu tego serwera.
pvp dla samego pvp masz na realisticu czy innym warotsie na serverach gdzie sie expi walki sa o dominacje i o mozliwosc expienia na najlepszych spotach najlepszym tego dowodem jest thronia dopoki nie bylo 100lvli i dominacji ludzie grali a potem nagle wszyscy odeszli :>
dobra ja już się podnieciłem gram xc
Czyli po prostu potwierdzasz to, co napisałem.
I masz rację, "jak się wbije lvle, to się gra dla pvp" - tylko że nie ma czegoś takiego, że trzeba przekroczyć jakiś punkt od którego dopiero można zacząć się bić. No, ok, na 8 lvlach nikt wojny nie zrobi, ale już na takich 30-40 tak. Nie trzeba wbijać 100 czy 150 levela. I nawet na tych 40 lvlach na starcie są dużo ciekawsze wojny i lepsze pvp, niż później.
Ludzie często gadają, że powinien być wyższy exp, bo nikt już nie ma czasu na granie całe dnie itp. (w domyśle: "musiałbym grać 2x więcej, żeby wbić x level"). Jest to imo bez sensu, bo 2x niższy exp nie znaczy, że trzeba grać 2x więcej, bo przecież w expieniu chodzi o przewagę, a wszystko będzie szło proporcjonalnie wolniej. A wojnę można przecież zacząć po takim samym czasie jak z wyższym expem, z tym że wszyscy będą mieli niższe lvle, co jest korzystne (jw.).
Więc koniec końców expienie sprowadza się do jednego i tego samego, a wyższe rejty jedynie skracają żywotność serwera.
I ja się nie spinam, typie. Przedstawiłeś swoje argumenty, ja swoje i tyle, normalnie z tobą dyskutuję. Zrobią 2x, to zrobią, trudno.
A gdzie tak napisałem?
Pewnie nie ukrywałeś przez rok, ale po roku od startu zacząłeś do mnie pajacować, że mam ci podać nick, a ja już od dawna nie grałem. Zresztą, nie mówię, że się ukrywałeś, tylko że siedziałeś wtedy cicho. A takie śmieszkowanie po x czasu, jak w końcu się wyexpiłeś, a ja mam to w dupie, to wiesz. Jak chciałeś zakozaczyć, to trzeba było od startu tak pisać, teraz to już wygląda śmiesznie.
elo
@prosy
Dawajcie swoje nicki od początku classica jak wystaruje ELO
no ta, niektórzy chyba myślą że jak 1x exp by był to wszyscy by expili tak samo szybko a tylko oni musieli 2x dłużej lvlować :v
po prostu większy exp = wszyscy expią szybciej, korzystają na tym GŁÓWNIE magowie bo szybciej osiągają swój status "OP". No zobaczymy jak ostatecznie będzie, oddaję głos do studia @Angar CT ;