Może być nawet tak, że teraźniejsza zima się nie skończy i będziesz mieć start w zime xD
Wersja do druku
W ogóle to jak się zapatrujecie z ilością online? Pamietam sytuacje kiedy właściciel zamykał serwer bo uważał, że jego wkład pracy był zbyt wielki, żeby grało 50-100 online. Jak znam życie, na custom RPG 7.6-7.7 tłoku nie będzie. Brak konkretnych botów (bo przecież teraz tylko bot), run z hotkeya i ogólnie trudność gry (jeśli można tak to nazwać), skutecznie odstrasza. Jak znajdzie się średnio 50 śmiałków online to będzie max.
Wszystkie bardziej ambitne serwery z własną mapą i nie tylko, nie cieszą się wielką popularnością bo gra na nich jest po prostu trudna. Własne questy, czy zagadki to dobra rzecz, aczkolwiek mało kto zamierza odkrywać je samemu, bo po prostu do tego potrzebny jest czas, a kto ma go mieć aż tyle, żeby się bawić w ten sposób ? Wszystkie gówniane, zabocone do granic parszywe serwery z RL mapą mają tylu graczy, bo każdy przecież zna mapę i realia z RL... Każdy Tibijczyk ma do dyspozycji wiele stron typu tibia.wiki, itp, z których czerpie informacje na temat gry i podobnymi rzeczami powinien dysponować każdy custom ots i powinno być super. Krótki poradnik na pewno może zdziałać wiele i zachęcić nowicjusza do pozostania na serwerze, bez uczucia dezorientacji. Tak jak wspominałem wcześniej - mało kto ma ochotę na odkrywanie tajemnic i zabawę w RPG, gdyż po prostu braknie mu na to czasu, bo gra powinna oznaczać wypoczynek, a nie pracę.
Na stronie serwera będą informacje pomocne graczom.
Na przykład minimapa serwera, na której w bardzo dobry sposób będą pokazane respawny potworów, by nie trzeba było ich szukać. Dodatkowo będzie takie coś jak "odkrywanie questów", czyli jak jakiś gracz znajdzie/wykona dany quest który znalazł to pojawi on się na mapie w tym miejscu, w którym się znajduje więc nie powinno być problemów.
Jeżeli macie jeszcze jakiekolwiek propozycje dotyczące ułatwienia - chętnie wysłucham.
Regards~
O to chodzi, także podstawowe oznaczenia na mapie ( gdzie sklepy są, czy gildie profesji, itp. ) pomogłyby nowym graczom. Wiki to strzał w dziesiątkę moim zdaniem. I forum koniecznie musi być, może ktoś samodzielnie będzie pisał poradniki, oczywiście za jakieś punkty reputacji, jeśli oczywiście zdecydujecie się je wprowadzić.
Fenomenem takich serwerów jest właśnie trudność, odkrywanie samemu/zespołowo. Wchodząc do dziury, ruin, zamku, gdziekolwiek nie wie się co tam jest, może być skrzynka z harfą, smok czy po prostu 2 trolle. Na tym polega rpg, na poznawaniu systemu, mapy i questów, historii świata.
Jak dla mnie głupotą jest robienie serwera z własną mapą i na stronie opisane zadania, jasne że nie muszę z tego korzystać no ale jak rpg to rpg. A nie własna mapa i spoile czy po prostu wikipedia jest na stronie co gdzie i jak.
Dlatego każdy wspomina swoje pierwsze kroki w tibii jako epickie. Czy grał na 7.1, 8.0 czy innych wersjach, pierwsze kroki gdzie poznawał świat, gdzie ubił pierwszego draga, gdzie padł bo nie miał liny czy wpadł do dziury z gs'em.
Podana na tacy gra jest okropnie nudna, co mi z tego jak mam bota, spoile i wszystkie informacje. Pograłbym na takim czymś parę godzin i przestał bo nie byłoby sensu. Podstawowe informacje jak najbardziej, nowe przedmioty jak będą, mapka świata, czary, tabela doświadczenia itd. Po prostu opisane zmiany i najbardziej potrzebne rzeczy.
Co innego pisane poradniki/info na bieżąco na forum przez graczy, rozprawianie o tym czy innym.
I na prawdę nie trzeba xx godzin, żeby bawić się w takie rzeczy. Jeden będzie expił, drugi zwiedzał, trzeci stał pod depo. Nie wiem jaka jest zabawa z gry z botem i spoilami, totalnie bez sensu.
Co do samych propozycji to mam parę:
- możliwość lurowania mobków lub wracanie ich na swój spawn jak za daleko wybiegnie. Nie ma nic bardziej idiotycznego niż zniknięcie mobka, który wybiegł o jedną kratkę za dużo.
- wykonanie paru mega trudnych lokacji, coś jak
http://tibia.wikia.com/wiki/Ferumbras_Citadel
Niech to będą miejsca (miejsce-quest), które na prawdę trzeba będzie mieć pomysł, strategie, sporą zgraną i przygotowaną grupę graczy. Niech te zadanie-wieża-lokacja-boss nie zostanie zrobione w miesiąc gry, jak nie zostanie zrobiona w pół roku-rok to spoko, może zostanie wykonane później. Niech to będzie coś na prawdę mega mega epickie, z jakaś otoczką, historią nakreśloną w książkach i od npc'ów. Niech będzie osiągalne tylko dla naprawdę ostrych kozaków. Nagrodą może być np. jakiś unikalny item/broń, trofeum z bossa
- najazdy stworków nie koniecznie lubiących się, np atak krasnoludów na miasto elfów, czy z kolei orków na twierdzę krasnoludów, co do ataków to można wykminić mnóstwo opcji, ale to już inna sprawa
- jakieś zadania na rookgaardzie (jeżeli jest), żeby nie był tylko miejscem przejściowym a zabawą dla rookstayerów jak w ogóle tacy się znajdą
Na razie tyle, może jakaś mała dyskusja panowie?
Na ilości questów na Rookie's Island nie ma co narzekać. Znajdzie się co nieco dla koneserów :)
mam nadzieję, że to nie skończy jak Atlantyda
Ten serwer nie jest serwerem typu Atlantyda ;)
Desmedusie, masz sporo racji, ale czy mi, czy też komuś innemu chodziło o ujęcie podstawowych informacji na stronie serwera, by wspaniały, bardzo rozbudowany serwer skończył identycznie z Atlantydą , jak ujął to Black Dragon. Fakt faktem, większe questy dla "koneserów" nie powinny być spoilowane, ale podstawowe informacje o tym, gdzie orientacyjnie szukać danego mobka, czy sklepu, nie zniszczą klimatu RPG, bo przecież nikt nie napisze o lokacji ukrytego NPC, który np. kupuje rzeczy po większych cenach, lub o schowanych lokacjach z nowymi mobkami/ wielką ilością mobów. Takie rzeczy są miłe w odkrywaniu, w przeciwieństwie do szukania głupiego typa w stylu Rashida, albo kogoś od mikstur, zwłaszcza jeśli w poszukiwaniu rotwormów/trolli utknęliśmy w dziurze bez liny, a po chwili zostaliśmy zlikwidowani przez potwora z nieadekwatną siłą w stosunku do piętra występowania, np. w pierwszej lepszej dziurze pod głównym miastem zarżnął nas jakiś Dragon. RPG i grę w typowym stylu jak najbardziej da się pogodzić, jednakże należy znać w tym umiar i nie kierować się zbyt mocno w jedną stronę, gdyż wyjdzie nam kolejny gówniany, mało zoptymalizowany serwer-gotowiec, albo dopracowany projekt, w którym można się pogubić i zniechęcić się do takich ots'ów w przyszłości.
I to by było na tyle z mojej strony, jeśli chodzi o sprawy typu spoilery. Da się to wszystko pogodzić i uczynić serwer przyjemnym dla każdego gracza - zarówno tego napalonego na EXP jak i czyste RPG. Wiadomo - długie szukanie też może się czymś opłacić, tak jak długie expienie :)
Hmm...spoilery jak dla mnie nigdy oficjalnie na stronie nie powinny się pojawić. Krótka informacja o queście, taka jakby podpowiedź - to co innego, całkiem dobry pomysł.
W ogóle jak dla mnie pierwsze dni (może np miesiąc lub dwa, góra trzy) powinny być totalnie czyste od takich informacji. Dałoby to czas na odkrywanie wszystkiego od początku przez graczy. Pisane byłyby na forum pytania, co robić, tam znalazłem ułamek miecza i gdzie jest kowal, który zrobi z niego nowy miecz, jakieś poradniki itd itp. Później po tym czasie startowym dałoby się krótkie info (podpowiedzi a raczej wskazówki) co do krótkich, łatwych, typowo dla początkowych graczy questów, a te trudniejsze czy 'epickie' byłby wciąż zablokowane - takie typowo dla role playerów.
Fakt można to wszystko pogodzić, a co do ilości graczy myślę że stali gracze będą na pewno. W zasadzie kwestia tego jak to wszystko będzie wyglądać, co innego piszemy teraz na torgu o tym, a nigdy tego nie widziałem, jedynie mapki nic w zasadzie nie dające. Bo jaki jest system, co zmienione, jakie są zadania, historia świata itd tego nie wiem. Też kwestia reklamy serwera, ostatnio szukałem trochę i niektóre ciekawsze są po prostu ludziom nie znane, nawet na otlandach czy ots listach to niby jak szary gracz jak ja ma je znaleźć heh.
PS: Mam wrażenie jakbyśmy tylko my - gracze rozprawiali o tym. Admin coś nie garnie się do dyskusji i nie próbuje zagarnąć nowych - przyszłych graczy na swój serwer. W sumie mam wrażenie jakbyś Jake robił serwer tylko sobie ot tak z nudów godzinkę wieczorkiem. Może błędnie odczytuję, nie wiem.
Napisałem kilka postów wyżej, że mam niemały zapie*dol ze szkołą i nie często zaglądam na fora. A jeśli znajduję wolny czas, to od razu biorę się za robotę przy serwerze.
Seya jako tako na razie nie ma czasu nic robić przy mapie - studia + praca.
Serinth aktualnie koduje nasz acc maker.
Co do waszych propozycji - trzeba będzie je "zoptymalizować". Nie można za bardzo trafić w jednych graczy albo za bardzo w drugich. Jeśli się to wypośrodkuje, to może nam to dać niezły efekt.
Przyznam, ze wcześniej (czyt. 2 lata) to tworzyłem mape na odwal, a dopiero potem zacząłem ją robić pod RPG i z tego powstał tenże serwer. Jak ostatnio przerabiałem miasto elfów, to NPCki również zostały zedytowane i każdy z nich opowiada historie, odpowiada na pytania itd. I teraz jak każdy zapyta któregoś z NPC to dostanie informacje na temat miasta, jego historii itp. W bibliotece jest pełno książek na temat języka elfów stosowanego na serwerze.
Także przy starcie opcje są dwie - wpierw skończyć serwer w 100% a potem odpalić, albo odpalić serwer 'pół gotowy' i w trakcie jego działania dodawać update z nowymi lokacjami, questami itd.
Więcej teraz nie opiszę, bo wypadałoby się jeszcze douczyć na sprawdzian i się kłaść spać.
Regards, Jakes.
Stworzenie jakiejś standardowej mapy i później ekspansja na nowe tereny + lekkie ulepszanie (zmiany) w obecnych to chyba najlepszy pomysł ;). Coś takiego jak kiedyś robili na Podkarpackim ;)
I właśnie o to chodzi. Żeby każdy znalazł coś dla siebie i swoich wymagań. Na pewno częste aktualizacje będą przyciągały graczy. Co tydzień-dwa jakiś krótki nius o dodaniu nowego expowiska/npc/lokacji i każdy będzie zadowolony z gry. Bo dać wszystko gotowe od razu, to się szybko znudzi, bo ile można to samo w kółko klepać, a nic nowego nie dodają ;)
Aktualizacje tak czy inaczej będą przeciętnie raz na tydzień lub częściej więc z tym nie ma problemu :)
Poprawki te sprawy wiadomo. Ja miałem na myśli jakieś grubsze rzeczy jak nowe kontynenty, przedmioty i inne rzeczy które wymagają wyższego lvl capa, ale oferują też sporo dla niższych lvli, czyli to co znamy do tej pory z Tibii ;P
Na starcie teraźniejszym nie bedzie dostepny tylko MainLand. I z każdym update będzie udostępniany kolejny kontynent :P
Dzakes jak postępy? Trochę duża ta mapa jak na low rate RPG.
Prace idą średnio - muszę pogodzić szkołę, serwer i dziewczynę :P
A jak wygląda sprawa pacca? Ile będzie kosztował? I spelle płatne tak?
Wielkie brawa za wytrwalosc, oby wszystkim jej starczylo i znalezli sie gracze na start, to dalej bedzie z gorki :)
Czyli mowicie ze w czerwcu mozemy sie spodziewac batorego? :)
czas jest względny :P
jak ktoś chce grać, to czy OTS ruszy jutro, czy za 2 miechy to jest mu to bez różnicy
Wszystko jasne, ale jak do tej pory jest termin - w przybliżeniu na wakacje. O tej porze roku jedni mają właśnie wolne i siedzą przed kompem, jeżdżą, imprezują, koncertują, biwakują, cokolwiek a inni mają zapieprz, bo w niektórych branżach wtedy jest największy zwyczajnie zapierdol. Fakt, że nikomu nigdy nie dogodzisz. Nie ma co gadać, jest jak jest. W każdym razie dalej czekam na start, albo choć przybliżone info o nim.
No Jake albo karm nas jakimiś fajnymi screenami czy początkami/cząstkami jakichś questów/opowieści/historii, heh.
Jakes szkoda, że jesteś w tym sam. Przecież to pochłania bardzo dużo czasu, który nie koniecznie się zwróci bo pewnie komercyjny sukces to nie będzie.
Nie jestem w tym sam. W moim teamie są: Seya (mapper, grafik, łeb od pomysłów), Serinth (programista: C++ i PHP/HTML) no i ja (mapper, skrypter).
A co do startu, to muszę skończyć podstawę - MainLand, gdyż owy ground jest jeszcze nie skończony z powodu potrzebnych przeróbek lokacji, gdyż jak wcześniej robiłem mapę, to były to miejscówki skopiowane z innych map (lamiłem wtedy), a jako, że ja chcę mieć swoją mapę całkowicie własną, więc niestety trzeba poczekać. Z Seyą właśnie zamierzamy zabrać się za porządną zapowiedź serwera opisową jak również trailer.
A oto, co mi zostało do zrobienia:
https://i.imgur.com/dHAO47c.png
Południowo-zachodnia część kontynentu (bagienna) musi zostać "wypełniona", to samo tyczy się prawej strony lądu.
Wcześniej te strony były puste, gdyż nie chciało mi się wypełniać ich i zostawały dziury. Podczas testów gracze narzekali, że nie ma gdzie expić - i mieli racje, dlatego nie chcę dopuścić do takiej sytuacji i jak najbardziej "dopieścić" każdy zakamarek mapy :P
A co do północy, która była robiona przez Serinth'a wieki temu, to muszę powiedzieć, że tam również nic nie ma w podziemiach. No, coś tam jest, ale porządnie expić się nie da i to również wymaga pracy.
Co do północnej części, nie mam pomysłu czym (jakimi potworami) wypełnić owe podziemia i jak ma wyglądać resp, więc jeżeli ktoś ma jakiekolwiek propozycje, to jestem otwarty :D
Regards~
@up
Od razu na myśl przychodzą mi dle i hydry ale nie mam pojęcia ile masz z tym respów, może jakiś mały resp demców żeby było gdzie na hunta skoczyć i standardowo jakieś expy dla low lvli ;d
Na północy mogą być respy mobków jak frost trolle, winter wolfy, polar beary, roty, slimy, parę respów beholdera, może gdzieś na wzgórzach stone golemy. Hmm...z jednej strony mógłbyś je zostawić tak jak jest, a później dodać więcej respów, jaskiń etc. no albo teraz.
Nie wiem jaka jest historia i w ogóle, ale można wziąć że północne tereny zajmuje jakaś rasa np krasnoludy (to byłby inny klan niż te z głównego miasta krasnali albo zagubiony podczas którejś wojny, bądź wygnany przez orki - coś zawsze można wymyślić).
Myślę nad czymś następującym:
Na skałach +1 można wstawić pojedyńcze respy stone golemów, ot tak dla frajdy. Przecież nie trzeba na nich expić. Zawsze to jakaś odmiana. Myślę, że w fajnej szacie graficznej takiej "kamiennej" przyjemnie dla oka by wyglądało.
Jest ląd poziom 0 - mobki słabe typowo zimowe winter wolfy, polar beary, jakieś jelenie, i temu podobne.
Gdzieś na lądzie (czy wejście pod skały tam gdzie są stone golemy) jest krypta/wejście/wrota/kopalnia krasnoludów. Schodzimy na -1 tam przy kolejnym zejście stoi dwarf guard, ale npc - zupełnie nic nie gada prócz Hail Durin czy coś w tym stylu. Od niego niczego się nie dowiemy, po prostu jest strażnikiem wejścia niżej.
Dalej już na -2 są pokręte korytarze i tam respy krasnoludów, początkowo zwykłe i gdzieś dalej mogą być soldy. Gdzieś w którymś z korytarzy trafilibyśmy na salę wodza/księcia/króla owego klanu pod osłoną paru guardów (stojących, npc'ów też nierozmownych). Jakiś mały wystrój, nie za bogaty, bez gobelinów i złotych tarasów. Krasnoludy zostały wygnane/wypędzone i znalazły się na północy. Zaczęli kopać i tak tam trafili. Założyli skromne kopalnie, jeszcze nie na tyle rozbudowane.
Zrobili dwa poziomy:
(-1 npc guard i zejście na dół)
(-2 korytarze z wnętrzem typowo górniczym, dwarfy + skromne respy soldów, i gdzieś tam salka wodza klanu, który już by rozwinął historię o tajemniczych/mrocznych odgłosach z podziemi kopalni. Krasnoludy kopią dalej, żeby przebić się i zbadać ów dźwięk. Wódz daje nam specjalny kilof (daje, albo można go wziąć ze skrzynki), którym...
(-3 korytarze korytarze, dwarfy zwykłe + więcej soldów i może pojedyńcze guardy. Gdzieś w tych korytarzach jest specjalne miejsce żeby kopać tym kilofem, tam właśnie odsłania się kolejna "dziura" i schodzimy już na -4 gdzie mamy nieumarłych, początkowo ghoule, szkielety, gdzieś beholder gania, dalej już crypt shambery, dalej dalej bonebeasty czy nawet necro/lich/vampy (albo robi się resp taki łatwy, albo trudny bo już liche-bonebeasty to nie łatwa taka sprawa). Na tym -4 gdzieś dalej może być coś jeszcze typu skrzynka z czymś, jakiś boss gdzieś ukryty np na -5. Tutaj już idzie dalsza wyobraźnia.
Na razie tyle, może się spodoba.
PS: Wiadomo, że to nie zajmie całego terenu śniegowego, bo jednak jak widać trochę tego jest, no ale część na pewno.
Dlatego myśle, że mapa jest spora. Stworzyć coś takiej wielkości co trzyma się kupy i jest przemyślane to sporo pracy, testów i poprawek. Tym bardziej, że widzimy tylko "0" a tam od zarąbania przecież komnat i jaskiń.... Kosmos. Niby mapa cieszy oko, ale jak ma to stać samo dla siebie to strata czasu. Na globcu niby zwykły resp 3 cyklopów na górce wystarczał, żeby ktoś siedział na nim cały dzień, tutaj będziesz musiał bardziej wyjść na przeciw oczekiwaniom ; p
Dodać do tego nowe potwory i lokacje ( na których bogato one występują ) na najgłębszym zadupiu na końcu jaskini, dostępnym tylko poprzez odkopanie pickiem ( w miejscu, gdzie można się tego domyślić ) i wychodzi fajny klimat wtedy, zwłaszcza jeśli będzie tam skrzynka z jakimś upominkiem i ilość potworków nadająca się na alternatywny i co najważniejsze mało znany exp :) Albo dla odmiany ukryta biblioteka z ciekawymi opisami ?
Wszystko da się zrobić, panowie ;p zrobi się ten serwer tak aby każdemu spróbować dogodzic
Wystartuj go już bo nie ma gdzie grać :<
Jeżeli potrzebujecie mapperów to jestem chętny.
Z tej strony Xardun, prowadziłem projekt Necronomicon oraz Center of the Multiverse, były też solowe projekty takie jak Xardunia, Herenia oraz wystawiałem mapy z małymi lokacjami tutaj na forum, jeszcze na Tibii 7.7~~
Jeżeli potrzebujecie ciekawych lokacji z nutką rpgie to wiecie gdzie mnie szukać :)
Mroczne Knieje skończone.
https://i.imgur.com/ugQRwhr.png
Czas się brać za wschodnią część kontynentu :)
Kurde ale bym chcial juz zagrac
czekamy z niecierpliwością ^^
Ja też czekam z niecierpliwością na skończenie tej cholernej mapy :D
jakes skoro jesteś - byłem na BETA tesrach. Mój nick Hotarti - miałem top 1 lvl(chyba grudzien to był)
Czy moge wrócić na BEte na moje konto?
@Hotarti
Bety już dawno nie ma :P
Kurde lipa lipa.
Czyli nie ma możliwości pozwiedzać mapy?
PS Czy testerzy dostaną jakiś upominek xD?
A teraz testy są? Jak tak to zgłaszam się!
Edit: Cholera...szkoda.
A jak oceniasz, ile czasu ci/wam jeszcze potrzeba? :)
Dzisiaj spięliśmy dupe i jest duży progres :P
Jakby tak robić takim tempem jak dzisiaj, to by w najbliższym czasie był start. Ale myśle, że tak ok. tydzień, dwa przed startem odbędą się testy by wyłapać błędy, które mogą zaszkodzić rozgrywce na oficjalnym serwerze.
Regards~
jakes a beda jakieś pamiątki dla tych osób którzy byli na becie w grudniu?