dobra, nie wazne, Ty kompletnie nic nie czaisz xD
Wersja do druku
dobra, nie wazne, Ty kompletnie nic nie czaisz xD
ty nie czaisz, że procesor, który zaczyna mieć przewagę w 6 wątkach, a w 1-4 jest wyraźnie słabszy NIE JEST lepszy w ogólnych zastosowaniach
więc do domu i dobrych gier się nie sprawdzi
TYLKO ZE WLASNIE KURDE SIE SPRAWDZA, CZAISZ? XD
problemy byly moze miesiac po premierze ryzenow, jak biosy byly kiepskie i nie dalo sie bujnac ramu wyzej niz 2133, teraz ryzen 1600 zamiata wszystko w budzecie do 1000zl
hobbystycznie handluje i benchmarkuje sprzet, mialem i5 7400, mialem i5 7600k, mialem r5 1600, teraz skladam platforme pod x58 x5670.
i do domu i do pracy r5 1600 jest nieporownywalnie lepszy od i5 7600k + o wiele chlodniejszy i wychodzi TANIEJ.
https://www.youtube.com/watch?v=aLi1SdgCoc4
masz jakis swiezy benchmark (gosciu nie zawart frametimsow w ktorych ryzeny miazda intela ale mniejsza z tym), krew mnie zalewa jak ktos w rekach cpu nie trzymal, zobaczyl 3 miesiace temu jeden test (ktorego nawet nie potrafi poprawnie przeanalizowac) i wypisuje glupoty + zabiera sie do doradzania. serio.
wychodzi taniej, ale jest słabszy do domu
jak jakaś kiepska gra AAA z 2019 wykorzystuje więcej wątków to spoko, ale póki wszystko czego używasz siedzi na 1-2 to [email protected] pokona [email protected] z palcem w dupie
rece opadaja
gosciu wrzucilem ci benchmark sprzed 2 tygodni, mozesz sobie wlaczyc/poczytac kazdy inny w miare swiezy i kazdy pokaze te same wyniki
a ty wyciagasz jakies info z dupy kompletnie i na upartego piszesz ze nie, ze i5 pokona ryzena z palcem w dupie podczas gdy ci daje dowody ze sie mylisz xd
mam nadzieje ze trolujesz, 1-2 watki to gry umialy wykorzystac juz w czasach c2d czyli ponad 10 lat temu.Cytuj:
więcej wątków to spoko, ale póki wszystko czego używasz siedzi na 1-2
dzisiaj gry nawet 12 watkow i wiecej potrafia wykorzystac.
widzisz już problem?
w codziennym użytkowaniu tracisz i się z tym pogódź, tak samo jak zmieniając 7100 na 7400
jakieś kiepskie gry (bo inne od lat nie wychodzą, a jak wyjdą to indyki z wymaganiami 10% tych AAA) na tym zyskają, ale ty stracisz
a jakbyś wyskoczył z "ale wiedźmin 3 to dobra gra" to masz https://www.purepc.pl/procesory/test...zeni?page=0,39
wiedźmin też woli mocny wątek
Cytuj:
Test procesora AMD Ryzen 5 1600 - Najtańsze sześć rdzeni na rynku
Sebastian Oktaba | 23-04-2017 10:00 |Procesory
Cytuj:
Sebastian Oktaba | 23-04-2017 10:00 |Procesory
Cytuj:
23-04-2017 10:00
https://i.imgur.com/Lxgn4d4.jpgCytuj:
Pamięci DDR4
Dual Channel 16 GB HyperX Fury
2133 MHz
CL 14-14-14-35
jestes ograniczony, nie umiesz czytac i wypisujesz kompletne pierdoly, do tego nie masz pojecia jak dziala architektura zen i ccx
nawet w benchmarku ktory podrzucilem masz wieska 3 na ryzenie pod ram 3200 i crysisa 3 z 2013 roku, apropo starszych gier
wstrzymaj sie z dawaniem rad apropo sprzetu, oszczedz tych biednych ludzi
eot bo nie mam nerwow, jestes niereformowalny
a dalej są testy wpływu pamięci, w których sky zyskuje więcej, niż ryzen
dziękuję bardzo
a co do dawania rad to właśnie oszczędź się z "bierz to bo jest zajebiste" tylko pokaż w czym jest lepsze, a w czym gorsze
sporo, bo np dx12 czy frostbite daja taka mozliwosc. dlatego wlasnie w dx12 ryzen wypada lepiej. np bf1 i tomb raider po ostatnim patchu, nie wiem co jeszcze juz popatchowali a co jeszcze nie, ale pisanie ze gry wykorzystuja 1-2 watki to xD
ty musisz trolowac xD
xd
dx11 tez oferuje taka mozliwosc, nawet brak biblioteki oferuje taka mozliwosc, tylko zeby to bylo umiejetnie zrobione a z tego co widze to tylko crysis 3 sie skaluje zajebiscie reszta to miernota, dzisiejsze gry nie wyciagaja wiecej niz 4r/8w
ale to prawda ze bez 4 jaj nie zagrasz w kupe fajnych gierek
no srednio oferuje, bo dopiero w dx12 i vulkanie to skalowanie z rdzeniami jest na tyle efektywne rzeczywiscie potrafi zrobic uzytek z wiekszej ilosci rdzeni. gierki robione na silknikach bez wsparcia dx12 slabo sie skaluja (np unity i unreal dalej oficjalnie nie wspieraja dx12). ale predzej czy pozniej wszystkie 'duze' silniki dostana pelne wsparcie dx12 i wtedy wszystko co wyjdzie bedzie skalowac sie lepiej, bo nikt nie bedzie robil kroku wstecz i wypuszczal gry optymalizowanej z mysla o dx11 jezeli silnik bedzie w pelni wspieral dx12.
???
crysis 3 jedzie na dx11 a wyszedl ponad 4 lata temu i do tej pory skaluje sie najlepiej ze wszystkiego co wyszlo
zreszta co to za pierdolenie ze bez dx12 slabo sie skaluja, biblioteka w zaden sposob nie "odblokowuje" ci rdzeni, mozesz sobie bez zadnych directxow i opengli napisac gre ktora wykorzysta i 100 rdzeni, zobacz sobie chociazby projekt handmade hero
dx12 to ci co najwyzej daje wiecej low-lvl funkcji dzieki ktorym mozesz sobie gre jeszcze bardziej zoptymalizowac, to nie magiczna rozdzka ze wszystko zacznie wykorzystywac wiecej rdzeni i chodzic plynniej
zdajesz sobie sprawe ze gdyby ktos chcial napisac duza gre bez korzystania z gotowych bibliotek i silnika, to by ja pisal 15 lat? a jakby ktos mial firme ktora przypadkowo ma 30 lat wolnego czasu to i w assemblerze by napisal wiedzmina i moglbym sobie wtedy grac w niego na smartwatchu. ani biblioteka ani silnik oczywiscie nie odblokowuje rdzeni, ale jezeli wspiera odpowiednie funkcje to kurewsko ulatwia robote. gdyby firmy mialy nieskonczony czas i zasoby to taki wiesiek 3 moglby smigac zapewnie na sprzecie sprzed 15 lat, ale wszystko co wychodzi optymalizuje sie 'az wystarczy', a nie do maksimum, dx12 kladzie na optymalizacje duzy nacisk przez to wlasnie ze jest niskolevelowym api. jak czasu jest malo i gonia terminy to wychodzi pozniej taka mafia 3 ; d
a crysis sie tak skaluje dlatego, bo to crysis. lepszy z niego benchmark niz gra, kazdy crysis byl pisany w taki sposob zeby wycisnac z kompa wszystko co sie da i ta ogromna przewaga ryzena pokazuje jak z czasem bedzie wygladala przewaga nad intelowymi i5 z 4/4 w kazdej gierce, kiedy juz w standardzie bedzie lepsza obsluga wielowatkowosci. jak ktos kupi teraz r5 1600 to za 3 lata z nowym gpu wymaksuje wszystko, a intelowcy beda zbierac kase na nowa platforme. takie samo bylo gadanie jak wyszedl q6600 - 'panie tyle rdzeni to gry nie potrzebujo wez pan c2d extreme bo lepsze to jest'. jak ktos umie myslec to wyciagnie wnioski, jak nie to bedzie dalej polecal ludziom czterordzeniowce od intela.
np tu masz troche dluzej o tym jakie dx12 daje mozliwosci:
http://www.pcworld.com/article/29008...is-insane.html
chodzilo o to ze bez biblioteki mozesz sobie zarzadzac rdzeniami, nie o to zeby pisac gry w assamblerze jak na NESa, zreszta ue4 domyslnie wspiera 8 jajek z tego co pamietam, a kazdy ma dostep do SC i moze sobie to skompilowac jak mu sie zywnie podoba
a dx12/vulkan to inna bajka i nie ma nic wspolnego ze skalowalnoscia rdzeni tylko ich powiedzmy lepszym zarzadzaniem, "jedyne" co ci oferuje to wieksza kontrola nad bufferowaniem drawcalli zamiast zwalac to na stery od grafiki
tbh juz widze jak ubishit czy betshita optymalizuja swoj silnik xD wiare pokladam w czarodziejach z epic games i studiach ktore wykorzystaja ich robote
a branie ryzena bo gry za rok/2/3 beda wykorzystywac wiecej rdzeni to xD
wtedy to bedzie zen2 albo i 3 i intel tez wypusci w koncu cos nowego a nie stary kotlet z nowymi ziemniakami