jak mozesz to podaj link do tematu na otlandzie
Wersja do druku
jak mozesz to podaj link do tematu na otlandzie
custom content w postaci locenia spell scroli z potworkow powiedzmy z ratow, trolli spelle na swiatlo i exure
z rotow na exure gran
itp itd
wygląda bardzo ciekawie ;] na pewno zagram żeby sprawdzić jak to wygląda w praktyce.
Karwa kawusia, Compi, wygląda to imponująco, trzymam kciuki! :D
PS : kopę lat, człowiek wbija na torga po chyba 3 m-cach i od razu trafia tutaj, nonieźle :>
Ebombe*
Pamiętam jak chodziłem na kafejkę, a tam właściciel tej kafejki, 100~ RP w prawie full eq expił właśnie w taki sposób na GS'ach.
Nie pamiętam jaka to tam była Tibia, ale wiem że na skosy jeszcze wtedy nie dał się chodzić, tylko trzeba było samemu się przesuwać, tak jak teraz itemy :P
Mnie w sumie zawsze zastanawialo jak ci wlasciciele kafejek zarabiali na tym... Ktos mnie oswieci?
tibia była na topie, a w domach nie było komputerów?
1) Klimat
2) Nie każdy miał kompa
3) Jak już ktoś miał kompa, to nie miał neta
4) Nawet jak miał neta, to nie mógł grać z kumplami na LANie jak kafejce -> szedł do kafejki
5) Klimat
U mnie tibii nie było, ale Q2 i SC rządziły na scenie, potem CS i WC.
U mnie jeden kolo trzymał 15 kompów na nielegalnym oprogramowaniu. Jak był boom, to mógł wyciągnąć 10~15*4zł/h, co daje w ciągu dnia 440-720zł + jeszcze nocki.
Kompy jakieś powiedzmy 2-3k x 15 + powiedzmy 6k za hosta -> 36-51k. Za kompy zwróci się w jakieś 100~150 dni (soboty, niedziele nigdy nie były zamknięte). Ofc trzeba uwzględnić ceny wynajmu lokalu + prąd + pracownika. Nawet jeśli na legalnym oprogramowaniu, to jest to wydatek jednorazowy. Kiedyś można było na prawdę kosić masę hajsu na kafejkach i nawet internet nie był do tego potrzebny (jakieś 13-11lat temu pamiętam że jeszcze neta nie było w kafejkach :P)
Ja rozumiem dlaczego kafejki byly popularne - nie rozumiem jak mozna bylo na nich zarabiac.
Przeciez kupno kompow, wynajem lokalu, oplacenie neta, oplacenie pradu + oplacanie ewentualnych szkod powinny sprawic ze na tym nie powinno byc zarobku.
@Topic zagrałbym wygląda świetnie!
@OFFTOP
Mozna było na nich zarabiać, bo były popularne..
Wraz z rozwojem internetu / sieci, zaczeły znikac..
Panowie, chętni do budowy Fibuli (podziemia oprocz Deep Fibula bo to moja brocha) i Calcanei?
na stronie 6 napisałeś że kończy
#chujowymapper alert ..
prześlij mi rme a ci zrobię cała fibule nawet z tibi 1000000+wersji :S miałem nie mappować do grudnia ale 5.0 jeszcze nie odhaczone a chwila czasu wolnego :)
jakieś losowe imejdze z moich prac :/
8.6
https://i.imgur.com/YKpM4TM.png
7.4
https://i.imgur.com/OWSWo3O.png
ryanots
https://i.imgur.com/sD9ZQiS.png
seyaots
https://i.imgur.com/e5k1fyq.png
i tak dalej, jc to taguj albo pisz pw jak potrzebować pomocy będziesz :)
@up konczyl powierzchnie, teraz podziemia trzeba zrobic, bo bercik na urlopie za granica.
I nie powiem, wyszło git.
@VooDBoo ;
Jesli chcesz sie za to wziasc to spoko. Widze ze elegancko sobie radzisz z terenami zielonymi to moze chcesz sie zajac terenami na polnoc od Tibia City?
Niestety w 5.0 nie ma tylu obiektów do dekoracji wiec jakos bedziesz musial sobie radzic.
Co do ograniczeń jestem przystosowany do tego miałem zrobić cała nową wyspę mając 25 spritów tylko dla klasykusa .. z tego 6 nowych co w ogóle nie pasowały do tibi ale co tam :D wiec spokojnie .. a planujesz jakieś własne tereny dodawać do tego czy chcesz zostawić rl mape taką jaka jest?
Custom content mile widziany.
Zgadamy sie wieczorem jak z roboty wroce
Oczywiście, wygląda jak Fibula ale zarzuce by nacieszyc wasze oczęta gdy tylko z roboty wroce
no ja wiem o tym jednym dsie
to byl niezly boost exp dla low lvl paladyna :D
dobra robota bercik :)
http://www.nightmareknights.com/Screens/dskills!.JPG @Bubuch @bercik ;Cytuj:
When I was in the Mercs, I was called upon to kill demon skelletons that had wandered in the way of paying customers. This screenshot is of me and a very good friend posing for a victory shot from a particular vicous group of demon skelletons; now sadly just a pile of bones. Fibula, you where never more safer with Decker and me on patrol...
jaka szansa ze taki klient bedzie jak ten up?
@Bubuch ; 0/10 problem byłby z funkcjonalnością jakby ktoś miał win7/10+(na przyszłość) jak i między innymi z graniem (crash/debugi etc) a to wszystko że brakuje mu dx9
klient z 7.72 jak najbardziej i najlepiej albo OTC.
Ta, stare klienty sa 16bitowe nawet na xp ledwo chodza
Gdyby ots miał obsługiwać starego klienta, to projekt byłby 1000000 razy ciekawszy. A tak, to w zasadzie będzie zwykły 7.72, z tym że ze starymi grafikami i paroma ficzerami typu brak hp barów, brak pz w depo itp. Klient ma tu jednak duże znaczenie. Można z klientem 7.72 stawiać serwer 7.4, ale 5.0 według mnie trochę bez sensu, bo bez starego klienta straci 80% klimatu.
Na pewno da radę jakoś odpalić tego klienta pod nowszymi windowsami. A że ma niską funkcjonalność, to cóż, chyba właśnie o to m.in. chodzi? Ale jak tam chcecie, wasze zabawki.
mozna tez na klienci 7.72 zrobic szate graficzna jak ze starego
myle sie?
No czy na pewno roznica w rozmieszczeniu EQ, systemu BP i battlelisty ma az tak ogromne znaczenie?
Poza tym mozna dodac te ficzery poprzez DLL
Pogrubione i podkreślone w skrócie to co niżej
Po mojemu to co tibia77 napisał jest sam wygląd, bo niczym innym się nie różni(oczwiscie silnik/sprite klienta odstają) ale szatę graficzną jak i config można by było zapożyczyć ze starych klientów(dostępnych w sieci) jest to bezproblemowe ale żeby to wszystko miało ręce i nogi trzeba by było zmienić większość kodu w kliencie ale dałoby radę odtworzyć stary klient z systemami widocznymi na ss który dał Lord .. tylko czy znajdzie się chętny do takiej pracy bo wiadomo łatwo napisać na forumku a robić to nie ma komu ~~ Ferdas Kiepski.
Czyli w skrócie to co napisałem
Znajdzie się chętny to znajdzie się i klient :D
Nie chodzi tylko o sam wygląd, ani rozmieszczenie na ekranie, choć to też ma spore znaczenie. Ale np. nie dało się otwierać więcej bpków, nie było hotkeyów w ogóle (nie chodzi mi o hotkeye na runy itp. ale w ogóle ich nie było, na tekst też), na battle list też nie było paska hp tylko opisy typu "heatlhy", "barely wounded" itd. brak delaya (to pewnie po stronie serwera, ale klient może też mieć ograniczenie), brak skillbarów, brak safe mode'a, brak kanałów i wiele wiele innych różnic.
Po prostu nowy lekko przerobiony klient to nie to samo co stary oryginalny. Ze starym projekt byłby o wiele ciekawszy, zwłaszcza, że prawie nikt go nie zna/nie pamięta i mógłby sobie zobaczyć, jak ludzie grali, gdy 95% torga robiła w pieluchy.
Byłoby to coś niepowtarzalnego. A tak, to będzie wyglądało jak wszystkie otsy, tylko ze starą grafą.
Możesz oszacować, kiedy premiera ots?
Co do interfejsu, to może być z obecnej Tibii (stary był podobno zbyt irytujący więc nie rozumiem, po cholerę go dawać), ale dla zmiany klimatu, pokoloruj go na te brązowe tło z pierwszych wersji (w temacie był chyba podobny ss).
Ciężko określić, możliwe że za kilka miesięcy.
Nie mam czasu aby zająć się tym w pełni
czy ten klient tez bedzie obwarowany Lord's Antibotem? xD
poza tym spoko, pewno wejde popykac, gl
Maksymalnie z tego co wiem dało się otwierać dwa kontenery na raz(nie bp, ale ogólnie skrzynie itd.). Skillie pokazywały się jako cyferki bez procentów. A do innego playera pisało się poprzez kanał główny z użyciem jakijś magicznej komendy przed tekstem(nie pamiętam jakiej...). Ogólnie to żeby odtworzyć starego klienta to trzeba by było jakoś rozwalić pakiety(w sensie jaki pakiet za co odpowiada i jaka jest jego budowa) albo napisać własnego klienta od zera co jest w sumie lepsze bo poszedłby nawet na win xp <. Poza tym to nie jest coś skomplikowanego. Stary klient działał na zwykłym api. Nie używał opengla czy directxa. Całość opierała się na zwykłym okienku, dialogach i panelach. Myślę, że w dzisiejszych czasach coś takiego możnaby samemu napiasać w rok(wraz z edytorem).Cytuj:
tibia77
Nie chodzi tylko o sam wygląd, ani rozmieszczenie na ekranie, choć to też ma spore znaczenie. Ale np. nie dało się otwierać więcej bpków, nie było hotkeyów w ogóle (nie chodzi mi o hotkeye na runy itp. ale w ogóle ich nie było, na tekst też), na battle list też nie było paska hp tylko opisy typu "heatlhy", "barely wounded" itd. brak delaya (to pewnie po stronie serwera, ale klient może też mieć ograniczenie), brak skillbarów, brak safe mode'a, brak kanałów i wiele wiele innych różnic.
Po prostu nowy lekko przerobiony klient to nie to samo co stary oryginalny. Ze starym projekt byłby o wiele ciekawszy, zwłaszcza, że prawie nikt go nie zna/nie pamięta i mógłby sobie zobaczyć, jak ludzie grali, gdy 95% torga robiła w pieluchy.
Byłoby to coś niepowtarzalnego. A tak, to będzie wyglądało jak wszystkie otsy, tylko ze starą grafą.
rok?
Brak skillbarów ("skille bez procentów") był też w nowym kliencie, aż do 7.3, wtedy dodali.
"Komenda" do pisania do innych graczy to: *nick* tekst.
Imo bez snesu tworzyc takiego klienta,przycaignie 5 graczy odstraszy 50, wystarczyzmienic klient tak by wygladal podobnie do tego starego
jak dobrze pamiętam komenda ta była nastepujaca " *Aveleinen* tutaj text " po wysłaniu wiadomości Enterem *Aveleinen* zostawalo w konsoli do pisania i mogles wysylac od razu druga wiadomość bez konieczności wpisywania ponownie nicku.
@eidt
nie wiem dlaczego ale nie zauwzylem postu Tibi~
O właśnie macie :D
Ogólnie stary system pisania tekstu na kanale był lepszy i o wiele bardziej zaawansowany. Z tego co pamiętam to miał nawet jakieś takie wstawki z grepa.
@Wojtczak
Załącznik 340153
Grafika z Tibi 4.0. Trawą się nie sugerujcie bo to była wersja kiedy już zacząłem zmieniać grafikę na własną. Jak widać różnicy by nie było.
byly byly, przed 7,4 tez byly, zaczalem nie wiem kiedy szczylem bylem, 7,4 pamietam juz dosc dobrze i ogarnialem cos w miare, a od kiedy pamietam skillbary istnieja, nawet nie wiedzialem, ze kiedys nie bylo
A mi się wydaje ze % do skilli ile brakuje nie było na 7.3 tibi jestem 99% pewien tak samo na 7.3 a może już to było, nie było można sprzeda np. 2 viking helmetow, itemy u npc sprzedawalo się pojedynczo.
@down
dokładnie lota się sprzedawalo na hotkeyach xD
Poprawka. Skillbary dodali w 7.4, a nie w 7.3. Pamiętałem, że w świątecznym upie w 2004 i myślałem, że to był up na wersję 7.3, ale to już była 7.4 wtedy. Update 7.3 to był jak dodali Ank.
Co do sprzedawania itemów pojedynczo, to pamiętam to. Sprzedawanie lootbagów było mordęgą, aczkolwiek sprawę ułatwiał fakt, że jeszcze nie było muted i można było spamować non stop. Nie wiem kiedy zmienili, ale też jakoś w tych okolicach (chyba w 7.3), bo w 7.2 jeszcze się sprzedawało pojedynczo na pewno. Można też było na trade pisać jak na normalnym czacie.
Ale chyba odbiegliśmy od tematu.
Panowie co do antycznego klienta pre7.0
1)Nie dzialalby sprawnie pod windowsem nowożytnym
2)Nie ma src serwera który miałby wiecej ficzerów niz pisanie na czacie i jednoczesnie bylby kompatybilny.
3)Bugi w ch*j
W dalszym ciagu szukam ochotnikow
@Bubuch ; coś mi podpowiada że głównym twórcą choinki po prawej byłeś Ty XDDD
I co z tym serverem?
I jak wygląda sprawa z serwerem. Dalej nad nim pracujesz?
Właśnie
No co nie mam mappera to powoli idzie bo 1000 innych rzeczy do zrobienia.
Jakiś torg chce sie pobawić?
https://i.imgur.com/UQ5v533.png?1